Bataia si scoala

Raspunsuri - Pagina 16

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

Iulia, mirobolant. Totusi ce legatura are asta cu bataia? Toate aceste idei expuse de tine (btw, eu le consider parte importanta a cauzei calitatii incredibil de proaste a invatamantului romanesc), fac bataia o fapta mai putin penala?

quote:

Trebuie facut ceva prentru invatamant,


Eu as incepe prin a invata gramatica.Cu accent pe folosirea corecta a cratimelor.

Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by iulia-stefy

amoga, eu nu mai continui, vad ca tu nu stii sa citesti printre randuri, ei cuvintele "mot a mot" si intelegi ce vrei tu.



Daca ai ceva de spus, spune-o explicit; nu vad de ce ai alege sa scrii "printre rinduri", cind poti s-o faci atit de mult mai bine in rinduri (si cuvinte). Ar ajuta la dialog. (Daca dialog e ceea ce incerci, desigur.)


quote:
Originally posted by iulia-stefy
Oricum, nu vad de ce te legi de sistemul romanesc de invatamant, atat timp cat tu esti departe de tara asat si copilul tau nu va avea nici o legatura cu acest sistem.



Si ce daca? Inseamna asta ca nu pot sa am o opinie fata de alta societate? Una de care se-ntimpla sa fi apartinut cindva? (Si, cine stie?, poate mai 'oi apartine altcindva?)

Orsicit, am retinut invitatia ta la dialog -- e printre rinduri, desigur. Caci in rinduri s-ar zice ca-i opusu'.


quote:
Originally posted by iulia-stefy
Si ca sa iau si eu cuvintele exact asa cum le-ai scris, as trage concluzia ca esti de partea huliganilor (elevi). Sau ca la vremea scolii si tu ai avut probleme cu profesorii.



De partea copiilor (elevi sau nu), da, cred ca as vrea sa fiu. Dintre acestia, putinii care dau dovada de huliganism nu se bucura de prea multa simpatie din parte-mi.

Cit despre ce probleme am avut sau nu cu profesorii pe vremea scolirii mele -- unde am scris cuvintele alea pe care zici ca le-ai luat fix asa cum sint si ai ajuns la subiectul asta?


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by filofteia
Acum... ce poate intelege un copil de la un profesor care intarzie constant la ore, sau care le da teme si nu-i controleaza niciodata sau care le da o problema la test pe care nu stie nimeni din clasa sa o rezolve, dar n-o rezolva. Eu i-am explicat-o copilului, dar cati parinti crezi ca au facut asta??? Era datoria noastra???



Presupun ca ultima intrebare se refera strict la contextul cu "problemele enigma" folosite de unii profesori (ca mijloc de-a face pe grozavii sau, pur si simplu, de-a teroriza copiii), insa eu as da un raspuns intr-un context ceva mai larg...

Si atunci, care e datoria parintilor cind vine vorba de educatia propriilor copii? Parerea mea: aceea de a se asigura ca pruncii au acces la surse educationale suficient de multe si de variate incit sa-si poata alege (ei, copiii) ceea ce doresc sa invete.

Or', scoala cu meniul ei fix si sec nu prea are cum sa fie singura sursa educationala pentru un copil. Adica poate fi, dar ar fi pacat sa fie.

De unde-mi rezulta ca in mod sigur parintii trebuie sa gaseasca si alte surse. Sau, mai bine chiar, sa inlocuiasca saracia educationala a scolii cu alternative mai bogate in cunostinte, idei, abordari.


quote:
Originally posted by filofteia
Imi este din ce in ce mai clar ca scoala nu mai are practic nici un rost decat acela de a da o diploma.



Si de a facilita parintilor mersul la lucru, prin degrevarea de sarcina supravegherii copiilor pe perioada cit acestia sunt in scoala.


quote:
Originally posted by filofteia
Nu legea invatamantului va schimba ceva ci trecerea generatiilor...s-a cazut dintr-o extrema in cealalta din pacate.



Nu trecerea generatiilor rezolva ceva, ci atitudinea membrilor acestor generatii. Eu unu' nu cred ca altcineva (Statu', profesorii fara pacate, generatiile viitoare, etc.) trebuie sa faca ceva, ci fiecare dintre noi (eu, tu, el, ea,...).


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by desiree

amoga, cum sa dea profesorul elevului buclucas un cd cu manele?..



