Topic - juridic - firme,comercial si similare.
Raspunsuri - Pagina 17
marius spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui daniela_b Marius, multumesc mult pentru raspuns. Cind te-ai referit la Daniela ca persoana fizica care-i vinde danielei SRL te-ai referit la persoana fizica pur si simplu sau PFA? Are dreptul o persoana fizica sa manufactureze acasa diverse obiecte si sa le vinda apoi unor firme? Cum dovedeste firma ca a cumparat de la o persoana fizica? Cu ce fel de acte? Pe mine aceasta persoana fizica ma intereseaza mai mult, cum lucreaza, cum produce, cum vinde? SRL stiu ca poate achizitiona si vinde mai departe.
Am dat exemplul la modul cel mai concret: chiar am o fusta pe care am dat 100 RON, pe care am purtat-o la o petrecere si la intoarcere, bijbiind pe intuneric am agatat-o intr-un gard. Ca fusta nu mai valoreaza nimic ( multe fire subtiri trase si a ramas o gaura vizibila ) dar vreau sa o reciclez, nu stiu daca ies doua sorturi dar cu cit sa vinzi sorturile sau orice ai face din material ca sa obtii profit? In fine, nu e foarte important dar cum eu am obsesia acestor detalii ma gindeam ca poate s-a mai lovit cineva de asa ceva. Nu-mi dau seama ce regim au aceste vinzari ( de acest tip ma refer, atunci cind din ceva vechi faci ceva nou). In fond e o activitate din care nu cred ca o sa ma imbogatesc dar nici nu vreau sa intru in alte alea daca ma controleaza si ma amendeaza ca nu lucrez legal, simt ca nu ma pot apuca asa pur si simplu, trebuie sa stiu dinainte ca sa stau linistita. |
Persoana fizica - atat.
Daca persoana fizica cea care vinde (tu sau altcineva) cedeaza un bun sau serviciu accidental adica nu are ca si activitatea comercializarea nu se pune in discutie o eventuala activitate cu scop comercial. Actul de vanzare fiind accidental si incidenatal. Daca insa si-ar face activitate curenta sau ar deveni comerciala atunci ar trebui sa legalizeze activitatea.
Pentru cealalta parte cea cumparatoare in cazul in care cumpara un bun sau serviciu de la o astfel de persoana deci accidental sau incidental actul de cumparare se va numi achizitie. Documentele care trebuiesc intocmite in cazul achizitei de la o persoana fizica sunt Borderoul de achizitie (adica asa cred ca se numeste dar pot sa caut), in care se vor inscire bunurile achizitionate cantitativ/valoric, datele de identificare ale achizitorului, datele de identificare ale vanzatorului, copie dupa CI sau BI a vanzatorului si de asemenea pentru decontare/plata se va intocmi o dispozitie de plata catre caserie emisa de achizitor in doua exemplare pe numele vanzatorului cu suma(sumele) platite de catre achizitor vanzatorului. Atat borderoul de achizitie cat si dispozitia de plata se vor semna de toate partile. Ele vor face obiectul contabilizarii devenind acte juatificative.
www.desprecopii.com/POZECONCURS/folderview.asp?folder=clipe%20de%20vara%202010&page=19" target="_blank">Daca va place votati-o pe Ioana - mar-2
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Mediajust spune:
Citat: |
citat din mesajul lui titi143 Buna. Am o nelamurire, de curand mi-am infintat o firma si am depus actele pentru punctul de lucru dar trebuie sa astept pana la 10 zile, mi sa spus ca cel mai repede imi da actele pt punctul de lucru, vineri. Intrebarea mea este, eu pot deschide magazinul daca nu am acea decizie pentru punctul de lucru, doar actele depuse? In rest am toate actele de care am nevoie. Am si casa de marcat. AM VENIT PE LUME, NUMELE MEU ESTE EDUARD!! |
Nu (adica poti, dar risti o amenda intre 6000 - 20.000 lei).
magghyc spune:
Buna,
Am o nelamurire si sper ca aici la voi sa primesc un raspuns care sa ma poata orienta. Impreuna cu niste prieteni vrem sa facem cursuri de arta si creatie pentru copii (modelaj, pictura, bricolaj etc). Toti suntem calificati in a lucra cu copiii si 2 persoane au diploma de arte plastice, din punctul asta de vedere suntem in regula, adica avem specialisti :-).
Am inceput sa ne interesam ce modalitate oficiala avem de a realiza proiectul nostru si se pare ca exista variantele:
- ONG
- sau persoana fizica autorizata pentru "ďngrijire copii"(asta mi se pare un fel de deghizare, dar am inteles ca se practica des)
Inca nu mi-a clar insa ce avantaje si dezavantaje presupun fiecare dintre cele doua forme - si poate or mai si altele forme de organizare...iar in plus mai am o mare necunoscuta - spatiile in care se desfasoara cursurile cu copii se supun anumitor norme/reguli sau nu?
Daca de exemplu eu stau la casa cu curte si imi fac in curte un atelier de modelat in lut - imi trebuie vreo aprobare speciala? Sau daca vreau sa fac in sufragerie atelier de desen?
Noi inclinam deocamdata inspre varianta ONG-ului pentru ca nu vrem sa facem un biznis, nu ne-am propus sa ne imbogatim din asta, un ONG credem ca ne-ar reprezenta mai bine... De exemplu, daca este legal, nu am vrea sa existe o taxa fixa de participare a copiilor la cursuri, ci sa functionam intr-un regim de 'donatii'.
