Rugaciune colectiva pt. a dobandi prunci buni (67)
Raspunsuri - Pagina 17
caciantoni spune:
Doamne ajuta!
IOANACT - MULTUMIM PENTRU SINAXAR....
si pt. ca azi este sarbatorit Sf. Ignatie Teoforul va postez mai jos acatistul.....sa va fie de folos.....
Acatistul Sfantului Ignatie Teoforul
Sfantul Ignatie Teoforul
(20 decembrie)
Dupa obisnuitul inceput, se zice:
Troparul Sfantului Ignatie Teoforul:
Si partas obiceiurilor si urmator scaunelor apostolilor fiind, lucrare ai aflat, de Dumnezeu insuflate, prin suirea privirii la cele inalte. Pentru aceasta cuvantul adevarului drept invatand si prin credinta rabdand pana la sange, Sfintite Mucenice Ignatie, roaga-te lui Hristos Dumnezeu sa mantuiasca sufletele noastre.
Condacul 1:
Sosit-a astazi bucurie si mangaiere tuturor drept-credinciosilor crestini la praznuirea dumnezeiescului Ierarh si Mucenic Ignatie, pe care din copilarie Mantuitorul in prea sfintele Sale brate l-a luat si l-a purtat si a carui fericita inima salas Cuvantului s-a aratat. Pe acesta toti, cu evlavie cinstindu-l, asa sa strigam: Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorul care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Icosul 1:
Ingereasca viata pe pamant ai petrecut, dumnezeiescule Ierarhe Ignatie, cu vapaia dragostei lui Hristos inima ta aprinzand, cu gura si cu limba, in toata vremea si locul, slavoslovind; pentru care si noi te laudam, zicand:
Bucura-te, al ierarhilor si mucenicilor mare soare;
Bucura-te, adevaratule lucrator al rugaciunilor celor gandite;
Bucura-te, salasule cuvantator, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat;
Bucura-te, biserica vie a Marelui imparat;
Bucura-te, ca si pe a ta inima jertfa lui Dumnezeu o ai sfintit;
Bucura-te, caci cu inima crezand, cu gura pe Hristos la aratare luminat L-ai propovaduit;
Bucura-te, ca din copilarie ai fost ales si chemat de Hristos;
Bucura-te, stalp al Bisericii mult luminos;
Bucura-te, vasule ales, care lui Pavel te-ai asemanat;
Bucura-te, ca numele lui Hristos inaintea paganilor l-ai purtat;
Bucura-te, ca de la "fiul tunetului", dreapta credinta ai invatat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care Pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 2-lea:
Ales ai fost spre pastorire, cu sfatul tuturor Sfintilor Apostoli, unde cu ravna apostoleasca foarte te-ai ostenit si talantul cel dat tie l-ai inmultit. Faclie mult luminoasa in sfesnicul bisericii ai fost si pe multi i-ai invatat a canta lui Hristos: Aliluia!
Icosul al 2-lea:
Asezat-ai preafrumoasa randuiala de slavoslovie Biserica lui Hristos, asemenea cetelor ingeresti pe care singur le-ai vazut in a ta descoperire, cu buna cuviinta pe Dumnezeu slavoslovind; auzi-ne si pe noi care te laudam pe tine asa:
Bucura-te, al Siriei si al Antiohiei luminatorule;
Bucura-te, al asezamintelor apostolesti cu sfintenie pastratorule;
Bucura-te, desavarsitule slujitor al tinerilor lui Hristos;
Bucura-te, al Bisericii celei dreptmaritoare, sfesnic mult luminos;
Bucura-te, ca in Antiohia, ucenicii lui Hristos crestini s-au numit;
Bucura-te, ca pe poporul cel nou cu cuvantul si cu fapta l-ai povatuit;
Bucura-te, ca pentru dragostea lui Hristos pe tine te-ai jertfit;
Bucura-te, ca prin lumina vietii tale multe suflete ai luminat;
Bucura-te, ca prin usa adevarului in staulul lui Hristos ai intrat;
Bucura-te, ca prin tine turma lui Hristos pasune buna a aflat;
Bucura-te, ca pe tine cuvantatoarea turma foarte te-a ascultat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 3-lea:
Statut-ai, preafericite, ca o nicovala a Duhului, cu multa rabdare in fata tuturor necazurilor, a prigonitorilor care neincetat te loveau si pentru toate multumeai lui Dumnezeu, Care te intarea pe tine, spre a-I canta Lui: Aliluia!