In fix acelasi mod in care-i da acuma carnetu' dupa ce i-a trecut nota in el.


quote:
Originally posted by desiree
eu nu cred ca acest mod de recompensare functioneaza cu adevarat in sensul de a-l face atent si interesat la ceea ce se discuta la ora respectiva si a invata ceva..ci chiar dimpotriva..il poate incuraja sa asculte cd-ul de la prof chiar in timpul orei



Nu e recompensare; e interes pentru interesele copilului.

Daca elevul nu are in cap decit manele, atunci probabil ca merita facut ceva ca sa intelegi de ce are in cap numai asa ceva. Or', asta nu se face tintind ceafa elevului cu pumni si palme si strigind la el in crize de isterie (cum se vede in clipul referit adesea pe firu' asta). Mai degraba as tinde sa cred ca aratind un interes real fata de preocuparile elevului poti sa cistigi increderea acestuia si sa incerci sa-i schimbi opinia de asa natura incit sa inceapa a pune pret si pe alte valori decit cele reprezentate de Adrian Copilu' Minune.


quote:
Originally posted by desiree
cred mai degraba, ca atitudinea profesorului depinde mai degraba de capacitatea lui de a empatiza, de a comunica astfel cu elevul incat sa-i directioneze atentia, prin atitudine, catre ceea ce se discuta...



Sigur ca empatia profesorului conteaza mult; insa mai important decit aceasta --in opinia mea-- e ca "se discuta" (eventual monologheaza), in loc sa se dialogheze cu elevul.

Profesorul intra in clasa cu o idee clara despre cum o sa decurga urmatoarele 50 de minute din viata lui si a nefericitilor :) care sunt in clasa la momentul intrarii sale. Stie limpede ca o sa vorbeasca despre X, Y, Z -- indiferent daca asta intereseaza pe cineva sau nu. Dupa toate aparentele pare sa intereseze pe din ce in ce mai putini subiectele cu pricina. (Unii ar putea crede ca nici pe profi nu-i mai intereseaza, de vreme ce fac totu' in doru' lelii si cu gindu' la chenzina sau onorariu' de la meditatii.)

Un profesor bun e acela care gaseste subiecte comune cu elevii sai. Caci pornind de la acestea are o sansa sa-i dirijeze inspre ceea ce ar putea fi o invatatura utila. Or', a gasi subiecte comune cu audienta pe care o ai in fata inseamna un efort voit pentru a intelege audienta aceasta, si un anumit dram de adaptare la circumstantele date.

Cu alte cuvinte, un profesor nu doar ii invata pe elevi, ci si invata de la acestia. Fie si manele, daca asta se-ntimpla sa fie cazu'...


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by filofteia
Imi este din ce in ce mai clar ca scoala nu mai are practic nici un rost decat acela de a da o diploma.

--------------------------------------------------------------------------------

Si de a facilita parintilor mersul la lucru, prin degrevarea de sarcina supravegherii copiilor pe perioada cit acestia sunt in scoala.



Asta este valabil in Canada, ca aici copilul meu termina la ora 11,35 orele si-l ia bona.

quote:
Or', scoala cu meniul ei fix si sec nu prea are cum sa fie singura sursa educationala pentru un copil. Adica poate fi, dar ar fi pacat sa fie.


Din punctul meu de vedere, scoala la ora asta nu poate fi singura sursa educationala... Ma intreb daca este o sursa educationala???

quote:
Nu trecerea generatiilor rezolva ceva, ci atitudinea membrilor acestor generatii. Eu unu' nu cred ca altcineva (Statu', profesorii fara pacate, generatiile viitoare, etc.) trebuie sa faca ceva, ci fiecare dintre noi (eu, tu, el, ea,...).


Ba trecerea geberatiilor...care vor avea din ce in ce mai multe persoane cu atitudine diferita, fata de cea de astazi, privind rolul scolii...nu m-am referit numai la generatiile de profesori.

Iulia-stefy stiu cat are un profesor debutant, dar nu vreau sa intru in polemica. Chestia cu patiserul si florareasa sunt gratuite.
Ca si cea cu "nu au cu ce"...ma mir mereu cum am invatat noi sa scriem si sa citim fara caiete speciale?!!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flower-power spune:

quote:
Originally posted by amoga

Faptul ca nu ti-ai permis sa raspunzi vreodata unui profesor nu inseamna ca acesta e un comportament care merita copiat. Din contra, il gasesc ca fiind comportamentul unui om timid, temator in a-si afirma propria opinie in fata unei persoane fata de care --se presupune-- n-ar trebui sa simta nici o frica. Or', in ce ma priveste, gasesc ca asta e mai degraba un comportament ce merita evitat, decit promovat.

