Educatia acasa (homeschooling)

Raspunsuri - Pagina 16

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

quote:
Originally posted by cl

Gazzella, ai inteles gresit. Nimeni n-a pus semnul de echivalenta intre cele doua!


deci sa inteleg ca sunteti de acord ca acestea pot suferi modificari in timp raportandu-se divers de la copil la adult si chiar de la colpil la copil si de la adult la adult?
acceptand aceasta ipoteza putem sa incercam sa intelegem care sunt procesele care se desfasoara in individ, procese care-l conduc pe acesta sa asume o pozitie mult responsabila fata de angajator, obligatiile de serviciu? (acest individ poate sa fie copilul care a ales rotilele sau cel care este constrans sa devina responsabil)


si pana in ce limite ii constrangem sa devina responsabili, si fata de cine? acum am in minte cazul acelei tinere moarte din cauza suprasolicitarii la locul de munca dintr-un exces de responsabilitate (fata de cine?) uitandu-si sa-si fie ei responsabila in primul rand

acum trebuie sa ma ocup nitel de casa, am sa revin cand pot, sper sa gasesc raspuns la intrebarile mele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
si pana la ce limite ii constrangem sa devina responsabili, si fata de cine? acum am in minte cazul acelei tinere moarte din cauza suprasolicitarii la locul de munca dintr-un exces de responsabilitate (fata de cine?) uitandu-si sa-si fie ei responsabila in primul rand

acum trebuie sa ma ocup nitel de casa, am sa revin cand pot, sper sa gasesc raspuns la intrebarile mele


Calea de mijloc Gazzela... calea de mijloc...adica...scoala de stat, fara pretentii la performanta, dar...facut acasa ceea ce scoala nu-i ofera sau ii ofera prea putin.

Revin totusi...impropriu spus acasa, pentru ca Adi nu face acasa nici engleza, nici canto. Ci in alte firme cu alti profesori. Dar am mai explicat asta.

M-am mai gandit

Scoala devine stresanta pentru copilul caruia i se cere performanta si el nu poate! Aici intervine parintele. Este gresit sa ceri copilului performanta la toate materiile, chiar in conditiile in care aceste note conteaza la admiterea la liceu. Pana la urma obiectivul nostru este un om multumit de sine, nu unul imbuibat cu materii aiurea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cl spune:

Of, Gazzello. Hai ca incerc eu, asa, mai babeste .
Copiii cand sunt mici, trebuie sa respecte niste reguli, conform varstei (nu ma luati cu fara reguli, va rog, ca am si eu un rebel acasa si nu stiu in ce masura l-ar ajuta sa faca doar ce vrea el; ar alege intodeauna rolele si matematica, desi, acum, a descoperit ca si pictura e frumoasa.). Si aici ma refer la: cand ne intalnim cu cineva, salutam; cand mergem in vizita, respectam regulile din casa aceea (daca gazda doreste sa ne descaltam, o facem, daca nu, nu; daca bebe doarme, vorbim mai incet sa nu-l trezim etc), nu aruncam hartiile pe jos, nu scuipam, nu injuram, nu lovim, nu vorbim urat etc. O sa spuneti ca sunt chestii elementare de bun simt. Asa este, dar tot reguli sunt. Copilul creste si il vom invata sa-si faca patul, sa-si duca lucrurile murdare in cosul de rufe, sa-si faca ghiozdanul, sa-si faca temele etc. Pana la urma tot niste reguli sunt si astea, nu? Ca daca va fi dupa el probabil ca doar se va juca pe play station sau se va plimba cu bicicleta. Le facem si pe astea, dar dupa ce terminam ce avem de facut (altfel ar fi haos in casa, nu?), pentru ca daca el nu-si face patul, nici mama nu va mai avea timp sa-l duca in parc, pentru ca va trebui sa faca ea ce n-a vrut sa faca el, nu? Nu vreau sa-l constrang sa devina responsabil, vreau numai sa inteleaga ca daca nu e responsabil se pot intampla si lucruri care probabil il vor deranja in mod direct pe el. Apoi, daca el nu e responsabil, e treaba lui, el va suporta consecintele faptelor sale. Cat despre pozitia fata de angajator, el va trebui sa stie cand sa spuna stop, nu mai pot, am nevoie de ajutor sau sa caute in alta parte, conform posibilitatilor lui.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by cl

Amoga, nu mai tot da vina pe scoala!



O sa-ncerc sa m-abtin (e greu :-)).

Da' intre timp: te-ai gindit vreodata ca scoala s-ar putea sa aiba influente negative asupra unui copil? Ca influentele astea negative (daca exista) s-ar putea sa fie mai puternice si de mai lunga durata decit cele pozitive (daca exista)?


quote:
Originally posted by cl
Mie mi se pare ca homeschoolingul e un sistem care nu functioneaza [...]



Ai dreptate in sensul ca nu functioneaza pentru toata lumea. Insa, parerea mea e ca ar functiona foarte bine pentru cei mai multi, si ca, per ansamblu, ar da rezultate mai bune decit sistemul industrial practicat in scolile din lumea larga.