Icosul al 3-lea:
Auzind imparatul Traian ca tu esti numit purtator de Dumnezeu, te-a intrebat pe tine: "Ce inseamna aceasta numire?". La care intrebare cu mare indrazneala i-ai raspuns si nedumeririi lui cu intelepciune i-ai descoperit taina; pentru care primeste, te rugam, si de la noi aceste smerite cantari:
Bucura-te, ca prin scurte cuvinte lui i-ai aratat;
Bucura-te, ca ce inseamna "purtator de Dumnezeu" pe el l-ai invatat;
Bucura-te, ca la intrebarea imparatului Traian ai raspuns luminat;
Bucura-te, ca pe imparatul Traian pentru a lui nedumerire l-ai mustrat;
Bucura-te, ca pe zeii lui cei mincinosi desertaciune i-ai aratat;
Bucura-te, ca Traian imparatul de a ta barbatie s-a minunat;
Bucura-te, ca Taina intruparii Cuvantului, lui Traian i-ai propovaduit;
Bucura-te, ca de mantuitoarele Patimi ale lui Hristos tu i-ai vorbit;
Bucura-te, ca si Preaslavita inviere a lui Hristos lui o ai vestit;
Bucura-te, ca minunile lui Dumnezeu inaintea imparatilor le-ai aratat;
Bucura-te, ca de furia lui Traian nu te-ai infricosat-
Bucura-te, ca in dreapta credinta ai ramas nemiscat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 4-lea:
Vazand imparatul Traian marea ta indrazneala si neclintirea de adevar, foarte s-a maniat pe tine, Marturisitorule al numelui lui Hristos, si spre inchisoarea temnitei te-a dat. Iar tu, fericite, cu mare bucurie ai primit hotararea lui si lui Hristos lauda I-ai dat, cantand: Aliluia!
Icosul al 4-lea:
Dupa a ta aruncare in temnita, Traian imparatul toata noaptea nu a putut dormi, socotind intru sine cu ce fel de moarte te va pierde; iar tu, patimitorule, iti gateai a ta inima spre a primi cu bucurie moartea pentru doritul tau Iisus. Deci, cu cuviinta si noi catre tine zicem asa:
Bucura-te, ca numele lui Iisus Hristos inaintea lui Traian cu mare indrazneala L-ai marturisit;
Bucura-te, ca de a ta barbatie si indrazneala a ramas uimit;
Bucura-te, caci cu ai sai sfetnici s-a sfatuit spre a ta pierzare;
Bucura-te, ca si tu cu mare sete asteptai moartea fara inspaimantare;
Bucura-te, ca auzind tu aceasta hotarare foarte te-ai bucurat;
Bucura-te, ca spre mancarea fiarelor pe tine te-au osandit;
Bucura-te, ca cei pastoriti de tine, auzind a ta osandire spre moarte, foarte s-au intristat;
Bucura-te, ca tu pe toti cu cuvinte de imbarbatare foarte i-ai mangaiat;
Bucura-te, ca de la Antiohia la Roma ai fost trimis fiarelor spre mancare;
Bucura-te, ca pe a ta cuvantatoare turma o ai binecuvantat la plecare;
Bucura-te, caci cu mare fierbinteala la a ta plecare, pentru Biserica te-ai rugat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 5-lea:
Tanguitu-s-a cu amar la a ta plecare din Antiohia, toata multimea binecredinciosilor, si pe tine, iubitul ei pastor, cu lacrimi te-a petrecut. Iar tu, preaintelepte, pe toti i-ai invatat sa nu slabeasca in dreapta credinta Si pentru toate sa dea slava lui Dumnezeu, cantand: Aliluia!
Icosul al 5-lea:
Venit-au, dupa porunca imparateasca, zece ostasi asPri si nemilostivi, care cu mare manie legandu-te in Unturi, te-au dus la corabie; si asa, spre chinuri ai Jnceput a calatori. Iar crestinii cei binecredinciosi, cu Silinta inimii, te laudau, zicand asa:
Bucura-te, pastorul nostru cel bun si iubit;
Bucura-te, ca a ta calatorie spre cer acum a sosit;
Bucura-te, ca aceasta sfanta calatorie tu foarte o ai dorit;
Bucura-te, ca din Seleucia plecand, la Smirna ai sosit;
Bucura-te, ca tu acolo cu Sfantul Policarp te-ai intalnit;
Bucura-te, ca de vorbirea cu el tu foarte te-ai mangaiat;
Bucura-te, ca Fericitul Policarp ale tale lanturi le-a sarutat;
Bucura-te, ca preotii si clericii cu lacrimi au udat lanturile tale;
Bucura-te, ca multimea crestinilor, vazandu-te legat, se tanguia cu jale;
Bucura-te, ca multi, vazand lanturile tale, spre marturisire s-au imbarbatat;
Bucura-te, ca toti cu umilinta si cu dragoste te priveau cand de la ei ai plecat;
Bucura-te, ca a nu te uita in ale lor sfinte rugaciuni, pe toti i-ai rugat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 6-lea:
Arzand cu dorirea de a patimi pentru numele lui Hristos, foarte ai rugat prin scrisoare pe crestinii cei din Roma a nu pune piedica la a ta sfanta alergare si/ cu mare bucurie asteptand ziua chinuirii tale, canta1 lui Dumnezeu lauda din inima: Aliluia!
