Dupa dealuri... dupa Tanacu
Raspunsuri - Pagina 7
rrox3 spune:
Hmm... Portocalia, de cand e contributors.ro pagina obscura?
Interesant cum avem pareri transante fara sa stim prea multe despre subiect. Carti citite: ioc, film vazut: ioc, persoane cunoscute: ioc. Sau poate ma insel...
olympia spune:
Mi s-ar parea fair sa citim cartea inainte de a zice una sau alta. Fara a o fi citit, eu nu pot evalua scenariul in raport cu ea.
Pe de alta parte simt ca e un suflet de femeie acolo, care a descusut cu migala itele incalcite ale povestii, nu cred ca maicutele s-ar fi destainuit atat de intim oricui.
Ma gandesc acum la "Cu sange rece" de Truman Capote de pilda.
ocebine spune:
Citat: |
citat din mesajul lui olympia Mi s-ar parea fair sa citim cartea inainte de a zice una sau alta. Fara a o fi citit, eu nu pot evalua scenariul in raport cu ea. Pe de alta parte simt ca e un suflet de femeie acolo, care a descusut cu migala itele incalcite ale povestii, nu cred ca maicutele s-ar fi destainuit atat de intim oricui. Ma gandesc acum la "Cu sange rece" de Truman Capote de pilda. Pene colorate... cate putin din toate! album gradina |
Pai foarte bine ca te gindesti la "In Cold Blood".
E fix la fel:
The second and third film adaptations tell the story of Capote's experiences in writing the story and his subsequent fascination with the murders. Capote (2005) starred Philip Seymour Hoffman, who won the Academy Award for Best Actor for his portrayal of Truman Capote, and Catherine Keener as Harper Lee. The film was critically acclaimed and was nominated for four other Oscars, including Best Picture, Best Supporting Actress (Keener), Best Director (Bennett Miller), and Best Adapted Screenplay (Dan Futterman).[13] A year later the film Infamous, starring Toby Jones as Capote, Daniel Craig as Smith, and Sandra Bullock as Lee, was released to favorable reviews.[14]
Adapted Screenplay este o categorie SEPARATA (in care pica si subiectul nostru)...creditul se acorda SCENARISTULUI. Nu-i greu de inteles, zau...pe undeva e un dram de rea vointa pe care o pun pe seama afinitatilor personale.
portocalia spune:
Rrox3, inteleg ca tu ai vazut filmul, ai citit scenariul si ai citit si cartea Tatianei? si in functie de ele ti-ai facut parerea ca "exista ceva acolo"? daca da, super, poate ne spui si noua ce anume, exact. daca nu... m-as abtine de la puneri la colt, serios.
mie mi se pare normal ca daca ai "un caz" de plagiat, il iei frumos in instanta. si eventual faci valuri pe bloguri dupa ce ai depus plangerea. desi, frumos si elegant mi s-ar parea sa nu faci valuri pana nu ai un verdict. daca insa nu ai cazul, mi se pare complet lame sa dai pe bloguri scrisori deschise, in care te plangi ca nu-ti place ce-a declarat mungiu la cannes, referitor la sursa de inspiratie a filmului (ce vezi doamne nu-i coerent, ba zice ca s-a inspirat din cartile ei, ba din fapte reale! - doh!), ca nu-ti place cum a iesit scenariul si ca nu-ti place ca filmului ii lipseste o dimensiune spirituala - asta e chiar faina! :). ca si cum a intrebat-o cannes-ul daca ii place ei scenariul, cand i-a dat lui mungiu premiul.
edit ca sa spun ca doamna Tatiana Bran recunoaste in finalul scrisorii ca n-a vazut filmul si nici nu doreste sa-l vada (uite-asa, sac!!).
edit 2: a mai aparut un articol de aceeasi doamna pe contributors.ro cu titlul " De ce, Cristian Mungiu?": http://www.contributors.ro/cultura/de-ce-cristian-mungiu/ in care autoarea explica mai in detaliu ce o supara: in principal faptul ca inainte de cannes - cand filmul de altfel nu era inca gata - nu aparea numele ei in orice comunicat si orice informatie legata de film. faptul ca, intre timp, pe pelicula finala si-n declaratiile oficiale ale regizorului este mentionata peste tot, nu pare s-o multumeasca, ea e in continuare suparata.
bon, concluzia mea: cucoana e dificila rau, nu stie ce vrea, n-a fost pe faza cand a semnat acordul si acum probabil e suparata pe ea insasi ca n-a fost mai desteapta. si face istericale in media, desi la modul concret nu mai e nimic de obtinut.
olympia spune:
Ocebine, eu m-am gandit la "Cu sange rece" al lui Capote in cu totul alt sens... Vorbim de primul roman scris dupa o tragedie reala, care trateaza subiectul si personajele cu un "sange rece " reportericesc, in care scriitorul s-a imprietenit cu criminalii pentru a le intelege cu adevarat viata si a relatat totul cat mai onest si mai detasat, fara interpretari , acuze sau scuze, realizandin acelasi timp o opera artistica de sine statatoare si foarte valoroasa. Oricate ecranizari s-au facut sau se vor face dupa el e ca si cum ai ecraniza Tolstoi sau Balzac, cam despre asta vorbim...