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by gazzella
se pare ca asociezi in mod neaparat distractia, timpul liber cu joaca si veselia maxima



Cu ce ar trebui sa le asociez?

quote:
Originally posted by gazzella
(in acceptiunea ta asa cum vad eu lucrurile de la distanta un fel de "non me ne puņ fregare di meno", adica "ma doare-n.. si nici acolo", adica un total dezinteres, lipsa de paricipare, superficialitate. daca nu e asa ma vei corecta cu siguranta)



M-ai pierdut. Nu reusesc sa leg bucata asta de text de cea de dinainte (in a logic way, that is).


quote:
Originally posted by gazzella
mi-ar face placere daca ai dezvolta putin ideea (ceea subliniata in verde)
ce ai in vedere cand spui stimuli externi?



Pedepse ("daca nu faci tema, nu iesi afara"), recompense ("daca iei premiu, iti iau bicicleta"). In opinia mea, invatatul nu trebuie cuplat cu nicicare din aceste "metode de stimulare".



quote:
Originally posted by gazzella
prezenta unui adult implicat intr-o activitate (alta decat statul la calculator), am in vedere o activitate manuala constituie sau nu un stimul extern?



Depinde ce face adultu' :-). Daca are un morcov intr-o mina, si batzu' in cea'lalta, as zice ca e un stimul extern neavenit. Daca insa e acolo pentru ca copilul l-a solicitat, as zice ca e foarte binevenit.


quote:
Originally posted by gazzella
sa ne limitam doar la prima perioada a vietii (0-3ani), cum face un nounascut, mai tarziu copil sa se dezvolte optim in absenta stimulilor externi?



Cum sa faca? Ca orice om de stiinta autentic: observa, incearca, trage concluzii, ajusteaza; repeta. Voila!

A.M.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by anya

Teoria e frumoasa. Dar ce face o mama care trebuie sa mearga la servici 9 ore (ca 1 e cica pauza) mai face 2 ore pe drum, inca vre-o ora cumparaturi si plati facturi...(ca la coafor nici gand)..ajunge acasa pe la 7-8 seara si trebuie sa faca putina curatenie, ceva de mancare pe a doua zi...



Pai ce sa faca? Daca trebuie sa faca toate astea de mai sus, atunci le face. ("Ca de voie buna", cica ar adauga ardelenii...)

Pe de alta parte insa, sunt unii parinti care reusesc sa faca mai putin din toate astea si mai mult din altele. Au noroc? Au alte prioritati? Nu stiu. Dar sigur se poate si al'fel.


quote:
Originally posted by anya
In ziua de azi problema se pune cum sa gasesti copilului pe cineva sa-l supravegheze si sa-l ajute la lectii pana ajunge vre-un parinte acasa, nicidecum de homeschooling!



Asta e o problema pe care si-o pun unii parinti. (Altii, isi pun altele. Cum ar fi: homeschooling?)

In orice caz, a supraveghea are putine de-a face cu a invata; iar a ajuta la lectii, s-ar putea iarasi sa aiba putine de-a face cu a invata (depinde de cum e acordat ajutorul).

Or, eu speram aici sa discutam mai mult despre care ar putea fi cele mai bune abordari legate de educatie, si mai putin despre stresul cotidian al parintilor. (Nu zic ca asta nu e un subiect demn de atentie; doar ca nu vad de ce trebuie sa-l invocam in contextul educatiei pruncilor.)

A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by filofteia
Exemplu concret...eu stiu engleza destul de bine sa pot invata un copil pana pe la 14 ani.



Ce se-ntimpla la 14 ani? (Okay, in afara primirii buletinului de identitate :-). Ma refer aci la individul de 14 si engleza -- care-i conexiunea?)


quote:
Originally posted by filofteia
Este adevarat ca la matematica a avut curiozitatea de a rasfoi cartea, dar nu s-a intamplat acelasi lucru si la Abecedar...



Sa fie oare pentru ca nu toate subiectele prezinta acelasi interes la un moment dat?


quote:
Originally posted by filofteia
Acum ce sa fac...sa-l las in voia lui si sa nu invete sa scrie si sa citeasca?



Asta pare sa implice ca vointa lui il va tine in permanenta departe de arta cititului si mestesugu' scrisului. Ceea ce s-ar putea sa nu fie adevarat.


quote:
Originally posted by filofteia
Sau sa-l las sa invete sa citeasca atunci cand o vrea el...cine stie cand?



Yep! Eu unu' fix asta as face.


quote:
Originally posted by filofteia
Sa nu spuneti acum ca toti suntem talentati pedagogic si ca putem preda orice materie!?



Poate ca nu, insa (aproape) toti parem sa fim capabili a invata aproape orice din ceea ce ne punem in cap sa-nvatam. Rolul parintelui, dupa cum il inteleg eu, este sa asigure spatiul necesar pentru ca aceasta capabilitate sa se manifeste din plin, si nu de a (im)pune limite sau un curs oarecare in universul cunoasterii.

