Spiridusi de ianuarie-februarie 2006 (240)

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns anasebe spune:

Toanca Eu ii dau Parmalat lui Tibi de la 1 an. Ii place tare mult si sunt multumita. Si cred ca-l tin pe el pana la 3 ani.
Moni Ce desteapta este Dia! Fii-miu vad ca momentan e mai artist, adica el e cu muzica, desenele, coloratul, teatrul....etc
Ioana Si eu am intrebat-o pe pediatra daca trebuie sa-mi fac griji cu vorbitul lui T. Mi-a spus ca pana la 3 ani sa stau linistita. Sper sa fie ok. Pana una alta, mi se pare ca incepe sa-si mai dea drumul la vorbit, dar nu prea mult.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

ANA si eu as vrea sa fie macar un pic artista Diana,cel putin la desen,dar n-are rabdare.Baga niste mazgaleli rapide si se ia si pleaca,asta nu inainte de a rupe cu dintii toate varfurile creioanelor La desene animate s-a mai dat pe brazda cate un pic in ultima vreme.Iar la muzica si dans ....
http://www.dropshots.com/moni2#date/2007-10-17/17:28:12 ...

MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alinutza_80 spune:

quote:
Originally posted by anasol

quote:
Originally posted by d_melli

Uau si o microbista...bravo...apoi si dc cu descaltatii aia ne pun probleme ne apucam de ...popice.



alina- si io m-am amorezat de MEDALION

VAI , CHIAR CA PLEC, PAAAAAAAAAAAAAA

http://www.dropshots.com/davidsolo2
http://www.dropshots.com/davidsolo3
http://www.dropshots.com/davidsolo4
http://www.dropshots.com/davidsolo5
http://bd.lilypie.com/7Gxkp3.png
ana-maria 11+ si david-andrei(06.01.2006)




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

IRINUTZA da ai dreptate ,"am o gura" ,da' uite ca si dr. Miu din Cluj i-a zis Ioanei "dar sa-i dati multe comenzi,sa discutati mult" ca sa vorbeasca mai mult Razvan si eu cam asa fac si rezultatele se vad Bine acu', io asa am gura din proiect

MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Giova spune:

am venit si noi de-afara. eu m-am pus la comp. si vine Marco cu olita la mine si zice pipi. L-am pus si a facut. Tot mai bine evoluam.

Mi-ati facut pofta cu KFC si cand l-am luat pe pititc de la gradi ne-am dus si am luat la pachet papica. a mancat si marco un copan si cartofi prajiti. imediat vreau sa-i dau Danonino si lapticul diseara.

Merg sa-l spal ca tocmai si-a pus pampersul cu pipi pe post de fular. asa ca ce e la gatul lui....

revin...

_
Gio si Marco (6 ian. 2006)
poze www.dropshots.com/giova" target="_blank"> si filmulete Marco
www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=20b0170d301bd72a22e2bb&skin_id=0&large" target="_blank"> Marco- ingerashul nostru(montaj)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

Pentru copiii mici sarcina cea mai importantă si cea mai complicată este aceea de a invăta să vorbească si să inteleagă limbajul. Ei invată cel mai repede dacă părintii ii ajută continuu, chiar de la naster, vorbindu-le, citindu-le si spunându-le poezioare pentru copii, arătându-le obiecte sau oameni si spunându-le cum se numesc, punându-le intrebări si citindu-le si spunându-le povesti, imediat ce copiii au ajuns la vârsta să le inteleagă. Copiii pot intelege ceea ce li se spune cu mult inainte de a incepe să vorbească.


Puteti "conversa" cu un copil incă de la o vârstă fragedă. Nu contează cât de simplă sau "copilărească" este conversatia. Ceea ce este important este "să scăldati copilul in vorbe". Copilul are nevoie să răspundă la cuvintele si sunetele pe care le aude si să-i audă pe ceilalti că răspund la incercările lui de a "conversa". Când un copil incepe să scoată sunete, să spună cuvinte si propozitii, părintii trebuie să-si arate incântarea si să-l incurajeze pe copil să continue procesul de invătare pe baza celor dobândite anterior.


Copiii invată să vorbească la vârste diferite. In general, ei incep să vorbească pe la vârsta de un an si pot folosi propozitii intregi pe la patru ani. Până la vârsta de sase ani copilul a invătat de obicei toate elementele fundamentale ale limbii. Incurajarea si exercitiul in acesti sase ani sunt foarte importante pentru succesul de mai târziu al copilului, in a invăta să vorbească, citească si să scrie si să obtină note bune la scoală.




MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

"Noul studiu a aratat ca barbatii si femeile folosesc parti diferite ale creierului pentru a realiza aceleasi sarcini. Creierele noastre sunt la fel … nici barbatii nici femeile nu sunt mai destepti … ci doar felul in care ne folosim creierul este diferit.

Pentru a ajunge la aceasta concluzie, cercetatorii au monitorizat cu ajutorul imagisticii rezonantei magnetice functionale activitatea cerebrala a participantilor in timp ce acestia indeplineau sarcini de memorare, verbale sau motrice.

