noile legi ale educatiei

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns MICKYN spune:

Acest proiect mi se pare aceeasi Marie cu alta palarie.
-Invatamintul era obligatoriu de la 6 ani de acum 5 ani si tot ,,obligatoriu " a ramas.Copii merg la scoala tot la 7 ani.
-In loc de cadre didactice propun angajarea de ,,ROBOTI" ca oricum nu au cum sa faca rost de profesori peste noapte, cu salariile de 10% indexate.
In schimb, accentul se pune tot pe acelasii ,,currcullum"' adica programe stufoase si inutile- in loc sa se puna accentul pe dezvoltarea calitatilor si aptitudilor copilului.Era normal un numar minim obligatoriu de materii si alegerea obtionala a materiilor in functie de preferintele fiecaruia- iar testele nationale sa se bazeze pe cunostinte generale minime.
-Gradinitele de la 3 ani -nu se poate aplica in Bucuresti, nici peste 10 ani.Pina atunci va veni un alt ministru cu alte idei idioate.
Desfiintarea scolilor profesionale-se anuleaza ultima sansa de a obtine o meserie pentru cei care nu acea capacitatea psihica necesara de a termina un liceu si de a lua examenul de bacalaureat.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maru spune:

aici, in Canada copiii merg la scoala la 6 ani impliniti in cursul anului calendaristic. Adica al meu plod ar fi mers la scoala la 5 ani si 10 luni, daca ar fi venit aici cu cativa ani mai devreme.
dar, e un mare dar, invatarea se face mult mai relaxat, materia nu este atat de stufoasa, stau la scoala de la 8,45 la 3 si jumate, cu pauze de pranz si de joaca.
Aici nimeni nu pune accent pe somn la pranz, ci pe activitati afara in aer liber, au gym aproape in fiecare zi, pauzele si le petrec afara indiferent de vreme (la minus 25 fac pauza on sala de gym)

nu exista repetentia, ci invatarea in ritm propriu pe curriculum adaptat!

primara e de la I la VI
gimnaziul de la VII-VIII

la liceu merg la liceul din cartier unde sunt arondati. sistemul e total diferit nu are comparatie, teacherul are clasa lui, elevii nu sunt grupari in clase ca in tara, A, B Csau mau stiu eu ce alte initiale, ci au materiile obligatorii (si acelea pe nivele) si materiile la alegere

Romania e tara cu cel mai putin timp petrecut de elevi in scoala, in invatamantul obligatoriu. deci invatamant obligatoriu de 13 ani nu e o idee asa de rea...

nu dati cu pietre, am vrut sa va arat un alt sistem, alta gandire, care pe mine m-a uimit, asta dupa 18 ani vechime in invatamant in tara.

ce nu inteleg guvernantii nostri ca nu au infrastructura sa suporte sistemul actual, d-apoi ce isi propun e absurd din pv al infrastructurii

Doamne'ajuta!

POZE
http://maru-incotro.blogspot.com/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miriama spune:

Mamici, nu am citit toate postarile, dar ce aveti impotriva grupelor pregatitoare din scoli? Ca scolile nu au sufucient spatiu? Asta este problema lor. Citeam ca o mamica vrea somn de pranz, patut, masa asigurata la grupa pregatitoare. Sa fim seriosi. Copiii mei invata intr-o scoala internationala si nu e obligatorie gradinita de la 3 ani, dar e obligatorie grupa pregatitoare in scoala. Si asta e de la 5 ani. Scoala e obligatorie de la 6 ani. Da, se asigura masa de pranz, contra cost evident. La gradinita au somn de pranz, dar daca copilul chiar nu vrea sau nu poate sa doarma, nu este obligat. Este dus la locul de joaca si cineva se ocupa de el. In grupa pregatitoare se obisnuiesc cu ideea de scoala, invata notiuni de baza, se pune accent pe chestiuni practice. Totul se face in joaca. La scoala, in general, se urmareste capacitatea fiecaruia si inclinatiile. Petrec mult timp in aer liber, fac mult sport care recreeaza organismul. Sunt permanent insotiti de profesorul de clasa, chiar si in pauze. In scoala nu exista agresiuni sau vulgaritati. Copiii sunt realmente incantati sa mearga la scoala; nu sunt deloc stresati si nici excesiv de obositi. Sa stiti ca si eu gandeam ca voi, cum sa-mi dau copiii la scoala de la 6 ani; e prea devreme. Ma temeam ca nu vor face fata. Acum imi dau seama ca as fi pierdut inutil un an. Asa ca, sistemul romanesc de invatamant este cel care trebuie schimbat de la baza. Si mentalitatea noastra ca parinti. Nici nu banuiti ce capacitate de acumulare si adaptare au copiii la aceste varste. Fetita mea de la gradimita nici nu stia limba engleza cand s-a dus prima data, iar acum este liderul grupei.