La pfa as putea face asta? adica sa facturez fiecarui parinte O alta suma?
O alta intrebare ar fi - daca vom cumpara din UE o masina (un transporter pentru copii)pe ONG, vom putea beneficia de niste scutiri de taxe sau nu?
Dupa cum vedeti avem destul de multe necunoscute. Multumesc anticipat celor care ne-ar putea ajuta cu un sfat!
marius spune:
PFA - in seamna persoana fizica autorizata. In acest caz discutam de fiecare dintre voi in parte. Nu cred ca este rentabil. Chiar citind ca nu va intereseaza profitul, ce doriti sa mergeti si pe donatii, sponsorizari samd raspunsul vine de la sine. ONG - fundatie - asociatie...
As dori dac se poate sa sintetizezi intrebarile ca sa se poata raspunde mai direct.
1....?
2.....?
....
5.....?
Ceva de genul acesta.
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
magghyc spune:
Marius, multumesc de raspuns.
ok, incerc sa sintetizez un pic.
1. Infiintarea unui ONG presupune costuri mari? - ma refer daca legea specifica un anumit patrimoniu minim...
2. Daca o sa avem la obiectul ONG-ului ceva de genul "incurajarea creativitatii la copii" banuiesc ca vom putea legal desfasura cursuri de arte plastice, modelaj pt copii, nu? (asta e si scopul nostru)
3. Un ONG poate functiona o perioada cu un singur angajat si cu 3-4 voluntari?
4. Putem cumpara o masina pe respectivul ONG cu scutire/reducere de taxe sau nu exista regim special?
5. (cea mai importanta) Daca desfasor activitati cu copii la mine acasa pe respectivul ONG (sa spunem ca tot la mine acasa e si sediul oficial) exista un numar minim/maxim de copii pe care il pot primi? NU vreau sa incalc vreo lege fara sa stiu...:-)
6. Avem nevoie de contabila?
Multumesc inca odata sper ca am fost mai asezata de data asta in idei.
calipso_zeus spune:
1. Solicitarea rezervarii denumirii ong-ului la Minister taxa de rezervare denumire (5 RON ) – trezorerie;
Cererea de rezervare chitanta de la trezorerie se trimite la Minister, in vederea eliberarii disponibilitatii denumirii.
2. Întrunirea membrilor fondatori ai ONG-ului pentru stabilirea înfiintarii. Incheierea Procesului verbal de constituire, prin care se confirma; acordul membrilor pentru înfiintare, numirea Presedintelui si membrilor structurii de conducere, a cenzorului si aprobarea Statutului. Se mai pot stabili cuantumul cotizatiei, durata mandatului presedintelui si modul de reprezentare a membrilor în Adunarea Generala.
3. Incheierea contractului de inchiriere sau comodat pentru spatiul care va fi sediul patronatului, in 3 exemplare;
4. Deschiderea contului provizoriu la o banca pentru patrimoniul initial si obtinerea extrasului de cont
- patrimoniul initial minim: 2 x salariul minim pe economie
5. Intocmirea statutului
6. Autentificarea statutului, actului constitutiv si Procesului verbal de constituire ;
7. Instanta competenta: ..depinde de obiectul de activitate
8. Dosar continut:
- Cerere înscriere ;
- Copii dupa certificatul de inregistrare al membrilor fondatori;
- Hotaririle membrilor fondatori
- Procesul verbal de constituire, autentificat, în 3 exemplare;
- Statutul, autentificat, în 3 exemplare;
- Dovada patrimoniului initial;
- Dovada sediului;
- Caziere fiscale pentru toti membrii fondatori;
- Dovada disponibilitate denumire;
- Dovada achitare taxa de timbru + timbru judiciar
11. Depunerea dosarului la judecatorie
In mare asta trebuie sa faci pentru infiintarea unui Ong..
Nu e asa complicat pe cat pare.
Sunteti scutiti de impozit,doar ceea ce depaseste o anumita suma
se impoziteaza ,
daca vindeti ceva sau produceti banii se reinvestesc.
Obtinerea mijloacelor fixe este supusa legilor achizitiilor intracomunitare.E foarte mult de scris si explicat ar trebui sa iei legatura cu un contabil bun.
magghyc spune:
Calipso,
Multumiri pentru informatii!Cat de diferita e contabilitatea unui ONG fata de un SRL? Ne intrebam daca trebuie sa cautam contabil specializat pe ONG-uri sau nu e cazul.
Procedura de infiintare pare complicata, intr-adevar, dar pana la urma o facem o singura data...
calipso_zeus spune:
In mare e cam aceeasi doar impozitarea se face altfel.Se conduce la fel in partida dubla doar trebuie atentie.DA ai nevoie de contabil poti angaja pe cineva cu patru ore.FEreste-te de asa zisii experti contabili te jumulesc si iti fac faze cand ti-e lumea mai draga.
oanna3 spune:
buna
am si eu o intrebare
in ce conditii poate o firma sa deconteze cazarea si masa pt un grup de persoane fara legatura cu firma? (ca o sponsorizare...)
Multumesc
marius spune:
Detaliaza mai mult. Cine unde cum daca sunt facturi. Este relativ ce ai scris
www.romleas.ro/semnatura/rules.gif" border="0">
Eu pur si simplu / Pagina legislativa