Copil cu ADHD la scoala. Cum va descurcati?(2)
Raspunsuri - Pagina 14
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ra_mi_ella Dar mai presus de toate astea eu vreau ca micutului meu sa ii fie bine, sa se simta in siguranta si iubit, sa aiba incredere in el. Mereu ii spun ca pentru mine el e cel mai bun, stiu ca poate lucra aproape perfect si eu sunt multumita. La probleme lui de sanatate, e suficient. Pacat ca cei din jurul lui nu vor sa vada asta si sa ii dea o sansa. |
Dificultatile fizice sunt mult mai usor de observat si de apreciat. Daca oamenii pot aprecia un copil fara o mana sau un picior care traieste o viata normala si nu se lasa doborat de dificultati, e mult mai greu sa aprecieze un copil care are dificultati de alta natura. Mai ales in Romania oamenii sunt foarte fixati pe ce nu poate face un copil si nu pe ce poate sa faca in ciuda dificultatilor pe care le are.
Mi-am amintit un citat care mi-a placut enorm :“It is our choices...that show what we truly are, far more than our abilities.”, l-am pus si la semnatura.
oanaib spune:
Aseara vorbind cu copilul despre ce vrea sa se faca cand va fi mare m-a intrebat daca ea o sa se faca proasta pt ca nu invata la scoala. Am simtit ca si cum cineva mi-a dat cu ceva in cap. Eu chiar nu-mi bat capul cu ce note o sa termine semestrul. Sunt putin stresata de evaluarea de la CJRAE de saptamina viitoare. Sper sa obtinem profesor de sprijin.
oanaib spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ra_mi_ella Ai mare dreptate, Bird! Pentru copilul meu conteaza sa ii arat cat de mult il iubesc. De fiecare data cand greseste la o tema si vede ca nu ma supar pe el (pentru ca am hotarat ca nu o sa mai tip la el orice ar fi) vine la mine si ma iubeste, ma strange in brate. E felul lui de a-mi multumi ca nu mai fac atata caz pentru o tema, care peste o saptamana nici nu o sa mai conteze atat de mult. Joi li s-au mai pus un rand de note. El era fericit ca luna asta, ca niciodata, luase numai B la lb romana si zicea multumit"uite mama, o sa imi puna B in carnet si nu o sa mai fii trista".#350;i mai zic odata: B inseamna, la ei in clasa, o lucrare aproape perfecta, notata de la 0, fara un punct din oficiu. M-am uitat in carnet si am ramas fara cuvinte. Doamna cea draguta s-a gandit de ce sa il incurajeze si sa ii puna notele pe care le-a luat. I-a pus frumusel 4 de S si un singur B. De discutat cu ea nu am cu cine discuta, imi e foarte clar asta, pentru ca vorbesc aproape zilnic si degeaba o fac. O sa incheiem apoape sigur semestrul cu S. Dar mai presus de toate astea eu vreau ca micutului meu sa ii fie bine, sa se simta in siguranta si iubit, sa aiba incredere in el. Mereu ii spun ca pentru mine el e cel mai bun, stiu ca poate lucra aproape perfect si eu sunt multumita. La probleme lui de sanatate, e suficient. Pacat ca cei din jurul lui nu vor sa vada asta si sa ii dea o sansa. |
Ra_mi_ella, daca baiatul tau poate face de unul singur o lucrare aproape perfecta, chiar nu mai conteaza notele. O sa treaca si clasa a 4-a si dintr-a 5-a nu o sa mai fie doamna care ii pune note asa dupa cum la etichetat ea. Felicitari baiatului tau! Asta e chiar o MARE realizare.
ra_mi_ella spune:
Multumesc, Oana! Daca ai sti cata sute de fise facuta de amandoi acasa se ascund in spatele notelor astea! 3 ani de chin si chiar chin a fost, sa invatam numerele de la 1-10. Alfabetul invatat in 2 ani dupa metode speciale, pe carti speciale. De aia ma doare, ca un copil fara problemele astea invata pur si simplu, iar unul care munceste enorm pentru o amarata de nota e tratat asa. Am ajuns la concluzia ca era mai bine daca nu ii spuneam invatatoarei ce diagnostic are. Acum chiar daca stie si a recuperat il trateaza asa pentru ca nu se poate ca un copil cu atatea probleme sa fie la nivelul unui copil asa zis normal.
oanaib spune:
Ra_mi_ella eu pot doar sa sper ca peste 2 ani o sa ajungem si noi ca voi. Deocamdata la noi cea mai mare problema este opozitionismul pe care nu stiu cum sa-l rezolv.
ra_mi_ella spune:
Oana, nu te descuraja. Copilul meu nu putea sa scrie pe tip I nici peste scrisul meu cu creionul. Nu reusea sa treaca cu stiloul peste creion. Cand vad ca acum face autodictare nu imi vine sa cred. Si are un scris atat de ingrijit si de frumos!Fiecare saptamana trecuta e un pas inainte. O sa vezi ce frumos se va dezvolta.Da-i putin timp.
giulia71 spune:
ra_mi_ela nu poti muta baiatul la o alta clasa, adica la o alta doamna invatatoare?