Si de ce sa nu existe clase de performanta? Daca exista copii de performanta ei sunt observati in timp si alesi acolo, sa se ocupe profesorii in mod intensiv de ei. De ce sa se "ingroape" la rand cu toti? Si poate fi si un stimulent pentru ceilalti. Asa Romania poate da profesionisti adevarati, nu doar capsunari. Evident asta presupune ca selectia lor sa se faca obiectiv.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Cum sa fie doar problema scolilor ca n-au spatii suficiente?Adica eu imi inscriu copilul la scoala ,aia imi spun ca invata in 5 schimburi si eu le spun ca e treaba lor sa faca rost de spatii chiar daca nu au fonduri proprii.Poate vreun director mai intreprinzator aduce cateva corturi militare ,le pune in curtea scolii si gata a rezolvat problema.Va convine rezolvarea asta?
Inainte de a propune legi noi,trebuiau facute studii de fezabilitate si in functie de rezultatul acestora sa se vada ce se poate realiza.Sau poate au fost facute dar ca in Romania ,rezultatul sa fie pe placul celor care le-au comandat.
Fac iar precizarea:varsta pentru clasa pregatitoare este de 6 ani,in timp ce vechile legi prevedeau 6 ani pentru clasa I.Nu am nimic cu parintii care isi dau copiii la aproape 8 ani la scoala,este decizia lor,dar de ce sa fiu si eu obligata sa fac asta cand copilul meu este apt sa inceapa mai devreme?
E bine sa fie clase de performanta ,dar sa fie criterii obiective pentru inscrierea copiilor in ele,ca altfel nu se obtine nimic.Deci,jos pilele la inscriere!
Si,dragi profesori,cum este cu titularizarea,daca te muti dintr-o scoala in alta mai esti titular?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

quote:
Originally posted by loryi1974
E bine sa fie clase de performanta ,dar sa fie criterii obiective pentru inscrierea copiilor in ele,ca altfel nu se obtine nimic.Deci,jos pilele la inscriere!



da de ce clasa de performanta ? ce te retine sa mergi la cercul de mate/fizica/desen in timpul liber?
Si la ce ajuta pe 1 copil ca in loc de 13 ani sa stie la 10 sa rezolve integrala de volum? vrei sa - l faci prof univ la 16 ani...sau sef la reactorul de la cernavoda la 14...sau care e motivul?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Gabi_K spune:

quote:
Originally posted by MICKYN

Desfiintarea scolilor profesionale-se anuleaza ultima sansa de a obtine o meserie pentru cei care nu acea capacitatea psihica necesara de a termina un liceu si de a lua examenul de bacalaureat.



Din pacate in afara de "incapabilii psihici" nimeni nu vrea sa invete o meserie la nivel de liceu, si se pare ca mentalitatea asta (adica daca esti meserias, inseamna ca ai pb la cap) a fost acceptata si la nivel inalt. Incet, dar sigur, vor dispare zugravii, instalatorii, bucatarii, mecanicii, de parca ar fi o rusine sa fii meserias

Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
poze


Totul despre alaptat!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dani33 spune:

Personal mi se pare ca sistemul de invatamant merge din rau in mai rau. Iar acesta lege nu face decat sa mai complice putin totul.
Nu sunt de acord sa-mi dau copilul mai repede la scoala pentru ca nu vreau sa inceapa mai repede cu greutatile vietii. Lasa sa copilareasca mai mult ca e frumos...
Clase de max. 24 de copii sunt vise frumoase in conditiile in care acum sunt cate 40. Probabil s-au gandit sa dubleze numarul scolilor .
Si nici trecerea clasei pregatitoare in scoala nu mi se pare o idee buna.
Nici cu desfintarea scolilor profesionale nu sunt de acord. E adevarat ca generatiile de azi viseaza sa ajunga precum Monica Columbeanu sau Mutu dar la un moment dat probabil vor intelege ca unii trebuie sa mai si muncesca si vor incepe sa mai invete si meserii pentru a face bani.
Noi suntem abia grupa mica la gradi asa ca mai speram la un miracol
D.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tibiuta spune:

Pe an ce trece,incep sa fiu din ce in ce mai mult convinsa ca cineva acolo sus (nu ma refer la divinitate)ci grup de interese sau cum vreti sa-i numiti ,ne considera niste cobai,ca suntem bataia de joc a unor frustrati care doresc ca odata ajunsi intr-o functie unde pot lua decizii ce intra in Monitorul Oficial,sa-si dovedeasca "entelegenta"si sa intre in istorie cu vreo lege sau reforma! Si asa copii sunt sufocati de materii alternative (alti frustrati)ii mai obligi sa se duca la scoala cu un an mai devreme,sa-i inghesui ca pe turme si sa ai pretentii de la ei.

