Impas...pedagogic

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns scarmanus spune:

Comorilor, multumesc infinit.

Azi a fost deja mai bine, fata directorului nu a mai fost asa recalcitranta, Madeleine se ataseaza de mine tot mai mult. La mate am reusit chiar sa terminam exercitiile! Si da, se pare ca incep sa predau si la maternelle de lunea viitoare.
Didita, ideea ce mi-ai dat-o e foarte buna, nu stiu cum voi reusi sa o pun in practita insa am sa ma straduiesc, fiindca clasa asta de maternelle cuprinde toate grupele, adica de la 2 la 4 ani, oh-la-la!
In masura in care poti te rog frumos sa-mi trimiti ce ai, si o, fetelor, daca aveti ceva linkuri, ma intereseaza in mod deosebit jocuri si cantecele pentru varste intre 2 si 8 ani, va rog frumos!
Va mai scriu despre progresele inregistrate.
Cu drag,

scarmanus

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns GabrielaG spune:

Acum cativa ani buni(vreo 6) am suplinit un an la gradinita. Programa arata cam asa: primele 2 saptamani se facea o evaluare ca sa se stie de unde a pornit copilul, apoi 2 sapt se vobea despre legume; ex: prima saptamana vorbeau despre rosie. Luni era cunoasterea mediului si copiii observau rosia, forma, culoare, gust, planse cu planta intreaga, semintele dinauntru, etc...ba chiar ai putea sa plantezi cu ei cateva seminte si sa vada cum vor creste intr-o sapt-doua. Lectia despre cunoastere tinea cam 20 min, la sfarsit ii mai intrebi sa vezi ce au retinut(desi la 2ani nu stiu ce sa zic. Tot in aceeasi zi in cadrul celorlalte act se facea un fel de consolidare, adica: trebuiau sa coloreze rosia sau sa o modeleze din plastilina sau sa o picteze. Marti de ex, erau lectia de mate aici invatau: formele geometrice sau despre culori sau comparatie mare-mic, gros-subtire, lung scurt, sau mic, mijlociu, mare, in functie de varsta lor. La sf. orei ca o consolidare sau evaluare copiii incercuiau de ex fularul mai scurt sau triunghiul verde sau colorau o anumita forma. Daca tot au invatat despre rosie sa spunem, ar putea sa deseneze 3 rosii, daca au invatat cifra 3 in ziua respectiva. La "Educarea vorbirii", daca subiectul saptamanii e ROSIA, vor asculta o poveste despre rosie sau vor inva5ta o poezie cu acelasi subiect. Miercuri aveau Sport si Ed plastica . La sport fac exercitii: alergarea prin tunel sau intr-un picior sau se invart pe loc ca surubul sau dau dintr-un picior ca si cum ar lovi mingea, etc...trebuie in cazul tau sa tii cont de particularitatile varstei. La Ed plastica pot face colaje cu Rosia: ori ai tu decupata rosia si ei trebuie sa o lipeasca pe hartie si apoi si frunzulita, cei mai mari ar putea ei sa decupeze si apoi sa lipeasca. Sau pictura cu degetelele sa modelare. La copii mai mari poti face 2 legume o data si sa faca o comparatie. Se mai facea ed, muzicala, ed. civica si aici intrau povestioare, poezii cantecele despre igiena, circulatie, etc. De ce se spala rosia inainte de a o manca, sau faptul ca ea contine vitamine imp pt sanatate, etc... ii poti invata sa fac salata sau ceva usor cu rosia(tot la cei mai marisori ma refer; le explici si cu sucul de rosii, etc...sau poate ai un filmulet, banuiesc ca este o dotare mult mai buna decat in gradinitele din Ro.
Apoi dupa legumele de toamna, urmeaza fructele de toamna,florile de toamna, etc... mai tarziu despre animale domestice si salbatice si aici ai putea merge la gradina zoologica pt observare directa, apoi mijloace de transport, flori de primavara, fructe de vara, anotimpuri, etc...Trebuie sa gasesti o programa...
Sper ca ai inteles cate ceva din ceea ce am vrut sa spun si ca iti va da o idee in ceea ce trebuie sa faci. Mult succes si sa stii ca e o mare satisfactie sa vezi puiutii aceia mici care invata de la tine si te solicita sa le explici, etc...,Important e sa te iubeasca si sa te asculte.
Oridum pt mine a fost o experienta extraordinara si mi-am dat seama ca exista cate o varsta la care se pot acumula diferite cunostinte. Oricum ei invata foarte mult prin joc si fiecare lectie trebuie sa fie o joaca pt ei.
Pupici,
Gabriela si baietii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns smillaraaq spune:

