Discutii despre clasa I (partea a 4 a)
Raspunsuri - Pagina 4
amoga spune:
quote:
Originally posted by filofteia
eu recunosc ca nu am resurse si timp pentru atat de multe cate spui tu... mers la biblioteca, stat cu el pe net... si de jucat cand ne mai jucam?
Ar fi timp, daca n-ar fi teme / lectii / etc. Ramine la judecata fiecaruia sa decida daca beneficiile aduse de scoala merita investitia (de timp si alte resurse) pe care aceasta o pretinde.
A.M.
violeta69 spune:
eu raman la parerea ca o investitie in "dezvoltarea intelectuala" a copilului e f importanta !!!chiar cu rsicul de a lua niste rosii 
de ce spun asta?
pt ca eu am trecut pe-acolo si acum,cu mintea de acum vad altfel cum e cu invatatul....
e un fel de exercitiu al mintii...
sigur,pt fiecare copil la ce are aptitudini...
in cazul meu as fi vrut ca ai mei sa investeasca mai mult in invatatura!
si asta sa o fi facut-o de cand eram mica...
pt ca am mai spus,eu am invatat singura pt ca ai mei aveau incredere in mine si am invatat in salturi...
asa ca noi am hotarat ca pe fiul nostru sa-l antrenam de performanta!
si asta presupune exercitii in plus fata de cele de la clasa si eventual inainte!
pt ca la mate daca te pregatesti pt olimpiade musai tb sa ai avans cel putin un an fata de ceilalti copii!
de fapt toti sunt asa pregatiti....si sunt profesori care se ocupa special de acesti copii....
ne dorim ca fiul nostru sa aiba inclinatii spre stiintele exacte...
daca nu,sper ce o avea elvreo inclinatie
...oricum ceea ce va face sa faca de performanta!!!
si cum numai la mate ia FB cred ca spre stiinte exacte se va indrepta...desi e prematur sa ma pronunt!!![]()
la abecedar a luat bine....din 7 exercitii a facut 4 FB si 3 B ..asa ca la final doamna i-a dat B!!!![]()
si asta pt ca nu e atent....in loc sa scrie nu are a scris un are..adica a inversat pe u cu n...
in loc de Nenea Iancu a scris nene Iarcu...
si in loc de lalele a scris lale....
cand l-am pus sa scrie acasa a scris corect,deci daca vrea poate...dar nu vrea 
ce sa-i fac?
o invata el sa scrie corect la un moment dat ca nu a ramas nimeni fara sa stie sa scrie...doar daca nu a vrut!
deci mai avem 2 zile de scoala....
a ,si doamna ne-a dat deja vreo 30 de exercitii la mate
ca e prea lunga vacnta si sa nu cumva sa ne plictisim....
Vio,mamica lui Mihnea
viitor "descoperitor" de infinit
*GRUPUL FETELOR FANTASTICE*
Tot ce se intampla, se intampla intotdeauna cu un motiv!
amoga spune:
quote:
Originally posted by amoga
Ai dreptate in ceea ce priveste diferentele dintre copii (oameni, in general). Da-ntrebarea (mea) e: de ce sa-i punem pe toti in linie si sa-i pornim in nu stiu ce cursa?
Oare nu-i mai natural sa-i lasam sa-si urmeze propriile interese, fara a mai cauta sa-i modelam conform nu stiu carui standard?
quote:
Originally posted by simali
Pentru ca altfel, foarte multi oameni nu ar mai alerga niciodata.
Adicatelea, cu alte cuvinte, fara sa fie constrinsi multi oameni n-ar invata niciodata nimic? Asta e pur si simplu fals. Toti oamenii au invatat o multime de lucruri inainte de a merge la scoala. Vorbitul (a cel putin) unei limbi e cel mai evident exemplu.
Si-apoi e curiozitatea si dorinta de integrare in mediu. Eu unu' inca n-am vazut copil care sa fie sanatos si sa stea apatic cu saptaminile. Pur si simplu, Natura a pus suficienta curiozitate in noi ca sa ne faca sa iesim din puctul de confort maxim.
quote:
Originally posted by simali
Am citit de curand cateva texte vechi legate de infiintarea invatamantului public in Romania. Printre ele si Legea Invatamantului de la 1898. Am inteles ce era inainte de aceste legi. NIMIC.
Era o vorba care zicea cam asa: "Omul s-a nascut liber; apoi, firesc, a evoluat". La fel si cu legile astea...
quote:
Originally posted by simali
Satele erau complet analfabete, nobilii isi invatau copiii numai religie, literatura si filosofie. La Paris se studiau: dreptul, filosofia, arhitectura, arta, muzica, cel mult arhitectura. Stiai ca in Romania nu a existat pana dupa razboi un loc in care sa se invete disciplinele tehnice. Nu exista nimeni scolit in constructia de drumuri, in rezistenta materialelor, in constructii civile sau industriale, in motoare, etc.?
