meditatiile ma omoara !!!!!
Raspunsuri - Pagina 12
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/XIO/XIO.jpg)
XIO spune:
Oooo , ba da , crede-ma ca am intalnit destui profesori extraordinar de buni , de stricti , samd , dar nu exista profesor la care sa nu poti copia. Trebuie doar sa ai imaginatie
http://www.flickr.com/photos/13005458@N00/
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
denisabia spune:
XIO ma mira ca la facultate la tine se poate copia la oricine.La noi zboara in primele 10 minute de examen , fiindca toti sunt dotati cu aparate care indica prezenta hands free-urilor si a acelor dispozitive care se pun in ureche.Ce imaginatie sa ai cand se da pe 4 randuri , trebuie sa-ti tii mainile doar pe masa , parul prins , sa nu ai o mimica a buzelor si cel mai important timpul e insuficient.Un profesor lasa elevii sa copieze ceea ce e o mare diferenta.
Vizavi de ce s-a scris mai sus un profesor invata elevii dupa cata pregatire are , dupa gradul de interes si nivelul de cunostinte al elevilor , al salariului.Cel mai important e sa stii cum sa predai si sa te faci inteles.Tocmai vorbeam cu mama si imi zicea ca luni a mers cu o clasa de a5a la muzeu si povestea ca erau tare agitati , dar intr-un final s-au linistit.Sincer mie mi-e dor de acele vremuri cand eram o scolarita timida.Diferentele sunt covarsitoare de la un an la altul , te formezi ca om si ai o alta perceptie la finele studiilor.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/capcaunul/capcaunul.jpg)
capcaunul spune:
Oricata imaginatie ai avea nu poti pacali un profesor bun, decat daca acesta nu are timpul, cheful sau posibilitatea sa te evalueze direct.
Am intalnit profesori care-si dadeau seama dintr-o singura privire daca au fost sau nu copiati. Fara politie la examen, fara taraboi, fara amenintari. Omul ii lasa pe suspecti sa-si termine treaba dupa care ii chema frumos pe rand la oral si-i punea, cu propriile lucrari in fata, sa explice una-alta. Lovitura de gratie consta de obicei in modificarea unuei ipoteze sau a unui parametru in enuntul problemei. Ramasi fara ajutorul din banca, din casca, din buzunar, de la vecini, cei care nu stapaneau materia erau victime sigure.
S-a mai discutat pe larg problema copiatului in masa la examene si concursuri in Romania. Este o boala nationala de care nu vom scapa usor. Abia dupa aceea vom putea ridica si noi pretentii la Top500, de exemplu.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/XIO/XIO.jpg)
XIO spune:
Denisa , nu am spus ca se copiaza la mine la facultate , ca eu copiez sau ca nimeni nu invata.
Am spus doar ca la orice profesor se poate copia inclusiv la exemplele date de tine care sunt vaabile in mai toate facultatile inclusiv in a mea . ;)
Examenul cel mai greu din toata facultatea asta s-a dat inimaginabil , dar daca avea cineva tupeul sa copieze si imaginatie putea.
Important e ca absolut nimeni nu a vrut
http://www.flickr.com/photos/13005458@N00/
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
anella spune:
Gata ,cica se va rezolva problema programelor scolare(am auzit la stiri in aceasta seara),se vor aerisi.
Se estimeaza ca in jur de 70%din informatia din manualele de gimnaziu este inutila.Au fost mentionate matematica,romana,geografia,istoria,tehnologia,probabil mai sunt si altele.S-a spus ca gramatica romana care se studiaza in scoala e mult prea dificila fiind aproape aceeasi gramatica care se studiaza in facultate.Termenul aproximativ pana la care se estimeaza finalizarea acestui proces e luna mai.Asa sa fie?Vom vedea,avem dreptul sa speram.
M a anuntat o fetita din clasa mea ca noaptea trecuta un elev de al nostru,Silviu,a fost omorat noaptea trecuta intr o discoteca asa ca nu mai continui discutia,simt ca parca totul e in zadar,meditatii,profi buni sau rai ce mai conteaza?
Si cand te gandesti ca anul trecut pe vremea asta un alt copil din clasa a 11-a de la noi a fost omorat de un sofer beat.
Asta i lumea in care traim.
va salut si va doresc speranta ,poate se va schimba ceva in bine.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/Rufus/Rufus.jpg)
Rufus spune:
quote:
Originally posted by anella
M a anuntat o fetita din clasa mea ca noaptea trecuta un elev de al nostru,Silviu,a fost omorat noaptea trecuta intr o discoteca asa ca nu mai continui discutia,simt ca parca totul e in zadar,meditatii,profi buni sau rai ce mai conteaza?