Draga Carmen,

Si eu am predat engleza la copilasi mici si stiu cat pot sa fie de obositori ... dar si de dulci!!!! La inceput mi-a fost o frica teribila ca n-o sa-i pot stapani (veneam dupa doi ani de predare la liceu si diferenta mi se parea ca de la cer la pamant!!), dar am reusit si momentele petrecute cu ei au fost unele din cele mai frumoase din viata mea!

Am predat la o scoala particulara de limbi straine, unde ne-a facut si un training de "Teaching English to small children" tuturor profesorilor nou-angajati.

In mare parte s-a spus deja aici ceea ce ne-au zis si noua la training:
- lectia sa fie cat mai variata (la o lectie de o ora iti intra 7 sau 8 activitati complet diferite)
- activitatile care necesita atentie si concentrare sa alterneze cu momente cand copiii sunt lasati sa "se joace" (de ex. se canta un cantecel unde ei trebuie sa miste din manute sau din picioruse)
- materialele didactice sa fie cat mai colorate si atragatoare (poti sa aduci si tu in clasa diverse jucarii - ex. animale pt ora de stiinte, globul pamantesc etc)
- lectia trebuie pregatita si eventual repetata de acasa, astfel incat copiii sa nu-si dea seama de trecerea de la o activitate la asta; sa nu existe pauze de care ei ar putea profita ca sa faca taraboi
- e bine sa se faca unele lectii in aer liber (dar cu grija, pentru ca afara copiii sunt distrasi de te-miri-ce: o musca, un zgomot mai altfel, urma unui avion cu reactie ...)
- se repeta foarte mult, mai ales la cei care nu scriu, pentru ca totul sa se fixeze

Ideea cu caietul in care profesoara noteaza ce a facut in ziua respectiva cu copilul am vazut-o aplicata si in Germania si mi se pare excelenta, pentru ca astfel parintele se poate implica activ in procesul de invatare si-ti face si tie munca mult mai usoara. Copilasul meu din Germania venea acasa cu fotocopii de la doamna, unde se regasea lectia noua invatata.

La training am aflat si un mod foarte original de a face prezenta: The Fish Pond: pe perete profesoara lipea un desen inramat al unui iaz, care reprezenta clasa. Copiii erau pestisorii din iaz: adica avea fiecare un pestisor desenat si decupat cu numele lor. La intrarea in clasa, inainte sa mearga la loc, fiecare copilas lua de pe catedra (sau dintr-o cutiuta speciala) pestisorul lui (preferabil de culori diferite, pentru cei mici care inca nu citesc) si-l lipea "in iaz". La final "doamna" stia exact cati copilasi sunt in clasa si cine lipseste - si copiii stiau si ei.

In loc de Fish Pond se poate face un copac cu frunze sau orice altceva iti trece prin cap, cu conditia sa fie asezat la inaltimea potrivita si sa fie cat mai atractiv.

Nu ma mai lungesc, pentru ca deja mi se pare ca am scris prea mult.

Uite cateva linkuri care sper ca te vor ajuta:

http://www.momes.net/ - e o pagina cu si despre copii, unde gasesti nenumarate poezioare si cantecele

http://www.mulhousebienvenue.com/Web_guide/Web_enfants.htm - e o pagina cu linkuri la diverse pagini pentru copii

Eu iti urez multa bafta ... si ma bucur mult pentru tine!

