noile legi ale educatiei
Dupa cum probabil stiti pana pe 17 februarie sunt in dezbatere publica noile legi ale educatiei.Cred ca merita sa le dezbatem si noi aici pentru ca avem cu totii copii.
Deci,prevederi importante continute de aceste legi(in numar de 3:inv.preuniversitar,statutul corpului didactic si inv.superior):
*invatamant obligatoriu de 13 ani (inclusiv ciclul prescolar de la 3 ani la 16 ani) structurat astfel :
*ciclul prescolar(3-6 ani);
*cls.pregatitoare si cls.I-IV in ciclul primar;
*ciclul gimnazial -cls.V-IX inclusiv
Efectivele de copii sunt trecute astfel:
*pentru ciclul prescolar in medie 15 copii,max.20;
*pentru ciclul primar ,in medie 20,max.24
Invatamantul primar se desfasoara numai dimineata.
*Religia intra in trunchiul comun,adica va avea acelasi statut ca romana si celelalte obligatorii;
*Posibilitatea constituirii de clase de elevi de performanta;
*Desfiintarea scolilor profesionale;
*in invatamantul preuniversitar,posturile didactice se ocupa prin concurs la nivelul scolii,iar evaluarea si selectia ,salarizarea diferentiata sunt in mainile directorului si ale CA.
Eu,avand un copil prescolar,sunt impotriva trecerii grupei pregatitoare la scoala ,in principal din cauza absentei infrastructurii,mai cu seama in Bucuresti.
De asemenea,puterile directorului scolii,in conditiile actualei societati romanesti,sunt mult prea mari,existand,mai cu seama in orasele mai mici,adevarate clanuri de interwese in scoli.
De asemenea,religia tebuie inlocuita cu un curs de istorie a religiilor,fara separarea copiilor la 7 ani pe criterii religioase,fie chiar si pentru o ora de curs.
Partea cu efectivele de elevi este ok numai ca in Bucuresti este inaplicabila momentan.Fara o infrastructura adecvata,nu se poate aplica noua lege.
Raspunsuri
Guestus spune:
quote:
Initial creeata de loryi1974
Dupa
*Posibilitatea constituirii de clase de elevi de performanta;
*Desfiintarea scolilor profesionale;
ce inseamna clasa de performanta...la ce ajuta?
si scoala profesionala cu ce a gresit...in constructii@co se pling ca nu au mesteri si astia o desfiinteaza
Gabi_K spune:
Nu stiu care e infrastructura scolilor bucurestene, dar din cate am citit pe forum, disparitia grupelor pregatitoare din gradinite ar mai ajuta un pic la situatia dezastruoasa cu care se infrunta parintii de copii de 3 ani care vor sa-si dea copiii la gradinita si nu gasesc locuri decat daca dau spaga de sute de euro.
La fel nu stiu ce se intampla cu copiii care nu rezista 50 de minute sa fie atenti la 6 ani. Sau pur si simplu nu sunt apti de scoala din motive fizice sau psihice. Cu ei ce se va intampla?
Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
poze
Totul despre alaptat!
Guestus spune:
quote:
Originally posted by Gabi_K
La fel nu stiu ce se intampla cu copiii care nu rezista 50 de minute sa fie atenti la 6 ani. Sau pur si simplu nu sunt apti de scoala din motive fizice sau psihice. Cu ei ce se va intampla?
e culmea sa ai pretentia de la 1 copil de 6 ani sa fie atent 50 minute.
Rufus spune:
quote:
Originally posted by Gabi_K
Sau pur si simplu nu sunt apti de scoala din motive fizice sau psihice. Cu ei ce se va intampla?
La gunoi! In scoli ajutatoare, cu ei. Ce le pasa ministrilor? Legea e lege...