Fara a citi cartea, nu pot face aprecieri, dar nu exclud din start valoarea ei, reducand-o eentual la una strict documentara ... Ca nu-i vorba de bani e clar, ca daca era se cereau din start, cred insa ca autoarea a sperat ca odata cu filmul sa-i fie cunoscuta si recunoscuta si cartea. Si cum asta nu parea a se intampla, a facut singura pasul in fata.
rrox3 spune:
Portocalia Tatiana Bran a vazut filmul, inainte de lansare.
Iar explicatiile ei din articolul semnalat de tine mie mi se par foarte clare si lamuritoare.
OcebineNu e o problema de ne-intelegere. Nu numai ca am inteles, dar sunt chiar de acord cu tine. Nu e cazul sa insisti
Ceea ce sustin eu e fix aceea eleganta de care scria Sabina. Respect, bune maniere daca vrei. M-au deranjat diverse lucruri scrise pe aici la adresa Tatianei Bran, chiar cred ca nu le merita.
portocalia spune:
Rrox3, chiar Tatiana Bran spune in mai multe randuri ca a vazut "doar un prim montaj al filmului". cu toate acestea, are foarte multe de impartasit despre film si despre regizor. as, zice, prea multe, pentru cineva care n-a vazut versiunea finala (si nici nu vrea s-o vada! :) ) si care, in plus, tine atat de mult la eleganta si la un comportament strict si asumat.
spun asta pentru ca mai aparut un articol despre film - acuma e chiar fascinant de urmarit activitatea ei: http://www.contributors.ro/cultura/%E2%80%9Cdupa-dealuri%E2%80%9D-%C8%99i-publicul-cre%C8%99tin/.
si mai am o intrebare, oarecum retorica, daca vrei: cat e de onest si elegant, ca dupa ce ai numai critici si acuze la adresa lui Mungiu, sa-ti treci la "profilul profesional", ca realizare personala, urmatoarele: In 2006, a publicat primul roman non-fiction din literatura romana, Spovedanie la Tanacu, urmat, in 2007, de Cartea Judecatorilor. Cele doua romane au inspirat filmul „Dupa Dealuri, Beyond the Hills”, in regia lui Cristian Mungiu. Filmul a obtinut premiul pentru cel mai bun scenariu la Festivalul de Film de la Cannes din 2012.
nu ca n-ar fi adevarat, dar zau, ori contesti regizorul si filmul si nu scapi nicio ocazie sa zici ca-i mai degraba prost, ori te impaunezi cu faptul ca a luat Cannes-ul. in mintea mea, cele 2 actiuni sunt cam antagonice si parca de bun simt ar fi sa o faci ori pe una ori pe cealalta. nu mai spun ca Mungiu nu s-a inspirat numai din romanele ei, asa cum lasa ea sa se inteleaga. e clar ca s-a inspirat si din realitate, ca si ea, dealtfel.
olympia spune:
Portocalia, am citit si eu materialul din ultimul tau link. Faza cu "raporturile mele proaste cu regizorul" n-o comentez, dar ce spune despre film mi se pare OK. Coincide si cu multe pareri de pe-aici din paginile anterioare.
ocebine spune:
Citat: |
citat din mesajul lui rrox3 Portocalia Tatiana Bran a vazut filmul, inainte de lansare. Iar explicatiile ei din articolul semnalat de tine mie mi se par foarte clare si lamuritoare. OcebineNu e o problema de ne-intelegere. Nu numai ca am inteles, dar sunt chiar de acord cu tine. Nu e cazul sa insisti Ceea ce sustin eu e fix aceea eleganta de care scria Sabina. Respect, bune maniere daca vrei. M-au deranjat diverse lucruri scrise pe aici la adresa Tatianei Bran, chiar cred ca nu le merita. Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005) |
Pai strict vorbind de eleganta si bune maniere, eu consider ca 2 persoane care au intrat intr-un contract si un acord s-ar presupune ca orice fel de neintelegere este adresata in mod direct, nu undeva la colt citeva soapte...
portocalia spune:
Olympia, mie mi se pare ca spune ca-i slab. Cel putin ultimul mare paragraf mi se pare elocvent.
(si asta e alta chestie care ma enerveaza si mi-o face si mai antipatica pe doamna asta: ea a infasurat asa, criticile, intr-ul voal de consideratii crestine si general-valabile-culturale, ca sa nu spuna clar ca filmul i se pare slab, lipsit de spirit. dar nimic nu e zis pe fata, nimic nu-i clar, totul e un lung sirag de mici nemultumiri, mici frecusuri, mici ranchiune, care adunate dau o mare bula de negativitate, dar din care nu se poate extrage nicio idee clara si limpede. nu-mi plac deloc oamenii de genul asta, imi intuneca wa-ul :). cred ca mungiu regreta amarnic ca s-a incurcat cu ea ).