Ortodoxie din Postul Mare in Postul Mare (20)

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns alinaluchian spune:

gandacelu, eu am mai gasit discutii pe seama acestei carti si pe acest www.forum.schituldarvari.ro/viewtopic.php?t=412&sid=2f5d0584d5fa437a4c00b3479efb8e00" target="_blank">forum . Nu cunosc cartea, de aceea te si intrebam ieri daca este vorba de ea in discutiile voastre.


Cel care furnizeaza altuia un gind constructiv, l-a imbogatit pe vecie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns fdoina spune:

eu cred ca e alta traducere, nici eu n-am reusit sa o deschid

Multumesc de linkuri Alina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alinaluchian spune:

Cu placere, Doina !

Cel care furnizeaza altuia un gind constructiv, l-a imbogatit pe vecie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by gandacelu
deci nu e una si aceeasi cu Viata Parintelui de care discutam (chiar am vorbit ieri cu irina ca pe site scria ca e traduse de o femeie, iar cartea noastra e tradusa de 2 barbati) eu am descarcat-o dar nu am reusit sa o deschid - e sau nu e una si aceeasi?


Gandacule, am reusit eu sa o deschid, scrie ca e traducere dupa cea scrisa de Damascene Christensen. daca traducatorul e diferit, e normal ca nu vorbim de aceeasi carte. dar pana la urma tot de aceeasi carte vorbim, nu? :-)) uraa, acum pot sa o citesc si eu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns antoioana spune:

gandacel, fdoina...deci cartea incepe cam asa:

