bobocei 2008-2009

Raspunsuri - Pagina 20

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Gabbriela spune:

woow nu pot sa cred ce a patiti mititelul de Vlad.. scoala si invatatoarele in ro sunt de coma :((.. imi pare rau sa afim asta.
Uite si noi am avut exact asa un coleg la j in clasa si exact la fel pateas si j ... problema a fost rezolvata asa:
- cartonas galben cu bilet la mami, a doua zi cartonas albastru si nu mai avea voie la pauza si bilet la mami si mami la scoala, a treia zi rosu trimis la director, mami de fata si mutat banca intr-un colt singur... s-a potolit pustiu si nu mai tachineaza pe nimeni ....

sper sa se rezolve si la voi si sa ii zici lui Vlad sa fie mai barbat si cand il tachineaza sa il ignore ca ignoranta il va durea mai rau , cand vede ca nu ar epe cine sa chinuie ca lui VLad nu ii pasa.


Sanatate si numai bine


Nicole mami lui www.babiesonline.com/babies/j/julianleonardo/" target="_blank">Julian
www.4shared.com/dir/4242034/d653560a/sharing.html" target="_blank">
Muzica pt copii "Ro & Eng"
www.freewebs.com/gabbriela_nicole/" target="_blank">
scaune de masina pt copii

Never discourage anyone...who continually makes progress, no matter how slow. - Plato

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adriana spune:

Buna fetele, am citit in urma si mi s-a facut putin rau cand am ajuns la mesajul lui micha.. parca... Eu n-as mai sta pe ganduri o clipa, as fi mutat copilul imediat.. Nu agreez metoda cu "imbunarea" profei, chiar mi se pare revoltator s-o mituiesc sa se poarte frumos..Copii daca afla cum se vor simti? Vor crede ca asa merg lucrurile si e normala o mica spaga.. Ca orice om poate fi "cumparat" putin... Eu fac parte din copiii ale caror mame treceau periodic pe la scoala sa "imbuneze" profesoarele, si am crescut extrem de nesigura pe mine, caci nu stiam cat pot eu si cat "vine" de la mama. Urasc aceasta metoda.

Acum, si eu am baietelul cl 1 si voiam sa intreb pe Gabriella si pe ruxij, cateva lucruri.
Copiii scriu in America nu asa cum scriam noi in Ro, caligrafic, ci un fel de litere tiparite(nu stiu cum sa le zic). Au inceput la scoala sa faca si scrisul caligrafic? Sincer, mie imi place mai mult caligrafic decat ce invata ei aici..
Si cum se descurca la spelling? Invata in fiecare zi noi cuvinte? Leaga cumva cuvintele asemanatoare in familii de cuvinte ca sa stie cum sa le scrie? De ex. : brought/thought, sau altele, laugh/dough/enough/, un fel de phonics cum s-ar zice? Cum fac ei la scoala sa invete cuvantul?
Iar la mathematica voiam sa stiu cum fac adunarile.. Gabbriela, cum face Julian adunarile, pe degete? Al meu cand ii dau o adunare/scadere de facut, imediat scoate degetelele si face pe ele, si deja mi se pare ca e o metoda puerila, adica e buna dar "hai sa trecem si la alta etapa", ceva de genul asta.. Nu stiu cum se face trecerea de la degetele la facutul operatiilor in minte.. Ai vostri cum fac?
Ma bucur de subiectul asta
Succes scolarilor..

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns micha spune:

Fetelor,NE-A UTAT!
Am facut inscriere la scoala de care va vorbeam,nu a fost nevoie de transfer,mutat acte,foaie matricola etc,pur si simplu am facut o noua inscriere.
Suntem bine,chiar foarte bine,mi s-a luat bolovanul de pe suflet,simt ca am intrat in normalitate.
Revin curand cu amanunte....
Va multumesc tuturor.ulti pupici boboceilor dragalasi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Micha, felicitari!!! Bravo, ce mult ma bucur! Mult succes cu noua invatatoare, sper sa fie f. buna!!