Icosul al 6-lea:
Sfatuit-ai pe bunii crestini sa nu arate catre tine dragoste desarta, spre a te cruta si a te vedea viu cu trupul c* ma* vartos cu totii sa se roage spre a-ti darui tie Dumnezeu rabdare pana la sfarsit; iar noi, pacatosii, cinstind a ta sfanta dorire, zicem catre tine asa:
Bucura-te, patimitorule al bunei credinte, cel cu dor infocat;
Bucura-te, caci cu fierbinteala credintei tale lui Petru te-ai asemanat;
Bucura-te, ca asemenea lui Pavel, la Roma plecand, cu lanturi ai fost legat;
Bucura-te, ca pe feciorelnicul Evangheliei cu dragoste l-ai urmat;
Bucura-te, ca dulcetile acestui veac pe tine nu te-au biruit;
Bucura-te, ca pentru dragostea lui Iisus Hristos intru feciorie ai vietuit;
Bucura-te, ca slava veacului de acum o ai trecut cu vederea;
Bucura-te, ca slava vesnicelor bucurii ti-au fost tie mangaierea;
Bucura-te, ca pentru adevarata fericire, pururea te intareai cu darul;
Bucura-te, pastorule cel adevarat al turmei tale;
Bucura-te, ca in suferintele tale pe Duhul cel Sfant il aveai mangaietor;
Bucura-te, ca lui Iisus, Pastorul cel Mare, ai fost Urmator;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 7-lea:
Zis-ai, fericite, ca "de la Siria pana la Roma pe pamant si pe apa cu fiarele ma lupt", aratand prin aceasta cruzimea si salbaticia ostasilor celor pagani de a spori chinurile tale. Dar tu, rabdatorule de chinuri, multumeai lui Dumnezeu, Care te intarea in rabdare, si cantai: Aliluia!
Icosul al 7-lea:
Aratat-ai, omule al lui Dumnezeu, ca crestinatatea nu este numai un lucru al sfatuirii, ci mai ales al maririi de suflet si al suferintei pentru adevar; caci prin suferinta ai dovedit taria credintei. Te rugam, auzi-ne si pe noi, cei neputinciosi, care te laudam asa:
Bucura-te, ca tu ca cerbul spre izvoarele apelor, spre chinuire alergai;
Bucura-te, ca pe crestinii cei din Roma prin scrisori foarte ii rugai;
Bucura-te, caci asa le ziceai: Nimeni din voi sa nu indrazneasca!
Bucura-te, caci o dorire aveai, de la mancarea fiarelor sa nu te opreasca;
Bucura-te, caci pe toate cele de aici le-ai socotit desertaciune;
Bucura-te, ca moartea cea pentru Hristos ai socotit-o intelepciune;
Bucura-te, ca te-ai silit pe cat a fost cu putinta;
Bucura-te, ca de o mie de ori doreai sa mori dragostea credintei si pentru dreapta credinta;
Bucura-te; ca pe stapanitorul veacului de acum prin suferinta l-ai biruit;
Bucura-te, ca pentru dragostea lui Hristos rabdare ai avut pana la sfarsit;
Bucura-te, ca prin dragoste dumnezeiasca faptele credintei le-ai aratat;
Bucura-te, caci cu sete arzatoare in calea durrn nezeiestilor porunci ai alergat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 8-lea:
Purtatorule de Dumnezeu, Ignatie, purtat-ai neincetat pe a ta limba numele lui Iisus Hristos; avut-ai de-a pururea in minte prezenta Lui iar in inima sete de dragostea Lui, prin care ganditor si simtitor il laudai pe El, strigand: Aliluia!
Icosul al 8-lea:
Calatorit-ai, Sfinte Mucenice, cu mare osteneala si necazuri prin Troada si Neapoli, apoi prin Filipopoli si Macedonia, sfatuind si intarind pe crestinii cei de acolo; iar noi nevrednicii, cinstind mucenicia ta si calatoria cea spre moarte, zicem asa:
Bucura-te, caci cu mare indrazneala, in legaturi fiind, cuvantul lui Dumnezeu l-ai marturisit;
Bucura-te, ca prin scrisoare, pe crestinii cei de acolo foarte i-ai intarit;
Bucura-te, ca pe tine legat in lanturi te-au vazut, Pentru dragostea lui Hristos;
Bucura-te, caci crestinii cei din Macedonia cu inima indurerata te priveau;
Bucura-te, ca urmele sfintelor tale picioare cu lacrimi le sarutau;
Bucura-te, ca prin cuvintele tale ei tare s-au imbarbatat;
Bucura-te, ca pentru ei si pentru Hristos sufletul ti-ai pus;
Bucura-trtfa vie si cuvantatoare a lui Hristos Iisus;
Bucura-te, aparatorule al dreptei credinte prea infocat;
Bucura-te, patimitorule al lui Hristos cel mult incercat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 9-lea:
Trecut-ai, patimitorule, in a ta calatorie, pe marea Adriatica si a Tirului, sosind in Puteoli, unde cu mare dragoste ai fost intampinat de bunii crestini cei de acolo, pe care mult i-ai sfatuit sa fie tari si statornici in credinta lui Iisus Hristos si sa-I cante: Aliluia!