Apropo,educatoarea mi-a dat azi o poezie de 3 strofe ,si mi-a zis ca ar fi bine sa mai citesc cu el, adica sa o invete!!! Nu i-am zis nimic ,ca-i nou la gradinita,dar n-am de gand sa-l stresez pe copil la 3 ani sa invete o tampenie cu 9 versuri care nici nu rimeaza melodios.Am invatat eu destule poezii in epoca de aur ,si la ce mi-au folosit?

Asa ca ,noi cei de rand am vrea ,dar...nu putem schimba nimic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ocebine spune:

quote:
Originally posted by Guestus

quote:
Originally posted by loryi1974
E bine sa fie clase de performanta ,dar sa fie criterii obiective pentru inscrierea copiilor in ele,ca altfel nu se obtine nimic.Deci,jos pilele la inscriere!



da de ce clasa de performanta ? ce te retine sa mergi la cercul de mate/fizica/desen in timpul liber?
Si la ce ajuta pe 1 copil ca in loc de 13 ani sa stie la 10 sa rezolve integrala de volum? vrei sa - l faci prof univ la 16 ani...sau sef la reactorul de la cernavoda la 14...sau care e motivul?




Problema cu un copil mai avansat intr-un anumit domeniu este ca la orele de cursuri "normale" se va plictisi. E o idee buna sa existe posibilitatea de a studia o materie (sau mai multe) la un nivel adecvat posibilitatilor intelectuale ale copilului respectiv. De exemplu, baiatul meu mai mare la matematica merge la "avansati" unde nu sint grupati pe virsta ci pe aptitudini. In acelasi grup sint copii de 9, 10, 11, 12 si 13 ani. La fel si la stiinte naturale. In rest, merge la cusurile obisnuite (clasa V - 9 ani).

La fel, cel mic este la engleza "bagat" la "avansati"...Alegerea nu este facuta pe preferinta parintelui (pile, etc) ci pe teste inopinate...daca isi mentin notele ridicate, ramin in clasa respectiva.



Anamaria

"Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man’s character, give him power."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns petra spune:

quote:
Originally posted by Gabi_K

quote:
Originally posted by MICKYN

Desfiintarea scolilor profesionale-se anuleaza ultima sansa de a obtine o meserie pentru cei care nu acea capacitatea psihica necesara de a termina un liceu si de a lua examenul de bacalaureat.



Din pacate in afara de "incapabilii psihici" nimeni nu vrea sa invete o meserie la nivel de liceu, si se pare ca mentalitatea asta (adica daca esti meserias, inseamna ca ai pb la cap) a fost acceptata si la nivel inalt. Incet, dar sigur, vor dispare zugravii, instalatorii, bucatarii, mecanicii, de parca ar fi o rusine sa fii meserias

Gabi+Robert(20.05.1997)+Lili(17.05.2002)
poze


Totul despre alaptat!





Se vor meseriasi mai scoliti ! Adica dupa ce termini liceul te duci la cursuri de specializare si te faci instalator, bucatar si ce-ti mai place .

Ehe parerea mea este ca nu la structurarea pe clase si pe la acordarea de putere sporita directorilor de scoala trebuie umblat cu la programele scolare, la modul de desfasurare a orelor si la relatia invatori(profesori) cu copii , pentru ca programele scolare sunt extrem de incarcate inca din clasele mici, orele sunt pre lungi(dupa parerea mea!) si de multe ori monotone asa incat copii obosesc repede iar despre elatia profesori - copii sa nu mai vorbim , pentru ca este una rece si distanta, toti profesorii vor respect dar nu resparcta fiinte alea mai mici de pe langa ei Exemple pot fii profesorii care inca mai bat copii la scoala, ii trag de urechi ca-n Evul Mediu si singura lor arma de a face un copil sa te asculte este pentru ei nota! si nu au nici in plin nici in maneca cu notiuni de psihologie a copilului .
La parte umana a sistemului trebuie intai lucrat -inclusiv la salarii bune pentru cadrele didactice, apoi sa fie incluse doar materiile necesare in programele scolare si toate astea in conditiile unei infrastucturi scolare bune daca nu f. buna.
Realitatea este ca sistemul de invatamant a ramas la nivelul anului de gratie 1989 sau daca nu cumva i-a scazut nivelul si mai jos.

Mergi la inceput