Pe de o parte, societatea s-a schimbat -- cred ca e cvasi-imposibil sa ramii analfabet in ziua de azi, pentru simplu motiv ca esti asaltat din toate partile de chestii care se cer citite (de la ambalaje de guma de mestecat, la subtitrarile emisiunilor teve, ziare, carti, etc.). Prea te intilnesti de ele la tot pasul ca sa nu inveti a citi si fara sa vrei. La fel cu alte "capacitati intelectuale" care nu erau la ordinea zilei acu' doua sute de ani.
Pe de alta parte, atita timp cit va exista o cerere pentru nu stiu ce ingineri (sau alta profesie), au sa se gaseasca doritori care sa satisfaca aceasta cerere (i.e. vor fi voluntari care sa se scoleasca in directia respectiva). Asa functioneaza orice piata, inclusiv cea a muncii. Nu e deloc nevoie sa te chinui sa aduci toata populatia de o anumita virsta la un numitor comun.
quote:
Originally posted by simali
Sigur ca HS ar trebui sa fie inca o optiune pentru cei ce doresc sa-l practice. Mi se pare un drept natural pe care ar trebui sa-l avem fara sa-l cerem.
In Romania (si alte locuri) nu e deloc un drept. Dar ar putea fi, daca suficient de multi (inclusiv din cei care aleg sa-si trimita copiii la scoala) ar cere asta.
quote:
Originally posted by simali
Dar sistemul institutionalizat (asa prost cum este) este inca o parghie importanta pentru stimularea unor sectoare economice la care HS-ii nu s-ar inghesui prea tare daca i-ai lasa sa-si urmeze propriile interese (sa zicem mineritul) si pentru obligarea ignorantilor sa-si trimita copiii la scoala.
Atunci n-ar trebui sa-i spuna "sistem de educatie", ci "sistem de sacrificiu national". Eventual s-ar putea organiza o tombola pentru a se trage la sorti familiile care-si vor trimite copiii la instruire intru propasirea neamului si inaintarea spre noi culmi de civilizatie si progres :-).
Cit despre obligarea ignorantilor... pari sa fii de parere ca cei mai putin eruditi ar trebui cumva sa aiba mai putine drepturi decit cei cu patalamale. Eu unu' am alta opinie.
A.M.
amoga spune:
quote:
Originally posted by violeta69
eu raman la parerea ca o investitie in "dezvoltarea intelectuala" a copilului e f importanta !!!
Este. Disputa se vrea pe care-i cea mai buna investitie: scoala sau altceva? Pozitia mea e ca scoala e o investitie destul de slabuta.
quote:
Originally posted by violeta69
de ce spun asta?
pt ca eu am trecut pe-acolo si acum,cu mintea de acum vad altfel cum e cu invatatul....
Hei, cine-ar fi crezut? Si eu tot la fel: am tras niste concluzii bazindu-ma pe experienta-mi din scoala.
quote:
Originally posted by violeta69
e un fel de exercitiu al mintii...
sigur,pt fiecare copil la ce are aptitudini...
Asa sa fie? Pai daca e pentru fiecare la ce are aptitudini, de ce toti tre' sa faca acelasi lucru?
Si da, e un fel de exercitiu al mintii -- genul de exercitiu de care mai bine te-ai lipsi :-)... De exemplu: "Astazi cum mimez ca stiu lectia asta care chiar nu ma intereseaza de nici o culoare? Aaa, imi fac fituica, sau copiez de la vecinu', sau imi scriu pe banca trei cuvinte, sau ma chinui in fras sa tin minte pina miine doua fraze...".
quote:
Originally posted by violeta69
asa ca noi am hotarat ca pe fiul nostru sa-l antrenam de performanta!
si asta presupune exercitii in plus fata de cele de la clasa si eventual inainte!
Deci copilu' prefera sa asculte spusa invatatoarei, nu a parintilor? Hmmm... Interesant... :-)
quote:
Originally posted by violeta69
ne dorim ca fiul nostru sa aiba inclinatii spre stiintele exacte...
daca nu,sper ce o avea elvreo inclinatie...oricum ceea ce va face sa faca de performanta!!!