Icosul al 9-lea:
Ajuns-ai, purtatorule de Dumnezeu, Ignatie, la Roma, unde, impreuna cu scrisorile imparatului te-au predat ostasii eparhului cetatii; iar dupa ce au citit scrisorile cu poruncile ce le dadea imparatul, atI pregatit fiarele spre a ta mancare. Noi, de aceasta aducandu-ne aminte, zicem asa:
Bucura-te, ca in toata Roma, vestea sosirii tale crestinii o au auzit;
Bucura-te, ca toti ziceau: Episcopul Siriei la noi a venit;
Bucura-te, caci crestinii in taina se adunau;
Bucura-te, caci cu bucurie si cu intristare de a ta venire vorbeau;
Bucura-te, ca in locul unde erai, cu totii s-au adunat;
Bucura-te, ca pe tine in lanturi, pentru Hristos, te-au vazut legat;
Bucura-te, caci ei au inteles ca spre mancarea fiarelor esti pregatit;
Bucura-te, ca aceasta intelegand cu inima lor, toti au patimit;
Bucura-te, caci cu a ta mancare de fiare, eparhul pe crestinii cei din Roma voia sa-i infricoseze;
Bucura-te, ca in temnita pentru Iisus Hristos erai tinut legat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 10-lea:
Adunatu-s-a mare multime de popor din toata cetatea Romei, auzind ca Episcopul Siriei va fi dat spre mancarea fiarelor. Iar tu, purtatorule de Dumnezeu, Ignatie, avand in a ta inima pe Iisus Hristos, asteptai cu liniste si cu bucurie mult doritul tau ceas si prin neincetata rugaciune a inimii, ganditor strigai lui Dumnezeu: Aliluia!
Icosul al 10-lea:
Adusu-te-au ostasii in priveliste pe tine, preafericite, spre a te da fiarelor mancare. Implinitu-s-a a ta sfanta dorire, pentru care mai inainte ziceai- "Grau sunt si voiesc sa ma macin de dintii fiarelor spre a ma face paine dulce Preasfintei Treimi!", iar noi, smeritii, insotind ganditor a ta sfanta dorire, zicem asa:
Bucura-te, ca in priveliste spre mancarea fiarelor acum te-au adus;
Bucura-te, ca in acest ceas, in camara inimii tale vorbeai cu Iisus;
Bucura-te, ca leii flamanzi spre a ta mancare pregatiti erau;
Bucura-te, ca acum cu spaima si cu mirare privitorii asteptau;
Bucura-te, ca in acel moment tu cu sete dumnezeiasca i-ai asteptat;
Bucura-te, ca intrand in arena, catre popor cu mare glas ai strigat;
Bucura-te, ca in fata a toata multimea, adevarul l-ai aratat;
Bucura-te, ca pe Iisus Hristos L-ai marturisit luminat;
Bucura-te, ca pe El L-ai aratat ca este Dumnezeu adevarat;
Bucura-te, ca inca sfanta marturisire pe buze o aveai cand leii veneau spre tine urland;
Bucura-te, ca in acel minut leii pe tine te-au sfasiat;
Bucura-te, ca acum sfantul tau suflet spre cer a zburat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 11-lea:
Facutu-s-a mormant, sfantului tau trup, pantecele leilor, iar cerul camara preacurata s-a pregatit pentru fericitul tau suflet, unde ajungand, pururea pe Dulcele tau Iisus II vezi si acolo impreuna cu toate cetele Ingerilor si ale sfintilor II lauzi pe El, cantand: Aliluia!
Icosul al 11-lea:
Minune mare si preadorita s-a vazut la sfarsitul tau, Sfinte Mucenice Ignatie, caci leii mancand sfantul tau trup, dupa cum singur mult ai dorit, inima ta intreaga si neatinsa a ramas spre a se arata tuturor adevarul cel de tine marturisit; pentru care, noi, slavind dumnezeiasca Pronie, catre tine zicem asa:
Bucura-te, ca acum dorirea ta a luat sfarsit;
Bucura-te, ca acum, graule al lui Dumnezeu, dintii fiarelor te-au macinat;
Bucura-te, ca inima ta cea de Dumnezeu iubitoare, leii nu o au mancat;
Bucura-te, ca spre mustrarea necredinciosilor Dumnezeu pe ea o a pastrat;
Bucura-te, ca pe a ta inima paganii cu sabia in doua o au despicat;
Bucura-te, ca la despicarea inimii tale mare minune s-a aratat;
Bucura-te, ca pe amandoua partile inimii tale scris era preafrumos;
Bucura-te, caci cu slove de aur scria: Iisus Hristos;
Bucura-te, Ignatie, graul cel de Hristos semanat;
Bucura-te, ca pentru dragostea lui Hristos de dintii fiarelor te-ai macinat;
Bucura-te, painea Marelui imparat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Condacul al 12-lea:
Dar au ramas Bisericii lui Hristos unele din oasele tale pe care leii nu le-au mancat si, pe acestea ca pe o vistierie de mult pret adunandu-le, cu mare bucurie binecredinciosii le sarutau si pe Dumnezeu, Cel ce te-a intarit pe tine pana la sfarsit, II laudau, zicand: Aliluia!