De cand eram mic auzeam de "generatii de sacrificiu". Din tot felul de motive. Macar acum toti sunt egali. Sunt sacrificati an de an, prin tot felul de experimente.
poze multe cu noiAna a implinit un an 20062007
dana d spune:
Chiar ieri am avut sedinta cu parintii pentru a ne cere parerea despre noul proiect de lege. Am vazut ca s-au facut sedinte cu parintii la majoritatea claselor in scopul de a centraliza parerile parintilor, profesorilor si de a le trimite la minister.
Nu cred ca vocile noastre pot influenta ceva, cu toate astea eu mi-am spus parerea:
1 Total impotriva clasei pregatitoare la scoala. Am spus clar si pe forumul SIE, nu-mi voi da copilul la 6 ani la scoala decat daca scoala ii va asigura aceleasi conditii ca la gradinita, adica: masa, pat pentru somnul de dupamiaza si supraveghere pana la ora 17 pe aceeasi bani ca la gradinita.
Stim ca acest lucru e imposibil asa ca sa lase gradinitele ca si pana acum.
2 Nu sunt de acord nici cu schimbarea actualui mod de admitere la liceu. Stiu ca e o porcarie, am fost intotdeauna de parere ca vechiul mod de intrare la liceu, cel cu examene de admitere de pe vremea noastra, era cel mai corect, simplu si clar.
Totusi acum dupa ce copiii DEJA au dat niste teste nationale si DEJA au obtinut niste rezultate iar noi DEJA ne-am facut niste calcule si niste planuri, orice modificare care vine retroactiv nu poate fi benefica.
Sunt de parere ca orice modificare vor sa faca in primul rand trebuie facuta cu generatiile care inca nu sunt implicate in procesul de admitere la liceu sau oriunde, nu poti sa-ti bati joc asa de sute de mii de copii parinti si profesori.
Ce e aia "uite popa, nu e popa"?
3 Clasa a 9-a in gimnaziu .. in primul rand implica modificarea intrarii la liceu cu care am spus ca nu sunt de acord fiind deja implicati.
Altfel as fi incantata si eu si fata mea sa mai ramana un an in scoala cu aceeasi profesori si colegi dar mi se pare aproape imposibil de realizat practic. In ce spatii vor invata 4-5 clase in plus de a 9-a si eventual 4-5 de pregatitoare? Cine le va preda celor de a 9-a materie de nivelul lor? Ce materie va fi aceea? De liceu? Ideal a r fi sa rarefieze materia de a 8-a si sa o intinda pe 2 ani ca si asa e prea concentrata dar ma tem ca nu au de gand sa faca asa ceva daca tendinta e sa-i indoape cu cat mai mult si cat mai repede chiar daca nu e timp suficient de predat si aprofundat atat.
Deci mi se pare nerealista masura de a baga doi ani in plus in scolile generale care si asa nu au suficiente spatii si multe invata in 2 sau chiar 3 schimburi.
Fetele mele
Iremediabil indragostita de CANADA
Ana68 spune:
Subscriu si eu la ceea ce scria Guestus referitor la atentia unui copil de 6 ani timp de 50 de minute la o lectie.Vorbesc si eu in cauza,avand o fetita de 4 ani...Sunt copii,poate,mai linistiti,care ma gandesc ca ar reusi sa fie atenti,cat de cat....insa ce se intampla cu cei ce au energie in exces?!
Ca o paranteza:imi amintesc de fiul meu,in clasa I,deci nu la grupa pregatitoare,care se plictisea la ore si impreuna cu alti cativa colegi de ai lui ieseau in timpul orei sa faca o mica partida de fotbal in curtea scolii....ca ei oricum facusera liniutele la grupa pregatitoare.Invatatoarea era socata si nu reusea sa ii faca sa inteleaga ca nu mai sunt la gradinita,sa faca ce vor,ci la scoala,ca este cu totul altceva.A trebuit sa le dea separat de lucru ca sa stea cuminti la ore.
Apoi treaba cu desfiintatul scolilor profesionale iarasi nu mi se pare o chestie buna.Cred ca scolile profesionale dadeau o sansa si acelor elevi ce nu puteau reusi la un liceu sau colegiu,cum le zice acum.In plus se alegeau cu o meserie...