Eu cred ca unul din lucrurile dezirabile in ceea ce ii priveste pe copii e sa-i facem niste persoane capabile sa-si afirme propria voce, sa argumenteze in favoarea pozitiei pe care o afirma si sa critice intr-un mod rational opiniile care le combat. Or', asta nu se poate obtine printr-o cultura a tacerii, a spiritului de turma, a conformarii la niste standarde care nu accepta nici o critica.


Bine punctat .Din pacate pe plaiuri mioritice s-a impamantenit ,se pare,ideea ca dascalul e undeva pe un soclu ,ca are dreptate chiar inainte de a deschide gura ,ca ,de regula nu e cazul sa fie contrazis si ca ,daca cineva indrazneste sa o faca ,va fi ,in cel mai bun caz pus la punct ,daca nu va fi cumva tinut minte si sanctionat la nota .Din pacate si multi parinti privesc asta ca pe ceva firesc .Cum sa-ti permiti sa ai o alta parere decat profesorul ?Faptul ca fiului meu in clasa a II-a ii era teama sa o intrebe pe invatatoare lucruri pe care nu le-a inteles ,mi s-a parut destul de grav ,cat sa-i explic copilului ca asta este de fapt rostul doamnei in clasa ,cu conditia ca ,bineinteles si el sa se duca pregatit la ora .Sa nu va imaginati ca s-a rezolvat peste noapte ,a durat pana copilul a inteles ca e dreptul lui sa intrebe cand nu e lamurit si ca nu e in regula sa primeasca drept tema ceva care nu a fost in prealabil predat(se poarta si asta ).Si am preferat sa-l trimit cu tema nefacuta si sa intrebe pe invatatoare in clasa ,decat sa-i explic eu si sa aiba dupa aceea motiv sa le spuna celorlalti :"Dar x cum a facut-o ? " Am intalnit ,indusa de catre parinti de la varste foarte fragede, ideea de a fi servil ,yes-man,in fata sefului ...Aceste lucruri combinate cu lipsa de interes real la clasa a dascalilor(nu toti ),din ce in ce mai slaba dorinta de perfectionare si atitudinea autoritara conferita de faptul ca au in mama "painea si cutitul " notelor care conteaza la trecerea in treapta superioara de invatamant ,fac imaginea a ceea ce se intampla astazi la o scara destul de mare ,din pacate ,in invatamantul romanesc
De ce vede Filofteia ca e nevoie de generatii ?Pt ca inertia-i mare ,pt ca se transmite de la generatie la generatie ,in parte ,inca ,servilismul ,pt ca cei care nu-l practica ,de multe ori, trec in cealalta extrema ...si asta nu e deloc constructiv.
Si ,da ,sta in puterea noastra ,a parintilor acestor copii despre care scriem aici sa nu mai acceptam lucruri care nu sunt in regula ,care lezeaza interesul copiilor nostri ,chiar daca pentru asta e nevoie sa ne implicam si sa "suportam consecinte" .Cred ca acesta este un bun mod de a le arata copiilor nostri ca ne pasa de ei ,ca-i iubim .Sa facem ce e de facut ,fiecare in dreptul sau ,atunci cand se iveste ocazia ...Scriind aceste lucruri ,pe un alt subiect ,am fost acuzata de ,ca nu am invatat nimic din intelepciunea adunata in proverbe si ca ,in ultima instanta poate ca nici macar nu am copii...







quote:
Originally posted by iulia-stefy
Profesorul din ziua de azi nu mai are nici o putere asupra elevului si de aceea nici nu mai e respectat.



quote:
Originally posted by amoga
Putere? Deci relatia profesor-elev este una care se bazeaza pe putere? Pe o demonstratie de forte? Cine pe cine domina? Cine pe cine fenteaza? Interesant... Si eu care credeam ca e o relatie voluntara, avind la baza interesul comun al celor doua parti. Saracu' de mine, ce ciudatenii am ajuns sa-mi inchipui...