Icosul al 12-lea:
Serafim pururea infierbantat de dragostea lui Dumnezeu ai fost tu pe pamant, dumnezeiescule Ignatie, marele nostru ierarh, cu duhul arzand de bucurie si cu cutremur Domnului slujind; pentru care si noi, nepriceputii, indraznim a te lauda pe tine, zicand:
Bucura-te, caci tu pe Dumnezeu din toata inima, cugetul si puterea ta L-ai iubit;
Bucura-te, caci tu cea dintai porunca prin a ta vietuire cu lucrul o ai implinit;
Bucura-te, ca inima, mintea si limba de-a pururea in rugaciune le aveai;
Bucura-te, ca prin rugaciunile tale cele de ioc, pururea cu duhul ardeai;
Bucura-te, ca prin ganditoarea rugaciune a inimu tale, dorul lui Dumnezeu pururea il aprindeai;
Bucura-te, ca prin uimire si robia mintii, in cer cu inima te suiai;
Bucura-te, ca prin limba ta, pururea numele lui Hristos ai purtat
Bucura-te, ca in inima ta pururea prezenta lui pumnezeu ai Pastrat;
Bucura-te, ca inima ta pururea dupa Dumnezeu a insetat;
Bucura-te, ca prin chinuri si moarte, pilda desavarsita turmei ai dat;
Bucura-te, ca spre moarte cu bucurie ai plecat;
Bucura-te, Ignatie de Dumnezeu purtatorule, care pe Iisus Hristos in inima L-ai purtat!
Coniacul al 13-lea:
O, preafericite arhiereule al lui Hristos, Ignatie, pe care, in bratele cele preasfinte, din copilarie Hristos te-a luat si care toata viata ta pe El in a ta inima L-ai purtat; te rugam sa mijlocesti pentru noi, pacatosii, catre Preainaltul Dumnezeu, ca sa dobandim mila si ajutorul Lui in toate zilele vietii, si in veacul cel viitor sa ne invrednicim a canta impreuna cu tine lui Dumnezeu: Aliluia! (de trei ori).
Apoi se zice din nou Icosul intai si Condacul intai.
cipicah spune:
Sa ne deschidem inimele si la cele spuse de Sfantul Ioan de Kronstadt,pranuit tot astazi :
“Priveste mai des in inima ta, coboara-te in adancul ei (adanca este inima omului); scoate la lumina limpede a constiintei tot ce e rau in ea, si cu suspine de parere de rau sau cu lacrimi amare de cainta schimba tot raul ce se ascunde in adancul inimii. Ah! Cat de multi oameni raman nepasatori fata de inima lor: nu vor sa se uite in ea si sa cerceteze cu deadinsul ce rautati s-au adunat in ea. Foarte mult pierd oamenii acestia si in privinta bunastarii lor vremelnice, dar mai ales in privinta mantuirii. Indeletnicirea de capetenie a crestinului in aceasta viata trebuie sa fie curatirea inimii lui, pentru ca inima, curatita, sa-L poata vedea in viata cea viitoare pe Dumnezeu – pentru ca cei curati cu inima Il vor vedea pe Dumnezeu – si sa se poata uni cu El. Fara inima curatita nu poti vedea fata lui Dumnezeu si nu te poti uni cu El. Tot ce e uracios ori necurat nu poate intra in Imparatia lui Dumnezeu. Nici nu vor petrece calcatorii de lege in preajma ochilor tai, urat-ai pre toti cei ce lucreaza faradelege (Ps. 5, 5).
Spre curatirea inimii sunt orientate aproape toate Tainele, altfel spus tot harul Duhului care este in Taine: Botezul este baia inimii, a celei de-a doua nasteri a omului; Taina Mirungerii intareste curatia inimii, daruita de harul lui Dumnezeu prin Botez. Pocainta este cea de-a doua baie a inimii, dupa Botez; Impartasania il uneste pe crestin, prin inima curatita, cu Preacuratul Hristos; Nunta sfinteste si curateste pornirile firesti spre nunta, adica urmareste tot curatia inimii in insotirea nuntii, ca nunta sa fie in Domnul, iar nu din patima; Mirungerea vindeca trupul prin curatirea inimii, sufletului, de pacatele a caror iertare se da prin Taina Pocaintei. Atat de multa nevoie are fiecare crestin sa-si curateasca inima pacatoasa. In viata morala si in cea obisnuita, curatia sau necuratia inimii noastre, starea ei patimasa sau linistita, despatimita, are foarte mare insemnatate. Atunci cand ea este necurata, supusa patimii, nu asteptati nici un fel de fapte bune de la omul ce are o asemenea inima: el nu e liber, el este rob, manat de patima care traieste in inima lui. Iar daca inima este nepatimasa, linistita, atunci totul ii merge omului ca pe roate si toata activitatea lui este nobila, in acord cu constiinta.
Dati Bisericii si societatii oameni cu inimi cat se poate de curate, si oamenii acestia vor fi intregi si cinstiti, drept savarsind cuvantul adevarului dumnezeiesc, slujitori minunati ai patriei, care in scurta vreme vor inalta bunastarea Bisericii si a statului."
cipicah spune:
Scumpe doamne,pentru ca se apropie cu pasi repezi ziua nasterii Fiului de Imparat,haideti sa ne indreptam gandurile si ...lacrimile spre copiii de la Valea Plopului,pe care parintele Nicolae Tanase i-a adunat in lupta nedreapta dusa cu uciderile de prunci.E nedreapta lupta pentru ca atat de putini au scos praporii si icoanele propriului suflet zdrentuit pentru a i se alatura acestui minunat fiu duhovnicesc al parintelui Gheorghe Calciu Dumitreasa.
