Conservatorismul extrem
Raspunsuri - Pagina 3
parpalak spune:
Pai simali, nu te mai dispera daca deja ti-ai dat seama ca asa e el. Incearca sa corectezi comportamentul si priveste fiecare mica victorie ca pe una uriasa!
Daca ai citit Harry Potter iti recomand "ridikulus" ! Daca nu, incearca sa gasesti un punct de vedere prin care subiectul care provoaca frica, va provoca haz . Am un total de zero idei prin care niste liniute facute gresit pot deveni hazlii, dar poate-ti vin tie idei!
scarmanus spune:
quote:
Originally posted by simali
scarmanus. Stii, chestia cu motricitate este si la el oarecum adevarata. E cam impiedicat si cam neindemanatic comparativ cu majoritatea copiilor de varsta lui. Acum, sincer: daca ai fii mama copilului despre care vorbesti ce-ai face? Crezi ca e bine s-l las in lumea asta a lui "paralela" ? Interesanta si fascinanta, dar paralela!!!!
http://community.webshots.com/album/554633759FjyOEU
Eu as proceda cum de altfel procedeaza si mama lui, adica il accepta asa cum este si vorbeste cu el cat se poate de matur, ca si cu om mare. I-a pus si limite, ca oricarui copil, asta nu pot sa-ti spun cum anume s-a intamplat, ca acasa la ei n-am fost, insa este ceva de care mi-am dat seama observandu-i interactionand. Imi amintesc ca si-a exprimat si ea ingrijorarea fata de el in ceea ce priveste interesul lui pentur un anume lucru (stiintele in cazul lui), insa i-am spus ca inafara de o triere a cartilor de stiinta pe care le citeste nu vad ce ar putea face. Copilul in cauza este nul la arte plastice, scrie dezordonat cum n-am mai vazut in viata mea, toate se leaga intr-un imens carnat in caietul lui, fircaleste copertile absent, intr-un cuvant este tot timpul intr-o lume a lui. Eu cred ca e deja suficient de dificil pentru el ca se simte altfel in comparatie de ceilalti de varsta lui, nu mai trebuie sa-i amintesti si tu, ca parinte, ca asa este. Altfel este un copil matur, inteligent, poti discut cu el la un nivel superior altor copii de varsta lui.
Cum spuneam, efortul tau trebuie sa se canalizeze catre acel lucru care poate sa-i capteze interesul, umila mea parere. Am vrut sa te intreb de exemplu, dupa prima vizita la piscina, a mai vrut sa mearga a doua oara sau s-a intamlat in aceleasi conditii de reticenta?
pisici, flori si jucarele
When the heart is full of love, the world is full of beauty
simali spune:
scaramus. Acum merge regulat la cursul de innot, dar i se reproseaza ca "doarme in apa".
I-am spus ca trebuie sa-si aleaga si un instrument muzical. A ales pianul!!! Nu era mai bine sa-i fi luat eu inainte o trompetica sau un flaut? Cine a fost cu ideea geniala ca trebuie sa intrebi copilul ce vrea sa faca??
bobi spune:
de ce trebuie sa faca atatea activitati la 5 ani si jumatate?
cu stima,
bobi si andi
sunt confuza... sau poate nu?
simali spune:
bobi. Nu-ti imagina activitati zilnice, terorizante si "demanding". La lectiile de instrument vreau sa gasesc pe cineva care abordeaza prin joc, si nu mai mult de o data pe saptamana.
Cu innotul l-am inscris pentru ca ne-am gandit ca-l va mai "trezi" putin. Este tot o data pe saptamana; aici daca nu vrea, e lasat sa se joace in piscina; multi copii sunt inca cu colacul sau cu aripioarele.
flaviutza spune:
quote:
Originally posted by simali
clayhanger. Inteleg ca unele expresii pot fii interpretate nastrujnic de un copil mic, dar ce ma preocupa este faptul ca el mereu percepe orice negativ, pesimist. Adica: eu sunt o fire foarte optimista; daca-mi spui maine mergem in parc la picnic, mie nici o secunda nu-mi va trece prin cap ca o sa ploua, voi face planuri voioase despre picnic si daca totusi se intampla sa ploua, "asa e viata". Dar el vede MEREU numai partea goala a paharului. Este ceva ce-l face sa aiba asteptari negative. Firea lui sau altceva?
Simali, poate ,sper sa nu gresesc, uneori te copiaza..permite-mi sa spun (si scuza-ma ca o fac) dar mie mi se pare ca esti pesimista in ceea ce priveste relatia parinte copil . cel putin mie asa impresie mi-au facut postarile tale gen : copilului daca ii dai un deget iti ia toata mana, daca ii satisfaci toate poftele va deveni un mic tiran etc. se prea poate ca inconstient sa-i fi transmis aceste idei..si de aici pesimismul sau.
ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/
marci spune:
Daca nu renunti la tonul poruncitor risti sa nu ai o relatie buna cu propriul copil. Mai tarziu vei avea surpriza ca orice vine de la tine sa fie refuzat din start.
Da-i copilului tau posibilitatea de a alege, ofera-i mai multe variante.
Nu te supara pe mine, n-am citit tot pt ca mi s-a zburlit pielea pe mine, probabil ca sunt afectata inca de efectul pe care l-a avut tonul poruncitor al unui parinte. Nu, nu e vorba de parintii mei, ai mei m-au respectat si nu mi-au impus niciodata nimic. Au mers pe principiul ca puterea exemplului face mult mai mult decat constrangerea.
