IMI FAC CURAJ SA CONDUC (12)
Raspunsuri - Pagina 18
pitzinuca spune:
fetelor, intru si eu in randurile voastre.
avem masina de o luna, a doua zi dupa ce am luat-o, am si busit-o. la semafor. am incurcat pedalele. nasol. in fine, m-am urcat inapoi la volan ca sa nu mi se faca si mai frica si am inceput sa ies cu ea. insa niciodata singura.
inca nu am curajul asta. sotul nu ma cicale, ma ghideaza super.
deja 30 km/h nu mi se pare o viteza excesiva, am mers in we asta si cu 60! am realizat ca nu pot baga dintr-a treia intr-antaia direct. nu ma mai deranjeaza claxoanele, dar nici nu mi se mai opreste motorul de min 5 ori intr-o intersectie.
am cateva intrebari la voi:
1. in bucuresti vi s-a intamplat sa mergeti si cu piciorul ridicat de pe ambreiaj/ intreb pt ca vecina mea zice ca il termin daca il apas tot timpul, insa cum altfel sa temperezi viteza? (se intelele ca nu am piciorul pe acceleratie in asemenea cazuri.)
2. cand opriti masina, tb lasata neaparat in viteza inferioara? pt ca mi s-a intamplat sa uit cand am pornit-o ulterior
3. cum faceti cu benzile imaginare? adica treceti intersectia drept inainte si drumul de dupa intersectie nu mai aire 3 benzi, ci 2, dintre care banda 1 e semiocupata de masini parcate. cum va incadrati de pe banda 1 ante intersectie pe banda 2 post intersectie astfel incat sa nu incurc prea mult pe ceilalti("cu grija", imi veti spune, dar ma gandeam ca poate stiti si vreun best practice, ceva)
4. ca incepator, care banda vi s-a parut mai buna de folosit? banda 1 ma cam enerveaza pt ca sunt multe masini parcate si ca sa intru pe banda 2 sau sa depasesc, ma apuca toate caldurile.
5. v-ati luat careva revista top gear? se gasesc acolo stickere din campania "ho, cu tata! / bizoni in trafic"? ma tenteaza ala care zice "daca ma claxonezi, opresc motorul si plang"
6. cam in cat timp v-a trecut frica?
7. cam in cat timp v-ati deprins sa va asigurati din toate pdv?
8. cam in cat timp v-ati urcat singure la volan?
9. dupa voi, ce ar fi cel mai important de stiut/avut in vedere cand conducem?
va pup, am sa vin sa va mai relatez din experientele mele de soferita.
b
"Fericirea nu are valoare daca nu e impartasita."
ioana_p76 spune:
Delphinas, Pitzinuka bine ati venit!
Delphinas si eu sunt de aceeasi parere cu Ramonika, mai ales ca am vazut cum e sa conduc singura si cu e cu sotul. Deja conduc singura in fiecare zi de aproape o luna, nu mai am emotii, ma descurc, insa daca merg cu sotul in dreapta, ma inhiba si ma streseaza si i-am zis si se tot mira..
Pitzinuka sa-ti raspund pe scurt la intrebari, insa mai intai vreau sa-ti spun ca ar fi bine sa nu iesi din prima in trafic aglomerat, incearca in afara localitatii sau pe drumuri mai libere, pentru ca daca zici ca 30 km/h ti se parea excesiv..e cam ciudat, ca doar la scoala nu mergeai cu 40?
Deci:
1. daca ti se pare ca mergi prea repede, schimba intr-o viteza inferioara sau - mai greu la inceput- scoti pe liber si reduci cu frana. Cateodata e cazul sa o mai tii din ambreiaj, dar nu prea des. Dar treptat te vei invata, si chiar daca strici ambreiajul, asta e, se intampla multor incepatori.