Stiu si eu ce sa zic? Fiecare parinti isi seteaza ce teluri doresc. Eu unu' am altele pentru copiii mei. (Bunaoara, sa ajunga sa fie increzatori in ei si fericiti in viata... E drept c-asa n-au sa fie consemnati in manualu' de istorie :-)...)
quote:
Originally posted by violeta69
si cum numai la mate ia FB cred ca spre stiinte exacte se va indrepta...desi e prematur sa ma pronunt!!
la abecedar a luat bine....din 7 exercitii a facut 4 FB si 3 B ..asa ca la final doamna i-a dat B!!!
As zice ca pui prea multa baza pe etichetele (pardon, notele) primite la scoala...
quote:
Originally posted by violeta69
a ,si doamna ne-a dat deja vreo 30 de exercitii la mateca e prea lunga vacnta si sa nu cumva sa ne plictisim....
"Welcome, my friend! Welcome to the machine!" (Pink Floyd)
A.M.
violeta69 spune:
scoala sau altceva?
adica cum altceva?
ar trebui sa-mi las copilul sa fie ...liber cugetator?!
sau sa-l las sa intre in niste gasti de cartier si sa se apuce de droguri si de furat?!
eu,una nu vad decat calea astea...SCOALA.....
si o va face pt ca e datoria mea sa-l indrum si nu sa ma iau dupa ifosele unui copil care nu are minte!
si ca sa dau un exemplu care-mi vine acum in minte....o colega imi povestea cat o ura fiul ei pt ca a insistat sa invete si sa ajunga la un liceu bun.....chestia a durat vreo 2-3 ani,dar ea nu s-a lasat impresionata ...
dupa ce aintrat la liceu s-a dus la maica-sa si a spus"mama,te rog sa ma ierti ca te-am urat,atunci n-am inteles,acum inteleg de ce ai facut asta si-ti multumesc!!!"
eu prefer ca fiul meu sa ma urasca acum cand nu are minte si sa-mi multumeasca atunci cand o sa fie un om pe picioarele lui....
Hei, cine-ar fi crezut? Si eu tot la fel: am tras niste concluzii bazindu-ma pe experienta-mi din scoala.
asa o fi...nimeni nu te contrazice,tu nu stii nimic despre mine,eu nu stiu despre tine...
prin urmare fiecare isi urmeaza instinctul....
si al meu spune ca asa e bine!
Asa sa fie? Pai daca e pentru fiecare la ce are aptitudini, de ce toti tre' sa faca acelasi lucru?
dar cine a zis ca toti trebuie sa faca acelasi lucru?!
tocmai spuneam ca fiecare cu aptitudinile lui....
si nu e necesar sa mimezi nimic,atunci cand ajungi sa indragesti ceva faci cu placere....iar daca-ti place matematica ajungi sa gasesti in ea o lume minunata...
la fel ca si in literatura,arte,chimie,biologie....orice....
totul e sa faci ceea ce-ti place...
Stiu si eu ce sa zic? Fiecare parinti isi seteaza ce teluri doresc. Eu unu' am altele pentru copiii mei. (Bunaoara, sa ajunga sa fie increzatori in ei si fericiti in viata... E drept c-asa n-au sa fie consemnati in manualu' de istorie :-)...)
ei,uite ca el chiar vrema sa ajunga in cartea de istorie....
cica vrea sa ia un premiu pt cand va descoperi infinitul!!![]()
si cand i-am spus sa-si gaseasca o meserie mai pamanteana s-a gandit si mi-a zis :"aaa,nu, m-am gandit bine,eu tot infinitul vreau sa-l descopar!!"![]()
asa ca cine sunt eu sa-i interzic sa descopere infinitul?!
va pup,
Vio,mamica lui Mihnea
viitor "descoperitor" de infinit
*GRUPUL FETELOR FANTASTICE*
Tot ce se intampla, se intampla intotdeauna cu un motiv!
filofteia spune:
quote:
ei,uite ca el chiar vrema sa ajunga in cartea de istorie....
cica vrea sa ia un premiu pt cand va descoperi infinitul!!
si cand i-am spus sa-si gaseasca o meserie mai pamanteana s-a gandit si mi-a zis :"aaa,nu, m-am gandit bine,eu tot infinitul vreau sa-l descopar!!"
asa ca cine sunt eu sa-i interzic sa descopere infinitul?!

Si poate il va descoperii... sau ceva care pentru el o sa fie asemanator.
simali spune:
quote:
Pe de o parte, societatea s-a schimbat -- cred ca e cvasi-imposibil sa ramii analfabet in ziua de azi, pentru simplu motiv ca esti asaltat din toate partile de chestii care se cer citite (de la ambalaje de guma de mestecat, la subtitrarile emisiunilor teve, ziare, carti, etc.). Prea te intilnesti de ele la tot pasul ca sa nu inveti a citi si fara sa vrei. La fel cu alte "capacitati intelectuale" care nu erau la ordinea zilei acu' doua sute de ani.
quote:
Vara trecuta a trebuit sa ma duc intr-un sat numit Contesti si sa si dorm peste noapte in "camera de buna" a unor oameni. Acolo lumea a incremenit. Tot satul este format din case pitice din paianta, cu pamant pe jos; umezeala urca din sol, prin capilaritate si peretii sunt jilavi in parea de jos; miroase a mucegai peste tot; curentul e scump si lumina nu se aprinde decat la zile mari; casele sunt aliniate de o parte si de alta a unor strazi perfect drepte carora localnicii le spun "linii".