“In Romania – pentru ca aceasta situatie o cunosc eu in Romania si nu stiu care este situatia la dumneavoastra – inotam in sange! Nu pana la glezne, nu pana la genunchi, nu pana la brau, nu pana la gat, ci pana peste cap! Pentru ca populatia existenta in Romania acum este de 18 milioane. Restul, pana la statistica urmare a recensamantului, se afla la lucru in strainatate, sau la studii, sau in vreo problema sau alta in afara granitelor. Si in 20 de ani, de la moartea lui Ceausescu incoace, s-au omorat 18.000.100 de copii! Aceasta este cifra oficiala! Este statistica oficiala, pentru ca exista una neoficiala, care arata aceasta stare de fapt, si anume ca cifra poate sa fie chiar si dubla!!!
Fata de aceasta situatie, noi, cei de aici, cu luare aminte sa fim, pentru ca problemele sunt inauntru si mai putin in afara. Adica inauntrul nostru si mai putin in afara noastra. Asta nu inseamna ca n-ar fi bine sa rezolvam toate problemele. De aceea, cuvantul dragoste este primul asezat aici, si apoi cuvantul toleranta. (…)
Scrie ca sa nu te arati ca postesti – da, asa este, ca sa nu te mandresti. Dar intr-o lume care nu mai posteste, trebuie sa aratam, fara mandrie, ca postim. (…)
La Judecata, singura sarbatoare pe care o praznuim ca fiind de viitor, nu ne vom prezenta singuri, ne vom prezenta cu copiii nostri, cu sotia noastra, cu sotul nostru, cu parintii nostri, cu vecinii, cu prietenii, si acolo vom da seama de ceea ce am facut pentru noi, dar mai ales pentru ei. De aceea este importanta lucrarea in Biserica Ortodoxa, nelepadarea de credinta, dar in acelasi timp, aplicarea aceasta practica a credintei.
Daca se fac avorturi, nu sunt vinovati numai cei ce fac avorturi – mamele, tatii, medicii, asistentele. Suntem vinovati cu totii, pentru ca nu luam nicio atitudine.
(…) In Romania sunt probleme grave in licee, in scoli. Dupa noul statut al Bisericii Ortodoxe Romane, la parohii s-au organizat centre sociale. Avem si noi, poate un pic mai dinainte sa prevada statutul. Se numeste Provita pentru nascuti si nenascuti, adica viata pentru cei care se nasc si pentru cei care nu se nasc. Si avem acolo 318 copii, care nu inseamna mult, fata de 18.000.100, dar inseamna ceva. Si acesti copii demonstreaza prin prezenta lor, ca si alti preoti in tara, ca este cazul sa ne preocupam de esenta. Asta nu inseamna ca neglijam postul sau metaniile. Asta nu inseamna ca nu mai citim acatiste. Dar va trebui sa lucram, pentru ca natia noastra, daca trebuie sa facem caz de asta, este in pieire. Anul 2050 prinde Romania cu sase milioane de locuitori, situatie care nu se poate repara curand; sa zicem ca se trezeste populatia si dupa aceea se rezolva. Nu se rezolva! Se rezolva in generatii intregi!
Avem cu totul alte probleme de rezolvat, decat sa ne certam. Avem probleme de experiente care se fac pe noi. Aspecte alimentare, aspecte despre care putem spune ca alesii nostri – inteleg ca si aici (in Moldova), dar si la noi! – se joaca cu ele, sunt neglijenti, omoara oamenii, pun viata in pericol. Toate acestea sunt in detrimentul nostru, al celor care ne batem cu pumnul in piept ca suntem urmasi ai lui Stefan, ca avem poetul nostru, Mihai Eminescu, ca avem atatia oameni de nadejde si de cinste nascuti dintre noi.
Si in Romania, familia are probleme. Desigur, acuma, cu oarecare libertati care sunt, cei care ati venit in Romania ati vazut aceste probleme. Familia nu mai e familie. Tocmeala dintre parintii baiatului si parintii fetei, intelegerea, se sfarseste, uneori chiar incepe: „Cum sa facem sa nu nasca curand copii?” Cum sa „nu…”? Problema pusa negativ. Este o problema care darama familia. Pentru ca au de terminat facultatea, pentru ca inca nu au terminat casa, pentru ca… pentru ca… Dar aceasta se continua: „De ce sa mai ma casatoresc si civil, si chiar religios, pentru ca o sa am probleme cu soacra, cu ambianta… Fac o casatorie de proba.” Acest lucru este groaznic pentru ca aceasta casatorie de proba, de fapt, este desfranare.
Am fost si eu pus in situatia sa discut aceasta problema si o doamna psiholog mi-a atras atentia, la televiziune, ca vorbesc prea dur, ca folosesc cuvinte care nu ar trebui folosite – si anume, am spus cuvantul curvie. I-am numit pe cei care traiesc necununati, pe cei care se destrabaleaza, i-am numit curvari. Si a iesit suparare mare, si ne-am dus la dictionar si exista acest cuvant. Cuvantul nu este cuplu, cuvantul este curvar. Ei fac curvie. Ei savarsesc acest pacat groaznic. Concubinajul nu inseamna merit. Acest pacat groaznic este un pacat care ataca. Este destramator. De aceea cred ca noi, preotii, suntem foarte vinovati.
