SF. ANTON -OCROTITORUL COPIILOR
Raspunsuri - Pagina 4
crinuta spune:
Dragele mele, daca ar fi atat de simplu cum spuneti voi, Iisus nu ar atrage atentia ca fara Duhul Sfant NU PUTEM INTELEGE EVANGHELIA.
Crinuta si Rayan
Jocelyn spune:
quote:
Originally posted by crinuta
Dragele mele, daca ar fi atat de simplu cum spuneti voi, Iisus nu ar atrage atentia ca fara Duhul Sfant NU PUTEM INTELEGE EVANGHELIA.
Crinuta si Rayan
Cu asta sunt perfect de acord. E nevoie sa ne rugam si sa cerem prezenta Duhului Sfant in viata noastra pentru deciziile pe care le luam si pentru a intelege Scriptura asa cum doreste Dumnezeu.
If you don't stand for something, you'll fall for anything.
casandra spune:
Jocelyn, Iisus a fost, in permanenta on si Dumnezeu, inclusiv in momentul mortii Sale. In timpul cat a trecut de la moarte la Inviere, a coborat in iad, i-a luat pe drepti de acolo si i-a dus la Tatal.
Daca ar fi asa cum zici tu, daca nimic nu s-ar fi schimbat dupa Invierea Sa, ce tost ar mai fi avut? Doar o demonstratie de forta?
Unde e invingerea mortii?
casandra spune:
In Apocalipsa, scrie clar ca dreptii au inviat impreuna cu Hristos, si au imparatit cu el mii de ani. Deci au imparatit cu el, nu doar judecat lumea.
Apocalipsa, cap 20:
-------------
4. Si am vazut tronuri si celor ce sedeau pe ele li s-a dat sa faca judecata. Si am vazut sufletele celor taiati pentru marturia lui Iisus si pentru cuvantul lui Dumnezeu, care nu s-au inchinat fiarei, nici chipului ei, si nu au primit semnul ei pe fruntea si pe mana lor. Si ei au inviat si au imparatit cu Hristos mii de ani.
-------------
casandra spune:
Ce dovada mai clara ca moarte lui Iisus a invins moartea:
Coloseni I :
--------------
22. Prin moartea (Fiului Sãu) in trupul carnii Lui, ca sa va puna inaintea Sa sfinti, fara de prihana si nevinovati
--------------
Jocelyn spune:
Da casandra, sfintii vor imparati o mie de ani dupa ce vor fi inviati la a doua venire a lui Isus. Citeste si contextul.
Evident ca invierea lui Isus a facut o mare diferenta. Dar desi El a fost si om si Dumnezeu nu poti spune ca El ca Dumnezeu a murit pe cruce. Dumnezeu este nemuritor. Pe cruce a murit Isus omul. Si Isus omul, cand a murit, nu a mai fost constient de nimic.
De unde si pana unde cei drepti ar fi fost in iad pana la moartea lui Isus?? Inainte de a-mi raspunde la intrebare te rog sa cauti si semnificatia cuvintelor grecesti traduse in romaneste prin iad, care sunt termenii folositi in scrierile originale.
If you don't stand for something, you'll fall for anything.
mariuta spune:
Luca16, 19-26
19. Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră şi în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit.
20. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porţii lui, plin de bube,
21. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar şi câinii venind, lingeau bubele lui.
22. Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi a fost înmormântat.
23. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
24. Şi el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ţi milă de mine şi trimite pe Lazăr să-şi ude vârful degetului în apă şi să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie.
25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ţi aminte că ai primit cele bune ale tale în viaţa ta, şi Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuieşti.
26. Şi peste toate acestea, între noi şi voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi.
27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiţi în casa tatălui meu,
28. Căci am cinci fraţi, să le spună lor acestea, ca să nu vină şi ei în acest loc de chin.
29. Şi i-a zis Avraam: Au pe Moise şi pe prooroci; să asculte de ei.
30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morţi se va duce la ei, se vor pocăi.
31. Şi i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise şi de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morţi.
Din acest pasaj nu rezulta ca mortii ar fi inghetati sau inconstienti, ba dimpotriva, ca si pacatosii care au murit se roaga pentru cei ramasi in viata.
Si se roaga, cer ajutorul sfintilor.
Jocelyn spune:
mariuta, aceasta este o parabola. Toate celelalte texte biblice arata inversul si Biblia nu se contrazice. Parabolele nu se interpreteaza literar.
