Ce vorbiti cu copiii vostri?
Raspunsuri - Pagina 2
mamica dulce spune:
Sanziana,nu ai dreptate,nu sunt exagerata si nici n-am nevoie de terapie.Sunt pur si simplu foarte ingrijorata si suparata ca nu vorbeste bine la 4 ani jumate.Si cu cat trece timpul si tot sper ca o sa-si dea drumul " de azi pe maine" si nu se intampla...cu atat imi e mai greu.Dar de aici pana la a vrea prea multe de la el e cale lunga.
Normal ca l-am dus la doctor sa-l ajut cumva,ca eu nu stiu cum.Are 4 ani jumate si,cum ai spus e perfect normal in afara de limbaj si pronuntie.Vreau sa stiu care e problema si asta ai fi facut si tu daca David n-ar fi vorbit bine..Pe forumul asta sunt mame care intra in panica ca nu vorbeste copilul la 2 ani jumate si sunt sfatuite sa consulte un specialist.
Si apoi cand educatoarele si doctorii imi spun ca e clar in urma cu vorbirea,in mare contrast cu dezvoltarea lui pe alte planuri,cand merge la logoped si din toamna are trimitere la gradinita speciala cu educatoare logoped-atunci e clar ca problema nu e doar in capul meu.
Si apoi nu sunt nici eu oarba-vad copii la gradinita,pe strada in autobuz care sunt jumate cat el si turuie perfect...normal ca ma doare sufletul si ma intreb de ce,cand stiu ca am facut tot posibilul si toata lumea imi spune cat e de istet si ca practic ar putea vorbi fara probleme.
Nu pun presiune asupra lui,incerc sa fac toate exercitiile sub forma de joc si cat are kef,doctorii sunt toti super draquti si el o adora pe logopeda lui,e un copil vesel si iubitor si dulce.Dar asta nu inseamna ca nu are o problema de vorbire care trebuie tratata cumva.
Sigur ca o sa vorbeasca,deja acum e mult mai bine decat acum cateva luni...poate si voi daca l-ati vedea acum ati spune ca e ok,ca pronunta mai prost dar ca vorbeste copilul,dar eu,care stau tot timpul cu el si logopeda realizez ca mai e mult de lucrat.
Life is not measured by the number of breaths we take,but by the
moments that take our breath away.
Anca
carnaval
ilenutza spune:
NU stiu ce sfat sa iti dau pentru ca Victor e inca mic, desi imi face capul calendar pe limba lui.
Dar referitor la activitati cu copii , poate gasesti ceva idei noi in "J. Oberlander- Ghidul cresterii copilului de la 0 la 5 ani".
succes
Ile 31 si Victor ( 22 dec 2005)
AMR 09 sapt.
www.onetruemedia.com/shared?p=298317a6ed3728312027b9&skin_id=0&utm_source=otm&utm_medium=text_url" target="_blank">Paste 2007
Alina spune:
Ancuta,
Hai ca am citit din nou.Pai zici ca-i place sa joace teatru cu tine,intra in pielea personajelor favorite...pai atunci cum nu vorbeste?
Ok,zici ca nu pronunta corect,daca-l corectezi,zice dupa tine?
Cum sta cu integrarea la gradinita?Acolo participa la jocurile care se fac,la proiectele lor?Daca are prieteni,ai putea sa-i inviti la voi si sa va jucati impreuna.La noi la gradi e moda asta si cind avem invitate,eu sunt responsabila cu jocurile si corectitudinea regulilor lui...altfel iese galagie mare,fiecare vrea sa fie prima si se cearta.
Iti cinta acasa cintecelele de la gradi?Ai putea sa ceri tu textul educatoarelor si impreuna acasa,cintati si ii corectezi pronuntia,daca nu e ok.
Eu iti inteleg grijile dar incearca sa ramii calma.Si daca va merge la scoala la 7 ani si ceva,nu-i bai,am vazut alti copii care nu au nici o problema si doar prefera parintii sa-i mai amine un an.