Si cand te gandesti ca anul trecut pe vremea asta un alt copil din clasa a 11-a de la noi a fost omorat de un sofer beat.
Asta i lumea in care traim.
va salut si va doresc speranta ,poate se va schimba ceva in bine.
mama de DODO
Nu dispera. Viata este in mainile destinului si ale Domnului. Noi trebuie sa fecem ce-i bine, iar copiii nostri merita stradania noastra. Asta chiar conteaza...
poze multe cu noi
![](foto.gif)
![](foto.gif)
![](foto.gif)
![](foto.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
inaioana spune:
Urmaresc discutia asta de la inceput si ma abtin sa particip ca mi se ridica parul de fiecare data cand o deschid.
Poate vi se pare interesant :
“Produsele” educatiei
By Joyce Fetteroll
Circula un mit conform caruia scolile sunt un loc foarte bun pentru a primi educatie.
Dar este o minciuna.
Scolile sunt fabrici. Ele iau materie prima (copiii), ii aplica o procedura standard (programa) si scot un produs (copiii pregatiti pentru facultate).Si in timp ce unii copii devin produse de gradul A (dupa standardele scolare) , exista produse de gradul B, gradul C, gradul D sau gradul F, copii trimisi la scolile speciale si copii care se retrag.
Reusesc scolile sa fabrice produse bune?
Din cine stie ce motiv, scolile sunt judecate dupa produsele de gradul A pe care le scot. Din cine stie ce motiv, cand un produs este de gradul A, se considera ca este meritul scolii. Cand un produs are un grad mai mic al calitatii, produsul este de blamat. “Lenes”. “Nu-ti dai interesul”. “Ai o dizabilitate de invatare”. “Prost”.
Desi e plauzibil ca o fabrica sa mai scoata pe de laturi si materie prima neutilizabila, asta este ceea ce ne dorim pentru copiii nostri?
Vrem noi procedura tehnologica numita “educatie” care este aplicata?
Scolile sunt judecate dupa facultatile la care produsele lor sunt acceptate. Ceea ce hraneste mitul ca ceea ce ne dorim este o educatie foarte buna ca sa obtinem o slujba bine platita ca sa ne putem cumpara o casa frumoasa intr-un cartier elegant si sa fim “un succes”.
Ar fi mai bine sa ai un sot care este bun, fericit dar care nu are o educatie inalta sau unul care are o eductie inalta dar este nefericit si se comporta urat?
Este ceea ce numim Visul American cel mai bun ideal?
Cati oameni au facut ceea ce se presupunea ca ar trebui sa faca si au ceea ce se presupune ca ar trebui sa aiba …si sunt nefericiti? Cati oameni dintre cei care au facut ceea ce se presupunea ca ar trebui sa faca nu au obtinut o educatie impecabila sau o slujba perfecta sau casa frumoasa din cartierul elegant?
Presupunem ca succesul va conduce la fericire. Dar o face?
Daca masuram succesul dupa cat suntem de aprape de Visul American, avem nevoie de o gramada de bani si de lucruri ca sa fim fericiti. Daca ne masuram succesul dupa cat suntem de fericiti, avem nevoie de mai putini bani si lucruri. Avem doar nevoie sa facem ceea ce ne place si sa ne placa ceea ce facem. Si pentru a face asta nu avem nevoie de o “educatie” inalta. Avem doar nevoie de acces la ceea ce ne place si libertatea de a continua.
Ne dorim sa fie copiii nostri “produse”?
Cand scolile au fost create, intentia initiala a fost de a ridica nivelul de educatie al maselor. La acel moment, masele – care includeau imigranti si copii prinsi in saracie pentru ca isi consumau tot timpul facand ceea ce trebuie pentru a supravietui – aveau un nivel foarte scazut de educatie, prin urmare scopul nu a fost foarte maret. El nu a fost sa pregateasca elevi pentru a ajunge la facultate. Scopul a fost ca ei sa invete sa citeasca, aritmetica si alte cateva cunostinte elementare. In Est scopul a fost crearea de muncitori mai buni. In Vest, unde parintii au initiat scolile, scopul a fost o educatie elementara, la fel, nu ceva foarte maret.
Nu este nici o coincidenta ca scolile publice au folosit modelul fabricii din moment ce ele au aparut in perioada in care fabricile incepusera sa faca lucruri uimitoare : scoteau pe banda rulanta produse identice *ieftin.* Si parea o idee geniala : cheltuim putini bani si ridicam nivelul maselor de la analfabeti la alfabetizati.