Ma gandesc ca, copilul sufera foarte mult. Nu inteleg nici in doua mii de ani cum de copii nu sunt motivati pozitivi in primii ani de scoala pentru a prinde incredere in ei.
Ar insemna foarte mult pentru cei mai sensibili.
ra_mi_ella spune:
Giulia, nu exista decat o clasa a II -a in scola respectiva. L-am intrebat si pe el daca ar vrea sa ne mutam in alta scoala, iar el nu vrea. El o iubeste pe doamna invatatoare, s-a obisnuit cu felul ei de a fi si s-a apropiat si de colegi. El era ca fetita lui Bird, iar acum ca s-a acomodat asa de bine nu stiu ce sa fac cu el.
M-am gandit mult sa il mut, dar nu stiu peste ce dau in alta parte. Pentru ca, atunci cand l-am inscris in clasa I am vorbit la 3 scoli si teoretic toate doamnele mi-au spus ca nu vor fi probleme, iar cea mai mare incredere mi-a inspirat-o doamna la care e acum, dar se vede ca m-am inselat.
Intr-adev#259;r suferea mult in privinta notelor, dar acum de cand nu mai pun deloc presiune pe el, s-a mai linistit. Insa sufar eu de nu mai pot de atata nedreptate. Ii eticheteaza, e clar asta!
Saptamana trecuta a avut la cunosterea mediului de facut un afis cu viata din padure. El a facut un afis imens, foarte frumos, de ma minunam si eu ce a iesit. Si cand l-a dus la ora, doamna l-a pus la expozitie si la notat cu B, iar la ceilalti copii care au facut afisul de o foaie A4, fiecare cum a putut, le-a pus FB. Deci....
anuscha2009 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ra_mi_ella Giulia, nu exista decat o clasa a II -a in scola respectiva. L-am intrebat si pe el daca ar vrea sa ne mutam in alta scoala, iar el nu vrea. El o iubeste pe doamna invatatoare, s-a obisnuit cu felul ei de a fi si s-a apropiat si de colegi. El era ca fetita lui Bird, iar acum ca s-a acomodat asa de bine nu stiu ce sa fac cu el. M-am gandit mult sa il mut, dar nu stiu peste ce dau in alta parte. Pentru ca, atunci cand l-am inscris in clasa I am vorbit la 3 scoli si teoretic toate doamnele mi-au spus ca nu vor fi probleme, iar cea mai mare incredere mi-a inspirat-o doamna la care e acum, dar se vede ca m-am inselat. Intr-adev#259;r suferea mult in privinta notelor, dar acum de cand nu mai pun deloc presiune pe el, s-a mai linistit. Insa sufar eu de nu mai pot de atata nedreptate. Ii eticheteaza, e clar asta! Saptamana trecuta a avut la cunosterea mediului de facut un afis cu viata din padure. El a facut un afis imens, foarte frumos, de ma minunam si eu ce a iesit. Si cand l-a dus la ora, doamna l-a pus la expozitie si la notat cu B, iar la ceilalti copii care au facut afisul de o foaie A4, fiecare cum a putut, le-a pus FB. Deci.... |
Oare de ce sunt doamnele astea zgardite in aprecieri cu niste copii care sunt atata de minunati si se chinuie mult mai mult ca un copil ,,campion'' Asta ma macina pe mine.
Ieri fata mea s fodttt foarte fericita. Adat un test la mate. Din punctul meu de vedere a facut destul de bine, in afara de o problema care nu a mai avut timp sa o scrie si de un exercitiu care l a inversat (era cu atat mai mult - adunare si ea a inmultit)
I a scris mare pe test suficient spre bine si mai mare in paranteza ,,de incurajare''
Daca tot vroia sa o incurajeze nu putea sa i dea -bine fara atatea comentarii suplimentare? Faptul ca o sa i treaca (daca) in catalog unj amarat de bine pe copila a incantat-o la maxim.
In alta ordine de idei: Oana, Ramiella le luati ceva la doamne de Craciun? Eu nu am chef sa-i cumpar nimic, pentru ca faci un cadou din apreciere, recunostinta si eu nu am ,,sentimentele'' astea fata de doamna, dar la fiecare sarbatoare i-am luat ceva frumos si parca imi este rusine.
Chuny spune:
Ia-i si tu flori si scrie pe biletel: " de încurajare" !
Ce vaci de invatatoare puteti avea