Alina
simali spune:
Dintre toate subiectele ce-l intereseaza cel mai mult? Mijloacele de transport, viata in ocean, animalele, chimia, numerele, cum se construiesc diverse lucruri, ce este in televizor, cum functioneaza calculatorul, cum functioneaza corpul copilului - muschi, vase de sange, inima, etc.?
Daca inca nu sti incearca cu toate, pe rand. Cauta cu rabdare o cheita. Poate ca are o lume interioara extrem de complexa. Poate ca discutiile despre micul dejun sunt plicticoase, dar cele despre sistemul solar or sa-l atraga? Eu de pilda am avut mare succes cu carti si machete despre "ce este in corpul copilului". Nu mi-a mers de nici o culoare cu carti de povesti. Dar am nimerit direct la tinta cu carti despre sistemul solar. Cand le citesc mi se incurca limba. Dar copilul ma asculta fascinat.
Si as lasa-o mai moale cu desenele - exista diverse teorii care arata ca privitul pasiv la desene creste riscul alunecarii copilului in lumea lui, mai ales a celor predispusi sa faca asta.
Si nu in ultimul rand, cred si eu ca trebuie sa-ti transmit:
RELAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alice
sinzi_ana spune:
Anca, citeste-ti mesajele si imagineaza-ti ca e vorba de alt copil...tie ti se pare ca acel copil are o problema????
Ori nu descrii problema lui cum trebuie...ori nu are absolut nici o pb, decat faptul ca nu pronunta bine unele cuvinte , lucru care e absolut normal la varsta asta si se corecteaza cu timpul intradevar!!!!
It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation
Sinzi, Radu si David bomba pisaloaga
: varsta, poze, D-ale lui David
flaviutza spune:
Anca eu ti-am citit postarile mai vechi si mai noi si nu te acuz,nu te trimit la psiholog iti spun doar ca trebuie sa evaluezi situatia cu calm si la rece.
Problema lui Marc nu e vorbirea.corecteaza-ma daca gresesc,insa cred ca marea lui problema este asta: nu doreste si nu initiaza dialogul.
Nu doreste sa impartaseasca cu voi gandurile lui,ideile lui,realizarile lui. ii lipseste INTENTIA DE A COMUNICA. ii lipseste initiativa in dialog.
Am si eu una bucata copil care nu e genul turuitor si care are ceva probleme de pronuntie. si e o mare diferenta intre unul ca fi-mea care de cand a implinit 7 luni se chinuie pe o pasareasca neinteligibila(pana acum ceva vreme) sa comunice si un copil care comunica strict ceea ce il intereseaza pe moment(nevoi fiziologice,un anumit obiect,etc),un copil care nu spune ca e suparat pe x ca i-a luat masinuta,care nu spune ce a facut la gradinita.
problemele astea nu le rezolva nici mama logopezilor. logopedul ajuta un copil care VREA sa vorbeasca sa isi dea drumul sau ,cel mai important scop al logopediei, corectarea defectelor de vorbire.
un logoped ajuta un copil cu SD de exemplu ,prin gimnastica muschilor fetei initial (ei sunt hipotoni,muschii sunt mai lenesi) ,dar un copil cu SD vrea sa vorbeasca.
un logoped ajuta un copil ca fi-mea nu-si poate ordona silabele in cap si vorbeste "pocit" dar nu-l poate ajuta pe Marc ,copil ce pronunta si are un vocabular ,ca volum,peste medie SA VREA sa-ti spuna ca x ulescu i-a papat placinta sau sa intrebe unde pleaca soarele.
Pe Marc il poate ajuta o anume forma de terapie ce cuprinde motivarea copilului in a-si exprima gandurile, jocurile de rol de exemplu si multe altele nu am timp sa detaliez.
In primul rand,Anca si Patou nu va mai invinovatiti.lucrurile astea se intampla ,s-au intamplat din cauze ce nu depind de voi.
voi puteti doar cu calm sa le rezolvati. si puteti.Anca,poti. daca un autist mediu care la 4 ani nu spunea nici apa merge acum la scoala si intreaba si comunica , atunci un copil ca al tau,care are o problema MINORA,chiar minora , va recupera.
totul e sa pui burta pe studiu si sa incepi lucrul cu copilul.fara depresii,fara nervi.
