jocuri pentru copii de la o zi la 6 ani...

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns alipiticot spune:

Multumesc si eu mult si asteptam continuarea daca mai ai rabdare sa scrii......
multumesc inca o data!

http://pg.photos.yahoo.com/ph/paula_paduraru/my_photos

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns J G spune:

Merci si de la noi!

J si Carla-saurus Rex (05.02.2006)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

COPILUL DE LA 1 LA 2 ANI



IN CURSUL PRIMULUI TRIMIESTRU,copilul va fi foarte ocupat sa invete sa-si dezvolte mersul.isi perfectioneaza capacitatea de a sedea, de a se scula singur si de a-si pastra o buna stabilitate.Devine mai abil cand isi foloseste mainile si picioarele.poate pune un cub peste celalalt in echilibru,poate muta un obiect dintr-o mana in cealalta, sa dea cu piciorul intr-o minge,sa intinda un obiect atunci cand i se cere.Isi mai foloseste mainile sa deschida,sa goleasca,sa exploreze,sa faca dezordine peste tot pe unde trece.Ar vrea sa faca mai multe,a inteles deja unele lucruri,dar este inca incapabil sa le realizeze,ceea ce-i provoaca stari de frustrare si de furie.
Descoperirea senzoriala ramane foarte importanta.Copilului ii place sa se ghemuiasca si sa simta mirosul tatalui si al mamei. El miroase alimentele si le priveste cu atentie inainte de a le manca.Este dornic sa guste toate felurile de mancare,mai ales cele din farfuria parintilor.Ii place sa atinga,sa mangaie,sa pipaie, chiar daca gura ramane in continuare instrument privilegiat de cunoastere
Dezvoltarea intelectuala a copilului se manifesta la toate nivelurile,mai intai prin aparitia limbajului,odata cu primele exprimari:rade,canta si incepe sa pronunte cateva cuvinte inteligibile.Mai tarziu, prin afirmarea personalitatii sale copilul devine constient ca el insusi este o persoana diferita de altele si tine sa o afirme,tare si cu forta.Aceasta se va manifesta in cursul primului semestru prin trei mecanisme: refuzarea energica a ceea ce i se cere,dorinta de a avea neaparat ceva ce i se refuza,dorinta de a face totul singur singurel.In sfarsit va evolua si modul in care percepe lumea.In perioada de la 12 la 18 luni vom vedea cum copilul incepe sa experimenteze pentru a rezolva unele probleme, mai intai prin metoda incercarii si a esecurilor,apoi intr-o maniera care devine eficace mult mai rapid.Se intampla de exemplu ca un copil sa schimbe sistematic si intentionat modul in care face o anumita actiune sau sa combine doua actiuni, numai ca sa vada care ar fi consecinta acestora. Desi toate sunt raportate inca cu precadere la persoana lui,copilul isi da seama ca totusi si ceilalti, prin actiunuile lor, modifica mediul inconjurator.Copilul isi face progresiv o reprezentare mentala a obiectelor si a evenimentelor ,care-i va permite sa se departeze treptat de planul existentei concrete si imediate.

