Impas...pedagogic
Dragele mele proferoare si invatatoare,
Postez aici fiindca si predatul este o arta si cere multa daruire pe langa chemare. Am nevoie de ajutorul vostru nepretuit, caci ma aflu intr-o oarecare criza de imaginatie si, recunosc, lipsa de experienta. Tocmai am primit un post de profesoara la scoala franceza de aici si mi se cere sa predau matematica, arte plastice, stiinte si educatie fizica la ciclul primar (clasa 1 si a 2-a), engleza la nivel de maternelle (varste intre 2 si 4 ani), plus franceza la o fetita de 6 ani care nu stie o boaba si nu pricepe ce se intampla in clasa.
Experienta cu predatul am multa si lata, insa numai pentru engleza si nu la copii asa de mici ca cei de 2, 3 si 4 ani. Nu stiu incotro sa o apuc cu mititeii, adica in linii generale stiu ca totul trebuie sa fie joaca si voie buna, adica poezii, cantecele, casete video si audio (materiale de care nu dispune in mod debordant scoala franceza), asa ca va intreb pe voi, mai experimentate, cum anume sa atac problema, cum sa ma organizez, cate minute sa acord fiecarei activitati, pe ce sa ma axez, etc, cam tot ce credeti ca-mi poate fi util. As vrea idei cat mai interesante de predat, astfel incat sa nu se plictiseasca picii, ca apoi tare greu iti tii in frau, asta e valabil si pentru cei de 6-7 ani, desigut. Mie de obicei imi vin ideile de predare exact atunci cand fac cu totul altceva si nu am pix la indemana.
Au secours! Help! Voithia! Ajutor!
Merci. Thank you. Efharisto. Multumesc.
scarmanus
Raspunsuri
Rayuela spune:
Salut! O sa-ti impartasesc un pic din experienta mea ca profesoara de limba materna aici,cu copii de romani.
In functie de virsta copilului,am incercat sa adaptez si metodica.De exemplu,cu cei mici mai mult ma jucam.poti incepe cu culori,zilele saptaminii,familia,pune-i sa deseneze si sa spuna ce au desenat.o alta metoda eficienta este sa folosesti la maxim mediul inconjurator.Iesi afara cu ei,nu e obligatoriu sa stai intr-o sala de clasa plictisitoare.Arata-le masini,pomi,flori,si spune-le cum se numesc ,apoi improvizeaza ghicitori,grupeaza-i doi cu doi si pune-i sa ghiceasca,etc.
Daca ai elevi mai mari,trebuie sa-i atragi cu altele.Eu le puneam filme si discutam dupa,pentur imbogatirea vocabularului.
Pentru gramatica,tot joaca e sfinta.Pune pe hirtie expresii de cuvinte dar lasa spatiu liber din cind in cind..sa completeze ei cu ce cred de cuviinta.Garantat o sa rideti!
off...ca am o gramada de idei,dar nu am timp din pacate..o sa mai scriu cind apuc!Succes!E o meserie extraordinara,mie imi palce teribil!
Elena si pisicutza Amelie
poze Amelie
ocebine spune:
Scarmanus, trage un oki aici:
Scholastic.com
Anamaria mama la Nick (6)& Alex (3)
http://mywebpage.netscape.com/Ocebine/Nick+Dulce.jpg
http://mywebpage.netscape.com/Ocebine/Alex+telefon.jpg
Andrada spune:
Scarmanush, n-am experienta dar iti pot spune ce a facut educatoarea pentru baietelul meu.
A luat o lista cu cuvintele esentiale din romana scrise fonetic in engleza (ca apa, mincare, somn, frica, bine, doare...etc). Apoi in fiecare zi repetau de cite ori al meu folosea cuvintul respectiv, il repetau pe cel in engleza.
A invatat apoi partile corpului, culorile...etc, cam ce zice Rayuela.
La fiu-meu cel mai important a fost ca le citea zilnic.
A
L’amore che move il sole e l’altre stelle. Dante
Iubirea misca soarele si celelate stele
qsar spune:
1. Felicitari pentru job si mult succes!
2. Ar fi poate mai usor daca ne-ai da cateva informatii despre programa de invatamant si metodele de predare din scoala respectiva. Atata cat stii la ora asta. De exemplu ce inseamna materia asta "stiinte"?
