Ce asteptari aveti de la scoala?

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Natasa, nu poti sa spui acum ca nu se va descurca in clasa a V-a. Tu stiai inainte sa intre la scoala daca se va descurca in clasa I? Daca el intelege de pe acum ca trebuie sa munceasca si ca o face pentru el, in clasa a V-a o va face singur. Ai incredere in inteligenta lui.

Cred ca depinde si de noi parintii sa avem grija de felul in care copiii abordeaza scoala. Si sa influentam testele alea internationale. De exemplu testele alea spun ca multi copii nu inteleg ce citesc. Parintii ar putea sa isi ajute mult copiii sa inteleaga ce citesc, sa ii incurajeze sa citeasca, etc, nu trebuie sa pretinda numai profesorilor sa faca asta. Scoala nu se termina dupa 4 ore de program.

Nu vreau sa ne legam aici de profesori. E plin de topice despre unul si altul. Nu se poate generaliza, am fost si noi la scoala si stim.

E o diferenta intre ce am zis eu, sa invete sa se descurce in societate, si ce spui tu despre socializare. La scoala invata sa raspunda la intrebari, sa ia decizii singur. Oricum mare lucru daca tu stii ce discuta ei copiii. Al meu nu zice nimic din ce se intampla pe la scoala, aflu de la altii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Cand copilul a intrat in clasa I aveam alte asteptari.

Asta in conditiile in care constat ca scoala noastra este una dintre exceptiile pozitive ale invatamantului romanesc.
In primar invatatoarea a fost extrem de exigenta, am avut multe frustrari, mai ales ca al meu copil are unele dificultati in scris / citit. In clasa au fost doar trei-patru copii care nu stiau ca scrie si sa citeasca (printre care si al meu), asa ca alfabetul s-a invatat pe fuga. Totul se facea in mare alerta... mult inaintea programei publicata de Ministerul Educatiei. M-am trezit in semestrul II al clasei I, cand am tras concluzia ca daca vreau sa invete sa scrie si sa citeasca trebuie s-o fac eu acasa... si asa s-a intamplat.
Deci ma asteptam sa invete sa scrie si sa citeasca la scoala, dar n-a fost asa.
In schimb la sfarsitul celor 4 ani de primara colectivul clasei era unul foarte unit.

In gimnaziu insa lucrurile au mers mult mai bine. S-au inmultit materiile cu profil real, la care fiimiu are afinitati. De data asta insa profesorii predau materia in stilul lor. Nici acum nu are legatura cu programele publicate de Ministerul Educatiei, dar parca sunt mai umane, mai bine structurate.
Avem o serie foarte buna de profesori, incepand cu cei de matematica/ romana si terminand cu profesoara de muzica. Profesori care nu se lasa cumparati, care isi fac meseria temeinic la clasa si care sunt apropiati de elevi.
Notele bune nu se dau usor, trebuie sa muncesti pentru ele.

Scoala are uniforma proprie. Este cate un profesor de serviciu pe fiecare palier, copiii sunt destul de bine supravegheati in pauze, dirigintele nostru vine in fiecare pauza la clasa. Sunt camere de luat vederi functionale in fiecare clasa.

Eu inteleg teama lui Natacha pentru ca la fel sunt eu la romana. Materia ma depaseste complet.
In schimb la fizica, oricat s-ar stradui profesorul de fizica, nu le poate preda notiunile de matematica ce le lipsesc... pentru ca cele doua materii, atat de strans legate, nu sunt corelate.
A fost un timp... clasele a III-a, a-IV-a ... cand engleza nu era corelata cu romana...
Si as mai avea exemple.

Din fericire in clasa noastra toti parintii sunt responsabili si interesati de bunul mers la copiilor. Cam toti au acelasi tip de telefon mobil, cu altceva nu au voie sa vina la scoala. Parintii fiind responsabili nu au super telefoane, nu au bani de buzunar, vin multi cu pachetele.
Nu se pune problema sa se faca tocilari intre ei pentru ca toti invata.
Copilul meu are multi prieteni in clasa, in vacanta au fost impreuna la patinoar, in oras, la zapada.
Cel mai important merge cu drag la scoala si se implica in diverse activitati legate de scoala gen: sanitarul clasei, colectare de deseuri, corul scolii etc...

De la liceu nu-mi doresc decat sa fie macar ca in gimnaziu.

Citat:
E o diferenta intre ce am zis eu, sa invete sa se descurce in societate, si ce spui tu despre socializare. La scoala invata sa raspunda la intrebari, sa ia decizii singur.

O materie utila, dupa aprerea mea si care mie imi place este "Tehnologia", dar care din pacate este si ea plina de definitii alambicate si de exagerari. Din fericire si aici avem un profesor care le explica mult la scoala... si care a incercat sa faca mai comestibile definitiile din carte.

Citat:
Scoala nu se termina dupa 4 ore de program.