E o opinie (a mea); sunt convins ca mai exista si altele.


A.M.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by grati.ela
[...] homeschooling este o alternativa pentru cei care au probleme majore de adaptare, a celor cu anumite dizabilitati.



Asa e! De unde putem deduce ca, pina prin sec. al XVIII-lea, cam toata lumea avea probleme majore de adaptare si/sau handicapuri. Noroc cu scoala care a reusit sa rezolve aceasta problema grava a omenirii.


quote:
Originally posted by grati.ela
Pentru un copil absolut normal, nu este o alternativa ci poate un mod in care ii putem completa dezvoltarea.



Hmm, sugereaza asta faptul ca pentru numitul copil normal scoala ar putea sa nu-i fie suficienta pentru a fi complet? Uau! Pai cum asa? Si asta spusa in aceeasi suflare cu afirmatia cum ca incompletii sunt, de fapt, "ceilalti", cei care nu apeleaza la scoala?



quote:
Originally posted by grati.ela
Sunt absolut convinsa ca in acest sistem extrem de putini copii vor fi lasati sa aprofundeze matematica.



Right! Nu vor fi lasati! Parintii care vor adopta "acest sistem" vor fi montind niste sirene de pompieri in camerele copiilor pe care le vor declansa la fiecare 50 de minute, doar asa, ca sa nu-i lase pe copii sa aprofundeze matematica. Dupa care o sa le fure cartile de matematica si o sa puna-n fata ochilor altele de fizica, si dusi vor fi fiind pentru urmatoarele 50 de minute pina mai trag o data de sirena, si hopa!, e timpul pentru literatura...


quote:
Originally posted by grati.ela
Pe de o parte parintii vor fi aceia care nu-i vor sustine, [...]



Bineinteles. Parintii astia care au fost atit de zdruncinati intelectual incit au ales 'homeschooling' sunt intotdeauna genul de parinti de la care copiii nu trebuie sa se astepte la nici un fel de suport, sustinere, afectiune. Ca dac-ar fi fost atit de atasati de copiii lor incit sa caute a-i intelege si a-i ajuta, ar fi trebuit sa aleaga a-si pune copiii in institutii, ca doar numai acolo se pot crea niste conexiuni sufletesti deosebite intre parinti si copii.


quote:
Originally posted by grati.ela
[...] pe de alta parte efectiv nu vor avea capacitatea de a digera informatia.



Evident. Orice informatie trebuie mai intii digerata de niste specialisti cu diplome si cataloage. Si abia dupa ce numitii specialisti, din prea-plinul digestiei lor incep sa dea p-afara, pot copiii sa o preia si sa o ingurgiteze (gata mestecata).


quote:
Originally posted by grati.ela
Cat de atractiv poate fi calculul integral pus fata in fata cu istoria civilizatiei crestine de exemplu?!



Cam la fel de atractiv precum i se pare unui elefant hocheiul pus fata in fata cu stirile de la ora cinci.


quote:
Originally posted by grati.ela
Sa fim seriosi, acest sistem ascunde traumele celor care l-au initiat.



Ei as... Pai daca tot suntem seriosi, atunci de ce n-am recunoaste ca se ascund nu numai traume acilea, ci si conspiratii francmasonice, demne de fo' sapte carti semnate de Ion Tugui.


quote:
Originally posted by grati.ela
Nu am de ce sa-i cultiv copilului aflat la inceputul cunoasterii fobii.



Cum ar fi fobia ca daca nu e exact la fel ca toti ceilalti copii cu care-si imparte 4-6 ore pe zi intre patru pereti, o sa fie un inadaptat si hanidacapat?

A.M.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by cl
Am mai spus si eu, chiar la inceputul subiectului (alaturi de un alt sir de argumente), ca in Romania, unde un singur salariu nu e suficient in casa, foarte putine mame sau tati isi pot permite sa stea acasa si sa se ocupe doar de copii. Dar degeaba, mi se reproseaza ca nu argumentez cu nimic .



Argumentul tau nu are nimic de-a face cu calitatea educatiei. Este o discutie despre de ce unii (poate multi) nu pot alege o metoda, ci sunt obligati (de legi, imprejurari, etc.) sa opteze pentru alta.

Asta nu-i un argument (in favoarea scolii); e o diversiune.

A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by filofteia
De altfel s-a cazut de acord aici ca trebuie sa ai oarecare calitati ca sa faci HS...sau am inteles eu prost.



Nu-s chiar sigur ca s-a ajuns la un acord :-/...

Da' ca veni vorba... Da, ca parinte care opteaza pentru homeschooling trebuie in mod necesar sa ai ceva: incredere in copilul tau. Incredere ca chiar daca nu se va conforma unui standard promovat cu surle si trimbite de "specialisti", va reusi sa devina o persoana fericita, integra, cu calitati si aptitudini, capabila sa faca fata solicitarilor societatii de azi (si miine).

O data ce ai aceasta incredere, restul nu mai par obstacole de netrecut...

A.M.




Mergi la inceput