Subiect la bac, limba romana
Raspunsuri - Pagina 5
![](images/user_woman.png)
iarina spune:
quote:
Originally posted by capcaunul
Ce face in general romanul daca nu are profit pentru ca nu are vanzare? Mareste preturile.
Ce face ministerul vazand ca absolventii sunt din ce in ce mai slab pregatiti? Incarca si mai mult curricula.
Sincer, ii foloseste cuiva in viata sa faca distinctia dintre samanatorism si traditionalism?
Pai conform teoriei tale: la ce mai invatam fizica, matematica, teorema lui Pitagora, etc etc.
Este vorba aici de educatie, de a forma oameni armoniosi. Poate scoala romaneasca nu este cel mai bun exemplu...sau poate ca are si ea partile ei bune. Mergem la scoala sa invatam, sa ne dezvoltam gandirea, vocabularul, imaginatia, sa ne descoperim talente, pasiuni, sa interactionam....sa diversificam...sa cunoastem lucruri din diverse domenii, pentru a putea sustine o conversatie inteligenta..pentru a avea un discurs coerent...pentru a sti sa citim o carte, sa privim si sa intelegm un film, un tablou...(ca sa vezi, s-ar putea ca pentru a intelege o pcitura sa ai nevoie de diferenta dintre semanatorism si traditionalism)
pentru ca in final sa fii un om care sa dai ceva bun societatii.
Poate suna patetic, insa o personalitate armonioasa presupune multe...nu doar cunostinte intr-o anumite directie. Si uite de asta se invata samanatorismul si traditionalismul.si.....si...si multe altele.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/capcaunul/capcaunul.jpg)
capcaunul spune:
quote:
Originally posted by iarinaquote:
Originally posted by capcaunul
Sincer, ii foloseste cuiva in viata sa faca distinctia dintre samanatorism si traditionalism?
Pai conform teoriei tale: la ce mai invatam fizica, matematica, teorema lui Pitagora, etc etc.
Extrapolarea ta este totalmente falsa pentru ca eu nu am afirmat nicaieri ca literatura romana este inutila.
quote:
Este vorba aici de educatie, de a forma oameni armoniosi. Poate scoala romaneasca nu este cel mai bun exemplu...sau poate ca are si ea partile ei bune. Mergem la scoala sa invatam, sa ne dezvoltam gandirea, vocabularul, imaginatia, sa ne descoperim talente, pasiuni, sa interactionam....sa diversificam...sa cunoastem lucruri din diverse domenii, pentru a putea sustine o conversatie inteligenta.
Scoala romaneasca este exact opusul modelului tau. Scoala romaneasca este orientata spre toceala, ne baga pe gat niste doctrine (literare si nu numai), ne dezvata sa vorbim corect schimband de la an la an normele ortografice, nu ne lasa sa interactionam, nu descopera talente ci creeaza unele artificiale.
quote:
... pentru a avea un discurs coerent...pentru a sti sa citim o carte, sa privim si sa intelegm un film, un tablou ...(ca sa vezi, s-ar putea ca pentru a intelege o pictura sa ai nevoie de diferenta dintre semanatorism si traditionalism)
Una este sa intelegi mesajul unei opere si cu totul alta este sa intelegi geneza acesteia. Bacalaureatului trebuie sa-i cerem doar sa inteleaga mesajul artistic.
quote:
Si uite de asta se invata samanatorismul si traditionalismul.si.....si...si multe altele.
Prea multe pentru un creier in formare.
Si uite de asta tinerii nostri nu-s in stare sa puna pe hartie o scrisoare de intentie inteligibila, sa puna cap la cap niste fraze logice intr-un CV, si ... multe altele.
Bunastarea unei tari nu se construieste prin samanatorism si traditionalism ci prin pragmatism. Concept total necunoscut celor din ministerul Atractoritei. Minister preocupat mai degraba cu astuparea gaurilor gardurilor scolilor decat cu remedierea lipsurilor din pregatirea tinerilor.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/capcaunul/capcaunul.jpg)
capcaunul spune:
Literatura romana are de cativa ani o curricula aberanta, tampita chiar. Se pune accent foarte mare pe notiuni de critica literara. Notiuni care nu pot fi intelese decat dupa ani si ani de literatura citita. Citita la varste adulte. Cum sa-i ceri unui tanar de 18 ani sa inteleaga zeci de curente literare daca el abia este in pragul maturitatii necesare pentru a digera corect niste creatii artistice? Bagajul lui literar care ar conta pentru o analiza critica se rezuma in medie la cateva zeci de romane si vreo suta de poezii imprastiate peste tot spectrul literaturii, si ma refer strict la ceea ce poate citi pe indelete in maximum patru ani (si asta doar daca n-ar fi sufocat cu alte inutilitati pe la celelalte materii care-i omoara timpul si creierul). La un asemenea background nu poti prezenta coerent in liceu decat cateva curente literare majore. Altfel elevul va invata pe de rost niste criterii, niste idei, fara sa inteleaga de ce, de unde, pentru ce.