Mi-a placut foarte mult asta. Scurt si concis... si eu cred la fel, de aceea sunt tot timpul in tema cu ce are de citit, invatat, imi face placere sa-i rasfoiesc manualele, sa punctez ce ar fi neaparat de invatat sa-i explic unele lucruri care eu constat ca au ramas neintelese. Imi pare rau ca nu pot face asta si la romana. Unde oricum am invatat eu de la el o gramada de lucruri.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Dorsilia spune:

Citat:
citat din mesajul lui sirimie

Exista elevi care fac performanta si la noi.



care au noroc sa se inscrie la o scoala bine dotata in ce priveste personalul didactic, care are norocul de a fi de acasa ghidat nu fortat sa-si aleaga ce vrea sa devina, si de a fi sustinut in decizia lui. La noi multi parinti si profi considerA ca un copil pana in clasa a 12-a sa invete la toate super bine, la toate disciplinele. Dar de ce??? daca omul vrea sa devina medic, de ce sa se speteasca si la geografie si la istorie si la romana si la mate si la restul ce mai sunt bagate sa fie caaaaat mai multe ???

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns geniest spune:

Citat:
citat din mesajul lui Natasa

Sunt profesor de romana de 16 ani (in invatamantul privat de 14) si ma intreb de ce manualele trebuie sa fie incarcate cu toate textele stupido-patriotarde in primii ani si mai apoi cu comentarii savante la texte la care nu ajung nici 5% dintre elevi.

Editez ca sa adaug o vorba a lui Mark Twain: I have never let my schooling interfere with my education. Adica nu lasati scoala sa strice educatia copiilor vostri. Trist dar adevarat in sistemul nostru de invatamant!


Natasa, ti-am aprobat prin vot raspunsul, fiindca, din pacate, ai mare dreptate. Baietelul meu este clasa a III-a acum. Fiindca esti profesoara de romana, vreau sa te intreb de ce majoritatea textelor literare incluse in programa la clasele mici sunt atat de sumbre ???

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Natasa spune:

Citat:
citat din mesajul lui geniest

Citat:
citat din mesajul lui Natasa

Sunt profesor de romana de 16 ani (in invatamantul privat de 14) si ma intreb de ce manualele trebuie sa fie incarcate cu toate textele stupido-patriotarde in primii ani si mai apoi cu comentarii savante la texte la care nu ajung nici 5% dintre elevi.

Editez ca sa adaug o vorba a lui Mark Twain: I have never let my schooling interfere with my education. Adica nu lasati scoala sa strice educatia copiilor vostri. Trist dar adevarat in sistemul nostru de invatamant!


Natasa, ti-am aprobat prin vot raspunsul, fiindca, din pacate, ai mare dreptate. Baietelul meu este clasa a III-a acum. Fiindca esti profesoara de romana, vreau sa te intreb de ce majoritatea textelor literare incluse in programa la clasele mici sunt atat de sumbre ???


Sunt profesoara dar habar nu am de ce sunt textele din manuale atat de stupide. SI manualul de clasa a doua este plin de texte cu o exprimare nefireasca, texte fara sens, marea lor majoritate nu se adreseaza unui copil caruia ar trebui sa i se deschida apetitul pentru lectura. Nu am idee de ce nu copiem idei din manualele altora, o fi din orgoliu, chiar ni se par bune, nu stiu...

"Cel mai mare serviciu pe care am putea sa-l facem astazi educatiei ar fi sa predam mai putine materii. Nimeni nu are timp sa invete temeinic decat doua-trei lucruri pana la douazeci de ani, iar cand silim un copil sa fie mediocru la o duzina de materii, ii distrugem standardele, probabil pe toata viata." C.S Lewis- Surprins de bucurie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Eu, acu 2 ani cand am inceput scoala, aveam aceeasi asteptare ca de la gradi: sa emarga fi`mea cu drag. Atat.
Dupa acest rastimp ... tot nu am alta asteptare.-
Sunt pregatita sa i ofer tot suportul de care va avea nevoie, la nevoie, cand vom trece pragul spre clasa a 5-a, asta mie mi suna a semi-jungla asa si sper sa raman la fel de calma la absurd ca acum ...



Copiii crescuti in familii monoparentale sunt la fel de iubiti, ingrijiti si educati,
empatici, inteligenti, isteti, destepti, stralucitori, fantastici si bine-nteles superbi
ca restul copiilor de pe Terra obtinuti natural sau prin FIV sau adoptati,
nascuti natural sau prin operatie de cezariana, botezati sau nu, hraniti cu LM sau LP.
_

Au nevoie de noi:
Iulia Copiii Monicai Alex Luca Lorena

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miriama spune:

Citat:
citat din mesajul lui sirimie

Mada, la ce ia note mici in clasa a II-a? Stiu ca in clasa a II-a nu e mare lucru de memorat, cel putin la noi nu a fost cazul pana acum. Crezi ca daca i-ar explica cineva ar intelege mai bine?

La scoala invatatoarea trebuie sa se ocupe de 25 de elevi, nu poate lucra cu fiecare in parte. Iar copiii la inceput au nevoie sa li se spuna numai lor cum sa invete.