Parerea mea e ca profesorii n-ar trebui niciodata sa aiba vreo autoritate asupra copiilor. Alta decit cea pe care singuri si-o cistiga prin modul in care se comporta si atitudinea pe care o afiseaza. O atitudine de respect fata de copii si opiniile, interesele si personalitatile acestora. Cit de departe suntem de aceasta stare de fapt se poate vedea in clipul video de la care a plecat intreaga discutie.


Puterea profesorilor exista ,ea consta in notele care conteaza la intrarea in liceu ,in faptul ca se prefac ca fac ore(nu generalizez ,dar ,din pacate ,tot mai multi au descoperit in asta o cale de a-si rotunji veniturile ) pt ca apoi sa-i faca dependenti de meditatii pe ai nostri copii.



The most beautiful thing in life is LIFE itself

Mara mami de Tibi-Mares

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by flower-power
Puterea profesorilor exista ,ea consta in notele care conteaza la intrarea in liceu [...]



Asta e, de altfel, principalul motiv pentru care eu unul cred ca scoala ar fi mai aproape de misiunea pe care o trimbita pe toate drumurile cum ca ar avea-o, daca ar renunta pur si simplu la a mai da note.

Daca ar fi asa (i.e. se renunta la carnete de note si cataloage), profesorii se vor trezi deodata lipsiti de pirghia cu care reusesc de cele mai multe ori sa controleze comportamentul copiilor. Fara constringerea prin note, vor fi pusi in situatia de a capta interesul audientei altfel. Unii sigur vor recurge la urlat si istericale (ceea ce-i va face caraghiosi si numa' buni de evitat de catre copii), da' poate s-or gasi vreo citiva care sa si incerce a-i cistiga pe elevi prin ceea ce le propune spre discutare.

Pe de alta parte, sunt sigur ca s-ar trezi o multime de parinti care ar spune ceva de genul "ce scoala mai e si aia fara note?". Va spun eu ce scoala e: una in care exista ceva sanse sa se si invete ceva din placere, nu din constringere.

A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flower-power spune:

quote:
Originally posted by amoga

Asta e, de altfel, principalul motiv pentru care eu unul cred ca scoala ar fi mai aproape de misiunea pe care o trimbita pe toate drumurile cum ca ar avea-o, daca ar renunta pur si simplu la a mai da note.


Imi cer scuze pentru modul in care scriu ,este din cauza reclamei
Astazi ,am intrat intr-una dintre
scolile cele mai cotate din oras
sa testez un pic terenul ,sa vad
ce oferta au pt gimnaziu ."Trebuie sa
discutati cu directorul", mi s-a spus de la secretariat .Destul de curios si netransparent ,as zice ,asta in conditiile in care veneam de la un colegiu ,unde oferta clara era afisata la vedere si unde ,secretara mi-a dat toate lamuririle .Stiam deja cam ce fel de om este acest director ,faptul ca nu exista o oferta clara ,la ora la care mai sunt cateva zile pana la sfarsitul anului scolar ,faptul ca aceasta oferta nu este publica si ca am fost sfatuita sa astept ,sa vorbesc cu directorul ,sincer ,m-a pus pe ganduri .Nu va mai spun despre oferta destul de indoielnica si despre faptul ca e deschis la dialog
ci ca in discutie ,pe mine, parinte, ma lua partas
la faptul ca este ,dupa parearea lui, revoltator ,ca a inceput sa dicteze strada ,adica
interesele parintilor si ale copiilor .Iar cand undeva ,in discutie ,am mentionat ca ,de fapt copiii trebuie sa fie pe primul plan ,asa cum dealtfel bombastic apare in legile din urma si in pactul national pt invatamant (sau cum s-o numi ),m-a privit de parca veneam de pe o alta planeta ,nici macar la nivel declarativ nu a putut sa accepte acest lucru ."Nu ,
doamna ,si interesele
institutiei" ... De fapt sunt convinsa
ca in mod special ,tot felul de alte interese ,iar cele ale copiilor doar de fatada ,eventual ,uneori nici macar
asta nu se mai straduiesc sa afiseze ...E clar pt mine ca al meu copil nu va pune piciorul in acea scoala ,n-am vrut decat sa ma asigur de un lucru ,faptul ca intamplator am avut aceasta discutie atat de interesanta cu
domnul director ,a fost bonus .

quote:
Originally posted by amoga

Daca ar fi asa (i.e. se renunta la carnete de note si cataloage), profesorii se vor trezi deodata lipsiti de pirghia cu care reusesc de cele mai multe ori sa controleze comportamentul copiilor. Fara constringerea prin note, vor fi pusi in situatia de a capta interesul audientei altfel. Unii sigur vor recurge la urlat si istericale (ceea ce-i va face caraghiosi si numa' buni de evitat de catre copii), da' poate s-or gasi vreo citiva care sa si incerce a-i cistiga pe elevi prin ceea
ce le propune spre discutare..