In ultimii o suta de ani modelul de baza pe care s-a creat scoala, cel al fabricii, nu s-a schimbat. Dar asteptarile noastre in ceea ce priveste scoala s-au schimbat foarte mult. Sistemului care a functionat pentru a ridica nivelul de educatie al maselor i se cere acum sa 1) sa ridice nivelul maselor pana la pregatirea pentru facultate si 2) sa se asigura ca toate cunostintele turnate inauntru sunt suficiente.
Din moment ce scolile sunt bazate pe fabrici, rebuturile – produse care nu se ridica la nivelul asteptarilor – sunt o parte acceptabila a procesului tehnologic.
Educatorii (cel putin cei buni, care nu sunt uzati si consumati) nu doresc sa trateze copiii ca pe niste produse. Ei nu doresc sa existe colo copii care sa fie considerati rebuturi. Dar educatorii sunt prinsi in cadrul modelului cu care trebuie sa lucreze.
Daca cei mici trebuie sa fie ajutati sa poata deveni cat de buni pot fi, ei au nevoie sa fie tratati ca individualitati cu nevoi unice. Dar indiferent cat de mare este dorinta unui profesor de a-si trata elevii ca indivizi distincti, scolile sunt create sa ii trateze ca produse pe linia de asamblare. Un profesor la clasa a III-a *trebuie* sa aplice procedura pentru clasa a III-a tuturor elevilor. Treaba lui este sa creeze un produs uniform, care este exact in starea in care trebuie sa fie pentru a fi preluat de urmatorul muncitor de pe linia de asamblare (profesorul de clasa a IV-a). Nu e loc pentru copii care au nevoie sa se miste sau sa vorbeasca pentru a invata sau care in mod natural vor invata sa citeasca putin mai tarziu sau care intr-un anume moment sunt foarte pasionati de dinozauri si nu de cum cresc plantele..si tot asa.
(Acelasi lucru se aplica si in cazul in care faceti scoala la domiciliu aplicand o programa unica. Tot ceea ce faceti este sa mutati fabrica acasa.)
Daca cei scolarizati cat si copiii nescolarizati (unschooled) pot merge la facultate, inseamna ca exista alti factori, inafara de aplicare modelului fabrica-scoala, care ii fac sa fie admisi la facultate.
Acesti factori sunt : copiii insisi, accesul la cunoastere si timpul de a o explora.
In urma cu 100 de ani scolile erau un loc gratuit si la indemana pentru mase, in care puteau avea acces la carti si la persoane invatate. In urma cu 100 de ani nu exista internet, TV, biblioteci, carti ieftine si timp liber pentru a folosi toate acestea. Viata s-a schimbat dar scolile nu.
Ideea de baza a educatiei libere (unschooling) este ca invatam ceea ce avem nevoie prin activitate. Si exact asa copiii invata sa-si vorbeasca limba materna. Copiii mici nu incearca sa invete limba.Ei folosesc o unealta (limbajul) ca sa obtin ce vor : poate fi suc sau o imbratisare sau sa fie ridicati pentru a vedea mai bine. Unealta limbaj se dovedeste fi mai buna decat altele pe care le-au incercat: plansul, aratatul sau doar faptul ca isi doresc. Si pentru ca limbajul este mult mai eficient, ei il folosesc mai mult. Folosindu-l mai mult, devin din ce in ce mai buni. Copiii invata limba (si orice altceva) ca *efect secundar* al faptului ca traiesc in societate si cauta sa obtina ce le face placere.
Teoria scolii este ca nimeni nu poate face o chestie inginereasca pana nu stie tot ceea ce un inginer are nevoie sa stie.
Dar nu asa invata oamenii cel mai bine. Cineva caruia ii place sa construiasca lucruri, invata sa contruiasca lucruri facand ceea ce ii place : construind lucruri! Si din moment ce ii place sa construiasca, o sa fie fascinat de informatii care au legatura cu constructiile in general. Spre exemplu ar putea fi fascinat de istoria constructiilor sau de design-ul artistic sau de cum se comporta structurile contruite din diverse materiale sau de distributia greutatii materialelor si tot asa.
Daca vrem sa construim o casuta pentru pasarele nu e nevoie sa stim dinainte totul despre ciocane. Avem nevoie doar de dorinta de a o construi si vom invata tot ceea ce avem nevoie sa stim despre ciocane intreband si incercand si poate si cu ajutorul cuiva care sa ne arate ceea ce nu stim. (Putem deasemenea sa citim carti sau sa urmarim la TV emisiuni despre oameni care fac asta sau sa batem cuie doar din placerea de a o face.) Acesta este invatatul liber, natural (unschooling).
