Discutii despre clasa I (partea a 4 a)

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Anuska spune:

Dar ce faci at cand pe langa munca pe care trebuie sa o depui ca sa faci copilul sa invete mai trebuie sa lupti si cu tatal care are pretentii de genul: ca la aproape 8 ani ai ei trebuia sa stie deja adunarile/scaderile cu nr pana la 10 fara sa le mai efectueze at...
Sau m-am mai trezit ca mi-a spus ca el la sf cls I a invatat tabla inmultirii, ori eu stiu ca nu se face inmultirea in cls I nici in prezent cu atat mai putin acu' mai bine de 20 de ani.....
Cum sa convingi ca cere prea mult? L-am trimis la invatatoare sa vb cu ea si sa-i spuna ce pretentii are el de a stii un copil de 8 ani si ce ar trebui sa stie de fapt.... Daca aveti alte idei sau de unde sa scot materiale pe care sa le citeasca si sa isi dea seama ca fata se incadreaza la nivelul cerintelor pt varsta ei; va rog sa ma ajutati!


*********************************

Poze cu familionu'

Povestea nasterii Anei 17.03.2000
Povestea nasterii Teodorei(bb2) 8.10.2004

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


simali - incerc sa te lamuresc eu un pic:
"Corpul uman" este un fel de enciclopedie formata din mai multe reviste, fiecare numar al revistei reprezentand sa zicem un capitol din enciclopedie.

si pe copilul meu il intereseaza subiectul, insa textul in sine este greoi de citit - nu si plicticos!!!
aici trebuie sa se face diferenta care e logica, de altfel!

gandeste-te la cateva lucruri care pot face un text mai greu de citit pt 'invataceii' din clasa I: unele cuvinte de specialitate (medicina), propozitii mai lungi, caracterele folosite sunt cele intalnite de obicei in ziare/ reviste, adica nu sunt atat de mari ca in abecedar, de ex, frazele/ [propozitiile au ceva mai mult de 3-4 cuvinte cat au cele din abecedar, in faza asta...

asa ca in loc sa acuzi ca mama greseste si trasmite mesaje nedorite copilului, gandeste-te mai bine si intoarce pe toate partile 'problema'!
quote:




Eu nu m-am referit la corpul uman ci la alta carticica care-i place si pe care s-o citeasca singur. De pilda au aparut nicte carti cu Ice Age din ciclul "citesc singur" care au scrisul mare iar cuvintele sunt destul de simple.

Cred ca este si destul de clar ca nu acuz pe nimeni. Am o deosebita simpatie pentru mamicile implicate in dezvoltarea copiilor lor iar fetele care scriu la acest subiect aloca timp si efort pentru asta.



alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Exemplu de text din culegere:
"Acele
Runceanu cu Oancea au ace. Acele mai mari erau la Oancea.
Cerna le cere ace.
- Ia acele mele, Cerna! Eu am ace mai mari."

Pe o pagina sunt cam 5 astfel de texte, fiecare cu alt subiect, una mai plictisitoare ca alta.
quote:



Inteleg ca textul are ca scop insusirea grupului "CE". Nu cred insa ca dintr-un asemenea text tras de par va intelege mai bine grupul "CE" decat daca ar veni firec, citit intr-un text "normal". Pana la urma limba Romana e plina de CE-uri. Eu as pune culegerea aia la cos si m-as dota cu ceva carticele pe care sa le citeasca copilul singur - pe domeniile de interes daca se poate. Poti chiar sa-i faci tu niste "carti" la calculator, extrase din revistele cu corpul.

Noi (Vlad si cu mine) am facut impreuna o carticica cu o poveste despre copii si dinozauri - el a facut desenele si eu am scris-o. Apoi am tiparit-o, am lipit desenele la fiecare pagina si am legat-o. Ne-am si distrat de minune.

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by filofteia
A.M eu sunt o optimista de fel!!



Si eu. Cred. (Desi imi place sa citesc (si) Cioran si Bacovia.)

quote:
Originally posted by filofteia
Sunt de genul "orice sut in fund este un pas inainte".



Ohh, well, nu sunt chiar asa sigur ca asta e deviza optimistilor :-)... Si nu, eu nu consider orice sut in posterior ca fiind un pas inainte. (Poate doar daca-s pe marginea prapastiei...)


quote:
Originally posted by filofteia
Si acum... chiar daca nu ne convine, doar n-o sa plangem de ce fac la scoala?!



De ce nu? Serios vorbind -- ce-i rau in a critica scoala?


quote:
Originally posted by filofteia
Daca pe noi ne apuca jalea, copii ce sa mai faca!?