Adriana, cu scrisul, nu am inteles prea bine cum vine treaba cu litere de tipar versus caligrafic. La Bogdan scriu cu litere de mana, stiu ca propozitia incepe cu litera mare, fac semnele de punctuatie. Au primit teste de genul: "care dintre urmatoarele propozitii este o afirmatie". Care dintre urmatoarele propozitii este o intrebare? Scriu insa cu creionul, pe niste foi liniate de astia de la scoala. Scriu propozitii de genul "Ana are mere" asa cum scriam si noi in Ro, doar ca nu primesc nota pe "frumusetea" scrisului ci pe corectitudine. Li se mai atrage atentia totusi dc. depasesc liniile alea. Adica nu se poate sa scrie asa cash sau nu stiu cum aiurea pe foaie, trebuie sa pastreze literele in interiorul spatiilor alora.

La spelling, la noi la clasa citesc cate o cartulie in fiecare saptamana, lunea. Din aceasta cartulie primesc o lista de 10 cuvinte obligatorii plus 2 optionale, pe care trebuie sa invete cum sa le scrie. De invatat se invata asa. Copilul citeste cuvintele, apoi le copiaza. Apoi, pe o noua foaie tu ii dictezi un cuvant si el il scrie. La sfarsit corectati. Deocamdata pentru Bogdan cuvintele sunt in majoritate (nu toate) inca usoare si el doar citeste lista o data, nu o mai copiaza, i le dictez direct. Chiar dc. el zice ca sunt usoare, eu tot i le dictez, ca nu se stie.

La matematica, tot cu degete a inceput Bogdan. Apoi s-a trecut la "adunari" cu grupuri de obiecte. De exemplu. Grupuri de cate 5 mere una sub alta, copilul recunoaste un grup de 5 si daca are doua grupuri de 5 si dedesubt un grup de trei, intelege ca numarul este 13. Deasemenea Bogdan avea obiceiul sa numere in gand, etapa urmatoare degetelor. Adica, 8+3 (numara in gand trei numere dupa 8: 9, 10, 11). Facand exercitiu zilnic (20 de paginute--fiecare pagina are cam vreo 7-10 adunari-- de adunari pe zi---dar asta nu li se da la scoala, facem noi la programul ala extra), acum le stie pe de rost, nu mai face pe degete si numara doar la care mai uita. La scoala are "tally marks", o metoda asemanatoare cu cea cu merele explicata mai sus, doar ca sunt grupuri de patru liniute, taiate de inca o liniuta, care simbolizeaza cifra 5. Apoi le da sa faca adunari cu aceste simboluri /////+/////+///=
Deci cu matematica mai usurel pe la scoala. La scaderi nu am ajuns nici la programul extra. Abia dupa ce stapaneste bine de tot adunarea, trec la scadere.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danamiha spune:

micha, ma bucur enorm!!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns devoska spune:

Bravo, micha! Cum se simte Vladucu tau in noua clasa?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns arminad spune:

Citat:
Copiii scriu in America nu asa cum scriam noi in Ro, caligrafic, ci un fel de litere tiparite(nu stiu cum sa le zic). Au inceput la scoala sa faca si scrisul caligrafic? Sincer, mie imi place mai mult caligrafic decat ce invata ei aici..
Si cum se descurca la spelling? Invata in fiecare zi noi cuvinte? Leaga cumva cuvintele asemanatoare in familii de cuvinte ca sa stie cum sa le scrie? De ex. : brought/thought, sau altele, laugh/dough/enough/, un fel de phonics cum s-ar zice? Cum fac ei la scoala sa invete cuvantul?
Iar la mathematica voiam sa stiu cum fac adunarile.. Gabbriela, cum face Julian adunarile, pe degete? Al meu cand ii dau o adunare/scadere de facut, imediat scoate degetelele si face pe ele, si deja mi se pare ca e o metoda puerila, adica e buna dar "hai sa trecem si la alta etapa", ceva de genul asta.. Nu stiu cum se face trecerea de la degetele la facutul operatiilor in minte.. Ai vostri cum fac