Femeile se concentreaza pe procesul vorbirii, barbatii se focalizeaza pe produs. Femeile gandesc cu voce tare, parcurgand verbal treptele pe care barbatii le parcurg mental.
Astfel, fetitele incep sa vorbeasca mai repede decat baietii, iar la trei ani o fetita are un vocabular de doua ori mai bogat decat al unui baietel de aceeasi varsta, exprimarea sa fiind aproape suta la suta inteligibila. De aici si ideea ca femeile vorbesc prea mult!"

Mai pe larg aci,pentru cine n-a citit cartea "De ce barbatii se uita la meci si femeile in oglinda"
http://iulianews.blogspot.com/2006/11/barbatii-sunt-de-pe-marte-femeile-de.html



MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Giova spune:

Toanca stiu ca e parmalat la noi, eu ziceam de Nestle lichid ca nu se gaseste. Marco dupa ala a fost innebunit mai tare. e si mai bun la gust ca Parmalatul. si nu se compara cu Nestle Junior praf, nu stiu de ce.
Denisa pai la voi e lapte doar pana la 18 luni, pe astea din Europa scrie ca sunt pana la 3 ani, asa ca nu de prosti au scris ei.
Bafta la dentist, hai ca nu e chiar tragedie. si eu trebuie sa ma programez pt. 2 chestii...
Any ma bucur ca esti ok cu operatia, si eu trebuie sa fac pt. implantul ala. cand am avut bani, mi-a fost frica. acum nu am nici bani si inca mi-e frica, dar trebuie facut ca se vede lipsa in partea stanga.
Tu cum mai esti cu cealalata problema? te-ai obisnuit?
Ma bucur ca a renuntat usor la suzi. si noi de sambata o folosit doar la nani si ce bine e.
Moni stiu ca e bine sa conversezi cu bb cat de mic. si eu povesteam mult, dar povesti si poezi nu-i ziceam. In schimb ii cantam.

_
Gio si Marco (6 ian. 2006)
poze www.dropshots.com/giova" target="_blank"> si filmulete Marco
www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=20b0170d301bd72a22e2bb&skin_id=0&large" target="_blank"> Marco- ingerashul nostru(montaj)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Giova spune:

noi am stat azi 2 ore afara la cat de frumos a fost. cica de maine se strica vremea..of....

_
Gio si Marco (6 ian. 2006)
poze www.dropshots.com/giova" target="_blank"> si filmulete Marco
www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=20b0170d301bd72a22e2bb&skin_id=0&large" target="_blank"> Marco- ingerashul nostru(montaj)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monica70 spune:

Pentru orientare vom reda, conform scalei Bzoch-Kenneth-League, ce ar trebui sa stie si sa faca un copil normal dezvoltat la o anumita etapa de varsta.

10-11 luni

-Cateodata executa comenzi simple de tipul: "Pune aia jos"
-Pare sa inteleaga intrebari simple ca: "Unde este mingea?"
-Raspunde la muzica ritmica prin miscari ale mainii si corpului in acelasi ritm.
-Lalalizeaza (exerseaza timp din ce in ce mai indelungat serii de silabe:"bababa..", "papapa..", "tatata", ''bububu".) in timp ce se joaca singur.
-Initiaza jocuri de gesturi si cuvinte cum ar fi:"cucu-bau".
-Incearca sa imite, cateodata, noi cuvinte.

11-12 luni

-Demonstreaza intelegerea mai multor intrebari prin raspunsuri cu gesturi adecvate.
-Pe o perioada de cateva minute se poate concentra pe mai multe propozitii adresate lui.
-Foloseste 3 sau mai multe cuvinte in mod constant.
-"Vorbeste" adultilor si jucariilor in siruri lungi de silabe.
-Raspunde frecvent la cantece prin jargonofazie.
-Demonstreaza intelegerea unor comenzi verbale executand gesturile adecvate, ex."Fa pa!"

12-14 luni

-In fiecare saptamana pare sa inteleaga cuvinte noi.
-Pare sa inteleaga dispozitia psihologica a majoritatii adultilor care ii vorbesc.
-Mentine 1-2 minute interesul pentru imaginile pe care i le arata adultul.
-Foloseste 5 sau mai multe cuvinte in mod constant.
-Incearca sa obtina obiectele dorite, indicandu-le cu mana si folosind in acelasi timp emisii vocale.
-Cateodata in jargonofazie apar cuvinte adevarate.(_jargonofazie= vorbirea proprie, sunete pe care le scoate copilul) -

14-16 luni

-Demonstreaza intelegerea unor comenzi selectand si aducand la cerere un obiect familiar, aflat in alta camera.
-Recunoaste si identifica mai multe obiecte sau imagini ale acestora cand sunt denumite.
-Foloseste in mod frecvent 7 sau mai multe cuvinte adevarate si adecvate situatiei sau obiectului.
-Apar mai frecvent in vorbire consoanele"t,d,n, h"
-Recunoaste in mod clar numele diferitelor parti ale corpului (par, gura, urechi, maini.)
-Cea mai mare parte a comunicarii este realizata prin folosirea alaturi de gesturi a unor cuvinte inteligibile.