Uite si dovezile:
Bogatul dupa ce a murit avea “ochi” si “limba”, care sunt parti foarte reale ale trupului. El implora ca Lazar “sa-si moaie varful degetului în apa.” Daca ar fi sa luam aceasta povestire în mod literal, atunci, la moarte, cei buni si cei rai nu se inalta ca duhuri care nu pot fi atinse, ci merg spre rasplata lor ca fiinte reale, avand madulare ale trupului. Mai mult, cum pot merge ei acolo in trup, vazand ca trupurile lor au fost ingropate în mormant?
Si daca aceasta este literal valabil, atunci Cerul si iadul sunt destul de aproape pentru a se putea întretine o conversatie intre locuitorii celor doua locuri. Daca cei care cred in nemurirea naturala a sufletului pretind ca aceasta este o literala zugravire a geografiei Cerului si iadului, atunci ei trebuie sa accepte si textul cu privire la: “sufletele de sub altar, strigand pentru razbunare împotriva persecutorilor lor.” (Apocalips 6:9-11). Cele doua declaratii nu pot fi luate în mod literal. Daca cei drepti pot vedea pe cei rai torturati, de ce mai trebuie sa strige catre Dumnezeu pentru razbunare?
Cand bogatul a pretins ca Lazar sa fie trimis înapoi pe pamant sa avertizeze pe altii despre iad, Avraam a raspuns: “Au pe Moise si pe prooroci; sa asculte de ei... Daca nu asculta pe Moise si pe prooroci, nu vor crede nici chiar daca ar învia cineva din morti”. (Luca 16:29,31). Aceasta povestire nu vorbeste nicaieri despre spirite imateriale (fara trup), nici chiar în problema reintoarcerii sa avertizeze pe altii. Din contra se vorbeste depsre “invierea dintre morti”. (Daca ar fi spirite nemuritoare dupa moarte, n-ar mai fi nevoie sa invieze)
Toti teologii sunt de acord ca doctrinele nu trebuie sa fie cladite si stabilite pe parabole sau alegorii. O parabola, ca si alte ilustratii, este folosita in general sa faca mai viu, sa scoata mai mult in evidenta un anumit punct de vedere. A încerca sa zidesti doctrine pe fiecare parte din aceasta povestire ar duce la absurditate, daca nu chiar la contradictii.
Maleahi, de exemplu, spune: “Caci iata, vine ziua” (este un eveniment viitor), “care va arde ca un cuptor. Toti cei trufasi si toti cei rai vor fi ca miristea; ziua care vine îi va arde, zice Domnul ostirilor, si nu le va mai lasa nici radacina, nici ramura. Dar pentru voi, care va temeti de Numele Meu, va rasari Soarele neprihanirii si tamaduirea va fi sub aripile Lui; veti iesi si veti sari ca viteii din grajd. Si veti calca în picioare pe cei rai, caci ei vor fi ca cenusa sub talpa picioarelor voastre, in ziua pe care o pregatesc Eu, zice Domnul ostirilor”.
Voi putea interpreta parabola daca cineva doreste dar am vrut doar sa demonstrez ca aceasta a fost o parabola, ca si in alte ocazii folosite deseori de Domnul Isus pentru a-i invata pe oameni o morala, nu o doctrina.
If you don't stand for something, you'll fall for anything.
casandra spune:
Draga Jocelyn, in Apocalisa cap 20, in urmatorul rand dupa cel citat de mine scrie ca este vorba despre cea dintai inviere, nu de a doua:
-------
5. Iar ceilalti morti nu inviaza pana ce nu se vor sfarsi miile de ani. Aceasta este invierea cea dintai.
----------
esty spune:
El,ISUS, este Ocrotitorul copiilor. Intotdeauna El priveste cu dragoste la copii si-i dã ca exemplu pentru credintã - în simplitatea lor si în curãtia lor sufleteascã.
Lãsati copilasii sã vinã la Mine si nu-i opriti, cãci Impãrãtia lui Dumnezeu este a celor ca ei. Adevãrat vã spun cã oricine nu va primi Impãrãtia lui Dumnezeu ca un copilas, cu nici un chip nu va intra în ea! Apoi i-a luat în brate si i-a biecuvântat, punându-si mâinile peste ei. - Marcu 10:14-16
Dacã vrea cineva sã fie cel dintâi, trebuie sã fie cel mai de pe urmã dintre toti si slujitorul tuturor! Si a luat un copilas, si l-a asezat în mijlocul lor; apoi l-a luat în brate si le-a zis: Oricine primeste pe unul din acesti copilasi, în Numele Meu, Mã primeste pe Mine; si oricine Mã primeste pe Mine, nu Mã primeste pe Mine ci pe Cel ce M-a trimis pe Mine. - Marcu 9:35-37
timmmy