IN AL DOILE SEMESTRU AL CELUI DE-AL DOILEA AN, noi procese de asimilare vor avea loc.Din punctul de vedere al motricitatii generale,se constata ca acum copilul merge singur si cu mai mult simt al echilibrului.poate sa fuga.Daca este tinut de o mana,este capabil sa urce si sa coboare scarile.Stie sa ia de jos un obiect si il ridica fara sa cada.Este capabil sa traga sau sa impinga un obiect asezat in fata sau in spatele lui.Referitor la motricitatea fina,abilitatea mainilor permite copilului sa puna unul peste altul trei cuburi,sa tina o lingura sau un pahar,sa goleasca galeti si cosuri.Este de asemena in stare sa-si dea jos manusile , caciula,sosetele.
Pentru ca este mai putin dependent de senzatiile sale imediate,copilul isi foloseste organele de simt pt experimentarile,preferintele si aversiunile sale.Este,mai ales, foarte atent la ceea ce vede ,fiind capabil sa gaseasca in fotografii oameni cunoscuti din anturaj.sau sa gaseasca intr-un tablou elemente familiale,atunci cand i se solicita.Poate singur sa foloseasca unele cuvinte.
Deosebirile intre copii sunt mari, pt ca folosesc, dupa caz de la 5 la 200 cuvinte.unii incep sa asocieze doua sau mai multe cuvinte in propozitii.Dar numai in urmatorul an se va dezvolta limbajul.Gradul de intelegere al limbajului este suficient pt a putea spune despre copil ca intelege tot ce i se spune.
Functionarea intelectului evolueaza inca.Imitarea devine procesul principal de invatare.Parintii descopera ca actiunile lor au mai mare efect decat cuvintele.Pe de alta parte copilul este deja capabil sa inteleaga relatii simbolice.Poate solutiona unele probleme prin simpla reflectie,fara sa aiba neaparat nevoie sa manipuleze.copilul creeaza imagini mentale ale obiectelor,persoanelor si locurilor,aceste prime reprezentari permitandu-i sa se elibereze de sub influenta simturilor si sa caute idei noi pentru actiunile pe care nu le-a vazut sau incercat pana acum.cunoaste lucrurile imaginandu-si.Aceasta deschidere asupra ordinii simbolice este cea care-i permite copilului intrarea intr-o lume noua si minunata ,in care totul este posibil.O mai buna coordonare motorie,asociata acestor reprezentari si unei intuitii mereu in dezvoltare, ii permit sa actioneze mai eficient asupra mediului inconjurator.La doi ani, copilul paraseste spatiul motrico-senzorial pentru a intra in lumea gandirii.
Jocurile pe care vi le propunem acum tin cont de evolutia copilului in cursul anului 2.Chiar daca a crescut mult, copilul ramane totusi un bebelus mai mare, foarte activ,dar in acelasi timp f afectuos.nu sta mult intr-un loc si se plictiseste repede de ceea ce afce,fapt ce impune schimbarea frecventa a jocurilor care i se propun.Il sperie propriile stari de furie si are nevoie sa-i aratati dragostea ce i-o purtati.Incetul cu incetul renunta la refuzurile sistematice si la agresivitatea sa.si asta cu atat mai mult cu cat veti ramane alaturi de el, fermi,veseli si disponibili.ceea ce implica uneori rabdare si umor!


ALEXIA,2 ANI ,7 LUNI
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

27 topoganul

construiti un plan inclinat folosind o carte mare sau o coala de acrton sprijinita de o perna.apoi dati-i copilului un dop sau o minge mica ce se poate rostogoli pe acest plan.nu-i lasati copilului un obiect ce poate fin inghitit!!

28 cutii de plastic

in timp ce stati in bucatarie lasati copilul sa se joace cu trei patru cutii de plastic ce pot intra una in cealalta .copiilor la aceasta varsta le place teribil sa umple, sa goleasca, sa le puna unele in altele.
puteti de asemenea sa umpleti o cutie cu obiecte mici, de exemplu fulgi de porumb sau stafide pentru ca nu e nimic daca le inghite.faceti o gramajoara langa cutie si aratati-i copilului cum sa le ia si sa le puna inauntru.apoi, arati-i cum poate rasturna cutia pentru a o goli.

29 piscina

daca nu trebuie sa aveti prea mare grija de podeaua dvs sau daca aveti o terasa insorita puteti pune un lighean cu apa in care lasati sa pluteascaun burete, o strecuratoare din plastic, doua trei recipiente care nu se sparg.