Nu-i vad pe ei renuntand la aceste parghii ,dupa ce fix dupa revolutie ,ele neexistand ,nu le-a convenit de loc acest lucru .Acesta este si motivul pentru care au facut in asa fel incat ele sa existe .Nu vor renunta la ele decat la presiunea noastra ,a parintilor ,nemultumiti de acest marasm in care se zbate invatamantul romanesc de niste ani
buni incoace .Nu cred ca mai avem ce astepta ,inteleg ca in capitala exista deja o organizatie a parintilor care incearca sa se faca auzita ,nu stiu insa cat de tare si cu cat succes .E clar ca nu avem de la cine ,ce astepta, singurii care avem interesul suntem noi
parintii si copiii,strada cum plastic se exprima don director

quote:
Originally posted by amoga


Pe de alta parte, sunt sigur ca s-ar trezi o multime de parinti care ar spune ceva de genul "ce scoala mai e si aia fara note?". Va spun eu ce scoala e: una in care exista ceva sanse sa se si invete ceva din placere, nu din constringere.




Sincer ,cred ca ai dreptate ,in goana lor de a le asigura traiul zilnic in aceasta societate anormala ,de a se revansa pentru timpul putin petrecut impreuna cu un
playstation un mountain bike sau un Wii,multi nu mai stiu de fapt ce mai fac cu adevarat ai lor copii ,care sunt problemele reale cu care ei se confrunta si atunci se bazeaza poate ,pe faptul ca scoala ii va si educa (coercitiv )ii va si instrui ,si uite asa sunt pasati acesti copii de la parinti la scoala si inapoi ,iar noi ne mai miram ca ei au reactii si feed-back,pentru ca ceea ce fac ei acolo in clase este de fapt efectul
a ceea ce li se serveste.

Inca o data ,scuze pentru modul in care am reusit sa scriu .



The most beautiful thing in life is LIFE itself

Mara mami de Tibi-Mares

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sneeuwklokje spune:

Notele sunt nu un mijloc coercitiv.. decat poate cele la purtare.

Notele se dau in tarile civilizate din momentul in care copilul e capabil sa priceapa ca nu e o tragedie sa nu fii cel mai bun la toate, dar ca o valoare trebuie apreciata. De asemenea si munca e apreciata.

Il ajuta sa se pozitioneze relativ prin comparatie cu ceilalti de aceeasi varsta. Il ajuta sa-si construiasca o ierarhie de valori, alta decat legea junglei in care respectat este cel care are pumnul cel mai tare.


Bineinteles unii prefera odorul mamei s-al tatei genial care chiar daca nu face o adunare corect la 14 este doar un geniu neinteles de sistem.

In rest evident .ro e plina de personaje "pitoresti". O stim macar de la Caragiale incoace.
N-am priceput de asemenea cum dupa 89 nu se dadeau note? Ca eu primeam destule.

Si-nca ceva Amoga copii nu-i atragi sa-nvete ca sa capete CD-uri cu manele. Asta-i motivare externa.
Cheful e pentru mancare, distractie, lectura s-altele. Munca nu e optionala pentru muritorii de rand. Ca munca asta este sa-ti faci ferma ta si sa traiesti din ea, sa inveti sau orice alt job... mancarea nu pica din cer.

E o lectie importanta si foarte naturala. Singura motivare care tine la drum lung e cea interna. Copilul il convingi sa-nvete o perioada intreaga pentru ca asa-i principiul constructiei de casa trainica. O fundatie buna si bine ancorata. Apoi isi face el ce turnulete vrea, dar o perioada trebuie acumulat ca sa poata discerne. Dar stiu asta voi nu reusiti sa o intelegeti.

Scoala trebuie facuta cat mai atractiva, cat mai aproape de joaca in primii ani, cat mai interesanta apoi. Dar a invata un minim este ceva pe care un copil trebuie sa-l perceapa ca un privilegiu ... Copii aceia din tarile sarace care muncesc de la trei ani sau de cand se tin pe picioare ... pricep al naibii de bine ce lux si ce privegiu este sa nu muncesti brut ca sa te hranesti... ci printr-un efort al societatii li se ofera sansa sa-nvete si daca pot sa evite munca bruta.