Nu vreau sa iau apararea profesorilor dar nu cred ca vreo generalizare e corecta. Nu poti zice ca "scoala e dezastruoasa" sau ca toti profesorii sunt slabi. Exista elevi care fac performanta si la noi.

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog



... dar de ce trebuie sa memoreze ceva? nu crezi ca ar fi mai practic, eficient, relaxant si chiar funny sa invete prin experienta, joaca, incercare-eroare? Nu crezi ca in loc sa-i spui copilului ca pui o samanta in pamant si din ea va rasari o planta pe care o desenezi stilizat pe tabla ca are redacina, tulpina, frunze si flori ar fi mai interesant si ar ramane cu siguranta in cap daca i-ai duce pe copii in gradina scolii si ai da la fiecare cate o samanta sa o puna in pamant, zilnic sa o ude si apoi sa vada ce a rasarit din manuta lui?
Chiar azi am vazut la scoala copiilor mei o metoda super de a invata inmultirea si impartirea: aveau desenat in curtea scolii, pe asfalt, patrate colorate cu numere in ordine pana la 100. Copiii erau impartiti in 2 echipe si profesorul de matematica striga o operatie; cate un copil din fiecare echipa trebuia sa se aseze cat mai rapid pe raspunsul corect. Cel ce stia trecea inapoi in rand, cel ce gresea statea deoparte si era dezavantajul intregii echipe. Lla final castiga echipa cu cei mai putini care greseau. Copiii din echipa castigatoare au primit azi cate un creion fiecare de la profesor.
Apropo de mate prin joaca: stiati ca inmultirea cu 9 se poate face pe degete?!
Nu crezi ca decat sa-i spui abstract ca microscopul foloseste ca sa studiezi obiectele foarte mici, ar fi mai interesant sa-i lasi pe copii sa vada diverse prin microscopi in laborator?
Si multe alte experiente distractive si care au ca rezultat retinerea fenomenului se pot inventa.
Dar trebuie putina vointa in sistemul romanesc... mai curge apa pe Dunare pana atunci...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lbelciug spune:

Miriama, e frumos ce spui tu, insa timpul dintr-o ora de ex de cunoasterea mediului nu permite de multe ori astfel de experimente amuzante, in plus ce-i opreste pe parinti sa ia copilul in pars si sa-i arate toate partile unei plante de ex? Sau sa pun boabe de fasole la incoltit si sa vada planta crescand? Noi facem astfel de experimente acasa. Iti dau un ex: la Cunoasterea mediului au o lectii despre cereale. E multa info de predat ca sa acopere subiectul, asa ca desenul sau explicatiile prin viu grai raman o alternativa. Doamna noastra insa le mai aduce la clasa cate o planta/un fruct ca sa le arate si sa le explice mai bine copiilor.
Interesant jocul cu patratele colorate, ma intreb cine a avut timpul sa le desenez/coloreze/numeroteze. Printr-un efort colectiv ma gandesc ca a fost posibil.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miriama spune:

patratele colorate sunt imprimate cu vopsea pe asfalt, nu le deseneaza cineva de fiecare data...
o ora este sufiecienta pentru experiente mai ales la clase mici unde joaca este elementul esential si de care trebuie profitat; informatiile acelea multe si stufoase pot si reduse la minimul necesar de stiut si nu umplut capul coiilor cu inutilitati. Evident ca fiecare parinte poate face acasa experiente distractive pentru copii, dar cati sunt cei care fac??? Sa recunoasca cinstit fiecare daca are timp, chef, vointa, imaginatie sa faca ceva in sensul acesta...
si mentin ce am spus, invatatura prin memorare fortata si ilogica nu aduce nici un beneficiu si nici o eficienta, copiii nu vor fi mai destepti daca vor sti cate petale are o floare sau care este inaltimea nu-stiu-carui varf de munte...
sustin in continure ca tot ce v-am dat ca exemple se poate realiza, este insa nevoie de putina imaginatie din partea profesorilor, putina implicare in a pregati materialul informativ si putina vointa din partea sistemului in general, ceea ce in Romania nu se prea intampla la ora actuala, mai bine invata ca robotii si de fapt nu stiu nimic...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cricor spune:

Eu constat cu tristete..ca nu am mai nici un fel de asteptari.

In cls. 1 cel mai mult mi-am dorit sa aiba o invatatoare care sa-l nu-l schimbe...sa-l lase sa fie curios, deschis si foarte comunicativ. Am avut socul vietii mele, n-as fi crezut ca un om tanar, instruit pentru lucrul cu copii sa fie atat de inept in relatia cu ei.

In cls a 5a mi-am dorit sa aiba profesori intelepti, sa nu-i aglomereze inutil, dar mai ales (stiind turbarea generala in a avea note mari) sa fie discreti in a da note nemeritate dar sustinute de parinti. Nu s-a putut...si am vazut cu surprindere cat de usor se cumpara o nota..foarte usor.

Asa ca acum imi doresc sa fie sanatos copilul si eu, sa pot sa-l sustin si mai ales imi doresc sa fiu eu suficient de inteleapta sa nu cad in nebunia generala a alergatului dupa note.

Mergi la inceput