Alexia 02.05.2004(filmulete)
mami si Ale
patou spune:
quote:
Pe Marc il poate ajuta o anume forma de terapie ce cuprinde motivarea copilului in a-si exprima gandurile, jocurile de rol de exemplu si multe altele nu am timp sa detaliez.
este exact ce are nevoie baietelul meu, flaviutza, poti te rog sa-mi spui cum se numeste specialistul care se ocupa de asa ceva? intr-adevar sebas n-are nevoie de logoped ca pronunta corect cuvintele - asta e motivul pentru care nu l-am dus inca la nici un specialist (si asta e un alt motiv pentru mine sa ma simt vinovata, ca n-am facut inca nimic)
"il est plus facile de dissocier un atome, que de se débarrasser d'un préjugé"
flaviutza spune:
Patou ,este vorba de ABA partea speciala dedicata limbajului,initierii deprinderii de a vrea sa vorbeasca.trebuie ajutat,am spus,prin jocuri de rol, prin stimularea permanenta a copilului sa iasa din carapace si sa isi comunice trairile.
o sa recitesc acea parte(cu conditia sa gasesc manualul,caz contrar cer pe forum cred ca au si fetele de aici).
specialist : iti trebuie unul bun in autismul inalt functional. nu asperger,autism inalt functional.unul care a lucrat cu asa ceva,cu asemenea copii.(repet,nu trebuie sa fie vorba neaparat de un copil autist inalt functional,acel autism la granita dintre patologic si normal, se aplica tuturor copiilor,inclusiv celor mai rezervati in discurs,ca ai vostri)
din cate imi aduc eu aminte regula de baza era asta:
-nici un minut in care sa nu soliciti copilul.cam asa ceva. esti la bucatarie nu-l lasi in camera lui.tu intrebi,tu rapunzi.ideea e sa il soliciti spre dialog permanent. ii arati uite aia,uite ailalta ia,da-mi ceapa,unde am pus polonicul,etc.kit ca nu-ti rapunde,tu o ti pe a ta.
deci nici macar o secunda in care copilul sa fie el cu el insusi sau mai grav el cu teveul/calculatorul.
ps. Patou.s-ar putea sa exagerezi..copilul de abia a inceput sa vorbeasca ..si inca cum.."painea seamana cu un trapez".stiu ca ai mai deschis un subiect in care te invinovateai,s-ar putea sa vezi tu prea negru,alta ar fi incantata ca bebe de 3 ani sa foloseasca cuvantul trapez..
Alexia 02.05.2004(filmulete)
mami si Ale
Simonna spune:
Anca, uite ca a trecut o noapte, mi s-au mai concentrat ideile si uite ce se petrecea la noi pe la 4 ani ( si, citeodata, chiar si acum, la opt):
1. Radu are o tona de "prieteni" jucarii de plus, ingramiadite pe toate surpafetele plane disponibile. A avut o perioada in care, seara de seara, in loc de povesti, "ne jucam cu prietenii". Adica el statea in virful patului, noi pe alaturi, fiecare cu o puzderiee de animalute in jur, si animalutele vorbeau:
Mami ( cu un rinocer in mina): Sint un rinocer si impung pe toate lumea...
Radu (cu un elefant): eu sint mai puternic si nu poti...
Mami-Rinicer: Pot, ca il cunosc pe Radu si el ma ajuta.
Radu-Elefant: Radu e puternic, asa e... Da' ma ajuta pe mine...
Si tot asa, pina bagam in dialogul asta dintre prieteni si gradinita lui Radu cel puternic sau destept sau bun sau whatever... Erau seri, vreau sa zic, in care "prietenii" nu faceau decit sa-si dea in cap, genul:
Mami (cu o vaca, de ex.): Muuuu....
Radu (cu cu cal): I-ha-ha... Buf... (si se sparge de ris) Ti-am tras o copita in gura, ca nu esti cuminte...