2. se poate lasa masina, din cate stiu, in orice viteza, inclusiv marsarier, insa de preferat in vit 1 (si la scoala tot asa m-a invatat) si mai bine te obisnuiesti sa o lasi in 1, ca atunci cand pleci sa nu uiti si daca e in alta viteza, opresti motorul sau chinui masina
3. in principiu -iti pastrezi banda, adica dc erai pe banda 1, dai prioritate la toti care sunt pe doi si abia apoi schimbi si tu banda, iar dc erai pe doi ajungi pe 1 dupa intersectie. Dar ca un "best practice" ,daca cunosti intersectia, te asezi la semafor direct pe banda 2 sau 3 ca sa poti merge mai departe pe 1 sau 2. (sper ca ai inteles ce vreau sa zic, n-am stiut sa exprim altfel)
4. Eu merg pe banda 1, chiar daca mai trebuie sa depasesc uneori, dar acolo imi e locul, doar daca stiu ca urmeaza un obstacol (de ex statie de autobuz sau vad din timp ca e ocupata banda, o schimb. Insa apoi ma retrag la loc pe banda 1. Eu ma simt mai bine pe banda 1, ca pe celelalte parca ma simt impinsa din spate, pt ca se merge cu viteza mai mare , de multe ori peste 60. Asa eu pe banda 1 merg cu viteza legala, recunosc ca uneori traficul ma face sa o depasesc si pe banda 1, adica sa ajung aproape de 60.
5. nu mi-am luat, dar as vrea un sticker funny. Am avut insa un semn de incepator urias, funny, dar de cand am folie nu mai pot sa-l pun ca nu se vede. Si semnul normal de incepator l-am cautat cu adeviz si e pe dinafara, deci nu in interior
6. Frica mi-a trecut (nu de tot chiar) de cand conduc singura in fiecare zi, deci asta ar fi reteta. Dupa prima saptamana sa zic ca m-am mai relaxat.
7. M-am deprins din timpul scolii, pt ca am picat de cateva ori si am mai luat ore. In plus, de fiecare data cand mergam cu sotul si el conducea, ma asiguram si eu instinctiv.(asa cum puteam de pe locul din dreapta, deci nu si in oglinzi)
8. M-am urcat singura la volan cam a patra oara dupa ce am luat permisul, am si scris atunci impresii - in capitolul trecut aici
9. Atentie maxima, asigurare in toate cazurile, viteza rezonabila si atentie distributiva, adica trebuie sa stii si ce ai in spate, lateral, chiar si ce e pe trotuar (mai ales in apropierea trecerilor de pietoni, statiilor)
Numai bine si condus usor!
Ioana Driving in my car
animalutele mele iubite
CAMPANIA NOASTRA *** www.petitieonline.ro/petitie-p28651051.html" target="_blank">PETITIA NOASTRA - semneaza si tu!!
http://.
pitzinuca spune:
ioana, multam de raspunsuri, m-am lamurit si cu benzile.
am uitat sa mentionez ca permisul il am de trei jumate dar nu am condus altceva decat masina scolii. si nu am iesit decat in weekenduri, azi a fost prima oara cand am iesit in cursul saptamanii, la gradi, pe un traseu f cunoscut, pt ca il faceam zilnic cu vecina, in calitate de copilot.
nu am inteles totusi "scoti pe liber si reduci cu frana". adica ridic ambreiajul de tot si reduc viteza cu frana, asta ai vrut sa zici, nu?
pup!
b
"Fericirea nu are valoare daca nu e impartasita."
ioana_p76 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui pitzinuca nu am inteles totusi "scoti pe liber si reduci cu frana". adica ridic ambreiajul de tot si reduc viteza cu frana, asta ai vrut sa zici, nu? |
La cum zici tu, ca ridici ambreiajul si reduci cu frana, masina fiind in viteza, va cere o viteza inferioara si trebuie sa i-o dai, ca altfel se va simti si poti sa opresti si motorul
Insa cum am vrut eu sa zic, cu scosul pe liber, e mai greu, trebuie sa iti arate un sofer, nu incerca daca nu stii, credeam ca stii si ai mai facut, se scoate din viteza si se ia si piciorul de pe ambreiaj (ca oricum n-ar mai avea rost) si tii piciorul deaspura franei si apesi dupa nevoie. Si apoi, cand vrei sa accelerezi, bagi la loc in ce viteza trebuie (in fct de viteza pe care o ai atunci - probabil mica, deci a doua sau daca ai peste 30 a treia) - o sa-ti dai seama in timp.(mie mi se parea tare greu si acum am ajuns sa fac frecvent asa - sotul m-a invatat, ca la scoala mi s-a zis doar sa reduc viteza si sa schimb intr-o viteza inferioara, dar uneori parca mai usor mi se pare cu scosul pe liber) mie mi se parea ca nu controlez bine masina, cand o scoteam pe liber, dar acum chiar asa imi vine sa fac in unele situatii.
