Marketing
As vrea sa stiu cu ce se ocupa mai exact departamentul de marketing al unei companii. Cu exemple concrete de la cine lucreaza in domeniu
Mersic!
I could give up chocolate but I'm not a quitter...
Click aici pentru a primi zilnic bancuri in casuta de mail!!
Raspunsuri
Iubika spune:
Hm?...
I could give up chocolate but I'm not a quitter...
Click aici pentru a primi zilnic bancuri in casuta de mail!!
liliana_28 spune:
In cadrul companiei noastre MK se ocupa cu promovarea imaginii companiei, se ocupa de cadourile pentru parteneri in perioada sarbatorilor....relatia cu furnizorii si utilizatorii companiei.
O zi bunuta.
Nunta-graviduta cu Calinut + Poze Calinut la 1 anisor si 4 lunici
www.dropshots.com/liliana_28" target="_blank">Calinut
Elise spune:
in linii mari,cu promovarea produselor.
Mai exact, e "inrudit" cu dept. de vinzari si se ocupa cu lansarea/ modificarea/promovarea produselor companiei pe baza unor analize ale pietzei de consum.
In detaliu, mkt face cercetari de piatza, stabileste strategii, lansari de noi produse, managementul celor existente, publicitate, branding, preturi, plasare, etc... sint f. multe si diverse activitati incluse sub umbrela "marketing".
Elise & BBLisa
Iubika spune:
Deci daca eu vreau sa prezint diverselor companii serviciile oferite de firma mea, se numeste ca fac marketing?
Ipotetic: exista n firme de constructii, iar eu pot oferi caramida de calitate ridicata. Daca identific companiile care au nevoie de caramida si le trimit o perzentare a ceea ce ofer eu, se cheama marketing?
I could give up chocolate but I'm not a quitter...
Click aici pentru a primi zilnic bancuri in casuta de mail!!
Elise spune:
Se cheama vinzari.
E putin mai twisted - mkt. nu presupune sa te duci cu oferta in dinti la client, presupune sa iti faci produsul vizibil si interesant pt. el.
Adik in mkt. tu analizezi consumatorul dar actionezi asupra produsului - in vinzari e invers.
Elise & BBLisa
A_Iulia spune:
Granita este foarte sensibila.
Se poate numi si marketing ceea ce faci tu. In mixul de marketing asa cum este definit el este inclusa chiar si distributia produsului cu canalele de vanzare - care le multe firme este departament de sine statator, paralel cu marketing-ul.
Asa cum si analiza pietei/adaptarea ofertei conform cerintelor ei uneori se mai cheama si business development :)
Deci...depinde cat de evoluata este firma - reflectata si in nr de angajati. Poti sa ai departamente diferite, specializate, sau poti sa fii singura - si atunci ceea ce faci tu este marketing pur, care adica le cuprinde pe toate la un loc.
Poti sa cauti cu google o definitie a marketing-ului - ma gandesc ca sunt multe pe net, si asa te elucidezi daca faci marketing au ba.
Adina + Olivia Karla 04.03.2004
A_Iulia spune:
Mai in special, la ce ai scris tu cu caramizile: daca le trimiti prezentarea si raman de discutat doar conditiile comerciale, suna a fi sales.
De regula asta functioneaza la produse standardizate, la care prea multa argumentatie de marketing nu este necesara.
Daca le trimiti prezentarea si ai de dat argumente de marketing, individualizarea ofertei, caracteristicile si parametrii produsului, diferentierea fata de alte produse de pe piata, prezentare de produs, etc - faci marketing pur, ce se concretizeaza ulterior si cu componenta de sales - in cazul in care promovarea ta a dat rezultate.
In ce scop ce ai nevoie de raspuns la intrebarea ta?
Adina + Olivia Karla 04.03.2004
Iubika spune:
quote:
Originally posted by Adina Iulia
In ce scop ce ai nevoie de raspuns la intrebarea ta?
M`am tot agitat spre o promovare pe dept. vanzari, si acum ca e pe cale sa se concretizeze, nu stiu daca nu vreau de fapt sa fac marketing...
Incerc sa imi clarific ce ar insemna fiecare activitate, pentru a putea sa fac alegerea cea mai buna. Dar vad ca s`a mentionat aici ca diferenta dintre vanzari si MK este uneori insesizabila...
Ceea ce imi place mie sa fac si am facut in ultima vreme: identific clientii care ar putea avea nevoie de serviciile noastre (repet: cazul cu caramizile este pur ipotetic), eventual le trimit pe mail o prezentare cu serviciile noastre, sau adun toate informatiile necesare despre activitatea lor si date de contact, si le trmit mai departe la dept vanzari pentru a fi contactati si pentru a lise trimite oferta.
Eu incerc sa imi dau seama unde se incadreaza acest lucru, pentru a sti ce sa cer atunci cand va fi cazul. Stiu ca suna hilar...
I could give up chocolate but I'm not a quitter...
Click aici pentru a primi zilnic bancuri in casuta de mail!!
Iubika spune:
quote:
Originally posted by Elise
Se cheama vinzari.
E putin mai twisted - mkt. nu presupune sa te duci cu oferta in dinti la client, presupune sa iti faci produsul vizibil si interesant pt. el.
Nu vreau sa ma duc cu oferta in dinti... eu te caut pe tine, ca stiu ca iti foloseste produsul meu. Eu strang toate informatiile despre tine, si i le trimit colegului de la vanzari, care te va suna, iti va spune ca stie ca tu folosesti produsul X, si ca el ti`l poate oferi la cel mai bun pret Eu sunt mai mult omul din umbra...
I could give up chocolate but I'm not a quitter...
Click aici pentru a primi zilnic bancuri in casuta de mail!!
Elise spune:
Scopul final este "a vinde" si pt. mkt si pt. sales, de fapt pt. oricare dept. al unei companii.
Dar singurii care fac vinzarea propriu zisa sint cei de la sales.
Pt. ceilalti este un scop indirect.
La mkt actionezi asupra produsului: il perii, aranjezi, coafezi il asezi pe raft, stabilesti cum va fi prezentat, etc.
Eventual intrebi consumatorul daca ii place produsul, si daca l-ar cumpara, si de ce nu l-ar cumpara, ca sa stii ce sa imbunatatesti la el.
La vinzari contactezi clientul si ii propui sa cumpere.
Intre client si consumator e o diferentza: clientul poate fi si un retail, consumatorul este cel care foloseste caramida.
Acum e clar?
Eu spun ca ceea ce descrii tu este job de sales assistant.
Elise & BBLisa