3. Cred (si ma bazez numai pe intuitie) ca cel mai simplu de predat aritmetica este cu ajutorul artelor plastice :)). Despre artele plastice daca vrei pot sa-ti povestesc muuuult si bine - am capul plin de idei. Copiilor le place tare mult sa mazgaleasca, sa lipeasca, sa modeleze... sa se murdareasca pana la urechi. Cel mai bine ar fi daca ai primi sfaturi profesioniste... si sugestii neprofesioniste dar binevoitoare.
4. Crezi ca subiectul ar trebui mutat de la "Zona artelor" la "Discutii generale"? Acolo e mai vizibil si sansele de a primi raspunsuri sunt mai mari.
Q
descintec spune:
ma intereseaza si pe mine subiectul. Totusi, cred ca e alaturea cu drumul al arte. Scarmanus, fara suparare, o sa il trec la forumul copiilor de 4-12 ani. Acolo subiectele se deruleaza mai incet decat la generale si e usor de gasit si de urmarit.
D.
Mik spune:
Scarmanus si celelalte fete,
Eu predau la foarte mari, studenti, dar am pui mici de la 6 la 1 an jumatate. In plus, mi se pare mai greu sa explici la cei mici decat la cei mari.
Cum as proceda : as lua hirtie si creion si pentru fiacre grupa de virsta as nota :
- cine sunt invataceii
- ce stiu sa faca
- ce obiective fixez
- cit timp am la dispozitie
- ce continut imi propun
Impart apoi in peroade scurte si pentru fiecare perioada imi detaliez obiectivele si continutul.
Pentru pregatit lectiile as nota ce este de facut cu o zi inainte si pe durate foarte scurte (20 minute pentru cei foarte mici, max 40 minute pentru cei mai marisori). Lectiile sa fie diferite unele de altele dar cu o tema coerenta.
Mult curaj la toate !
Mik.
scarmanus spune:
Ah, iubitelor, ce fericire ca nu-s singura pe lume!
Multumesc infinit de sfaturile si ideile minunate pe care mi le-ati dat. Asa cum v-am spus experienta in predat am insa numai in Ro si numai cu inglish. Aicea se cam schimba foaia fiindca la scoala franceza totul se face dupa sistemul francez, Mik, eu am 2 intr-una, adica CE 1 si CE 2 in aceeasi clasa (ca veut dire Cours elementaire 1 et 2), plus Madelaine care nu stie o boaba franceza, plus fata direcotrului, o razgaiata si jumatate care nu vrea sa faca nimic.
Bilantul dupa prima ora de matematica: aproape de dezastru, in principal pentru ca nu am inca manuale (eu si vreo 3 pusti), asa ca din ce mi-am propus sa fac am reusit remarcabilul de...20%. Ce sa va spun, va mai dura ceva pana sa ne punem pe picioare cu totii. Am avut tot felul de revelatii in 2 zile, nu va povestesc ca pustiulicii fac "sport" in hainele in care sunt, nu tu echipament sportiv, nu tu o programa cat de cat, n-am indraznit sa intreb cum se petrece ora de arte plastice, las revelatia pentru saptamana viitoare. Ce sa va spun, c'est n'importe quoi! C'est un bordel!
Manualele de mate sunt foarte frumoase, facute sa-i atraga prin desene, povestioare dragute cu exercitii de mate strecurate prin ele (ca ala cu marmota care in octombire a intrat in hibernare cu 6 kilograme pe ea iar cand a iesit dupa sase luni a pierdut jumatate din greutate; cand a iesit din vizuina marmota si cat cantarea?) La sfarsitul unui set de 10 lectii, sa zicem, se face o lectie prin care se ilustreaza importanta matematicii in viata de zi cu zi, ba au chiar si notiuni introductive de geometrie. Cand ma gandesc cum aratau manualele pe vremea mea...