Chestia cu clasele de performanta....hm...mi se pare ca aceasta optiune e anapoda.Cred ca selectia asta este subiectiva.Ca orice fiinta umana si un copil poate avea zile mai bune sau mai putin bune,indiferent de pregatirea sa.Ma gandesc ca poate un copil talentat la matematica,de exemplu,chiar in ziua examenului pentru reusita la o astfel de clasa,se simte rau,e bolnav sau pur si simplu are o zi foarte proasta si nu poate face fata examenului...nu se poate concentra.Atunci,zic eu,poate pierde examenul si selectia intr-o clasa de performanta...
Alt exemplu:in Timisoara exista o scoala unde elevii,in urma unui test sau examen,se pot pregati la un nivel mai ridicat la matematica,in special pentru olimpiadele de matematica.La testare participa elevi din tot judetul Timis.Reusesc numai cei ce au o anume medie de intrare la aceasta scoala,numita Centrul de Excelenta pentru pregatirea la matematica.Ma gandesc acum:oare despre asa ceva s-a dezbatut sau despre clase speciale in cadrul scolilor normale?!
Alta trebsoara e cea cu religia.Nu va mai fi optionala?Ma gandesc la o colega de clasa de a fiului meu,al carei tata este musulman.Nu stiu daca copila este si ea musulmana,insa de ar fi asa,ma intreb eu,va avea profesor de religie musulmana?
Ce sa mai zic?Cam de-a-ndoaselea....
Ana-Maria,mami deAlex&Luana
iahim spune:
Eu cred ca clasa pregatitoare este binevenita pentru copii.Adevarat,greu pot fi atenti 50 de minute,dar acesta este si scopul,de a-i obisnui cu orele de clasa.Imi aduc aminte ca am mers la scoala la 6ani si 3 luni,aveam colegi mult mai ageri in clasa ,fiind mai mari cu un an,diferenta de varsta in clasa intai era un handicap.
Puiul meu are 3,6 ani,inca nu merge la gradinita...nu poti obliga o mama sa dea copilul la 3 ani.Fiecare copil are problemele lui.Iar despre mult disputata socializare,cred ca abia dupa 4 ani copilul o percepe cu adevarat!
Tisina spune:
Inainte de toate, as avea si eu nevoie de o lamurire. Am tot vazut subiectul de fata dezbatut prin presa, pe forumuri etc, insa ceva nu imi e clar, si as avea rugamintea sa imi explicati si mie care e rostul acestor dezbateri publice. In afara de faptul ca ne revoltam, ca ajungem sa aruncam cu vorbe urate impotriva guvernantilor si chiar si a noastra, cei care dezbatem, conteaza la ceva parerea noastra? Sau ne agitam, ca de cele mai multe ori, degeaba, ne enervam, ne creste tensiunea, iar cei cu putere de decizie fac tot cum ii taie pe ei capul (sau interesul)?
Nu mi-o luati in nume de rau, dar chiar as dori sa stiu asta (puteti rade de mine daca vreti, dar mie nu imi e clar rostul dezbaterilor publice si daca parerea noastra chiar conteaza la ceva).
Cat despre legea cu pricina... as avea foaaaarte multe de zis. Si nu prea am argumente "pro", dimpotriva. Insa deocamdata ma abtin (mi s-au trezit prichindeii si nu mai ma pot concentra)
Numai bine tuturor si astept si eu lamuririle mele, daca nu va suparati
danis spune:
quote:
Originally posted by Tisina
Inainte de toate, as avea si eu nevoie de o lamurire. Am tot vazut subiectul de fata dezbatut prin presa, pe forumuri etc, insa ceva nu imi e clar, si as avea rugamintea sa imi explicati si mie care e rostul acestor dezbateri publice. In afara de faptul ca ne revoltam, ca ajungem sa aruncam cu vorbe urate impotriva guvernantilor si chiar si a noastra, cei care dezbatem, conteaza la ceva parerea noastra? Sau ne agitam, ca de cele mai multe ori, degeaba, ne enervam, ne creste tensiunea, iar cei cu putere de decizie fac tot cum ii taie pe ei capul (sau interesul)?