Scopul modului de a invata liber este de a ajuta copiii sa fie ceea ce sunt. Vor explora partile din viata care ii fscineaza si, in timp ce le exploreaza, vor invata tot ceea ce au nevoie pentru a explora mai departe.
Este exact modul plin de bucurie in care oamenii si-ar trai vietile daca le-ar putea retrai in ordine inversa: facand doar lucrurile care i-ar fi dus acolo unde au ajuns in final si trecand peste toate cele plictisitoare care nu le-au folosit niciodata si pe care le-au uitat.
Primul lucru care poate fi inselator in privinta invatatului natural este ca explorarile copiilor, de multe ori, nu arata ca invatat. Arata ca o joaca si ca timp in care se simt bine. Dar joaca este exact modul in care copiii au fost creati sa invete. De aceea este distractiv pentru ei!
Al doilea lucru inselator este sa ne dam seama care este rolul nostru, al parintilor. Rolul nostru este de a fi alaturi in timp ce exploreaza, nu sa ii lasam sa exploreze singuri. Uneori e nevoie sa pasim inapoi si sa pastram linistea pentru ca ei sa aiba timpul necesar si libertatea de a explora ceea ce ii fascineaza. Alteori este nevoie sa le impartasim bucuria si sa fim cu ei (chiar daca este al sapte sute-lea tur de pista pe care il face Bob Pantaloni-Patrati) Alteori e nevoie sa le ratam unele lucruri. Uneori e nevoie sa impartasim cu ei lucrurile pe care le iubim. Alteori e nevoie sa ii ducem in locuri pe care nu ar fi stiut sa le exploreze singuri.
Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru copilul tau este sa fii fascinat de viata. Scapa de toata pacla mohorata pe care scoala a aruncat-o peste tot ce inseamna invatare. Invata din nou sa explorezi doar de dragul exploratului, nu pentru ca este bine pentru tine sau pentru ca o sa fie la test sau pentru ca o sa-ti prinda bine intr-o buna zi. Fa ceea ce te fascineaza acum.
Ioana cu Serghei (2 mai 2006) si
Katja (30 martie 2004)
pozici
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
grati.ela spune:
...pe mine ma copiaza toti...dau ex sistem "open book"...
revenind la meditatii...sunt o necesitate de muulte ori. Exp: copil f.inteligent (liceu de elita, profesori buni dar care merg pe principiul vrei sa inveti...ai unde, nu...sa fii sanatos!) dar neantrenat nu intra la ASE nici macar la taxa...copil cu mai putin potential, prin munca, dirijat si cu mult antrenament intra la ASE buget.25+
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/XIO/XIO.jpg)
XIO spune:
Eu pana in liceu nu am copiat deloc , nici nu am chiulit vreodata.
Diriginta mea(de la liceu) cu care ma inteleg sublim de cand am terminat , tanara ,mai mult decat corecta(a fost rugata de profesorii supraveghetori la BAC sa lase copiii sa copieze), cu niste idei si convingeri bine conturate a aflat cand am terminat eu a 12-a ca in aia 3 ani in care am facut cu ea eu doar am copiat.
Copiam chiar si atunci cand invatam pt. ca o faceam de placere in special din cauza ca profa spunea ca la ea nimeni nu copiaza.
In rest nu aveam pasiuni de genul asta , doar ea era "fericita".
In ultimul an incepuse se afle chestia asta si era si mai atenta , dar degeaba Niciodata nu m-a prins copiind , i-a prins pe altii in schimb.
Mi s-a mai intamplat sa trisez la o profa de fizica , la fel , tanara , severa , foarte buna de altfel. Am fost singura care a reusit "performanta" asta o singura data . dupa ce mi-a pus nota m-am simtit atat de aiurea incat am inceput sa invat pe branci la materia ei
Si cu tot copiatul asta sportiv la materia dirigintei , in facultate am fost cea mai buna la materia respectiva in ambii ani de studiu
http://www.flickr.com/photos/13005458@N00/
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_man.png)
Guestus spune:
quote:
Originally posted by XIO
Am fost singura care a reusit "performanta" asta o singura data . dupa ce mi-a pus nota m-am simtit atat de aiurea incat am inceput sa invat pe branci la materia ei....
sintem 100% convinsi ca te-ai simtit aiurea....ai invatat si materia din urma sau nu?
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)