Adica tu intrebi daca scriu literele legate unele de altele asa cum faceam noi in Ro? Nu ,nu le scriu asa .Le scriu asa cum zice Ruxij de mina si inceputul propozitiei cu litera de tipar dar nu sunt legate unele de altele .Fiica-mea zice ca prin a treia se incepe scrisul "de mina"adica ala de care iti amintesti tu dar ca prin a 5a deja renunta la el .Si mie mi se pare inutil .Ideea e sa scrie corect ,inteligibil ,nu caligrafic.
La spelling cred ca fiecare invatatoare preda diferit .Am vazut ca anul asta le da foi cu imagini si sa scrie dedesupt cuvintul,sau intr-un cuvint sa completeze litera care lipseste .In alte zile au propozitii de scris sau de completat cuvintul care lipseste din propozitie.
De asemenea am vazut ca vine acasa cu foi in care a desenat pe o tama data ,de ex ce ai facut in weekend,si sub desen descrie cu cuvintele lui poza fara sa fie ajutat.Nu e in intregime corect ,adica lipsesc litere din cuvinte dar e un inceput in a povesti in scris.
La mate cam nimic deocamdata,fata de anul trecut .Dan n-a adunat prea mult pe degete niciodata si chiar obiectele il cam incurcau ,el facea mai mult mental.Fiecare copil are un stil diferit ,daca ii place inca sa adune pe degete s-ar putea ca asta sa fie stilul lui ,hands-on cum zic astia p-aici,da-i sa adune obiecte .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adriana spune:

Ruxij, mersi frumos de raspuns..
Ca sa exemplific ce inteleg prin scris caligrafic, de exemplu ei scriu aici "n" cu o singura cocoasa, nu cu doua, cum am invatat noi, "m" la fel-cu doua aici, cu 3 cocoase il stiam. Si eu am o problema cu scrisul asta ca nu-mi place.. Dar ma rog, se poate intelege oricum, numai sa scrie
Am vazut ca se incepe si cu scrisul caligrafic (cum se face in Romania din cl.1) dar mai incolo, printr-a 2-3a..
Ce rost mai are daca in America scriu toti ca la computer (literele sunt astea pe care ni le da tastatura)?.. In fine..

Cum ii dai tu 20 de pagini? De unde le iei? De la Kumon? Regret Kumonul asta, in NY aveam si facea Codrin in fiecare saptamana si i-a prins bine ca acolo a invatat sa scrie...
Aici am gasit ceva Sylvain, nici n-am auzit ceva de el, o fi bun/nu?...
Deci pana la urma tot pe memorare se merge, o sa incerc sa-i fac si eu niste fise lui C..
C citeste binisor, i-am dat niste carticele cu povesti si frumos ilustrate si vad ca se descurca bine.. Dar nu prea stie in romaneste sa citeasca si sunt cam mahnita.. Dar nici nu vreau sa-l ametesc..De ex. acum catva timp i-am dat sa citeasca ceva si s-a impleticit la "multe" il citea "malt" cu accent american.. Asa c-am lasat-o balta.. pana nu invata sa citeasca bine in engl nu-l mai ametesc..

Arminad, da asa e, fiecare copil cu metoda lui de invatare.. sper ca pana la urma sa poate face conexiunile bine, chit ca memoreaza/face cu degetele. etc

Gabbriela, ce mai face J, la ce nivel ziceai c-a ajuns cu adunarile? Si de fapt ce reprezinta nivelul resp? (adica da-mi si mie un ex de adunare, te rog)








Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alexxia spune:

Waw, cat ati scris in ultima vreme.
Eu am avut ambii copii bolnavi si n-am avut timp sa mai trec pe aici. In noaptea asta insa nu am somn asa ca am reusit sa "va citesc".
Am o intrebare pentru mamicile de bobocei din Ro. Ruty la romana a ajuns la etapa unde ar trebui sa poata localiza o litera ( de fapt un sunet ) intr-un cuvant. Ex: au facut exercitii pentru litera ( sunetul ) i. Doamna invatatoare le spunea un cuvant si ei trebuiai sa puna daca contine "i" si sa specifice si localizarea ( inceput , mijloc sau sfarsit ).
Ruticai ii este aproape imposibil sa localizeze sunetul. De o saptamana lucrez cu ea acasa si degeba. Voi v-ati confruntat cu problema asta ?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adriana spune:

Alexxia, te-ai gandit s-o dai la muzica? Ma gandesc ca poate o ajuta
Ai incercat sa desparti intai cuvantul in silabe si apoi s-o pui sa verifice, pe silabe, daca gaseste sunetul?


Mergi la inceput