TERMENUL LEGAL DE RETURNARE
Am cumparat o imprimanta si cu toate eforturile mele ,urmarind cartea tehnica si softul dat de producator, nu reusesc s-o folosesc.Cei de la firma producatoare mi-au spus ca, intr-adevar au probleme cu acest tip de multifunctional, dar mi-au propus sa incerc cu REINSTALAREA WINDOWS-ULUI. Acest lucru nu-mi convine , caci as pierde toate informatiile utile de pe calc. CAre este termenul legal de returnare al electronicelor, care sunt conditiile si ce as putea face daka cei de la magazin refuza acest lucru, pentru ca vreau sa renunt la acest model. Va multumesc.
Raspunsuri
kiekeboe spune:
Ai citit atent factura (bonul) si garantia ? Acolo scrie de obicei termenul ...
N-as putea sa spun sigur in acest caz, eu am returnat la Selgros de ex. in termen de 1 luna ... dar fiecare dealer (magazin) poate avea propriile reguli ...
Cel mai bine ar fi sa te intelegi cu ei frumos: sa-ti dea banii inapoi sau un alt model, despre care sa te informezi la modul cel mai serios in prealabil (sau macar alte obiecte in valoare de suma respectiva) ...
Nu stiu cum e legea in Romania, dar s-ar putea sa nu aiba nici o obligatie in cazul in care tu nu poti dovezi vreo lipsa a aparatului in sine ...
In caz ca nu cadeti la pace, mai cauta si tu pe Google patanii similare, iar cel mai important: intreaba URGENT si la Protectia consumatorului !!!
http://www.anpcnet.ro/ro/?page_id=11
kiekeboe spune:
... ca sa vezi !
"Politica de Returnare
- Retineti, daca bunurile nu prezinta defecte, comerciantul nu este obligate sa le primeasca inapoi.
- Unii agenti economici au o politica de “buna vointa” pentru returnarea bunurilor nedorite sau duplicate ce nu contin nici un defect.
- Daca au o politica de buna vointa, ii puteti intreba daca va permit sa returnati bunurile si sa obtineti o rambursare a banilor dumneavoastra pentru respectiva achizitie, dar mai intai trebuie sa ii convingeti sa fie de acord cu acest lucru.
- Pentru bunurile cumparate la reducere, aveti aceleasi drepturi ca bunurile cumparate in regim normal, numai daca un defect particular a fost evidentiat inainte de achizitie.
- Pentru bunurile la mana a doua, aveti aceleasi drepturi ca bunurile cumparate in regim normal, numai daca un defect particular a fost evidentiat inainte de achizitie.
Garantia
- Produsele ne-alimentare de folosire imediata trebuie sa aiba garantie impotriva defectelor de calitate pentru o perioada de 30 de zile de la data vanzarii atat timp cat defectele nu au fost cauzate de utilizarea eronata din partea consumatorului. Acest lucru inseamna ca agentii economici trebuie sa repare defectul, sau daca acest lucru nu este posibil sa ramburseze pretul de achizitie consumatorului.
- Produsele pentru folosire pe termen lung trebuie sa fie comercializate impreuna cu un certificate de garantie, ce va semnat si stampilat de catre producator si comerciant si apoi sa fie dat consumatorului. Certificatul de garantie trebuie sa defineasca durata perioadei de garantie precum si elementele de identificare ale produsului, perioada medie de utilizare, metodele de oferire a serviciilor de garantie (intretinere, reparatii si inlocuiri), si sa includa numele si adresa unitatii specializate ce va oferi service-ul si alte informatii necesare privind cerintele de service.
Totusi de la 1 Ianuarie 2007
- Comerciantul este responsabil fata de consumator timp de 2 ani pentru toate defectele existente in momentul livrarii bunurilor si consumatorul poate alege sa i se remedieze defectul, gratis prin reparatie sau prin inlocuire.
- In cazul produselor la mana a doua, comerciantul si consumatorul pot conveni la o perioada mai scurta de timp pentru raspunderea comerciantului, dar nu mai putin de un an de la livrarea produsului.
- In plus, comerciantul poate oferi de asemenea o garantie. Orice garantie va actiona ca baza legala pentru respectarea conditiilor stabilite in garantie si alte reclame asociate."
(http://www.anpcnet.ro/ro/?page_id=16)
Sper ca nu am omis ceva din graba ... ar fi bine totusi sa te mai uiti si tu putin pe net ... si mult success la negociere ...
In caz ca tot nu scapi de ea, poti sa ne ceri si noua sfaturi de instalare/folosire ... reinstalarea Windows-ului este ultima solutie ... ai reinstalat driver-ul, ai verificat USB-urile ?
Daca incerci aparatul asta cu mai multe pc-uri si nu merge pe nici unul, poate fi si un caz de garantie (...inlocuire...).
Tala spune:
legea spune 1 luna si tine minte ca orice comerciant iti accepta returul doar cand pomenesti de protectia consumatorului...