Nu stiu daca am explicat prea bine, sper sa nu te fii incurcat mai tare.
Ioana Driving in my car
animalutele mele iubite
CAMPANIA NOASTRA *** www.petitieonline.ro/petitie-p28651051.html" target="_blank">PETITIA NOASTRA - semneaza si tu!!
http://.
Delphinas spune:
drage soferit...ce simpatice suntemm noi toate la inceput...
ioana te admir pt felu cum ai raspuns la intrebarea cu intersectia...mie cum imi iese...oricum la mine nu sunt strazi cu 3 benzi...asa ca...pot respira usurata...
oricum ma incadrez super bine...asta a remarcat instructoru din scoala...dar cu asiguratu....va rog sa ma credeti ca de fiecare data cand semnalizam uitam sa ma asigur si indinteam mana si primeam un deget la palma...va spun sincer intr-o zi aveam palpa rosie...si nici ca imi intra in cap...sedinta urmatoare....ii era dor da imi mai dea un deget la palma. am invatat si eu.
la mine in oras banda 1 e mereu ocupata cu masini parcate...iar acolo unde e libera tot banda a 2 o prefer....asa ma ambitionez sa nu imi moara motoru si sa merg mai repede.
legat de viteze...eu am luat-o progresiv....65 mersesem cel mai mult in scoala...acum am ajuns la 90...
ce greu mi-a mai fost sa bag a 5-a. sa ma fereasca sfantu cel de sus. simteam ca nu am control. totu am facut calculat....si tot ce stiu legat de condus am testat eu intai.
cand sunt cu sotu, eu in dreapta...pun frana inaintea lui. al meu are patima vitezei si de asta am ezitat eu sa plec singura. aveam frica de viteza din cauza lui. dupa ce am vazut eu cum stau treburile de una singura....nu mai imi amortesc eu abdomenu punand frana in podea...il poftesc in dreapta mea.
de fiecare data cand mergem la el la tara....e o curba unde era sa ne ducem de fund iarna trecuta si am ramas cu frica...acum ca merg eu...stiu cum sa controlez masina.
legat de scos pe liber.... eu scoteam pe liber si cu picioru pe ambreiaj....pana m-a vazut...tunete si fulgere pe mine. si am invatat ca imi vine mai bine cu pe liber in intersectie...bag usor a 2 daca e nevoie.
si eu las masina in treapta 1. asa am invatat la scoala. in schimb cu parcarea imi e ceva mai greu. unde e locu cel mai mare acolo intru eu. duminica de exemplu dintr-o intreaba parcare stiai care e masina mea...era singura parcata aiurea...dar nu incurcam pe nimeni, nu blocam pe nimeni asa ca...asta mi-s eu.
poze, Just Me
ambitioasa
MadameBovary spune:
Hai ca pot sa imi dau si eu cu parerea ca de-abia ce am terminat orele de condus si am totul proaspat in minte :
1. Ambreiajul il folosesti doar cand schimbi vitezele sau cand opresti masina de tot - cand apesi pe frana ca sa o opresti in intersectie, spre exemplu. In rest nu ai de ce sa tii piciorul pe ambreiaj - ca nu e bine, intr-adevar . Poti sa il mai apesi si cand incetinesti mai mult, ca sa nu ti se opreasca motorul - cand ai un cedeaza trecerea sau o curba mai stransa si incetinesti. In rest, poti sa il mai tii apasat doar cand te misti incet si putin in coloana. Daca iti mai aduci aminte din scoala - ambreiajul patinat. Ridici pana cupleaza cu acceleratia si pe urma tii acolo si masina se misca incet. Daca il iei total, ia mai multa viteza. Cum ziceam, asta e indicat atunci cand mergi in coloana sau cand inaintezi putin si incet.