Important pentru un bacalaureat este sa fie in stare sa descrie un personaj, sa scoata niste idei dintr-o poezie, sa inteleaga niste metafore, sa faca o comparatie, si mai ales sa exprime toate acestea coerent, logic.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/Adrianaa/Adrianaa.jpg)
Adrianaa spune:
Mi se pare foarte interesant ceea ce spui. Oare cum stau lucrurile si pe la altii, in lume? Am gasit ceva doar despre problemele scolii nipone:
Partile negative a stucturarii actuale sunt ca indivizii produsi au devenit mai putin capabili sa judece si sa ia decizii singuri, au devenit mai putin inovativi si setea de cunoastere s-a diminuat, cunoasterea devenind o povara, o obligatie. Aceste aspecte, se manifesta prin refularile adolescentilor: violenta in scoli crescand simtitor in ultimii ani, ajungandu-se deseori la crime. Primele decizii au fost deja luate, insa nu se pot observa inca imbunatatiri. Spre exemplu, s-a scurtat saptamana la 5 zile de scoala, iar numarul de ore s-a redus si el la o medie de 6 ore/zi. Totusi, studentii si elevii, sunt fortati de societate sa invete pentru a ajunge in universitati, deci dupa 6 ore pe zi de scoala, acestia mai studiaza la scoli suplimentare (“cram schools”) de 2 pana la 5 zile pe saptamana cate 2 sau 3 ore.
Sa fie aceasta o tendinta a scolii monderne, a bogatiei informationale? Scoala romaneasca trebuie sa indeplineasca niste standarde impuse, indiferent care este rezultatul?
Important de retinut ce se intampla si pe la japonezi: "Partile negative a stucturarii actuale sunt ca indivizii produsi au devenit mai putin capabili sa judece si sa ia decizii singuri, au devenit mai putin inovativi si setea de cunoastere s-a diminuat, cunoasterea devenind o povara, o obligatie."
interesant de citit tot articolul: http://www.bogdanlazar.ro/html/sistemul_de_invatamant.html
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/fecian/fecian.jpg)
fecian spune:
quote:
Originally posted by flaviutza
Isi mai aduce cineva aminte ,cumva, de anul 99 cand au picat 50% din elevi la Bac?
Ala bacalaureat.
Alexia 02.05.2004(filmulete)
mami si Ale
Eu am dat BAC-ul in '99 si Doamne cat s-a mai plans... La matematica a fost jale...s-au dat niste subiecte la care si profesorii au avut probleme. Din cate imi aduc aminte era un subiect care era gresit din start. Aveam un geniu la mate in clasa si ala a argumentat in foaia de examen ca subiectul e gresit si abia a luat un 8,50!!!
Eu ma bucur ca l-am luat din prima, dar am ramas socata de cat de multi copii buni au picat...Asta e...A fost un an ciudat, dar ce ma mir, ca eu am cam prins toate "schimbarile" in ceea ce priveste invatamantul.
Ma bucur ca am scapat, nici nu vreau sa imi amintesc. O bataie de joc a fost bacul ala... Si acum imi aduc aminte cum la oral la romana o baba proasta nu stie despre "personajul colectiv" imi da cu chiu cu vai 8 si ma face proasta ca am avut tupeul sa ma cert cu ea, iar pe un coleg il pune sa cante si ii da 8, ca ii place de el... Cam asa era atunci, nu stiu cum e acum. Bacul a fost doar o experienta pe care nu as mai trai-o.
Felicia
![](floare.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
Muuh spune:
flaviutza subiectul doi la romana a fost Lapusneanu . La istorie nu mai stiu, oricum eu am fost uman iar la mate nu am dat.
Miruna + Alexei (13.07.2006)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
copiloi spune:
quote:
Originally posted by capcaunul
Bunastarea unei tari nu se construieste prin samanatorism si traditionalism ci prin pragmatism. Concept total necunoscut celor din ministerul Atractoritei. Minister preocupat mai degraba cu astuparea gaurilor gardurilor scolilor decat cu remedierea lipsurilor din pregatirea tinerilor.
Ce intelegi tu prin pragmatism in limba si literatura romana?
![](icon_smile_shy.gif)
Mie personal subiectul de la bac nu mi se pare iesit din comun. Cred ca un elev de clasa a XII-a trebuie sa stie ce-s alea curente literare si sa stie sa le indivualizeze pe fiecare dintre ele. Daca nu in liceu, atunci cand?
![](icon_smile.gif)
![](icon_smile.gif)
Si apropo de pragmatism, daca varianta de subiecte 78 s-a considerat a fi prea dificila si disproportionata cu nivelul examenului, de ce nu s-a semnalat acest lucru inainte de examen?