16-18 luni

-Intelege intrebari simple si executa comenzi din doua secvente consecutive.
-Isi aminteste si acorda semnificatia adecvata unor cuvinte grupate pe categorii (jucarii, imbracaminte, alimente, animale).
-Identifica la cerere 2 sau mai multe obiecte dintr-un grup de 4 obiecte familiare.
-Foloseste mai mult cuvinte decat gesturi pentru a-si exprima nevoile si dorintele.
-Incepe sa repete cuvinte auzite in conversatia adultilor.
-Demonstreaza o crestere continua si gradata a vocabularului activ.

18-20 luni

Indica mai multe parti ale schemei corporale si diferite obiecte de imbracaminte, la cererea verbala a adultilor.
-Demonstreaza intelegere prin raspunsuri adecvate la comenzi ca: "stai jos, vino aici, opreste-te"
-Intelege si demonstreaza difererentierea intre pronumele personale folosite in expresii ca:"da-mi mie, da-i lui/ei"
-Imita propozitii formate din 2-3 cuvinte.
-In joc imita onomatopee (motoare, animale, etc.)
-Are un vocabular activ de cel putin 10 -20 cuvinte.

20-22 luni

-Executa o serie de 2-3 comenzi simple dar legate ca sens.
-Recunoaste tot mai multe cuvinte noi si le intelege sensul.
-Recunoaste si identifica aproape toate obiectele comune, sau imaginile lor.
-Incepe sa combine cuvinte in propozitii simple ("Merg pa-pa. Vine tata")
-Foloseste noi si noi cuvinte achizitionate saptamana de saptamana.
-Incearca sa "povesteasca" despre experientele zilnice, intr-o combinatie de jargonofazie si cuvinte inteligibile.


22-24 luni

-Alege la cerere un obiect dintr-un grup de 5 sau mai multe lucruri diferite.
-Cateodata foloseste propozitii de 3 cuvinte ("Joc cu cuburile, Baiatul pleaca pa, Baiatul face nani")
-Pare sa inteleaga succesiunea logica a enunturilor verbale, nu se opreste la semnificatia uzuala acuvintelor.
-Intelege majoritatea propozitiilor dezvoltate si frazelor ("Cand mergem la plimbare iti cumpar o inghetata")
-Se refera la sine folosind numele propriu sau pronumele personal la persoana aIIIa singular.
-Incepe sa foloseasca cateva pronume dar face erori de sintaxa.

24-27 luni

-Demonstreaza intelegerea unor verbe ilustrate grafic, cum ar fi alegerea corecta a unei imagini care arata ca o persoana mananca.
-Arata parti mai mici din schema corporala (barbia, umarul, sprancenele), la cererea adultilor.
-Recunoaste si identifica persoane indicate prin diferite grade de rudenie (bunica, bunicul, fratele, sora, etc)
-Foloseste in mod frecvent propozitii cu 2-3 cuvinte.
-Foloseste in mod frecvent si corect pronumele personale (eu, tu el, mie, etc)
-Formuleaza cereri si ajutor pentru nevoi personale (spalatul mainilor, dusul la toaleta)
-Incepe sa puna intrebaride tipul: "Ce este asta?, Cine vine?"


27-30 luni

-Demonstreaza intelegerea obiectelor definite prin functia sa, identifica "cu ce mancam, cu ce ne imbracam" dintr-o serie de 6 imagini de obiecte.
-Numeste corect cel putin o culoare
-Se refera la lucruri care nu sunt "aici/acolo" si la evenimente care nu se intampla"acum/atunci"
-Se refera la sine mai degraba folosind pronumele "eu" decat numele propriu.
- Repeta corect 2 sau mai multe numerale.

30-33 luni

-Demonstreaza intelegerea majoritatii verbelor uzuale.
-Isi spune sexul cand e intrebat: "Esti fata sau baiat?"
-Numeste si vorbeste despre ceea ce a desenat, cand este intrebat.
-Intelege fraze lungi si complexe.
-Demonstreaza intelegerea majoritatii adjectivelor comune.
-Cand este intrebat isi da primul si cel de al doilea nume.

33-36 luni

-Dovedeste interes pentru explicatiile privind "de ce" si "cum" functioneaza lucrurile.
-Executa o comanda formata din 3 secvente simple legate.
-Demonstreaza intelegerea prepozitiilor: "sub, in fata, in spate"
-In mod regulat relateaza experiente din trecutul apropiat (ce s-a intamplat in timp ce a fost plecat la plimbare)
-Foloseste in mod corect formele verbale in relatarea despre ceea ce vede in imagini.
-Foloseste substantive la plural in mod corect.
-Vocabularul sau are 250-1100 de cuvinte.
-Uneori se balbaie din dorinta de a spune prea multe, cat mai multe.
-Apar intrebari referitoare la timp: "Cand vine tata?"
-Foloseste forme corecte de pronume, prepozitii, articole, conjunctii

MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI

Mergi la inceput