2. Cand opresti masina la stop, o scoti din viteza. Cand opresti motorul, e bine s-o lasi bagata in viteza intai.
3. De regula iti tii banda: spre exemplu, daca circulati pe cea de langa trotuar, ramai pe cea mai apropiata de langa trotuar chiar daca din 3 benzi raman doar 2 - si invers
4. Banda 1, dar nu e obligatoriu. Te gandesti doar care e viteza legala pentru tine si mergi pe banda corespunzatoare daca nu vrei sa fii claxonat sau sa primesti o gramada de flashuri de la cei din spate
5. E tare ala cu plansul. Eu am mai vazut la o tipa pe masina ceva cu "sunt blonda, nu claxona" sau ceva asemanator . Vreau si eu sa-mi iau cand o fi!
6, 7, 8. N-am ce sa zic aici ca nu am intrat inca in posesia permisului, mai intai vine examenul
9. Eu zic ca trebuie sa fii calm la volan - pe cat posibil si sa mergi conform sigurantei pe care o simti. Nu inseamna ca daca ti-ai luat carnetul poti sa bagi 100 in prima zi! E normal sa te simti stangaci la inceput, de-abia dupa luni intregi de sofat incepi sa te acomodezi si sa fii mai relaxat. Daca te simti nesigura atunci mergi un pic mai incet si incearca sa nu-i incomodezi pe ceilalti. Si sa nu te intimidezi sau sa te blochezi, ca asta e cel mai nasol. Mie mi s-a intamplat la ore sa ma blochez in intersectii cand trebuia sa iau rapid niste decizii. Si nu am gandirea formata la modul asta, asta se face in timp. Asa ca... patience!!
Ah, si cu scosul pe liber e usor: te apropii de o intersectie, e rosu la semafor. Evident, incetinesti si opresti. Asta poti sa o faci in 2 feluri: ramai in viteza in care esti, apesi ambreiajul si il tii apasat si apoi frana pana se opreste masina cand scoti din viteza si ridici si piciorul de pe ambreiaj SAU inainte sa calci frana ca sa incetinesti calci ambreiajul, o scoti din viteza, ridici de tot piciorul de pe ambreiaj si doar apesi pe frana pana se opreste. Asta mi se pare mai usor de facut cand ai cativa metri buni pana trebuie sa te opresti pentru ca mi se pare ca cere o mai mare coordonare a miscarilor. Daca trebuie sa o opresti brusc, mai sigur si mult mai rapid e cu amandoua calcate.