Christina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Donia spune:

La fel se face prezenta si la gradinita la fetita mea, doar ca la ei numele sunt pe fluturasi din hartie, aceeasi culoare pentru toata lumea. Si copiii sunt incurajati sa isi treaca singuri fluturasul dintr-o parte in alta, asa ca fetita mea a invatat in cateva zile sa isi recunoasca numele scris, ceea ce educatoarele si urmareau!

Scarmanus, cunosti programul Highscope? La gradinita ne-au spus cate ceva despre acest mod de instruire, pe care vor sa il urmeze ei. Poate doresti sa intri pe site si sa te inspiri:
www.highscope.org

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns scarmanus spune:

Dragele mele,

Am lipsit cam mult, dovada ca sunt cu nasul in hartii, planificari, cautari prin carti, etc. Maine am sedinta cu parintii, oh-la-la, sper sa nu ma chinuiasca prea tare, mai ales ca toate les gros legumes sunt la mine in clasa, ceva de genul fii si fiice de ambasadori, de atasati culturali, etc. Pana acum contactul cu parintii a fost satisfacator, chiar foarte bun, sper sa ma placa suficient de mult incat sa am un boulot si anul viitor.Va tin la curent cu progresul meu pedagogic si ceva foarte interesant ce am citit referitor la educatia copiilor.

scarmanus

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mik spune:


Sa ne tii la curent scarmanus. Iti tinem pumnii.

Si eu am fost la o sedinta cu parintii la cel mare si au cam luat-o in furculita pe invatatoare caci face clasa cu trei nivele o data si ea nu avea nici o vina.



Mik.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ortansa spune:

Draga Scarmanus,
sper ca nu postez prea tarziu.iata cam care este schema(programa) de la scoala fetitei mele (de acum 2 ani cand era PS1).Noi parintii primeam cate o fituica din aceasta printata(intrucat nu aveau inca manuale) ca sa stim ce invatau odraslele noastre(cam la 2 saptamani era alta tema).Sper sa-ti fie de folos:

Programmation du 1er theme de vie
Theme de vie:"L'enfant et ses amis"

Contes:Le petit lapin bleu(din pacate n-am povestea,poti sa pui tu alta)

Autonomie et vie sociale:-adaptation e socialisation

Activite langagieres:faire connaissance des amis,des educatrices,des locaux...

Activite Scientifiques:-observer le changement de la nature

Activites Mathematiques:-triage des objets;
-reconnaissance d'une forme

Activites Graphiques:-le point

Activites sensorielles:-identification des couleurs:rouge,bleu

Activites artistiques:-Musique:-Initiation a l'ecoute
-Presentation d'un instrument:tambour
-Donne-moi ta main(cantecel)
-Arts plastiques:-creer un arbre d'automne/ampreints de mains
-Bricolage:creer un chapeu

Eveil a la foi:-Priere du matin:"Petit Jesus Bonjour"
"Petit Jesus Bonjour/Je te donne(bis)/Petit Jesus Bonjour/Je te donne mon amour."

Activites motrices:Schema corporel:-Le corps vecu:Prise de conscience de soi./-Prise de conscience de son corps.
-Motricite fine:-Manipulation de la pate a modeler/-Utilisation de pinceau./Utilisation de poincon.

Comptines:-Mon crayon:

Avec mon crayon
je fais un beau rond
Avec mon crayon
je fais un ballon.

-Monsieur Pouce

-Monsieur Pouce est dans sa maison
Toc,toc,toc
-Qui est la?
C'est moi
-Ch...je dors
mais toc,toc,toc
-Qui est la?
C'est moi!
-D'accord,je sors.

Cam o data pe sapt aveau teatru de papusi(marionete),vizionau filmulete pe casete video sau diapozitive.Dupa vizionare trebuiau sa deseneze un personaj sau o scena din piesa de teatru /film.
Copiii au si un carnet cu activitatile acestea,iar notele sunt 3 fetisoare:una trista(insatisfait),una obisnuita(moyen) si una zambareata(tres bien).Daca esti interesata,iti mai pot da cantecele,poezioare etc. sau scheme din acestea:-)


succes!