Prefata:
PĂRINTELE SERAFIM ROSE este cunoscut și iubit astăzi în întreaga Rusie. Oricare
om din Rusia, care cunoaște cele despre credința sa strămoșeasc㠖 creștinismul ortodox
– cunoaște numele Părintelui Serafim. Cei de acolo spun, cărțile sale schimbă viețile
oamenilor.
Un ortodox american convertit, care a petrecut de curând câteva luni în Rusia,
a scris: „Când făceam cunoștință cu ruși, întotdeauna, după ce aflau că sunt american,
mă întrebau cu emoție: ‘L-ați cunoscut pe Părintele Serafim Rose?’ Este un lucru
minunat că aproape toată lumea știe de el, chiar și copiii. Ei îl socotesc pe Părintele
Serafim, scrierile sale și înțelepciunea vieții sale în Hristos, ca fiind esențial pentru
învierea Rusiei Sfinte din zilele noastre.”1
În vremea când religia lor era batjocorită și subminată de statul ateu, Părintele
Serafim vorbea deschis poporului rus, împotriva duhului necredinței din întreaga lume,
făcându-i să nu se rușineze de credința strămoșească, întărindu-i și încurajându-i să ducă
lupta mai departe. El a vorbit inimilor și sufletelor lor într-un chip care își lua sensul din
deceniile lungi de prigoană, suferință și curățire. De curând, un călugăr care viețuiește
într-o mânăstire rusească veche din Valaam, a spus: „Fără Părintele Serafim Rose vom
muri cu toții.”
De mai bine de zece ani, lucrările Părintelui Serafim au ajuns din America în
Rusia, au fost traduse și s-au răspândit pe ascuns, în copii bătute la mașină, dintr-un colț
în celălalt al Rusiei. Astăzi, fiind mai multă libertate, lucrările lui se publică deschis, în
tiraje de masă în cărți și reviste, și se vorbește despre ele pe posturile de televiziune și la
radio. Cărțile sale se găsesc pretutindeni – chiar și pe tarabele din stațiile de metrou și la
chioșcurile de pe stradă. Nu exagerăm dacă spunem că Serafim Rose este scriitorul
ortodox contemporan cel mai cunoscut în Rusia. I se pictează portrete; iar în Mânăstirea
Optina, redeschisă de curând, chiar în chilia în care Bătrânul Ambrozie cel sfânt a primit
vizitatori ca Dostoievski, Tolstoi și Gogol, se află acum o fotografie de-a lui.
Părintele Serafim este foarte iubit și în alte țări ortodoxe – mai ales cele fost
comuniste – lucrările lui sunt publicate și cercetate, iar numele său este ținut la mare
cinste. De curând, un călugăr din Serbia a scris: „Isihastul athonit și îndrumător al
rugăciunii inimii, Episcopul Amfilohie a spus oarecând că Părintele Serafim a fost
dăruit cu cel mai mare dar care i se poate dărui omului pe pământ – darul dreptei
socotințe duhovnicești.
CINE era acest om care, deși era cunoscut numai unei mici părți a oamenilor
din apusul bogat și foarte felurit, a făcut o impresie atât de uimitoare asupra țărilor
ortodoxe răsăritene în suferință? Cine era acest filosof duhovnicesc pătrunzător care
părea să fi ieșit din vreun Pateric vechi? Cine era acest călugăr „sălășluitor al pustiei” al
cărui nume este acum în Rusia împresurat de legende despre viața sa retrasă din pustie?
Răspunsul este acela că acest om, care a fost să se numească Părintele Serafim
Rose, era în esență un american obișnuit, bun, și mai presus de toate drept. A fost
crescut în California însorită de sud, la câteva mii de km de Hollywood și Disneyland, din părinți care nu auziseră niciodată de ortodoxia răsăriteană. Mama voia ca fiul său să
ajungă om mare, iar tatăl voia ca fiul său să fie fericit.
Povestea Părintelui Serafim Rose nu este numai povestea unui om, ci este
povestea celor ce se pot petrece în conștiința sufletului american, când Dumnezeu
trezește corzile simțului de dreptate american.
Cinstea de bază a Părintelui Serafim i-a îngăduit să pătrundă în întunericul
vremurilor sale, nu numai pentru americanii săi, ci și pentru cei din țările îndepărtate,
înrobite. Când era mai tânăr, s-a răzvrătit împotriva superficialității lumii americane
moderne: împotriva deșertăciunii lumii, a materialismului, a ușurătății și a
raționalismului supărător. Răzvrătirea sa a luat chipul neliniștii, deznădejdii,
nihilismului și fărădelegii „furioșilor” generației sale: intelectualii progresiști, boemi și
non-conformiști. Totuși, firea sa de „cowboy american” deschis, jertfelnic, l-a oprit de
la fuga pe care și-o îngăduiau cei din preajma sa. Chiar și „fuga” în tărâmul exotic al
iluminismului budist i-a lăsat sufletul gol și chinuit.
Atunci Dumnezeu i S-a descoperit sufletului îndurerat al Părintelui Serafim, și
a început schimbarea de la răzvrătirea americană modernă la ortodoxia veche,
apostolică. Când a venit la ortodoxie, el a mers de-a dreptul prin toate aspectele
exterioare – toată mentalitatea deșertăciunii lumești și a rânduielii supărătoare care se
află și în Biseric㠖 ducându-se până la esența și inima creștinismului lumii celeilalte. El
a luminat cărarea pe care trebuie să o urmeze și alte suflete americane curate, deschise,
căci ei țin seama de „sensul american al dreptății” pe care îl au.
Dar mai este un chip al Părintelui Serafim, unul care, cu osebire s-a făcut iubit
inimilor creștinilor ortodocși din spatele cortinii de fier. Așa cum arată călugărul
împreună ostenitor cu el pentru o perioadă de mulți ani: „Părintele Serafim a fost omul
care a știut cum să sufere.” El a cunoscut măsura suferinței mântuitoare, a văzut-o
lucrând în mucenicii și duhovnicii creștini din vremea sa, și a primit-o din voia sa – nu
numai pe din afară, prin greutățile vieții sale călugărești din pustie, ci și lăuntric, în
„durerea inimii” care caracterizează dragostea creștină adevărată. Înainte de a fi aflat
Adevărul, el suferise pentru că îi lipsea, acum aflându-l, el suferea pentru El.
AUTORUL acestor rânduri a fost fiul duhovnicesc al Părintelui Serafim,
întorcându-se la dragostea pentru Iisus Hristos prin el. Și eu voiam ceva mai adânc
decât se oferea de către lumea de suprafaț㠖 și creștinismul fără adâncime – din jurul
meu; iar eu m-am aplecat către răzvrătirea tinerească a vremii mele, și m-am adâncit pe
calea alternativă a budismului. Dacă Părintele Serafim nu mi-ar fi arătat singura cale
adevărată - retezând toate împiedicările conștiinței noastre apusene cu spada aprinsă a
suferinței sale pentru Adevăr - eu aș trăi, ca mulți dintre cei de o seamă cu mine, o viață
fără nici un scop de „deznădejde liniștită”. Poate că am urmat deja duhul vremii și am
primit alcătuirea vreunui înlocuitor de credință care să mă fac㠄să mă simt în
desfătare”.
Când stăteam lângă coșciugul Părintelui Serafim, în biserica simplă a
mânăstirii sale, văzând chipul strălucitor, ceresc al feței sale adormite, am vărsat lacrimi
de recunoștință, mulțumindu-i „că îmi dăduse Adevărul” – piatra de mare preț pentru
care merită să vinzi toate cele din lumea aceasta.
Scriind aceste rânduri după zece ani, în ajunul celei de a zecea pomeniri de la
adormirea sa, văd toate lucrurile cele minunate pe care le-a săvârșit în viața sa prea
scurtă de 48 de ani. Viața mea este numai una dintre milioanele de vieți pe care le-a
mișcat adânc.
Mă simt dator să fac cunoscut mesajul său, să dau înapoi altora ceea ce el mi-a
dat mie. Căci așa cum Rusia a adus odinioară întregul Adevăr – ortodoxia – în America,
tot la fel acum America, prin Părintele Serafim, aduce acel Adevăr înapoi...
PARTEA I
1
Începuturi
Omul acesta ... nu este mădular ales al
unei familii vestite; este unul din cei
mulți și totuși o adevărată viță nobilă.
- Euripide2
PĂRINTELE SERAFIM ROSE – care a fost numit prima legătură americană cu
înțelepciunea Sfinților Părinți din vechime – s-a născut într-o familie obișnuită de
protestanți albi, din clasa de mijloc, în San Diego – un orășel obișnuit californian de pe
Coasta de Vest. La naștere i s-a dat numele Eugene – ceea ce înseamn㠄de neam ales“
sau „nobil”.