Succes in continuare si te mai asteptam cu povesti
I never fake ... sarcasm
alexandraaaa spune:
Citat: |
citat din mesajul lui pitzinuca fetelor, intru si eu in randurile voastre. avem masina de o luna, a doua zi dupa ce am luat-o, am si busit-o. la semafor. am incurcat pedalele. nasol. in fine, m-am urcat inapoi la volan ca sa nu mi se faca si mai frica si am inceput sa ies cu ea. insa niciodata singura. inca nu am curajul asta. sotul nu ma cicale, ma ghideaza super. deja 30 km/h nu mi se pare o viteza excesiva, am mers in we asta si cu 60! am realizat ca nu pot baga dintr-a treia intr-antaia direct. nu ma mai deranjeaza claxoanele, dar nici nu mi se mai opreste motorul de min 5 ori intr-o intersectie. am cateva intrebari la voi: 1. in bucuresti vi s-a intamplat sa mergeti si cu piciorul ridicat de pe ambreiaj/ intreb pt ca vecina mea zice ca il termin daca il apas tot timpul, insa cum altfel sa temperezi viteza? (se intelele ca nu am piciorul pe acceleratie in asemenea cazuri.) 2. cand opriti masina, tb lasata neaparat in viteza inferioara? pt ca mi s-a intamplat sa uit cand am pornit-o ulterior 3. cum faceti cu benzile imaginare? adica treceti intersectia drept inainte si drumul de dupa intersectie nu mai aire 3 benzi, ci 2, dintre care banda 1 e semiocupata de masini parcate. cum va incadrati de pe banda 1 ante intersectie pe banda 2 post intersectie astfel incat sa nu incurc prea mult pe ceilalti("cu grija", imi veti spune, dar ma gandeam ca poate stiti si vreun best practice, ceva) 4. ca incepator, care banda vi s-a parut mai buna de folosit? banda 1 ma cam enerveaza pt ca sunt multe masini parcate si ca sa intru pe banda 2 sau sa depasesc, ma apuca toate caldurile. 5. v-ati luat careva revista top gear? se gasesc acolo stickere din campania "ho, cu tata! / bizoni in trafic"? ma tenteaza ala care zice "daca ma claxonezi, opresc motorul si plang" 6. cam in cat timp v-a trecut frica? 7. cam in cat timp v-ati deprins sa va asigurati din toate pdv? 8. cam in cat timp v-ati urcat singure la volan? 9. dupa voi, ce ar fi cel mai important de stiut/avut in vedere cand conducem? va pup, am sa vin sa va mai relatez din experientele mele de soferita. b "Fericirea nu are valoare daca nu e impartasita." |
Am permis de conducere de acum o luna, si m-am confruntat cu toate problemele de care spui si tu. Mi-a fost tare greu cu "benzile imaginare" dar intr-un final m-am obisnuit, in intersectii sunt atenta unde se continua banda pe care eram si merg in linie dreapta pana acolo :) am dificultati inca atunci cand intru in sensuri giratorii sau in orice intersectie care are un rond in mijloc nestiind cum sa ma incadrez bine. Mi-am cam luat claxoane cu ocazia asta, pentru ca mai "tai fatza" unuia sau altuia. Cu timpul insa sunt sigura ca o sa prind si asta.
Daca sunt masini parcate merg pe banda 2 si incerc sa merg putin mai repede ca sa nu ii incomodez pe cei din spate. La inceput am mers strict la limita legala, insa am inceput sa o depasesc si sa merg cu coloana la 50, 60 km/h. Pastrez insa distanta suficienta fata de cel din fata mea incat sa stiu sigur ca daca pune o frana brusca, am spatiu arhisuficient sa pun si eu. Incerc sa fiu foarte, foarte prudenta. Eu am mustrari de contiinta ca depasesc viteza legala, dar cu toate astea in general mi se reproseaza ca merg cam incet. Eu cred ca este important sa mergi cu o viteza la care sa simti ca nu te poate lua nimic prin surprindere, la inceput daca este nevoie chiar si 30, 40.
Am condus prima data in ziua in care mi-am luat permisul, cu sotul meu alaturi. Mi s-a oprit motorul de nenumarate ori, si in ziua urmatoare la fel, dar din a treia zi m-am invatat cu masina. In prezent constat ca mi se opreste motorul, sistematic, o data pe zi :) in special la plecarile din rampa. M-am incumetat sa conduc singura din a doua saptamana - multi au spus ca sunt inconstienta, dar sotul meu a spus ca sunt pregatita si ca ma voi descurca. In acea zi am zgariat o masina :( dar am continuat sa conduc pentru ca oricum nu aveam de ales. Mi-au cam tremurat picioarele si mainile la inceput, dar acum conduc singura de 3 saptamani si emotiile s-au diminuat considerabil. Am condus in absolut fiecare zi, de cand mi-am luat permisul, pentru ca vreau sa capat experienta cat mai repede - in plus, chiar imi place foarte mult.
