Administratie punct de lucru

Administratie punct de lucru | Autor: dana d

Link direct la acest mesaj

Administrez un punct de lucru in Bucuresti al unei firme din alt oras. Patronii nostri nu sunt cetateni romani si nu ne pot indruma cu privire la obligatiile legale ale unui punct de lucru.
De aceea m-am gandit sa apelez la voi (ca de obicei) pentru un schimb de experienta.
Ce avize, autorizatii, aprobari... trebuie sa am eu aici ca sa fiu in regula in cazul unui control??
Mentionez ca functionam intr-un apartament de bloc in sectorul 3 si suntem doar doi angajati la punctul de lucru, nu avem activitati productive, doar munca de birou...
Am depus dosar la primarie pt obtinerea autorizatiei de functionare, in afara de asta ce trebuie sa mai facem? Ce stiti despre protectia muncii, cine ne-o face? ce obligatii avem cu privire la analizele medicale? Altceva?..



Fetele mele

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns carla2005 spune:

Avize, autorizatii etc trebuiesc luate de la Registrul Comertului altfel nu se putea infiinta punctul de lucru! Trebuie facut un act aditional la statutul societatii mama, se depune la Registrul Comertului de pe raza judetului de unde este aceasta, acolo se declara activitatea si se solicita avizele...toate sunt trimise de catre Registrul comertului din judetul respectiv la Registrul Comertului Bucuresti! Daca e activitate de birou nu se necesita avizare speciale (adica se cere doar sa fie intrunite conditiile de protectia muncii, sanepid si PSI-stingerea incendiilor, restul pentru sanitar veterinar si impact asupra mediului nu are rost ca nu faceti productie sau sa cresteti animale ceva)! In Principiu trebuie doar sa aveti cererea si incheierea judecatorului delegat prin care s-a infiintat punctul de lucru si s-a solicitat inceperea activitatii! Totul tine de societatea mama...deci nu e in obligatia celor de la punctul de lucru!

carla2005 de Alexandra Maria 16.11.2006
Alexuta

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Noi avem un birou cu 4 angajati. Numai munca de birou - exportam servicii; deci calculatoare si dulapuri cu dosare. Functionam tot intr-un apartament. A venit in control un domn de la Protectia Muncii si ne-a cerut "documentatia". Trebuie sa faci un plan de protectia muncii, sa aduci acest plan la cunostinta angajatilor, trimestrial sa-i pui sa semneze pe toti ca au fost instruiti, o data pe an sa le dai angajatilor sa completeze niste teste pe probleme de protectia muncii iar testele sa le arhivezi intr-un dosar sa le arati la control, trebuie sa ai aviz de la medicul de medicina muncii pentru toti angajatii (se fac niste carnete individuale pe care se pune in fiecare an o viza) nu acel aviz pe care-l are orice om la angajare.

Documentatia este foarte stufoasa si pe noi ne-a ajutat o cunostinta de la o fabrica s-o punem la punct ca n-am fi reusit in veci.

Se pare ca este aceeasi nebunie si pentru avizele de la pompieri. Trebuie sa ai atatea extinctoare in functie de numarul de metrii patrati ai apartamentului, sa ai afisat pe perete planul de evacuare, sa faci angajatilor instructajul PSI, etc. Noi nu avem nimic din toate astea dar tot asa, se pare ca sunt diferiti "autorizati" care contra cost te ajuta cu actele.

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dana d spune:

Carla, normal ca e declarat la Reg Comertului si avem act aditional si tot ce trebuie pentru infiintarea lui. Acum am obtinut si autorizatia de functionare de la primaria de sector. Altceva nu avem, nici protectia muncii, nici pt pompieri (doar un extinctor si pot face un plan al apartamentului sa-l pun pe perete, desi e absurd, usa e in fatza noastra).

Simali, noi avem 2 angajati, adica atatia suntem la punctul de lucru. Am cumparat doua fise de protectia muncii tipizate de la librarie. mai departe nu stiu ce sa mai fac, nu cred ca pot eu sa ma apuc sa le completez si sa semnam, sunt persoane autorizate sa faca asta. Unde gasesc una, aia e intrebarea. Sau daca pot sa completez eu.. cu atat mai bine.
Cum arata planul ala de protectia muncii? Inca o data intreb: pot sa fac eu asta fara sa am autorizare speciala? Eu sunt administrator la punctul de lucru, in contractul de munca scrie "asistent manager". Deci am dreptul sa fac eu protectia muncii mie si unicului meu coleg?


Fetele mele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dana d spune:

Nici fise medicale cu avizele de care spui nu avem, nici macar la angajare nu am facut nici un control. Unde sa ma duc si ce sa fac pentru a intra in legalitate?



Fetele mele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Nu poti sa le faci tu pentru ca nu sti. Ca sa sti sa le faci trebuie sa citesti din scoarta-n scoarta cam 4 carti cu legislatia in domeniu, care este foarte stufoasa.
Pentru protectia muncii - cauta in Pagini Aurii; dar mai bine mergi la o uzina mare unde ai cunostinte; ti se poate recomanda omul lor responsabil si-l rogi sa te ajute. Platesti pentru osteneala. Asa iesi mai ieftin decat cu firme specializate. Noi am dat 100 RON si ne-a facut totul.
Pentru pompieri - mergi la o unitate de pompieri sau tot asa, cauti in Pagini Aurii. Ori tot uzina mare unde precis au un om responsabil cu PSI. Cu documentatia pentru PSI trebuie sa fi autorizat asa ca si daca ai sti legislatia n-ai putea s-o faci tu.

Ce daca usa e in fata voastra ? Se cere schema pe perete pune schema pe perete. Asa e la noi... ca la nebuni.

Cu fisele medicale cauti un medic specialist in medicina muncii. Tot Pagini Aurii.

alice

Mergi la inceput