Nu-mi mai dau copilul la scoala!

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns l_carmen2003 spune:

Si eu i-am impus niste reguli lui Alex relativ la comportamentul de la gradinita. Initial le-a ignorat apoi am observat ca a inceput sa le respecte. Il certam daca aflam ca nu le respecta.
Anul trecut a facut gradinita la o institutie privata de care nu am fost multumita - mai mult motive dar nu siguranta copiilor am incriminta-o - unde erau 12-15 copii in grupa si 40 in toata gradinita.
Anul asta e la o gradinita de stat, unde sunt 40 de copii in grupa si 350 in toata gradinita. Anul asta nu am inca de comentat, educatoarele isi fac treaba exemplar.

Dupa experienta de anul trecut m-am lamurit cum sta treaba cu invatamantul privat in Ro si, nu multumesc, voi opta pt invatamantul de stat.

Lucrez mult cu el acasa - are prof de engleza/germana si eu lucrez cu el matematica distractiva - si am sa vizez scolile bune... unde sper sa putem co-interesa invatatoarea sa ii supravegheze cat mai bine.

Sunt de parere ca disciplina mai riguroasa ajuta in zilele noastre insa ea trebuie sa vina si din familie si trebuie intregita la scoala, altfel de unde rezultate..?

In ce priveste sa „nu il mai dau la scoala”... of!
Nu sunt de acord cu homeschool. Pt ca copiii trebuie pregatiti pt viata. Si da, va avea de infruntat si greutati si va trebui sa stie sa se descurce. Nu prin violenta, insa nici sa il tii sub un glob de sticla nu se poate... pentru ca el trebuie sa afle si ca sunt nedreptati si ca sunt oameni agresivi de care sa se fereasca si ca trebuie sa stea in banca lui si ca viata nu e roz si ca nu primesti mereu recompense daca esti bun si faci celorlalti bine. In plus va sti ca suntem mereu langa el si il sprijinim...

Voi vedea la momentul potrivit cum va fi dar deja oftez cand ma gandesc...


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

quote:
Originally posted by l_carmen2003

pentru ca el trebuie sa afle si ca sunt nedreptati si ca sunt oameni agresivi de care sa se fereasca si ca trebuie sa stea in banca lui si ca viata nu e roz si ca nu primesti mereu recompense daca esti bun si faci celorlalti bine. In plus va sti ca suntem mereu langa el si il sprijinim...



No offence, dar exact astea sunt niste idei si atitudini de care vreau sa imi feresc copiii cat pot. Le voi spune ca exista oameni care din diverse motive (nu le detaliez acum) au ajuns sa creada aceste lucruri/sa aiba asemenea atitudini dar ca ei gresesc grav.

Viata este minunata, este o aventura extraordinara si indiferent ce obstacole intalnesti trebuie sa le privesti pozitiv, cu intelepciune si sa inveti din ele. Ma rog..nu mai continuu, cred ca m-am facut inteleasa.

Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)

pozici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anella spune:

Revin.Mi-am dat azi seama ca nu trebuie sa schimb nimic la mine in ce priveste modul de abordare al copiilor violenti.Ei au nevoie de ceva mai mult decat reguli exemplificate prin desene.Ei sunt speciali si societatea noastra nu stie si nu vrea sa-i ajute.Li se pune o emblema si raman asa marcati ,eticheta ii "ajuta"...sa nu se schimbe niciodata,ii condamna la nchisoare pe viata.Sunt multe de spus si numai cine traieste efectiv cu sufletul printre ei poate intelege.
Nu-i treaba mea,nu-i treaba altora,ne spalam pe maini si gata.Nu-i asa,printre atributiile mele nu e mentionat, ce-i drept,sufletul ,dar omul e mai mult decat o serie de reguli.
George,a facut multe probleme ,mereu l-am tratat cu rabdare si afectiune.
Am avut rabdare anul scolar trecut si semestrul asta.De o saptamana ma priveste ciudat,nelinistit si am stiut ca vrea sa vorbeasca cu adevarat cu mine.nu l-am chemat eu,a venit el.In timpul orei azi ma privea insistent si am stiut ca toata energia consumata de mine timp de un an jumatate n-a fost in zadar.S-a uitat la mine si mi-a spus: doamna diriginta ,vreau sa vorbesc cu dumneavoastra.i-am raspuns simplu: Si eu!
Mi-a mai spus doua cuvinte: "O urasc!"Stiu la cine se refera .la mama lui,care l-a maltratat ani de zile.I-am spus:"Nu trebuie,o sa vorbim"
George,are 17 ani,e violent in exterior dar nu e decat un copil(inca) care nu stie cum sa-si ceara drepturile de la viata.Drepturile lui de om nu i-au fost respectate de mic copil asa ca in ce fel ar putea intelege el ca el ar trebui sa le respecte pe ale altora.
Cu rabdare,atentie si afectiune(a nu se intelege altceva va rog)cred cu tarie ca el si cei ca el au o sansa.Si daca nu eu cine sa-l ajute?Sa merg mai departe multumindu-ma ca nu-i treaba mea?Ce sevicii REALE exista in Romania ca sa-i poata ajuta si pe ei?Si oare e bine sa dezvoltam in copiii nostri ideea ca e mai bine sa stai in banca ta,sa nu-ti pese ,sa nu te implici ca astia's rai si nu te atingi de ei?De mult ori copiii sunt mai toleranti si mai intelegatori decat parintii,copiii mei sunt alaturi de el si vor sa-l ajute .Nu e treaba lor dar o fac.Am vorbit mult cu el ,e doar un copil furios,necajit,frustrat care nu a cunoscut vreodata vreun semn de afectiune .
Se va schimba,anii de frustrari nu-i vom putea sterge dar il vom invata ca ura nu e o optiune si ca violenta da nastere la suferinta pe care o traieste el.Ma bucur enorm ca sunt profesor si am ocazia sa ma bucur de acesti copii minunati,daca ati sti,numai daca ati sti cum sunt ei...
Inchei cu o istorisire despre copii:Eram bolnava,eram in concediu medical de o saptamana.bate la usa cineva ,deschid,e postasul.Ma intreaba:"Doamna ,cine sunteti,aveti vreo emisiune pe undeva,la radoi,la tv?""De ce?"intreb."Pai aveti o sacosa de scrisori""Le-am luat,m-am asezat pe canapea si am rasfoit teancul de scrisori:era cate o scrisoare de la fiecare copil in care imi dadeau vesti despre ei,despre tot ,in care-mi spuneau ca le e dor de mine samd.,lipseam doar de o saptamana.(copii de clasa a 10-a)
Asta e doar una din multele care pana la urma imi confirma ca desi nu e in atributia mea ,ii iubesc.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by l_carmen2003
In ce priveste sa „nu il mai dau la scoala”... of!
Nu sunt de acord cu homeschool. Pt ca copiii trebuie pregatiti pt viata.



