Un sfat va rog...
Fiul meu avea un prieten de la gradinita cu care se intelegea foarte bine, erau nedespartiti....se jucau impreuna, se plimbau, uneori dormeau impreuna etc. Acum sunt elevi in clasa a VII-a si au umplinit 14 ani. De ceva timp insa s-au suparat si nu isi mai vorbesc. Din ce am discutat cu fiul meu, cearta a intervenit de la echipa de fotbal... Jucau fotbal la scoala, baiatul meu este capitan de echipa ales de prof., s-au faultat, s-au certat... acum daca ii intreb nici ei nu mai stiu din ce s-au suparat!!! Dar ciudat este ca fiecare tine la ORGOLIU si nu vrea sa inceapa niciunul primul impacarea. I-am spus fiului meu ca daca vrea el voi incerca eu sa dicut cu prietenul lui ( ceea ce nu este prea corect) insa el nu vrea...si il inteleg, sunt chestiuni ce trebuiesc rezolvate de ei ca intre "barbati". I-am spus sa vorbeasca el primul.... sa spuna uite... eu am incercat dar tu nu vrei. Si nu vrea. Imi spune... de ce sa inceapa el primul si sa bata din "pinteni" celalalt ca a cedat. Sunt orgoliosi amandoi si nu stiu ce sfat sa-i mai dau...Ei vor sa se impace dar nu stiu cum sa inceapa. Si eu ii simt ca vor sa se impace. Poate ne ajutati cu un sfat...
Multumim!
Raspunsuri
Deianira spune:
Trebuie sa vorbesti cu el sa renunte la orgoliu pentru ca nu il va ajuta, ci dimpotriva.
Iti dau un exemplu - un prieten de-al meu, este foarte incapatanat, si daca ii demonstrezi ca a gresit, o tine pe a lui, chiar daca isi da seama ca nu are dreptate. Am avut odata o cearta cu el, din cauza lui si nu am vorbit 2 luni , iar dupa aceea tot eu am facut primul pas. Stii ce a zis el? Ca se facea de ras daca recunoastea ca a gresit . De atunci relatia noastra e ok, dar alti prieteni au renuntat la prietenia lui si el inca nu-si da seama cat are de pierdut cu atitudinea asta .