Incidente de avion!
![](images/user_woman.png)
Doua incidente de avion unul dupa altul si amandoua pe pista, unul la aterizare, iar celalalt la decolare.
Sincer, am luat doar o singura data avionul si asta pentru ca asa era conjunctura si nu aveam de ales. Plus ca mai era si o furtuna! Nu stiu daca voi mai avea curaj vreodata.
Insa, frica mea sa zic asa e de inaltime si faptul ca sunt la nu stiu ce distanta de pamant, deci daca e sa se intample ceva nu trebuie neaparat sa se intample in aer, ca nici macar nu decolezi bine si o iei deja pe aratura sau, cand in sfarsit, te gandesti ca peste putin ai sa aterizezi, tocmai acolo e buba.
Nu stiu, ma intreb de ce in ultima vreme se tot aud de accidente/inciente cu avioane la noi sau in alta parte. Or fi conditiile meteo problema? Si daca da, de ce nu se iau masuri, de ce se permite aterizarea cand este ceata, iar pista plina de gheata?
Raspunsuri
![](images/user_woman.png)
dulcetica spune:
Cind e sa mori,mori ,cazi pe scari de exemplu!Ai idee ce frecventa au accidentele de masina?Tocmai de aia pica in derizoriusi circulam fara palpitatii.Daca te incalzeste cu ceva nici eu nu sint foarte curajoasa. Vreau sa-i laud pe pilotii de la Nouvelair care au decolat si aterizat super. Pentru ca aeroportul abia se deschisese ,ca le-a trebuit nu stiu cit sa dea zapada si masinile nu veneau pe pista, ne-a adus avionul pina la intrarea in aeroport si-am coborit chiar aproape de intrarea in sala de asteptare bagaje.
Cu Myair,asta vara ,am tras o spaima de nu puteam respira de emotie.M-am jurat ca nu mai urc in avion...dar trece.Mai cu Tatal nostru,3 cruci mari,etc.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
analessya13 spune:
Dulcetica, ce ti s-a intamplat cu Tarom-ul?
Referitor la subiect, nu ma indoiesc de profesionalismul si de taria de caracter a pilotilor.
Ce ciudat mi se pare accidentul de avion din Venezuela. Nu se gasesc urme de nici un fel si pilotii nu au mai dat nici un semn dupa raportarea problemei la motoare.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
Criss75 spune:
quote:
Originally posted by dulcetica
Cind e sa mori,mori ,cazi pe scari de exemplu!Ai idee ce frecventa au accidentele de masina?Tocmai de aia pica in derizoriusi circulam fara palpitatii.Daca te incalzeste cu ceva nici eu nu sint foarte curajoasa.Vreau sa-i laud pe pilotii de la Nouvelair care au decolat si aterizat super. Pentru ca aeroportul abia se deschisese ,ca le-a trebuit nu stiu cit sa dea zapada si masinile nu veneau pe pista, ne-a adus avionul pina la intrarea in aeroport si-am coborit chiar aproape de intrarea in sala de asteptare bagaje.
Cu Tarom,asta vara ,am tras o spaima de nu puteam respira de emotie.M-am jurat ca nu mai urc in avion...dar trece.Mai cu Tatal nostru,3 cruci mari,etc.
dulcetica
Subscriu! Sunt adevarati profesionisti .
![](floare2.gif)
Criss si Alex (11.05.2003)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
adriuta spune:
ha ha ha .... ce dulci ati fost...
Mai cu avioanele astea trans-Atlantice(mari...intelegeti voi) n-am nici o problema, sunt relaxata, ...am confidenta in piloti.
Insa barzaitoarele astea mici ma dau gata. Asta vara totul a fost bine pana am plecat din Milano(acolo am schimbat) spre Timisoara. Frate... parca eram pe coada unei lisitze, asa ne rasucea.
Apai cand imi amintesc MY VERY FIRST zbor:)) (primul din viata mea)l-am facut cu un Tarom de la Tim la Buc. Imi intrasera unghiile in carne, eram uda learca, incordata si vanata de frica. A prins niste goluri de aer deasupra Carpatilor.....ce au facut ce n-au facur dar mai sa sun din Buc acasa sa vina sa ma ia cu masina ca imi este imposibil sa o tin tot asa pana aici. EEEEE cu cele mari...alta viata nene.