Este aceeasi traducere au ba?
De ce n-o puteti deschide? Trebuie dezarhivata, pe urma o cititi cu Acrobat Reader, este in format .pdf.
Pupici.


...ce-ntamplare cu mine Anto, ce minune cu ei Ioana si Stefan si bb din burtica...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns fdoina spune:

Nu e aceeasi traducere...De altfel cum zicea gandaca, asta de a aparut la Sophia e in traducerea a doi barbati C-tin Fagetean si pr C-tin Jinga
Ideea e ca asta e cartea...traducerile suna ciudat de la fel si totusi altfel...dar important e ca toata lumea care vrea sa o citeasca poate acum sa o faca

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

Acuma, n-o sa ma impiedic din cauza traducerii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns antoioana spune:

quote:
Originally posted by casandra

Acuma, n-o sa ma impiedic din cauza traducerii.



Pai...nici eu. Asa ca sunt pe la pagina 60, acusi ii pun pe copii la nanicul de amiaza si mai citesc. Bine ca-i aceeasi carte.

...ce-ntamplare cu mine Anto, ce minune cu ei Ioana si Stefan si bb din burtica...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lena spune:

Sabinutz ce zici de mine, ma duc la un concert de muzica ortodoxa ucraineana si ruseasca, vine un cor de la Kiev, toata lumea zice aici ca sunt "divini" macar asa sa simt si eu un pic "sarbatorile" aici...adevarul este ca de-abia astept...suna foarte interesanta muzica ortodoxa...bine asta o zic ca profan!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns DARAEL spune:

quote:
Originally posted by lena

Sabinutz ce zici de mine, ma duc la un concert de muzica ortodoxa ucraineana si ruseasca, vine un cor de la Kiev, toata lumea zice aici ca sunt "divini" macar asa sa simt si eu un pic "sarbatorile" aici...adevarul este ca de-abia astept...suna foarte interesanta muzica ortodoxa...bine asta o zic ca profan!!


Ne faci pofta ....... e clar !
Ia sa caut eu pe cd-uri sa vad unde am ascuns muzichia aista......

Adrian
http://www.geocities.com/dara2el/
6 tehnici in asteptarea lui BB mic

“A te invinge pe tine insuti este prima si cea mai frumoasa dintre toate victoriile.“ DEMOCRIT

Mergi la inceput