30 jocuri imitative.

faceti de doua sau trei ori un gest foarte precis si simplu sub ochii copilului , pana va incerca sa va imite.cand reuseste,manifestati-va satisfactia si apoi treceti la alta miscare. de exemplu ati putea:

-sa deschideti si sa inchideti pumnul
-sa va frecati sau sa va bateti usor peste ureche
-sa suflati umfland obrajii
-sa va bateti usor peste cap
-sa bateti cu degetele pe masa
-sa va atingeti nasul cu mana

incepand cu varsta de 15 16 luni, copilul va incerca sa imite ceea ce faceti in actiunile cotidiene.atunci puteti sa-i puneti la dispozitie diferite obiecte ce ii vor permite sa faca ceea ce faceti si dumneavoastra.telefonul sau din plastic, matura sa ,oala sa,etc

31 picturi pe pereti

pe unul din peretii camerei fixati cu pioneze o plansa de hartie a carei margine inferioara atinge podeaua.aratati-i ca doar aici si nu in alta parte are voie sa deseneze.in acest fel lasati copilului libertatea de a-si exprima creativitatea si de a-si imbunatati motricitatea fina ,invatandu-l in acelasi timp cu o forma de constrangere.nu uitati sa schimbati periodic plansa de scris

32 jucaria pierduta

aratati-i copilului una din jucariile sale preferate.in momentul in care intinde mana sa o ia, acoperiti jucaria cu un prosop.la inceput pt a-l ajuta pe copil in cautarea sa, puteti lasa afara o parte din jucarie.in cazul in care copilul nu reactioneaza, ridicati prosopul pt a vedea jucaria, apoi acoperiti din nou.

33 alba neagra

varianta ajocului precedent, atunci cand copilul a inteles perfect mecanismul jucariei sub prosop. folositi o jucarie mai mica si trei acoperitori(castronele puse invers de ex)

34 bomboana prizoniera

luati o sticla goala de plastic si, sub nasul copilului,bagati in ea o bomboana sau un biscuit.dati-i apoi sticla. daca, dupa ce a manipulat de cateva ori sticla se gandeste sa o intoarca pt ca sa ia bomboana, aratati-i cum sa procedeze.dupa ce a inteles bine, puteti complica jocul,punand dop la sticla(nu dop cu surub, pt ca e mai greu de indepartat.eventual un dop de pluta sau un capacel din hartie)

35 jucaria de departe

cand copilul este la masa, pe scaunul sau,puneti o jucarie destul de departe de el si dati-i o lingura de lemn sau alt obiect,suficient de lung incat sa apuce jucaria. aratati-i cum trebuie sa procedeze.

36 la pescuit

un alt joc, in acelasi gen cu precedentul.copilul sta pe scaun si dvs puneti la o oarecare distanta de el o perna legata cu o sfoara. pe perna, o jucarie sau un biscuite. dati-i copilului capatul sforii si incurajati-l sa traga de ea


38 care-i perechea?

puneti-i copilului in picior o soseta de culoare vie. apoi aratati-i doua sosete, una la fel, una diferita.cereti-i sa o aleaga pe cea care trebuie pusa. in acest fel, profitati si numiti culoarea.

39 turul proprietarului

faceti turul casei impreuna cu copilul dvs.si puneti-l sa execute de fiecare data gesturi simple care sa-i dezvolte motricitatea fina : sa aprinda si sa stinga un intrerupator, sa suceasca manerul de la fereastra,sa deschida un robinet,sa deschida usa frigiderului. stabiliti un circuit pe care sa il faceti, de ex, in fiecare seara; copiilor de aceasta varsta le plac foarte mult obisnuintele; in plus, veti constata progresele facute.

40 tunelul

luati un tub mai lung de acrton de genul celor ce se gasesc in mijlocul prosoapelor de hartie.in fata copilului, puneti in acesta o bomboana sau jucarie mica. cu o lingura de lemn, impingeti bomboana pe partea cealalta. dati-i copilului sa repete operatiunea.