Alina
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
flaviutza spune:
quote:
Originally posted by capcaunul
Literatura romana are de cativa ani o curricula aberanta, tampita chiar. Se pune accent foarte mare pe notiuni de critica literara. Notiuni care nu pot fi intelese decat dupa ani si ani de literatura citita. Citita la varste adulte. Cum sa-i ceri unui tanar de 18 ani sa inteleaga zeci de curente literare daca el abia este in pragul maturitatii necesare pentru a digera corect niste creatii artistice? Bagajul lui literar care ar conta pentru o analiza critica se rezuma in medie la cateva zeci de romane si vreo suta de poezii imprastiate peste tot spectrul literaturii, si ma refer strict la ceea ce poate citi pe indelete in maximum patru ani (si asta doar daca n-ar fi sufocat cu alte inutilitati pe la celelalte materii care-i omoara timpul si creierul). La un asemenea background nu poti prezenta coerent in liceu decat cateva curente literare majore. Altfel elevul va invata pe de rost niste criterii, niste idei, fara sa inteleaga de ce, de unde, pentru ce.
Important pentru un bacalaureat este sa fie in stare sa descrie un personaj, sa scoata niste idei dintr-o poezie, sa inteleaga niste metafore, sa faca o comparatie, si mai ales sa exprime toate acestea coerent, logic.
Sa iti spun ce teme primeam eu la lb romana, acum vreo 8 ani.
1)Compuneti un eseu in care sa va expuneti parerea in legatura cu opera lui Eminescu.
2)Moartea /viata si alte teme in operele studiate.
3) comentati optimismul din opera lui Bacovia(exista si ala...esential e sa dai de el)
pentru bac ne-a recomandat doar atat. sa trecem odata prin comentarii,sa stim incadrarile pentru barem . in rest,sa citim pana stim pe de rost fiecare paragraf din fiecare opera studiata.
Inutil sa spun ca le stiu si acum. de exemplu cum o chema pe oaia lui moromete,aia care era mai nabadaioasa.
Chestia asta m-a ajutat enorm . de exemplu, la barajul pt nationala la franceza ,trei ani am pierdut ca se dadeau nu-s ce comentarii de opere ,unele nici nu auzisem de ele in viata mea. apoi s-a dat eseu cu tema (aproximativ) comentati afirmatia "la umbra copacului inalt nu creste iarba" si m-am dus si eu unde visam de ani de zile.
apoi la bac ,ca am luat 10 la scris.
daca ma ajuta si la matematica...era fain de tot
Alexia 02.05.2004(filmulete)
mami si Ale
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
flaviutza spune:
quote:
Originally posted by fecianquote:
Originally posted by flaviutza
Isi mai aduce cineva aminte ,cumva, de anul 99 cand au picat 50% din elevi la Bac?
Ala bacalaureat.
Alexia 02.05.2004(filmulete)
mami si Ale
Eu am dat BAC-ul in '99 si Doamne cat s-a mai plans... La matematica a fost jale...s-au dat niste subiecte la care si profesorii au avut probleme. Din cate imi aduc aminte era un subiect care era gresit din start. Aveam un geniu la mate in clasa si ala a argumentat in foaia de examen ca subiectul e gresit si abia a luat un 8,50!!!
da. a fost gresit. si apoi a aparut Marga pe post si a spus ca de fapt era subiect capcana. asta ca sa nu mai amintesc de gafa de la istorie.
noi am avut noroc. dadeam pe sectii...si sectia mea era prima din judet...ne-a bagat directorul pe olimpici intr-o sala ...fiecare cu materia lui...aveam un baiat in lotul olimpic, Ioana Adrian si ala a facut si demonstratia ca e gresita ...noi n-am mai copiat-o :)
tin minte si acum : eu pe literatura ,sasha pe istorie, Ioana,Stana,Mihailescu pe matematica(sa vezi circ atunci cand se certau pe problema aia de belea), Roxana pe Economie, Alexandra si Eduard pe informatica.
toti am luat intre 9,50 si 10. ca restul....
Alexia 02.05.2004(filmulete)
mami si Ale
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/capcaunul/capcaunul.jpg)
capcaunul spune:
quote:
Originally posted by copiloi
Ce intelegi tu prin pragmatism in limba si literatura romana?
Mie personal subiectul de la bac nu mi se pare iesit din comun. Cred ca un elev de clasa a XII-a trebuie sa stie ce-s alea curente literare si sa stie sa le indivualizeze pe fiecare dintre ele. Daca nu in liceu, atunci cand?
Alina, citeste cu atentie ultima mea postare. Un elev de clasa a XII-a trebuie sa stie curentele literare majore, nu tot arborele literaturii romane. Mult mai bine pentru el ar fi sa aiba o idee despre marile curente literare universale, dar pe noi patriotismul ieftin (un fel de samanatorism
![](icon_smile_big.gif)
Cine stie, poate samanatorismul este necesar pentru ca un bacalaureat sa culeaga capsuni!
![](icon_smile_wink.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)