Aaa... pai de exemplu ar putea sa faca ce-i intereseaza, ce ajunge sa ii pasioneze. As baga mina-n foc ca le-ar da mai multe satisfactii decit oferta scolii...



quote:
Originally posted by filofteia
Apropo de Corpul uman... si asta este prea sumara pentru Adi, ieri ma intreba cum fac glandele salivare de produc saliva . Eu sunt cam paralela cu chestiile astea, i-am indrugat eu cu creierul care trimite un semnal atunci cand bagi ceva in gura, caci in "Corpul uman" era doar un desen.



Ce-i rau in a-i fi raspuns: "Adi draga, n-am nici cea mai vaga idee. (Dac-am invatat f'odat' la scoala, treb'e c-am uitat a doua zi.) Da' ce-ar fi sa aflam?"

Dupa care probabil c-as da iama pe Google incercind sa aflu ce ma-ntereseaza. Sau poate as trece pe la biblioteca sa-mi clatesc ochii prin enciclopediile d-acolo. (Okay, la capitolu' asta nu-s chiar sigur ca bibliotecile din Romania sunt dotate satisfacator. Da' poate ca sunt... Oricum, as trece pe la bibliotecile publice ca sa-mi fac o idee cind e cazul sa apelez la ele.) In fine, mi-as trece-n revista prietenii si cunoscutii in speranta ca 'oi da peste unu' care sa fie medic / asistenta, si care nu s-ar supara sa-l deranjez cu un telefon prin care sa-i pun oaresice intrebari.

Eu unul vad citeva avantaje la asa o abordare:
- Daca nu stiu, spun ca nu stiu. Nu doar c-as spune adevarul, da' i-as si arata ca nu mi-s Atoatecunoscator (si, deci, oarecum in aceeasi situatie cu el), si ca e okay sa fii asa.
- Aratindu-i de citeva ori cum se trece de la "nu stiu" la "acuma stiu" e foarte probabil ca o sa prinda pasii si ca o sa-i urmeze atunci cind a fi sa ia pe cont propriu cercetarile de genul asta.



quote:
Originally posted by filofteia
Ma gandesc tot mai mult sa-i iau un Compendiu de anatomie, dar pe langa faptul ca este foarte scump, imi este teama ca nu ma voi descurca sa citesc din el.



Poti incerca, insa probabil ca o sa-l gaseasca mai plictisitor decit textele alea de manuale cu acele si trecerea lor de la Oancea la Cerna sau viceversa.

Scopul, nu-i asa?, e acela de a-l face sa gaseasca si sa inteleaga ceea ce-l intereseaza, nu de a-l redirecta inspre o "biblie" oarecare. Daca compendiumul de care spui nu foloseste un limbaj accesibil lui (si asa pare), atunci cel mai bun "translator" ar fi un prieten mai cunoscator in domeniu; in absenta unuia calificat, ramin parintii.


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Numai ca avand atitudinea asta sunt privita ciudat de cei din jur (mai ales de soacra ) si aproape o simt ca o lupta in apararea copilului meu de tot felul de aberatii de genul "cutare este mai bun" si ... daca este mai bun, ce, bravo lui. Eu imi doresc un copil fericit, cu personalitate, care sa-si cunoasca adevarata valoare.
quote:



Nu ai cum sa-ti cunosti adevarata valoare daca nu te raportezi niciodata la cei din jur. Eu am avut in clasa colegi care au fost premianti in scoli slabe. Credeau ca sunt foarte buni. Au intrat la liceu in clasa noastra si erau ultimii. Abia tineau ritmul la inceput. Dar au recuperat si unii, au stralucit chiar. Daca inveti copilul cu ideea "e mai bun, ce daca" el nu va incerca sa munceasca suplimentar pentru a face fata intr-un mediu cu copii foarte buni (indiferent de domeniu).

Ia de pilda un atlet. Alearga singur in fiecare zi, ani de-a randul. La un moment dat, daca vrea sa-si probeze valoarea, sau cum spune Amoga sa-si condimenteze putin existenta, va alerga intr-o competitie. Aici va vedea clar daca s-a antrenat destul sau nu. Se va masura cu cei din jur si daca dupa competitie, in ciuda faptului ca iese ultimul, spune "si ce daca sunt mai buni" va insemna ca vrea sa se complaca la nesfarsit in sub-mediocritate. Atunci omul nu mai este "Atlet". El devine brusc doar alergator de hobby.

