Clasa a I-a...2012-2013 (4)

Raspunsuri - Pagina 21

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Laura25 spune:

anya, asta am intrebat si eu. Daca se crede doamna la scoala de muzica (de fapt am sugerat sa plece acolo daca vrea performanta si armonie muzicala). Copiii spun ca tipa (am incercat sa aflu de la ei daca le vorbese si urat, dar ai mei zic ca nu, doar ca tipa ...), ca le spune ca toti canta urat, le striga sa cante mai tare, apoi ca de ce tipa , ii pune sa cante cate unul, nu in cor sau macar 2-3 odata si chestia asta ii intimideaza pe multi dintre copii. Stiu ca sunt parinti care au vorbit cu d-na invatatoare legat de problema orei de muzica, inca nu am vazut nici un efect.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabitza2005 spune:

Am si eu o problema cu baiatul legata de dictari. Cu toate ca acasa se descurca la scoala devine o mare problema.
Nu intelege cand se termina un paragraf si cand incepe altul (cateodata vede legatura cateodata nu) nu intelege cand trebuie linie de dialog, cand trebuie ? sau ! deoarece lui i se pare ca suna la fel propozitia.
De ex prop: "am lucrurile mele la locul lor" poate sa fie si o intrebare si o exclamatie -aici m-am pierdut cu explicatiile totul tinand de tonul doamnei.
I-am spus sa fie mai atent la tonul doamnei sau cand schimba vocea (cand intervine cineva in vorbire) dar tot nu se descurca.
Cum ii explici unui copil de clasa I folosirea semnelor de punctuatie? Doamna zice ca trebuie sa se prinda dupa vocea ei -da fimiu nu reuseste. Precizez ca aude bine - l-am si testat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Probabil ca e neatent sau emotionat - daca ceilalti copii se prind si el nu. Daca e fenomen de masa, probabil ca nici doamna nu e foarte expresiva. Poti sa faci acasa dictari scurte si dese si sa imbini intonatiile astfel incat sa invete din experienta. Dialogul se pune cand scriem ceva ce a spus un personaj.
Rabdare. Pana in clasa a 4-a inavata ei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ellinia spune:

Da, si Stefan mai pune semnul exclamarii in loc de semnul intrebarii si invers. Ii mai atrag atentia cand citeste, se corecteaza din mers. Eu m-am mirat ca, la sedinta, au mai fost parinti care au ridicat aceiasi problema si doamna ne-a zis ceva de genul ca ei "ar trebui" sa stie ce e aia propozitie enuntiativa, exclamativa, etc. Adica cum? Se invata chestia asta in clasa I si nu stiu eu? L-am intrebat pe Stefan daca stie ce e aia propozitie enuntiativa si mi-a zis ca nu. L-am intrebat daca le-a zis domana ce inseamna si mi-a zis ca nu-si aminteste. E probabil sa le fi zis dar probabil nu au inteles exact despre ce e vorba. Asa ca il iau incet, pana pricepe.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Cred ca invatatoarea a folosit termenii astia pt voi. Ideea era ca dupa tonalitate ei sa stie daca pun punct sau alt semn. Intr-a 1-a nu, dar undeva in clasa a2-a sau a3-a vor face si denumirile astea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Laura25 spune:

Eu am o banuiala ca ori e foarte teatraa doamna invatatoare si exprima foarta clar cand e intrebare, cand e mirare ... ori le dicteaza si semnele de punctuatie, pt ca la ai mei la dictari nu am vazut nici o problema cu asezarea semnelor.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns J G spune:

Mi se pare prea curand sa imi fac probleme in legatura cu punctuatia, abia au inceput sa invete asa ceva.
Deocamata la noi avem performanta de-a pune punct la sfarsitul propozitiei si de a scrie primul cuvand si numele cu litera mare. Incet incet le vor invata pe toate.
Mie si asa mi se pare cam aglomerat, eu zic ca mai bine invatau mai intai literele, apoi regulile astea, e cam complicat asa.
Dar asa e la noi...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Celena2 spune:

Am si eu o intrebare: ce metoda folosesc copii de cls. 1 la adunari si scaderi? Degetele, betisoare, socotitoarea???
Noi suntem la pregatitoare dar, din pacate, foloseste degetelele. D-na invatatoare mi-a zis sa o las in pace pentru ca la cls. 1 vor face tot pe degete in primul semestru. La voi cum e? Dar la adunarile cu trecere peste ordin (am vazut ca se dau la testele de cls. 1)????

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Laura25 spune:

Celena, si ai mei folosesc degetele si nu inteleg de ce spui "din pacate" . Este o metoda farte buna, pentru ca ii ajuta sa vizualizeze ce au de calculat. In timp, vor ajunge doar sa se uite la degete, nu mai rtebuie sa le indoaie , sa le numere. D-na noastra ne-a explicat de la prima sedinta ca e cea mai buna metoda: degetele sunt tot timpul la ei (nu le pot uita acasa, ca betisoarele sau numaratoarea), nu le scapa pe jos (cum se poate intampla cu betisoarele, ceea ce iar distarge si ar intrerupe ora), le folosesc intens la inceput, apoi tot mai discret pana nu mai au deloc nevoie.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabitza2005 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Celena2

Am si eu o intrebare: ce metoda folosesc copii de cls. 1 la adunari si scaderi? Degetele, betisoare, socotitoarea???
Noi suntem la pregatitoare dar, din pacate, foloseste degetelele. D-na invatatoare mi-a zis sa o las in pace pentru ca la cls. 1 vor face tot pe degete in primul semestru. La voi cum e? Dar la adunarile cu trecere peste ordin (am vazut ca se dau la testele de cls. 1)????

Intr-adevar in primul semestru au socotit pe degete, lucru care l-a incurcat pe fimiu teribil ca se pierdea in numaratul degetelor. Au invatat sa socoteasca si cu betisoare si pe numaratoare si prin numarare (de ex 4+2 numaram inca 2 deci 4, 5, 6 rez este 6) deoarece zicea doamna ca trebuie sa ii invete toate metodele deoarece ii este impus de programa/metodica
El stia toate adunarile si scaderile dar a inceput sa procedeze asa pentru ca asa i-a invatat doamna si ce zice doamna e lege. Din pacate acum a devenit nesigur pe calcule si se verifica cateodata numarand sau pe degete.
Trecerea peste ordin nu se face in clasa I dar am observat la fimiu ca are el o metoda -de ex 13+9=13+7+2=20+2=22. Face un fel de descompunere/adaugare si reuseste sa calculeze. Nu face cu celebrul "tine minte 1" cu toate ca l-am invatat si asa.
Oricum metoda lui e buna pana la 100 si ei atat fac la clasa I. Sa-l vad cand o sa treaca de 100.. cum mai descompune

Mergi la inceput