Acolo parca-s in autocar.
Si asta e ... daca esti in masina si intra unul in tine...tot acolo ajungem. So...3 cruci mari si-un tatal nostru. Ochii inchisi si muzica la casti.
Zborplacut tuturor
http://tickers.baby-gaga.com/p/dev061pf_.png[/image][/link]
32+ cu
ADRIAN
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
dulcetica spune:
Vai ce eroare ,nu de Tarom era vorba ci de Myair.Am modificat!
Deci ma intorceam de la Paris si cind a inceput avionul sa se incline simultan in plan orizontal , putin vertical si da-i si zdruncina-i.... m-am albit.Existenta mea efemera era serios pusa in discutie .Sotul meu dormea,eu ma uitam pe geam si masuram distanta la sol,ca era senin si se vedeau luminile ,o splendoare.
Nici un fel de anunt,relaxati-va fraierilor sint doar turbulente,vreun comentariu,nimic!
La aterizare,probabil a redus altitudinea prea brusc fiindca efectiv am crezut ca mi s-a spart timpanul drept.Am avut o durere o saptamina intreaga.Nu m-am dus la doctor ca nu-mi sta in caracter.
Ce sa va spun,toata lumea a respirat usurata cind ne-am vazut la sol.Prietenii nostri mi-au povestit ca s-au relaxat putin cind au vazut-o pe insotitoarea de bord ca se ruja cind erau in toi trepidatiile.Se pare ca ele sint scolite sa induca o atmosfera relaxata si sarmana se ruja,dar cine stie ce era si in sufletul ei?!
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
analessya13 spune:
Singura data cand am luat aviounul a fost cu Carpatair si sincer am calatorit foarte bine, deci nu mi-au ramas traume ca pt prima oara, desi conditiile meteo erau din cele mai infioratoare. S-au simtit si goluri de aer, dar nu eram speriata ca ne anuntase.
Am luat de la Bacau la Timisoara avoinul Carpatair cu elice, era micut, dar ceea ce mi-a placut era personalul. Pilotii vb cu noi, iar stuardezele erau mereu prezente daca aveam nevoie de ceva.
In schimb, de la Timisoara am schimbat alt avion, era imens, tot de la Carpatair, dar se chema Modavian. Personalul avionului era ca si inexistent, stuardezele erau ascunse dupa o perdea, am impresia ca tot deschideau usita de la piloti si vorbeau cu ei, iar daca cineva le chemau, erau atat de reci si de-abia vorbeau. Pentru prima oara in viata ma deranja acel accent moldovenesc al lor.
In fine, ca o diferenta intre cele doua avioane e ca al doilea a decolat si a aterizat de nici nu imi dadusem seama. Super. In schimb, primul cu elice, parca se arunca pe burta la aterizare, de fapt avusese o aterizare atat de brusca, ca toti ne lovisem de scaunele din fata.
Cu aviounl sunt multe peripetii, dar le uiti cand te vezi cu picioarele pe pamant sau poate juri ca nu mai iei niciodata aviounl.
Insa, sotul meu vrea sa ne facem o vacanta in America, el a fost si vrea sa mergem impreuna. Si poate o sa am curajul sa traversez Atlanticul. I-am zis ca voi lua somnifere inainte sau
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
tusferi spune:
dulcetica, dar nu v-au anuntat ca trebuie sa va puneti centurile de siguranta? cand sunt turbulente, in general te anunta si se aprinde semnalul pentru centuri. Eu am mers de 3-4 ori pe an cu avionul si am tot avut parte de turbulente, ca deja m-am mai obisnuit. Si in transatlantic am avut zone cu turbulente foarte nasoale. Mie mi-e cam frica la decolare si la aterizare, ca atunci cred ca se intampla accidentele mai frecvent (si cele doua mentionate de analessya tot asa au fost). Cea mai recenta aventura a fost pe 2 ianuarie noaptea, inainte sa se inchida aeroporturile din Bucuresti. era un viscol cumplit si se pusese deja zapada pe pista. La aterizare, cand avionul era foarte aproape de pamant a fost dezechilibrat de o pala foarte puternica de vant si s-a dus rau pe o parte si pe urma in partea cealalta. daca eram mai aproape de pamant, am fi lovit cu aripa pamantul... O doamna in spatele meu se ruga cu voce tare "doamne Dumnezeule, ajuta-ne, ca nu mai scapam" si tot asa a tinut-o cat a durat aterizarea. Cand a pus avionul rotile pe pamant m-a bufnit plansul si mi-am facut cruce ca am scapat si de data asta. Cred ca o sa evit de acum incolo sa mai zbor iarna...