Mik, ai dreptate, e infinit mai greu sa-i faci pe cei mici sa inteleaga ce vrei tu de la ei, fiindca consumi atata energie incercand sa-i faci sa stea locului, sa le mentii atentia si concentrarea (nu vreau sa ma gandesc ce o sa ma astepte la clasa maternelle), incat la sfarsitul orei te simti ca dupa 4 de predat continuu.
Qsar, stiinte inseamna la ei un amalgam de notiuni de biologie, zoologie si alte cateva (ca nu avem manual inca). Programa scolara din cate mi-am dat eu seama si judecand dupa modul in care sunt alcatuite manualele, pune mare accent pe ideea de interdisciplinaritate, ceea ce mi se pare formidabil, doar ca iti trebuie si stiinta sa predai...interdisciplinar. In fine, o sa invat facand, in cazul meu, iar daca scap vie dupa anul asta nimic nu ma mai poate ucide.
Descantati-mi repede ce sa ma fac cu fiica directorului, care nu vrea sa faca nimic decat sa bavardeze cu colega ei, m-a intrebat de ce trebuie sa faca ce zic eu, pai i-am zis fiindca eu sunt la maitresse si cea care preda matematica, daca ai fi tu maitresse ai preda tu. Nu prea inspirata replica insa nu vreau sa o ignor si nici sa operez favoritisme doar ca sa scap basma curata, nu e corect fata de ceilalti elevi. Dati-mi un ac de cojocul ei (Doamne, si are numai 7 ani). A, ceva ce m-a frapat foarte tare. Celor care nu au inca manualele le-am cerut sa se aseze langa cate un coleg care avea. Stii ce replica am primit de la 2 dintre ei? Nu, nu vreau ca X sa se aseze langa mine, vreau sa lucrez singura!?!?!? Un singur baietel a zis: elle peut s'asseoir a cote de moi si elle le veut.
Ceva frumusel pe azi: a venit la scoala mama fetitei englezoaice (fetita are o ureche formidabila si o pronuntie fara cusur in franceza) si mi-a povestit ca ieri cand a intrebat-o ce a facut la scoala i-a zis pai pana la 11 a fost cra-cra-cra si apoi m-a luat o doamna foarte draguta, Carmen, si am facut franceza. Ioi, ce m-o uns pe la inima!
Ei, doamnelor, arena e a voastra. Eu imi propun sa profit la maximum de stagiul de limba franceza pe care-l fac aici si imi mai propun sa tin un jurnal cu dificultati intalnite pe drum, cu solutiile la care m-am gandit, daca au functionat, si mai tot ce-mi trece prin cap in materie de predat.
Va sarut cu drag
scarmanus
Mik spune:
Draga Carmen,
Mi-au dat lacrimile cand te-am citit, tare frumos sa lucrezi cu cei mici !
Sa-ti scriu de mine : inca n-am inceput cursurile si voi avea maxim 6 ore cu studentii pe saptamina si examen scris la sfirsit si deci e mult mai putin obositor dacit la tine.
Era sa uit : daca ai putini copii in grija noteaza la ficare cum e la inceput ce stie si cum stie si ai sa vezi ce bine iti va prinde la sfirsitul anului.
Succes.
Mik.
Rodica spune:
Scaramus, mult, mult succes! Ma bucur sa aud vesti bune de la tine!
Mergi inainte, te vei descurca, multa imaginatie si sunt sigura ca sfaturile fetelor te vor ajuta.
pupici, Rodica
didita spune:
Draga Scarmanus,
Eu am o fetita de 4 ani care este in "moyenne section". Anul trecut a avut uncaiet in care invatatoarea ne-a scris tot ce facea cu ei in fiecare saptamana. Daca te intereseaza iti pot trimite poze pentru ca altfel este destul de mult de copiat.
Mie ideea cu acest caiet (pe care il vedeam la fiecare vacanta) mi s-a parut foarte buna. In plus Annei ii placea sa-mi explice ce si cum a facut ea la scoala. Fara un suport e destul de greu sa-si aminteasca si mai ales sa povesteasca coerent(la 3 ani) ce anume a invatat. Asa mi-a cantat, mi-a spus poezii cu gesturile invatate cu foarte mare placere si cand nu mai stia puteam sa o ajut. Altfel eu necunoscand poezioarele frantuzesti...mai greu.