Cred ca e mult mai bine... sa revenim la cele patru clase obligatorii. Nu stresam asa pe nimeni ... pentru ca scoala e coercitiva, iar lupta pentru existenta in forma ei barbara este minunata.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Il ajuta sa se pozitioneze relativ prin comparatie cu ceilalti de aceeasi varsta. Il ajuta sa-si construiasca o ierarhie de valori, alta decat legea junglei in care respectat este cel care are pumnul cel mai tare.



Ti-a trecut vreodata prin minte faptul ca ajutorul ar fi bine sa fie solicitat mai intii? Sau oferit? Nicidecum bagat pe git cu forta.

Ca al'fel am putea spune ca si Ceausescu a-ncercat sa ne-ajute. Bunaoara avea grija de dieta atitor si atitor oameni, restrictionindu-le accesul la stiintific doveditelor toxine existente in carnuri, zahar, ulei, faina, piine,...


quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Si-nca ceva Amoga copii nu-i atragi sa-nvete ca sa capete CD-uri cu manele. Asta-i motivare externa.



Ideea era de a stabili un raport cu copilul. Daca acestuia ii plac manelele, foarte bine; te pui si studiezi nitel ce mare minune mai sunt si manelele astea, ca sa incerci sa intelegi ce l-ar putea atrage pe copil la ele, sa ai un subiect de discutie valid, sa poti sa legi de ceva ceea ce ai vrea tu sa-i spui copilului... Ca-i dai sau nu un CD copilului e irelevant; ma gindesc c-ar fi frumos, nu insa si daca o faci conditionind gestul de cine stie ce alta pretentie. (E.g.: "Vrei CD-ul? Ok, da' mai intii imi studiezi manualu' de geometrie!")



quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Cheful e pentru mancare, distractie, lectura s-altele. Munca nu e optionala pentru muritorii de rand. Ca munca asta este sa-ti faci ferma ta si sa traiesti din ea, sa inveti sau orice alt job... mancarea nu pica din cer.



In schimb invatatu' pica in capetele copiilor prin plimbatul acestora dintr-o sala de clasa in alta, expunerea la diverse monologuri plicticoase, pretentia de a reproduce mecanic un numar oarecare de fapte, s.a.m.d.

Imi inchipui ca-ti este strain conceptul de pasiune, interes pentru ceva. Ceea ce nu e de mirare, doar scoala reuseste sa distruga partea asta cu succes la cei mai multi dintre cei care-i trec pragu'.


quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
E o lectie importanta si foarte naturala. Singura motivare care tine la drum lung e cea interna.



Notele la motivatii interne se-ncadreaza, nu-i asa? Faptul ca copiii sunt obligati sa mearga la scoala tot la motivatii interne e arondat, nu?



quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Copilul il convingi sa-nvete o perioada intreaga pentru ca asa-i principiul constructiei de casa trainica. O fundatie buna si bine ancorata. Apoi isi face el ce turnulete vrea, dar o perioada trebuie acumulat ca sa poata discerne. Dar stiu asta voi nu reusiti sa o intelegeti.



Intelegem insa ca decit sa te muncesti 12 ani la o fundatie subreda si gaunoasa ar fi mai indicat sa-i lasi copilului optiunea de a-si alege locu' de casa, materialele de constructii, planul de lucru s.a.m.d. Ohhh, stai putin, ca ma tem ca partea asta n-o poti intelege tu.


quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Scoala trebuie facuta cat mai atractiva, cat mai aproape de joaca in primii ani, cat mai interesanta apoi.



Mda... E intotdeauna emotionant sa privesti cu cita dorinta isi fac copiii temele si cum se reped ei in zori la scoli si nu se mai dau scosi d-acolo, de atractive si interesante ce sunt scolile astea...


quote:
Originally posted by Sneeuwklokje
Dar a invata un minim este ceva pe care un copil trebuie sa-l perceapa ca un privilegiu ...



Cum nu? E un mare privilegiu -- acela de a invata ce decid altii pentru el (copil), nu ceea ce ar vrea el sa-nvete. Oare de ce nu ma-ndoiesc ca si asta se incadreaza la categoria "ajutoare de nepretuit venite de la Statu' mult iubit".


A.M.


Mergi la inceput