De ce nu vin tinerii la biserica? Raspunsul este clar: din cauza noastra, a preotilor! Pentru ca nu mai facem ce trebuie. Nu mai propovaduim cuvantul indeajuns. Menajam credinciosii. Suntem foarte atenti cu credinciosii, ei ne ajuta, noi le trecem cu vederea pacatele si nu le spunem in fata: „Frate, sora, ai cancer! Ai cancerul pacatului! Rezolva-ti problema!” „Haideti sa ne vindecam!” Si, prin punctualitatea noastra si dragostea noastra si amabilitatea noastra, credinciosii raman pe mai departe in aceasta cumpana, in care ei nu stiu daca e bine sau rau. Avem oarecare prietenie, mergem la biserica, dar suntem cancerosi! Adica montam inca sterilete, inghitim inca anticonceptionale, folosim inca prezervative. Facand lucrul acesta, pe mai departe, noi mergem la Liturghie! Facem rugaciuni de seara, dimineata, mancam fara ulei, ne asezam la un post aspru, dar fata noastra, baiatul nostru este impotriva vietii. Atunci inseamna ca noi nu ne-am facut datoria. Sau daca ne-am facut-o, n-am reusit, si trebuie sa recunoastem ca nu am reusit, nici noi preotii, nici dumneavoastra, parintii si bunicii".
cipicah spune:
"...Incolonati, copiii pornesc care satul din deal, la scoala. Pentru sateni sunt copii din tabara sau copii parintelui. Fara sa-ti dai seama, se prind de mana ta si merg alaturi de tine. Te fac sa intelegi ca asa e viata facuta: sa mergem impreuna si sa ajutam. In drumul spre scoala copii predau o lectie invatata de la parintele: iti ofera fara sa te cunoasca ce au ei mai de pret: dragoste.
Pe Valea Screzii si in Valea Plopului, de 20 de ani, functioneaza o alta Romanie. O Romanie care uimeste. Una a generozitatii si dragostei, o Romanie care are nevoie in continuu de sustinere ca sa mearga mai departe.
Cei care vor sa doneze diverse sume de bani pentru copiii de la Valea Plopului, o pot face in contul de mai jos, prin transfer bancar sau prin depunerea de numerar la orice agentie BCR sau prin mandat postal de la orice oficiu postal din tara".
Centrul Social „Pro Vita pentru n#259;scu#355;i #351;i nen#259;scu#355;i” al Parohiei Valea Plopului
Parohia Valea Plopului, judetul Prahova cod fiscal 7250 870
Cod IBAN LEI: RO94 RNCB 0211 0118 4771 0001
Cod IBAN EURO: RO40 RNCB 0211 0118 4771 0003
Cod IBAN USD: RO67 RNCB 0211 0118 4771 0002
Codul b#259;ncii 53940
Codul Swift RNCBROBU
Numele b#259;ncii BCR Sucursala V#259;lenii de Munte
Adresa b#259;ncii Str. Berevoie#351;ti nr. 6 – V#259;lenii de Munte, Prahova
http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2010/12/02/minunea-sfantului-nicolae-de-la-valea-strezii-parintele-nicolae-tanase-picatura-de-nebuniea-jertfei-care-rascumpara-oceanul-nepasarii-generale-video/
pogonici1977 spune:
ce ocupate sunt fetele noastre
noi vom fi musafiri la altii de craciun
E PRIMUL CRACIUN IN 3..............doamne ce emotii avem..abia asteptam sa facem bradul
cea mai fericita mami de IOANA NECTARIA
http://davf.daisypath.com/O2Kmp3.png
http://lpmf.lilypie.com/glMep2.png
noce spune:
Pinuta si Mada, felicitari!!!!!!!!!!!!!
Sa va traiasca minunile! Sa fie sanatosi si buni!
Pogonici, sanatate micutei Nectaria! Nu-ti face griji daca-s doar muci, vin si trec. Daca ea se simte bine, inseamna ca e bine.
La cat ti-ai dorit-o pe printesa, acum ai lasa-o cu cineva? Cred ca toate-s cu sens. Eu nu l-am lasat niciodata pe Filip cu bunicii, nu pot, chiar daca ei se ofera si stiu ca s-ar purta bine. Doar cu ta-su cate 2-3 ore, dar dupa 6 luni. Ii multumesc lui Dumnezeu ca pot sa stau cu el!
Ioanaact, sa fie sanatoasa Justina! Ce-am vazut, ati ajuns la spital? uf, imi pare rau, Doamne ajuta sa fie bine acum!
Cipicah, multumim pentru randurile postate! Mult adevar in vorbele parintelui! Si eu am senzatia ca inotam in sange zilele astea. Urla porcii din toate partile, li se scurge sangele in zapada, vedem mortaciune poste tot si nu pot sa inteleg legatura dintre masacrul asta si nasterea Sfanta a Domnului.