41 autoportret

culcati copilul pe o coala mare de hartie si desenati cu creion conturul trupului sau. apoi fixati coala in pioneze pe perete si aratati-i copilului cum sa deseneze ochii, gura,etc.la fel puteti sa il puneti sa coloreze corpul cu culorile hainutelor lui. acest joc va permite copilului sa ia contact cu propriul sau corp,cu propria sa identitate.

42 o cursa cu obstacole

in camera bebelusului sau pe hol puteti cu usurinta sa amenajati traseul unei curse cu obstacole folosind doua sau trei scaune rasturnate, o plapumioara sau o perna, un cos de rufe.apoi ...lasati-l sa topaie!

43 mic si mare

aratati-i copilului doua obiecte(pahare,carti,linguri etc), una din ele este in mod vizibil mai mare. explicati copilului notiunile de mic si mare.apoi cereti copilului sa faca doua gramezi, una cu obiectele mic, una cu obiectele mari.complicati jocul,fie crescand numarul de perechi, fie prezentand trei obiecte in loc de doua(mic, mijlociu,mare)(asta chiar merge, verificata de mine flaviutza, )

44 puzzle

nimic mai usor de realizat: alegeti dintr-o revista o fotografie, lipiti pe un carton mai grosut, taiati in trei bucati. ati obtinut un pzzle.

45 sortare si imperechere

puneti pe o masa o duzina de chibrituri si tot atatea monede.amestecati si cereti copilului sa le sorteze. nu pierdeti copilul din ochi si aveti grija sa nu duca la gura(eu am facut-o cu fulgi cerios(nu stiu cum se scrie exact) si cu biscuiti din aia micuti. a papat tot!

47 balanta

dati copilului unul dupa altul diferite obiecte de marimi aproximativ identice dar de greutati diferite.(pietricele, bucati de vata, lingura de metal,etc) faceti-l sa constientizeze diferitele greutati.

48 seful de gara

acest joc va permite copilului dvs sa asimileze notiunea de viteza. trasati pe jos sau stabiliti un punct de plecare si un punct de sosire.copilul este trenul si se asaza pe linia de plecare si va merge pana la sosire ,apoi face drumuri dus intors, respectandu-va instructiunile.mergi incet, tare, etc


ALEXIA,2 ANI ,7 LUNI
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns erer spune:

quote:
Initial creeata de flaviutza

...am gasit-o azi, la curatenia generala. e scrisa de ANNE BACUS. e o carte care mi-a schimbat radical modul de a privi interactiunea mea cu fi-mea.
daca sunt fete care nu o au, daca intereseaza pe cineva, pot sa o pun pe tapet..aa..pardon pe forum.cuprinde o introducere foarte interesanta referitoare la inteligenta- ereditate/educatie . si apoi 150 idei de jocuri, cum spune si titlul, pt bebele de o zi si pt piciul de 6 ani.




filmulete si pozici cu bebita la 2 anisi"patu luni"
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/



Multumim, Flaviutza! Excelent!

La ce editura a aparut cartea si in ce an? Am incercat sa dau de ea prin librarii si la targul de carte, dar nu am reusit.

O zi buna tuturor!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

la editura teora
acum vreo doi ani


ALEXIA,2 ANI ,7 LUNI
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns acina spune:

E suuper carticica , aceeasi autoare a scos bebelusul de la nastere pana la 1 an , pe care mi-am si cumparat-o dar pe acesta nu am
vazut-o .O mai caut.
Oricum multumim pt efortul tau.

Anca si Andrei(13.02.2006)

Pozele Noastre
Buburuzul Mic

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Steluta spune:

Am vazut ca o puteti comanda direct de la Editura Teora (www.teora.ro)!!!

Oricum noi iti multumim Flaviutza pentru efort si dorinta de a ne impartasi toate acestea!!



Steluta cu Andrada Cristina (17 iunie 2006)

Mergi la inceput