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
analessya13 spune:
Intr-adevar, iarna e cam periculos de zburat cu avionul, de fapt si cu alte mijloace de transport e aiurea in sezonul invernal, dar avionul parca si mai si. Iar buba e la decolare si aterizare.
Int-o iarna, venise sotul meu in Romania, aterizase la Iasi si tot asa avionul se lasase pe o parte fara sa atinga aripa. De fapt se dezechilibrase, ca o lua cand la stanga cand la dreapta. In astfel de situatii, totul depinde foarte mult de abilitatea pilotilor.
Chiar acum aud la stiri ca in Canada, din cauza turbolentelo, la 10 persoane li s-a fracturat coloana vertebrala.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
petaluda spune:
Eu, din toate mijloacele de transport cu care am calatorit pana acum cel mai mult prefer avionul. Nu imi e teama absolut deloc. Parca mai frica mi-ar fi sa fac aceleasi distante pe autostrada la cati nebuni circula. Si nici nu pot sa compar timpul castigat, lipsa oboselii, in avion ma asez, citesc ceva, mai ascult niste muzica sau ma uit la un film cand am laptopul cu mine si am si ajuns, iar daca zborul e mai lung dorm. Poate ca si din cauza obisnuintei, calatoresc cu avionul de cand eram mica si au fost ani cand am facut chiar si cate 20 de zboruri.
Analessya, intrebai de ce se permite aterizarea cand e ceata, etc. Lucrurile nu sunt chiar atat de simple. Daca un aeroport e inchis din cauza conditiilor meteo nu aterizeaza/decoleaza nimeni. Doar in acest caz se poate impiedica in totalitate traficul aerian intr-un aeroport. In rest, turnul de control isi da acordul la decolare ( si deci poate impiedica un avion sa decoleze cand sunt conditii proaste ) Insa la aterizare, turnul de control da informatii pilotului despre conditiile meteo ( visibilitate, etc.)si daca conditiile sunt la limita pilotul este cel care decide daca aterizeaza sau nu. Depinde daca are si unde se aterizeze in alta parte, de cat combustibil are la bord, ce ordine mai are de la companie...
Insa mie cred ca mi-ar fi un pic teama daca as zbura cu companii low-cost. Spun asta pentru ca am in anturajul meu mai multi piloti care atunci cand a demarat explozia asta de companii low-cost si-au gasit locuri de munca acolo. Cum mai lucrasera si in companii de linie pana atunci puteau deci sa compare. Mi-au spus ca in companiile low-cost, din dorinta de a reduce la maxim cheltuielile, ritmul de munca este foarte obositor, sunt platiti in functie de numarul de ore de zbor ( deci mai mult zbor/ mai multa oboseala ), nici intre 2 zboruri nu se pot odihnii ca lumea pentru-ca li se impune sa tina cat mai putin avionul la sol, ca sa il rentabilizeze cat mai mult si pentru ca stationarea in aeroport aduca costuri mari companiei. Deci in companiile low-cost nu sunt pilotii mai prosti decat in companiile de linie ci mai obositi si supusi unui stres mai mare. Dar incetul cu incetul si lucrurile astea se vor reglementa pentru ca incepe sa se aplice o legislatie mai drastica in acest domeniu.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
Priscilla spune:
Si ce sa zic si eu ca ultima data(acum 2-3 zile)s-a intamplat sa aterizeze pe burta unul de la Blueair,iar eu tocmai am luat bilete de avion pentru luna Mai,cred ca pana atunci o iau din loc cu "mansarda"
.
Cred ca am timp sa-mi fac testamentul,mai in spirit de gluma vorbind.
A, si mai plec si cu pitica dupa mine,brrrrrrrrrr,nici nu vreau sa ma mai gandesc.
mamica de zanamica(putin peste un an)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)