Deci: exista ceva, la care-i spune "scoala", si care te pregateste pentru viata. Hmmm... stiu si eu?

Da' ce ziceti de asta: exista ceva, la care-i spune "viata", care te pregateste pentru viata. Merge?

Pentru ca asta este ceea ce cred cei ce inclina inspre optiunea educatiei neinstitutionalizate.


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by anella
[...] Li se pune o emblema si raman asa marcati ,eticheta ii "ajuta"...sa nu se schimbe niciodata,ii condamna la nchisoare pe viata.



Ca veni vorba de pusul de etichete la copii... Nu stiu daca o sa fiti de aceeasi parere cu mine, insa in ce ma priveste consider Scoala ca fiind campionul absolut la impartit etichete in stinga si-n dreapta. Cum al'fel poate fi considerat puhoiul de note (si teste) cu care sunt bombardati copiii in scoli?

Prin acordarea de note se reuseste un singur lucru: lipitul de etichete (prost / acceptabil / destept) pe fruntile copiilor. Si asta atrage dupa sine "ajutorul" de care pomeneati -- acela cu condamnatul unui copil intr-o categorie oarecare.


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anella spune:

Amoga,total de acord cu etichetarea prin note dar asta e alta problema pe care nu o pot ameliora decat infim incercand sa fiu cat mai obiectiva la notare ;in ce priveste cealalta problema de care vorbeam eu acolo ,pot incerca cu adevarat ceva si exista si sanse sa rezolv ceva.E foarte clar ca sistemul intreg nu prea are valoare dar ce sa facem cand el este conceput de oameni care n-au nici o legatura cu realitatea,cu catedra,cu copilul adevarat.E un sistem conceput pentru roboti:asmileaza tone de informatii din care doar o treime sunt utile,respecta o mie reguli,nu ridica nasul ca tu esti doar un biet robot si trebuie sa primesti doar comenzi etc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

quote:
Originally posted by anella

E un sistem conceput pentru roboti:asmileaza tone de informatii din care doar o treime sunt utile,respecta o mie reguli,nu ridica nasul ca tu esti doar un biet robot si trebuie sa primesti doar comenzi etc.

mama de DODO



Absolut de acord!

Si atunci..nu te lupti cu morile de vant? Ce solutii vezi?

Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)

pozici

http://educatielibera.blogspot.com/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anella spune:

quote:
Originally posted by inaioana

quote:
Originally posted by anella

E un sistem conceput pentru roboti:asmileaza tone de informatii din care doar o treime sunt utile,respecta o mie reguli,nu ridica nasul ca tu esti doar un biet robot si trebuie sa primesti doar comenzi etc.





Absolut de acord!

Si atunci..nu te lupti cu morile de vant? Ce solutii vezi?

Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)

pozici

http://educatielibera.blogspot.com/


Solutiile pe care le am eu nu duc la performanta in acest sistem.Copiii mei vor invata sa comunice in engleza ,vor lua bacul dar nu vor merge la olimpiade unde vor avea nevoie de amanuntele stupide gasite cu tona prin manuale.
Ieri la ora de engleza aveam "Sports":o lista interminabila de sporturi,pana aici totul ok dar execitiile pun in practica vocabular din sporturi care nu sunt cunoscute decat de pasionati,ori de cunoscatori ai fiecarui sport in parte .In general fiecare om are afinitate pentru un sport sau mai multe si invata(daca doreste)vocabularul specific acelui sport.Nu vad de ce toti copii ar trebui sa fie indopati cu cuvinte,notiuni care nu-i intereseaza si care in mare masura nu le vor fi necesare(cum se cheama terenul/locul de desfasurare pentru fiecare sport in parte de la cricket pana la wrestling;cum se numesc piesele vestimentare-cand e suficient sa stii cuvintele "pantaloni scurti" si "tricou";cum se numeste fiecare piesa componenta necesara intr-un anumit sport,bata de la baseball,batul de la cricket,mingea de la sportul ala,mingea de la celalalt etc)
Ii invat vocabular de baza care le este de folos in orice aspect al comunicarii,gramatica ca sa poata manui limba,conversatie.Cine vrea sa se specializeze o va face cand va crede de cuviinta pentru ca eu nu pot sa-i pretind unui copil ca in maxim 90 minute pe saptamana sa stie amanunte pe care nu le stie nici in limba romana pentru ca pe langa engleza mai are alte 17 materii de studiat si e la mintea cocosului ca nu se pot invata toate perfect in conditiile in care ziua nu se extinde la 48 de ore minim iar saptamana la 14 zile.
Si cand sa se mai joace?cand sa mai fie copii sau adolescenti sau sa faca ceva pentru sufletul lor?Eu nu pricep ce se vrea a se face din acesti copii.
Acest sistem este una din cauzele principale ale esecului scolar,al violentei,al abandonului scolar.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inaioana spune:

quote:
Originally posted by anella
Solutiile pe care le am eu nu duc la performanta in acest sistem.Copiii mei vor invata sa comunice in engleza ,vor lua bacul dar nu vor merge la olimpiade unde vor avea nevoie de amanuntele stupide gasite cu tona prin manuale.
Ieri la ora de engleza aveam "Sports":o lista interminabila de sporturi,pana aici totul ok dar execitiile pun in practica vocabular din sporturi care nu sunt cunoscute decat de pasionati,ori de cunoscatori ai fiecarui sport in parte .In general fiecare om are afinitate pentru un sport sau mai multe si invata(daca doreste)vocabularul specific acelui sport.Nu vad de ce toti copii ar trebui sa fie indopati cu cuvinte,notiuni care nu-i intereseaza si care in mare masura nu le vor fi necesare(cum se cheama terenul/locul de desfasurare pentru fiecare sport in parte de la cricket pana la wrestling;cum se numesc piesele vestimentare-cand e suficient sa stii cuvintele "pantaloni scurti" si "tricou";cum se numeste fiecare piesa componenta necesara intr-un anumit sport,bata de la baseball,batul de la cricket,mingea de la sportul ala,mingea de la celalalt etc)
Ii invat vocabular de baza care le este de folos in orice aspect al comunicarii,gramatica ca sa poata manui limba,conversatie.Cine vrea sa se specializeze o va face cand va crede de cuviinta pentru ca eu nu pot sa-i pretind unui copil ca in maxim 90 minute pe saptamana sa stie amanunte pe care nu le stie nici in limba romana pentru ca pe langa engleza mai are alte 17 materii de studiat si e la mintea cocosului ca nu se pot invata toate perfect in conditiile in care ziua nu se extinde la 48 de ore minim iar saptamana la 14 zile.
Si cand sa se mai joace?cand sa mai fie copii sau adolescenti sau sa faca ceva pentru sufletul lor?Eu nu pricep ce se vrea a se face din acesti copii.
Acest sistem este una din cauzele principale ale esecului scolar,al violentei,al abandonului scolar.


mama de DODO



Annela...nu-ti spot spune decat ca exista alternativa!

Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si Katja (30 martie 2004)



http://educatielibera.blogspot.com/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by anella

Amoga,total de acord cu etichetarea prin note dar asta e alta problema pe care nu o pot ameliora decat infim incercand sa fiu cat mai obiectiva la notare ;



Daca ar fi sa fiu eu cel care da note (obligat fiind), as da pur si simplu la toata lumea nota maxima; si asta fara lucrari sau alte teste. (In paralel, mi-as cauta si un alt job, pentru ca probabil as avea nevoie foarte curind.)

Al'fel, aveti dreptate. E foarte putin probabil ca veti reusi sa schimbati sistemul. Da' merita-ncercat; sau abandonat (sistemul, nu incercarea).


quote:
Originally posted by anella
in ce priveste cealalta problema de care vorbeam eu acolo ,pot incerca cu adevarat ceva si exista si sanse sa rezolv ceva.



Asa e; si faceti bine ca-i oferiti suport lui George. Chiar daca n-o sa puteti suplini lipsa dragostei materne, tot puteti sa-i oferiti mai mult decit abandonul si indiferenta cu care probabil e tratat de majoritatea lumii.


A.M.


Mergi la inceput