Nu mi-o luati in nume de rau, dar chiar as dori sa stiu asta (puteti rade de mine daca vreti, dar mie nu imi e clar rostul dezbaterilor publice si daca parerea noastra chiar conteaza la ceva).
Cat despre legea cu pricina... as avea foaaaarte multe de zis. Si nu prea am argumente "pro", dimpotriva. Insa deocamdata ma abtin (mi s-au trezit prichindeii si nu mai ma pot concentra)
Numai bine tuturor si astept si eu lamuririle mele, daca nu va suparati
Tisina
cred ca - cel putin teoretic - scopul dezbaterii publice a unui proiect de lege este sondarea populatiei in legatura cu legea respectiva si eventual imbunatatirea proiectuluiu in functie de ecourile si sugestiile primite - eventual renuntarea la el - o lege nu are sanse sa fie respectata/luata in serios/aplicata daca nu are un minim de suport din partea populatiei - care va gasi cai de a o ocoli sau o va incalca pur si simplu
cat despre proiect, as fi de acord in momentul in care ar exista o infrastructura pentru el - grupe de 15 copii la gradi inseamna spatii duble pentru gradinite - care nu vor fi obtinute numai prin eliminarea grupei pregatitoare din gradinite - deci ar trebui construite mai intai o multime de gradinite cu spatii adecvate normei europene - spatii separate de joaca, somn, luat masa, sport, etc.
apoi mutarea grupei pregatitoare la scoli ar necesita un training prealabil serios al personalului, personal calificat, existent si disponibil sa faca asta - din cate stiu nu prea s-a facut nimic in directia asta
personalul si din gradinite si din scoli ar trebui platit la un nivel mai apropiat de valoarea muncii lor si recompensati in plus pentru performante - nu lasati la mila atentiilor parintilor, nu impinsi astfel sa accepte foloase necuvenite sau sa le pretinda de la obraz
partea cu "autonomia scolilor si auto-guvernarea" lor ar putea functiona bine in scolile din zonele in care populatia are un nivel economic si de educatie suficient de ridicat - dar nu in scolile din regiunile sarace - si mai ramane intrebarea cine numeste directorul si CA-ul scolii? directorul si ca-ul trebuie sa fie cadre didactice sau manageri (cu studii economice) specializati pe institutii de invatamant? si unde se pregatesc asemenea manageri in romania noastra?
cred ca in principiu, guvernantii vor sa se acopere ca au facut legi europene, dar fara a se preocupa de posibilitatea punerii lor in aplicare
dar e pacat ca legea asta nu este despre cuie si suruburi, pe care daca nu ies bine le dam la topit, ci despre oameni, despre copiii nostri, viitorul nostru - si ma intristeaza nepasarea guvernantilor ...
dana d spune:
Tisina, incerc eu sa te lamuresc macar atat cat sunt eu lamurita: Ministerul cica a lansat proiectul pentru a fi dezbatut si a vedea reactia/parerea "poporului" ca, in functie de reactii, sa-l ajusteze pe ici pe colo si sa scoata legea.
Au pus scolile sa faca sedinte cu parintii si sa noteze observatiile, apoi sa le trimita la minister. Asta e ceea ce declara ei, acuma eu sunt convinsa si am destule exemple traite in trecut ca sa cred ca nu le pasa nici cat... de parerea noastra, ei intotdeauna si in toate domeniile au facut ceea ce le-a convenit sau ce au putut.
Daca vreti eu dau scris aici ca nu se va putea realiza introducerea a doua noi clase in scoala generala, in primul rand ca nu au infrastructura, in al doilea ca trebuie reorganizat efectivul cadrelor didactice si in al treilea pt ca noi, mamele, vom refuza sa ne dam copiii de la 6 ani la scoala ca si alte ori cand au incercat asta.
Fetele mele
Iremediabil indragostita de CANADA