Nevoia de autodepasire este cea care face diferenta intre un profesionist (in orice domeniu) si un amator.



alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by filofteia
Nu se poate pune la cos este de la scoala, dupa ea lucreaza.



Tre' sa marturisesc ca inca n-am vazut cos de gunoi care sa n-accepte manualele de la scoala. Ba dimpotriva, as zice... :-))

quote:
Originally posted by filofteia
Am incercat cu domeniul de interes, dar este prea avansat el ca sa-l mai intereseze cuvinte simple.



Nu-s sigur ca inteleg... Adica citeste texte mai complicate din zona lui de interes, si n-are nici cea mai mica tragere de inima cu cele triviale din manualu' de scoala?

In fine... Am inteles ca-i plac computerele / IT-ul in general. (Gresesc?) Fa-i un abonament la www.agora.ro/index.php?qs_sect_id=3027" target="_blank">Net Report sau www.agora.ro/index.php?qs_sect_id=3014" target="_blank">PC Magazine pe juma' de an si lasa-l in pace. Nici macar nu cred ca trebuie sa-i spui sa le citeasca; probabil o s-o faca singur. E suficient sa vina-n posta pe numele lui.


quote:
Originally posted by filofteia
In plus dupa ce citeste o pagina din culegere (ca este tema) ii trece cheful de a mai citi ceva.



Oare de ce nu ma mir? :-)

A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Ai dreptate in ceea ce priveste diferentele dintre copii (oameni, in general). Da-ntrebarea (mea) e: de ce sa-i punem pe toti in linie si sa-i pornim in nu stiu ce cursa?

Oare nu-i mai natural sa-i lasam sa-si urmeze propriile interese, fara a mai cauta sa-i modelam conform nu stiu carui standard?
quote:




Pentru ca altfel, foarte multi oameni nu ar mai alerga niciodata. Am citit de curand cateva texte vechi legate de infiintarea invatamantului public in Romania. Printre ele si Legea Invatamantului de la 1898. Am inteles ce era inainte de aceste legi. NIMIC.

Satele erau complet analfabete, nobilii isi invatau copiii numai religie, literatura si filosofie. La Paris se studiau: dreptul, filosofia, arhitectura, arta, muzica, cel mult arhitectura. Stiai ca in Romania nu a existat pana dupa razboi un loc in care sa se invete disciplinele tehnice. Nu exista nimeni scolit in constructia de drumuri, in rezistenta materialelor, in constructii civile sau industriale, in motoare, etc.?

Si atunci sa ne miram ca nu avem sosele asa cum aveau de pilda nemtii sau francezii? Cine sa le faca? Batoza de treierat se cumpara din Germania cu tot cu neamt. I se asigura specialistului casa si masa la curtile boieresti pana cand se strica masina. Cam astfel s-a facut la noi mecanizarea agriculturii.

Sigur ca HS ar trebui sa fie inca o optiune pentru cei ce doresc sa-l practice. Mi se pare un drept natural pe care ar trebui sa-l avem fara sa-l cerem. Dar sistemul institutionalizat (asa prost cum este) este inca o parghie importanta pentru stimularea unor sectoare economice la care HS-ii nu s-ar inghesui prea tare daca i-ai lasa sa-si urmeze propriile interese (sa zicem mineritul) si pentru obligarea ignorantilor sa-si trimita copiii la scoala.


alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Nu-s sigur ca inteleg... Adica citeste texte mai complicate din zona lui de interes, si n-are nici cea mai mica tragere de inima cu cele triviale din manualu' de scoala?

In fine... Am inteles ca-i plac computerele / IT-ul in general. (Gresesc?) Fa-i un abonament la Net Report sau PC Magazine pe juma' de an si lasa-l in pace. Nici macar nu cred ca trebuie sa-i spui sa le citeasca; probabil o s-o faca singur. E suficient sa vina-n posta pe numele lui.
quote:



Subscriu total.

O prietena mi-a povestit urmatoarea intamplare.
I-a spus baiatului ei de 8 ani sa puna mana sa citeasca ceva. Si ce credeti ca a luat? Instructiunile de la Game Boy. Grele, insiruite pe zeci de pagini, scrise marunt, etc. Dar le citeste in fiecare seara ca pe o Biblie.
Eu nu vad nici o problema aici. Citeste? Ce conteaza ca sunt instructiuni tehnice, National Geografic sau Abecedarul? Grupul "CE" este peste tot, nu?

Uneori vad la profesori si invatatori un fel de masochism. Ceva gen daca te distrezi nu se cheama ca inveti; invatatura inseamna munca si scrificiu, e ceva serios... Nu?
alice

Mergi la inceput