Copiii lucreaza la camp impreuna cu adultii. Seara familiile obosite se uita la televizor. Parintii copiilor nu stiu carte - in ciuda faptului ca in timpul comunismului s-a trambitat eradicarea analfabetismului la sate. Se lipsesc de mana de lucru a copiilor pentru cateva ore numai si numai pentru ca fregventarea scolii este conditionata de primirea alocatiei - plus cornul si laptele. Ma bucur ca macar pentru bani acesti oameni saraci si inconstienti fac ceva bun pentru copiii lor. Pentru ei invatamantul de stat trebuie sa existe si ramane fara dicutie un lucru bun.
quote:
Pe de alta parte, atita timp cit va exista o cerere pentru nu stiu ce ingineri (sau alta profesie), au sa se gaseasca doritori care sa satisfaca aceasta cerere (i.e. vor fi voluntari care sa se scoleasca in directia respectiva). Asa functioneaza orice piata, inclusiv cea a muncii. Nu e deloc nevoie sa te chinui sa aduci toata populatia de o anumita virsta la un numitor comun.
quote:
Nu m-am gandit nici o secunda ca un copil favorizat, cu parinti dornici sa faca totul pentru educatia lui, va alege sa faca orice altceva decat ceea ce-i place sa faca.
Programele de stat sunt gandite pentru copiii saraci, care nu au alte alternative si cu care se face un schimb de servicii - eu statul am nevoie de muncitori in industria constructoare de masini (pentru ca am decis ca strategie nationala incurajarea acestei industrii in care se pare ca noi, romanii suntem cei mai buni - zic si eu asa, ipotetic...), tu n-ai bani de educatie, ti-o platesc eu, dar pentru asta trebuie sa te duci si sa te faci... strungar.
Statele care au avut strategii nationale si s-au tinut de ele (uite Japonia) au progresat si toti cetatenii au avut de castigat.
In schimb lasati liber, uite ca romanii (firi de poeti), alegeau pana la al doilea razboi mondial - in ciuda faptului ca in toata Europa incepuse revolutia industriala - poezia, pictura, muzica, literatura sau istoria. Chiar si in ziua de astazi, academicienii, nostalgici ai acestor vremuri, cand spun "om de cultura" se refera tot la categoriile mai sus mentionate, niciodata la un fizician, inginer sau economist - de parca stiinta de a face o autostrada sau o clanta nu face parte din cultura unui popor.
alice
simali spune:
quote:
dar cine a zis ca toti trebuie sa faca acelasi lucru?!
tocmai spuneam ca fiecare cu aptitudinile lui....
si nu e necesar sa mimezi nimic,atunci cand ajungi sa indragesti ceva faci cu placere....iar daca-ti place matematica ajungi sa gasesti in ea o lume minunata...
la fel ca si in literatura,arte,chimie,biologie....orice....
totul e sa faci ceea ce-ti place...
quote:
La scoala chiar trebuie sa faca toti acelasi lucru. Si este trist si nedrept pentru un copil care are anumite inclinatii sa-si piarda timpul aprofundand domenii pentru care nu are nici un interes. Ca sa stie asa in mare e una, dar sa vezi manualul de biologie obligatoriu la o clasa de informatica cu engleza intensiv... Te urci pe pereti! Mama baiatului care mi-a aratat cartea este medic si mi-a spus ca ce le cere lor sa stie la biologie in clasa a-IX-a ei i s-a cerut abia la facultatea de medicina...
Copilul - matamatician ca fomatie - este fustrat. Vrea sa se califice pentru o bursa in SUA si pentru asta are nevoie de o medie generala de peste 9.50. Realizezi cat timp si nervi va investi acest baiat - INUTIL - numai si numai pentru a ajunge, intr-un final, sa faca ceea ce-i place? Dar ma rog, desi fiu de medici, acest baiat este sarac. Parintii lui nu-si pot permite 15 000 EUR pe an plus taxele de scolarizare (cam inca 30 000 EUR pe an)la o universitate tehnica de prestigiu.
Ar putea sa aleaga invatamantul romanesc ... dar din pacate el nu mai exista.
alice