Eu am exact stickerul despre care vorbesti, cel cu "daca ma claxonezi, opresc motorul si plang". Este demential, si se potriveste grozav cu semnele de incepator :D
Sfatul meu este sa conduci cat mai mult, dar nu foarte mult intr-o singura zi pentru ca obosesti. Eu conducand zilnic mi se pare ca am progresat si am invatat foarte repede. In afara cazurilor cand am mai taiat calea cuiva din greseala, nu am fost claxonata aproape deloc. Nu te ingrijora in privinta traficului bucurestean, ca nu e chiar atat de rau cum se spune. E adevarat ca sunt multi tampiti, dar sa stii ca sunt si foarte multi soferi amabili care probabil ca nu au uitat ca si ei au fost incepatori. In anumite situatii o sa iti fie mai simplu daca vei urma alta masina care este in fata ta, de exemplu in intersectii unde nu mai sunt trasate benzile. Pe mine lucrul asta m-a ajutat. Ignora claxoanele cand stii ca n-ai facut nimic incorect, unii claxoneaza doar pentru ca vad semnul de incepator, sau pur si simplu claxoneaza de bizoni ce sunt.
Later edit: eu nu imi scot nici o clipa din minte faptul ca suntem toti supusi greselii, mai ales acum la inceput. Din cauza asta sunt foarte, foarte prudenta. In curbele mai mari obligatoriu franez, pe cei care merg cu 80 ii las sa ma depaseasca chiar daca e putin frustrant cand te depasesc 10 masini una dupa alta :) dar mai bine asa decat sa merg eu mai repede decat pot manevra masina in siguranta. Cum a mai spus cineva, trebuie sa stii in permanenta tot ce se intampla de jur imprejur, dar nici sa nu iti iei ochii de la drum. Foarte mare atentie la trecerile de pietoni! In timpul scolii, le cam ratam, iar instructorul imi punea frana si imi spunea: "se cheama trecere DE pietoni, nu trecere PESTE pietoni". Tre sa iti afli slabiciunile si sa le acorzi atentie deosebita
alexandraaaa spune:
Abia acum am citit topicul in intregime, si am regasit o problema pe care si eu am avut-o, anume cu tremuratul piciorului de pe ambreiaj. Mi s-a intamplat prima data cand am condus fara nimeni in dreapta, de frica. Si mi s-a mai intamplat acum cateva zile, cand imi era foarte frig si foarte foame (foamea ma face sa tremur). Mi-a fost cam teama sa conduc din pricina asta, imi tremura piciorul rau de tot, insa era obligatoriu sa o fac. Nu stiu daca intr-adevar cauza presupusa de mie este cea reala, sper insa sa fie atat: de frica, de frig, de foame, nu ceva mai serios.
Si am mai regasit ceva din tot ce ati scris: problema cu sotul. Si al meu imi face capul calendar cand este in dreapta mea "hai, baga a 3-a.... mergi cam incet, mai accelereaza.... usor ca ala din fata ta pune frana..... veeeeezi! mergi mai in dreapta..." etc etc etc. Imi scoate peri albi cu chestia asta. In plus, acum cateva zile ploua si se apucase sa umble la stergatoare, lucru care pentru o clipa mi-a distras atentia ca nu intelegeam ce se intampla. Imi place sa merg cu cineva in dreapta dar de preferat nu el. Alta problema e ca ne cam "batem" pe volan, care sa conduca... suntem incepatori amandoi (ma rog, eu mai incepatoare ca el) si amanduroroa ne place la nebunie sa conducem. Ca sa nu ne certam pe drum, tre sa stabilim de cand plecam de acasa "la dus conduci tu, la intors conduc eu" si chiar si asa uneori ma da la o parte de la volan pe unde crede ca e mai greu si nu m-as descurca. Simt ca a devenit un gen de competitie intre noi si nu imi place, mai are cineva problema asta? Cum se poate rezolva?
MadameBovary spune:
Alexandra, pai daca si el e incepator, de ce iti tot da tie indicatii? Intelegeam daca avea mai multa experienta ca deh, stie mai multe... dar daca amandoi sunteti la inceput, de ce e el cel care da sfaturi si nu tu lui, spre exemplu?