Happy-mami de
Filip, 1 august 2009
MaraAnisia spune:
referitor la donatiile propuse de cipicah as dori sa -mi spun parerea deoarece,din pacate, am trait o experienta f neplacuta mergand in acel loc. si poate pe viitor se citeste mai mult decat mila dintr-un asemenea anunt.
acei copii nu sunt orfani ci parintele ii face sa fie asa, ii tine acolo inchisi, ca intr-un lagar, cu scopuri cel putin neclare. spun asta pt ca am incercat sa adoptam 3 copilasi de acolo si nu am reusit, cu toate abordarile noastre in calitate de familie crestina (atat personal cat si prin intermediul altor Preoti cat si oficial prin DGASPC Prahova). deci acei copii sunt tinuti acolo cu fortza, pentru a cersi mila celorlalti semeni. oare numai de bani,alimente, jucarii si haine au nevoie acei copii? nu cumva ar fi fost mai indicata o campanie de genul : haideti sa oferim o familie fiecarui copilas de acolo!. nu se explica de ce acest om se opune si controleaza/ opreste orice intentie de a oferi o alta viata acelor copii.
din pacate,dupa aceasta experienta am stat de vorba si cu alte persoane care mi-au impartasit aceleasi pareri, fiind trecuti tot prin aceeasi situatie.
toate aceste anunturi fac parte dintr-o campanie de manipulare, de impresionare. voi cei care dati bani sau obiecte pt VP chiar nu va intrebati ce se intampla cu acei copii, cu sufletele lor dupa plecarea vizitatorilor care le-au adus de mancare/ rechizite? nu ati privit speranta din ochii lor cand la plecare te intreaba: "CAND MAI VII???" .Ei spera si isi doresc ca fiecare familie de care se ataseaza sa devina familia lor si de fiecare data sunt dezamagiti si o noua ruptura intervine in sufletul lor. pana cand? pana cand se vor convinge ca viata lor e urata, rea si nedreapta cu ei din moment ce li se ia orice sansa de a avea o viata, o alta viata decat aceea oferita acolo: de a sta intre dealuri, in noroaie, de a se marita si a continua viata sub stapanirea "salvatorului" lor.
sper sa intelegeti acest mesaj cu cele mai bune intentii fata de acele suflete nevinovate, fata de acei ochi pe care nu-i voi uita niciodata, ochi plini de speranta ca vor avea 2 parinti care sa-i iubeasca si sa-i ingrijeasca asa cum fac parintii. mie personal mi se pare o cruzime fara margini ceea ce se intampla acolo.
imi cer scuze daca v-am suparat cu postarea mea, imi pare rau ca a intervenit chiar in aceasta saptamana minunata, dar poate tocmai de aceea nu a fost intamplator acum postata.
numai bine!
Dumnezeu are trei raspunsuri la problemele noastre: "Da", "Nu inca" sau "Am ceva mai bun pentru tine".
Mara, mami de fluturas Irina
Cu Dumnezeu in gand
"Unde este Dumnezeu, acolo este tot binele. Unde nu este Dumnezeu, acolo toate sunt rele."
Sfantul Dimitrie al Rostovului
caciantoni spune:
Doamne ajuta!
dragutelor si ciprian....sinaxarul de azi....
http://www.calendar-ortodox.ro/luna/decembrie/decembrie21.htm
ciprian - multumim pentru cuvintele folositoare pe care ni le-ai postat.....Bunul Dumnezeu sa te rasplateasca......
va rog din suflet.....spuneti si pentru mine pacatoasa o rugaciune....am o mare incercare azi in jurul orelor 16,30 - 17,00....va multumesc....Bunul Dumnezeu sa va rasplateasca......
Ioanact spune:
Doamne Ajuta!
Sunt pe fuga, ca s-au trezit fetele.
Justina e bine, in urma controlului de ieri.
Multumesc lui Dumenzeu ca e sanatoasa! 
Iar, azi Ioana a avut prima ei serbare.
Gasiti pe blogul de la semnatura, poze si filmulete.
ALINA
de
IOANA (11 Ianuarie 2008) +
JUSTINA (14 Aprilie 2010)
Blogul fetelor!
MULTUMESC DOAMNE PT CELE 2 PRINTESE!!
laurraa spune:
buna!
mare ocupatie curatenia
sa aveti spor fetelor!
maraatanasia, sigur s-a inteles ce trebuie
caciantoni, doamne ajuta!
sandaa, doamne ajuta pentru luminarea mintii si linistirea sufleteasca
ioanact, ma omoara parul Ioanei; superbaaaaaaa; eu de 2 luni am achizitionat aparat pt aewrosoli si este o minune daca maya este doar putin putin "mucoasa"![]()
nu mai zic la raceala a facut minuni la finutul meu
o dulce si Justina; pupici
mami fericita de Maya Teodora (17.05.09) binecuvantarea si minunea noastra
poze cu noi si printesa ***www.onetruemedia.com/shared?p=925437d7a0f0c96a6a0847&skin_id=601&utm_source=otm&utm_medium=text_url" target="_blank">filmulete Maya***www.onetruemedia.com/shared?p=834e5a3921b68aa10112f5&skin_id=0&utm_source=otm&utm_medium=text_url" target="_blank"> albinutze mai iunie 09]****povestea nasterii