Ortansa-deX mamica

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns scarmanus spune:

Dragle mele,

Sedinta a decurs bine pana la urma, am fost mai degraba socata de parinti si de grijile lor, de genul ca dam prea multa tema odraslelor, deh, ii stresam. Cea mai mare grozavie pe care am auzit-o in viata mea de la un adult a fost sa ne punem noi profesorii de acord asupra volumului de tema pentru acasa pe care-l dam copiilor, adica sa scriem pe tabla tema iar cand proful urmator vine la clasa sa se orienteze dupa cel precedent, inainte sa ia hotararea ce si cata tema sa dea copiilor. Toate sfaturile vostre imi sunt utile, de aceea le astept in continuare, cum eu sunt in formarea unui portofoliu ca sa zic asa, cu materiale d epredat pentru ciclul primar, orice einfo e bine venita. Ortansa, nici pomeneala ce mi-ai scris nu mi-a parvenit prea tarziu, numai ca eu predau engleza la mititei, nu franceza. Oricum, pastrez ce mi-ai spus pentru cand va fi cazul. Ce am facut pana acum ala inglish a fost sa inregistrez casete de pe BBC Prime si sa le arat copiilor, au tot felul de activitati haioase, cantecele si poezioare, idei de bricolaj si multe altele. Sper sa fie din ce in ce mai bine.
Va multumesc si mai astept sfaturi.

Cu mult drag,

scarmanus

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

------------
Scarmanus:
Cea mai mare grozavie pe care am auzit-o in viata mea de la un adult a fost sa ne punem noi profesorii de acord asupra volumului de tema pentru acasa pe care-l dam copiilor, adica sa scriem pe tabla tema iar cand proful urmator vine la clasa sa se orienteze dupa cel precedent, inainte sa ia hotararea ce si cata tema sa dea copiilor.
-----------
Mie mi se pare o sugestie plina de bun simt. Desigur, ca fiecare profesor urmareste insusirea temeinica a cunostintelor predate la ora sa, prin tema de acasa, dar daca elevul e supraincarcat cu teme, nu e nici un castig.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns scarmanus spune:

Casandra,

Te asigur ca nu sunt supraincarcati defel copii cu teme, ca sa-ti dau un exemplu concret, singurele teme scrise le au la franceza si mate, restul e geografie, istorie si educatie civica. Au sport 2 ore pe saptamana, arte plastice una, biblioteca iar una, iar restul e, cum am zis, franceza si mate. Mai fac engleza o ora sau doua pe saptamana. Ma intreb insa cum ar putea totusi sa se puna 3 profesori de acord asupra volumului de teme pentru acasa? Adica proful care vine dupa mine isi da seama din ce scriu eu pe tabla, de exemplu, ex. 3,4 si 5, ce fel de exercitii sunt, sunt probleme ce necesita multa munca sau sunt exercitii rapide si usoare? Ca eu am mari indoieli. Nici eu daca ma uit pe tabla la tema lasata de profa de dinaintea mea, de exemplu, tot nu-mi dau seama la cat timp se preteaza pentru a fi efectuata. Asa ca tot o tampenie mi se pare ce a spus parintele respectiv. In plus, am 2 nivele intr-o clasa, asa ca lucrez in paralel, iar parintii stiu asta, si desi fac tot posibilul sa nu se duca acasa cu lectia neinteleasa, mi se pare de bun simt ca acasa sa se faca consolidarea cunostintelor dobandite in clasa. Nu stiu cum sa va spun, dar ce am vazut eu pana acum nu mi se pare normal sa se intample intr-o scoala. De pilda unii la ora de sport refuza pur si simplu sa participe intr-o activitate oarecare pe motiv ca "j'ai pas envie" sau ca "je veux pas jouer", si gata, fac bot si se pun pe jos. Asta se intampla si la mate uneori, cand una peste alta decid ca nu mai au chef sa scrie. Or, vorbim totusi de copii de 7-8 ani care au fost scolarizati incepand cu maternelle.
Hai ca am divagat, imi cer scuze pentru cat m-am lungit, insa m-am saturat ca profesorii sa fie vazuti ca niste incompetenti care habar n-au cum sa-si faca meseria, ca deh, parintii le stiu pe toate.

Cu mult drag,

scarmanus

Mergi la inceput