Eu am terminat cu dosarul, am facut hartogaraia, acum astept sa imi vina si fisa aia medicala. Tre sa mai astept pana miercuri Pe undeva e bine, ca am timp sa tocesc legislatia, dar n-am absolut niciun chef sa ma apuc de ea!! Nici nu stiu de ce mi-e mai frica: de sala sau de traseu??
Exista la topicul asta incepatori care tocmai si-au luat carnetul? Ca as fi si eu interesata sa aud cam ce v-a pus sa faceti la traseu...
I never fake ... sarcasm
ioana_p76 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui alexandraaaa Si am mai regasit ceva din tot ce ati scris: problema cu sotul. Si al meu imi face capul calendar cand este in dreapta mea "hai, baga a 3-a.... mergi cam incet, mai accelereaza.... usor ca ala din fata ta pune frana..... veeeeezi! mergi mai in dreapta..." etc etc etc. Imi scoate peri albi cu chestia asta. In plus, acum cateva zile ploua si se apucase sa umble la stergatoare, lucru care pentru o clipa mi-a distras atentia ca nu intelegeam ce se intampla. Imi place sa merg cu cineva in dreapta dar de preferat nu el. Alta problema e ca ne cam "batem" pe volan, care sa conduca... suntem incepatori amandoi (ma rog, eu mai incepatoare ca el) si amanduroroa ne place la nebunie sa conducem. Ca sa nu ne certam pe drum, tre sa stabilim de cand plecam de acasa "la dus conduci tu, la intors conduc eu" si chiar si asa uneori ma da la o parte de la volan pe unde crede ca e mai greu si nu m-as descurca. Simt ca a devenit un gen de competitie intre noi si nu imi place, mai are cineva problema asta? Cum se poate rezolva? |
Alexandraaa la noi nu s-a rezovat pana nu am mai luat inca o masina. Nu dispunem de un venit prea mare, avem deja rate la un logan nou, dar am putut sa luam o masinuta ieftina si taman buna pt mine -un tico. Vreau sa-ti spun ca doar asa am reusit sa ma de-stresez, conduc zilnic si ma simt mult mai stapana pe mine. Fetele de la acest subiect imi spuneau mai demult ca asta e solutia, sa conduc zilnic si nu am avut cum decat luand alta masina, care abia acum imi dau seama cat imi era de necesara, sotul meu fiind cam ocupat cu serviciul si asa pot si eu sa ma misc mai usor, la cumparaturi, servici, diverse treburi.
Deci, daca puteti sa va permiteti si aveti nevoie amandoi de masina, puteti lua una la mana a doua, plus ca pentru un incepator e taman buna. Insa cautati cu atentie, sa fie cat de cat buna, sa nu bagati prea multi bani in ea.
MadameBovary, din pacate n-am cum sa te ajut. Daca ai fi fost din Constanta, chiar as fi avut ce sa-ti povestesc, ca am dat de mai multe ori examenul Cred ca si la voi e la fel,in prinicipal trebuie:
- sa stapanesti f bine manevrele: intoarcere in trei miscari, garare, insa mai ales parcarea laterala;
- sa stii sa pleci din rampa,
- sa fii f atenta si sa semnalizezi orice intentie,
- sa te asiguri mereu cand e cazul- mai bine mai astepti putin daca vezi ca vine cineva in departare si pleci dupa ce-i dai prioritate, decat sa pleci repede, cu gandul sa te vada politistul ca esti rapida. (eu asa am patit la un examen si a considerat ca n-am dat prioritate, desi masina care venea era destul de departe, am avut destul timp sa trec) -astea sunt oricum interpretabile, dar la examen trebuie sa fii prudenta in persoana
Ar mai fi de zis, insa in principiu trebuie sa incerci sa mergi cat mai bine, sa faci cat mai putine greseli.
Sa ne tii la curent! Multa bafta!
Ioana Driving in my car
animalutele mele iubite
CAMPANIA NOASTRA *** www.petitieonline.ro/petitie-p28651051.html" target="_blank">PETITIA NOASTRA - semneaza si tu!!
http://.