Inca o data nu te supara pe mine, dar incearca sa iei un sfat de la cineva avizat pana nu va fi prea tarziu, atat pt tine, cat si pt copil!
flaviutza spune:
quote:
Originally posted by scarmanus
. Ma bazez cand spun asta pe experienta pe care am avut-o cu un copil in clasa mea, care la 8 ani citea numai despre stiinte, stia lucruri uimitoare, care depaseau cu mult sfera de interes specifica varstei lui. In rest era absolut total out of place printre colegii lui de clasa, uneori chiar ciudat in motricitate, dar asa e el si am inteles ca el are nevoie de un alt nivel de
M
pisici, flori si jucarele
When the heart is full of love, the world is full of beauty
Scarmanus copilul pe care il descrii ca fiind super tare intr-un domeniu,insa total out in activitatea de clasa, mai ales daca si cu motricitatea fina sta deficitar si daca mai are si urmatoarele "simtome" pe care le dau eu aici :
- pare ca e mai tot timpul visator, intr-o lume a lui, uneori nu e atent
- stangacie in comunicare, vrea sa isi faca prieteni si nu stie cum
-greutate in a descifra expresiile faciale, sentimente exprimate astfel,contexte sociale cum ar fi faptul ca nu trebuie sa razi cand un copil plange sau nu trebuie sa vorbesti despre mama unui orfan,etc.
-incapacitatea de a recunoaste modificari subtile in tonul si accentul conversatiei, prin care vorbitorul schimba sensul unei relatari; astfel, copilul nu va putea intelege o gluma, sau un comentariu sarcastic va fi perceput ca atare; de asemenea, relatarile lui vor fi lipsite de tonuri, accente si intonatie si, astfel, vor fi dificil de inteles
-intelege contextul "ad literam" adica daca ii spui "iti taie popa limba" el intelege ca popa va veni si-i va taia limba.ca atare limbajul folosit este sarac in expresii metaforice ,al caror sens nu il deduce.
-are un vocabular vast, exprimarile sunt pretentioase, discurs "savant" ,pedant,o tonalitate diferita a vocii,uneori inflexiuni ciudate.
- este perceput ca un "ciudat",nu se integreaza desi ar vrea,e atras de copii
-are dificultati cu motricitatea fina, de ex scris dezordonat, greu lizibil sau greutate la imbracat/dezbracat singur dupa o anumita varsta
-stangacie in ceea ce priveste mersul, pozitii bizare la mers etc
-dificultati de adaptare la noi situatii, noi contexte ,de exemplu schimbarea drumului catre scoala
-dificultati in a primi haine noi, mancare noua etc
-centre fixe de interes , cum ai dat exemplu stiintele dar la genul de obsesie( e in parc si nu reuseste sa se integreze decat daca si ceilalti copii vorbesc despre centrul sau de interes. sau prefera sa citeasca despre..planete dau un exemplu daca e pus sa aleaga intre asta si o prajitura.
-ticuri, ciudatenii(stereotipii se numesc ) exacerbate(ei acum fiecare copil are la un moment dat cate un tic ) cum ar fi mestecatul creionului, miscari ciudate ale mainii etc.
-gandire raportata la concret(versus abstract)
-nivel de inteligenta normal ,deseori superior mediei
-memorie foarte buna, poate retine cifre,poate fi pasionat de tehnologie, matematica, poate reda textual paragrafe intregi
atunci, toate astea descriu sindromul Asperger, situat undeva intre autism si normalitate.
iar daca un copil inteligent, peste medie ca si IQ are niste pasiuni peste varsta si ii plac dinozaurii,un vocabular elevat ,SI DOAR ATAT din ce am insirat eu mai sus si poate nu se adapteaza intocmai langa ceilalti copii dar nu pt ca ar fi considerat bizar ci pt ca nu gaseste puncte comune cu ei , ei ala e doar un copil foarte istet. si acest copil foarte istet poate sa se joace adecvat varstei, bate mingea cu ceilalti copii, daca vrea.
ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/
flaviutza spune:
Iar tu Simali stai calma...ca e normal, mai ales la varsta asta ingrata cand il ia pe nu in brate. noi de exemplu suntem la alta varsta ingrata "eu singura" ,dar nu cand e vorba de jucat singura in camera ei ci la mancat/spalat/incaltat/imbracat etc. stau cate 30 minute langa ea pana isi leaga (anapoda) sireturile pt ca altfel se crizeaza de numai.
Eu ti-as sugera sa-l lasi pe el sa preia initiativa..daca de exemplu la bazin "doarme pe el" poate i-ar place sa faca tenis de exemplu..
Cu scrisul lasa-l nu-i atrage in nici un fel atentia. copiii se dezvolta diferit. unii o ia inainte cu limbajul,vocabularul, altii cu motricitatea etc. nici unii nici altii nu sunt mai cai breji.
Apropo ai un baietel minunat si destept nevoie mare
ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/
Sabina spune:
eu nu stiu ce sa zic pt ca inca nu m-am confruntat cu problemele astea, dar pot sa-ti dau un sfat legat de pian: ar fi bine sa faca macar de 2 ori pe saptamana, pt ca altfel uita tot de la mana pana la gura si e f frustrant,o ia de la capat mereu, o data pe saptamana e cam apa de ploaie ;-)
Si a ales f f bine! Trompetica si flautul nu se fac pana la 10-11 ani, e vorba de capacitatea plamanilor, iar pianul e cel mai la indemana instrument, ca apesi pe clapa si ai rezultatul sonor imediat.
La vioara dureaza un an de zile pana sa obtina sunetul, deci...
PS Eu cred ca fazele cu desurubat gatul si uitat in el cred ca sunt un pic la misto, ce crezi?
Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.