Mami: Aaaaau... Treosc! Na si tie!
Si-o tineam asa si-un sfert de ora... Numai in epitete "magulitoare" si interjectii!
2. Povestile interactive. In care eu incep o poveste despre ceva ce-l intereseaza pe el, strict ce-l intereseaza pe el, intr-o vreme avea o dambla cu invizibilul, de ex., si atunci aveam o fantomita care devenea imvizibila daca se uda... asa ca ploua afara, n-avea umbrela si deveneainvizibila. Si intrebam copilul: Si unde se ducea? Se ducea la gradi, zicea el. Si o luam de acolo si bateam cimpii... Tipul: era la gradi si minca. Ce minca?, faceam eu... Si Radu imi povestea asa ce minca el... Mai avem un purcel care e sofer de basculanta si cara tot felul de lucruri pe care le stabileste Radu. Cara pietre si pietrele... Ce ii fac pietrele?, il intreb. Si el are zile in care imi spune ca pietrele ii cad in cap una cite una si-i strivesc creierul , dar si zile in care porcul e un fel de Spiderman al copiilor si ii salveaza pe copilasii de la gradi sui scoala de una si de alta. Povestea asta are tot felul de dialoguri intercalate, purcelul nostru (Radu e purcelul !:) ) discuta cu toate personajele posibile si imposibile!
3. Macelarirea filmelor. Asta e specialitatea mea si ei, ambii si amindoi, sot si copil, ma urasc sincer cind ma apuca. Pe urma intra in joc si iese haiul de pe lume. Da' trebuie practicat pe filme pre-vizionate, daca incerc un film nou se lasa cu bot! Adica ma asez linga ei pe canapea, cind se uita ei mai bine la Die Hard, si incep: asta cine-i? Da' de ce se urca pe bloc in loc sa mearga in pivnita? Cind am noroc, intra si ei in joc si vedem ce s-ar intimpla daca ar merge in pivnita... Cind n-am... ei, atunci numai se uita urit la mine si eu ma duc in treaba mea!:)
Pusi...
Simonna
flaviutza spune:
Mie unul din specialistii astia mi-a zis la 18 luni ca da,are note autiste,hiperactivitate si pe toate la un loc. ca isi agita mainile la bucurie(cati copii nu fac asta) si ca nu spunea 10 cuvinte cat trebuia la 18 luni..
asa ca am ajuns la concluzia clar ca tu, ca parinte sti cel mai bine (daca citesti despre respectivele :autism,hiperactivitate,etc).pentru ca specialist copilul mic nu-si va arata niciodata potentialul, iar un asemenea diagnostic NU SE POATE PUNE IN 2 ORE. trebuie urmarit zile,saptamani,urmarit jocul si la ce nivel a ajuns in joc,urmarita reciprocitatea in conversatie (chiar la nivel de bebelusana) ,trebuie urmarite stereotipiile,bizareriile(daca le are) cat il afecteaza,cat de pregnante sunt,pentru ca toti copiii mici au ciudatenii,si noi adultii avem,trebuie urmarite reactiile sociale,cat si cum se integreaza copilul in grupul de copii,etc.
la hiperactivitate,trebuie vazut daca respectivul copil alearga asa,fara sens, nu poate sta nemiscat nici un minut ,isi agita maini,picioare, e inatent,nu se concentreaza. sau daca e doar un copil curios si inteligent,care vesnic cerceteaza ceva nou,acela se concentreaza chiar mai mult decat media cand da de ceva interesant, va fi mereu cu ceva in mana inca de la 5-6 luni..ala e copilul precoce si n-are nici in clin nici in maneca cu hiperactivul,decat permanenta miscare in cautare de noi provocari ,noi puncte de interes
dar asta cere zile intregi de observatie..nu 2 -3 ore.
deci nu va mai pleostiti cand tranteste unu' diagnosticul dar nici nu va culcati pe ureche cand spune altul "e ok" desi tu simti ca nu este.
Alexia 02.05.2004(filmulete)
mami si Ale