Sunt exagerata?

Raspunsuri - Pagina 24

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Citat:
citat din mesajul lui simali

(Dupa Gordon trebuia numai sa-l intreb ce parere are el despre chestia asta si sa-l las sa-si dea singur raspunsul; eu cred ca in situatia de fata ar fi o mare greseala pentru ca Vlad nu stia ce-i de facut; el nu a mai fost scolar si nu stie ce face lumea cand vrea sa ia rezultate mai bune la teste - consloideza punctele slabe pentru a nu mai avea emotii data viitoare, reciteste ce-a scris inainte de a da lucrarea invatatoarei, etc. Dar el stie ca vecinul de banca nu este nevoie sa lucreze mai mult. De ce oare? Poate a lucrat inainte? Poate se concentreaza mai bine? Si cum copilul nu-i tampit face ceva conexiuni singur).

Multi oameni cred ca singura care-i poate influenta copilului sistemul de valori si imaginea de sine este familia. Gresit. Copilul mai este influentat si de societatea in care traieste. Al nostru citeste, asculta, merge la scoala, se uita la desene animate cu valori (ale lor, nu ale noastre), etc.

Si inca ceva legat de teoriile lui Gordon. El presupune adesea ca scoala si societatea isi fac partea lor situatie in care tu, parintele, nu trebuie decat sa-l lasi sa se descurce singur in raport cu acestea. In Romania copiii au nevoie ca parintii sa-i sprijine activ pentru ca scoala si societatea in general nu-si fac treaba lor, ba dimpotriva, de cele mai multe ori iti saboteaza toate demersurile si le bulverseaza copiilor sitemele de valori. Ei nu mai inteleg nimic si au nevoie ca tu sa faci acolo putina lumina.

alice


Vorbesti extrem de depreciativ la adresa copilului tau, alternand cu vorbirea apreciativa. Mai exact: ai un copil inteligent, care stapaneste bine logica, are simt de observatie, etc., dar esti ferm convinsa ca nu poate intelege ce i se intampla si nu poate gasi solutii la ceea ce il framanata. L-ai lasat vreodata sa incerce? Ai avut vreodata rabdare sa-l astepti pana te intreaba el direct "ce e de facut?"? Si chiar si atunci, ai incercat sa-l directionezi cumva sa-si gaseasca singur raspunsul punandu-i intrebari? Si daca da, ai facut-o des?
Acorda-i incredere, nu-i chiar asa de neajutorat. La inceput nu va fi foarte eficient fiindca s-a obisnuit sa-i livrezi tu solutiile direct, dar e doar o chestiune de putin antrenament.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)


Mie nu mi se par EXTREM de depreciative frazele subliniate de tine.
Sa luam de pilda "Ei nu mai inteleg nimic si asteapta ca tu sa faci putina lumina." Este rau faptul ca eu presupun ca ei nu mai inteleg nimic? Trebuie sa presupun ca un copil stie totul si eu sa stau in fotoliu cu pipa in gura zicand "Hmmm"?

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui simali
[Mie nu mi se par EXTREM de depreciative frazele subliniate de tine.
Sa luam de pilda "Ei nu mai inteleg nimic si asteapta ca tu sa faci putina lumina." Este rau faptul ca eu presupun ca ei nu mai inteleg nimic? Trebuie sa presupun ca un copil stie totul si eu sa stau in fotoliu cu pipa in gura zicand "Hmmm"?

alice


Dupa parerea mea este foarte depreciativ sa presupui ca el nu mai intelege nimic. De unde stii ca nu intelege? Eu cred ca intelege foarte mult.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui gazzella

Citat:
citat din mesajul lui simali

Citat:
citat din mesajul lui gazzella

Citat:
Copilul scolar se valorifica si in functie de notele din carnet si de rezultatele de la teste.

daca o face e grav, asta dupa standardele mele educative
pentru tine nu e grav, asta dupa ale tale standarde educative
simali, continuam sa vorbim 2 limbi diferite


Bendis (2 ani, 2 luni) si Felix (4 ani, 2 luni)

"Il bambino e l'unico essere ragionevole in un mondo folle"
Daiario clinico, Sándor Ferenczi

Vanità di vanità


Constatare: copilul se valorifica (cred ca numai ca elev) dupa notele de la un test.
Opinia TA: asta-i grav.
Intrebare: Ce-i de facut? Il convingem ca el este ceva mai valoros de atat, ca notele nu conteaza, etc. sau facem ca nenea Gordon si, pasivi, il lasam sa ajunga singur in 2-3 ani la concluzia asta ?

P.S. Reciteste ce-am scris. EL se valorifica asa. EU nu dau doi bani pe note.

alice


da!!!
il convingi fiind de partea sa 2-3-14 ani de acum inainte
la naiba cu notele, du-te si stai cu el, povestiti incantati despre miturile olimpului ca stiu ca va plac amandorura

bunicul meu avea o influenta destul de mare cat sa-si permite sa-mi cumpere un carnet numai de 10 si n-a facut-o niciodata
in schimb discuta cu mine muulte, il vedeam cum i se lumina fata discutand cu mine, abordand totul cu seriozitate, nu era nimic din complezenta, educativ, vadeam aceasi raportare la mine pe care o avea la prietenul sau, nenea Andron
iar asta ma facea sa nu ma indoiesc de valoarea mea, eram absolut speciala (chiar cu 2 in carnet pentru insolenta, indolenta si nu mai stiu ce)
fii oglinda copilului tau, lasa la o parte temerile, prejudecatile, lasa-l sa se reflecte in tine cu placerea de-a experimenta, a se experimenta
ori pentru asta uita de morala, indemnuri, goleste-te de tot ca sa-i permiti sa se reflecte simplu, curat

acum chiar ies, o zi placuta sa ai!

Bendis (2 ani, 2 luni) si Felix (4 ani, 2 luni)

"Il bambino e l'unico essere ragionevole in un mondo folle"
Daiario clinico, Sándor Ferenczi

Vanità di vanità


Exact asta si fac. Plus unele probleme suplimentare (dar nu din cartile de la scoala) daca simt ca ceva nu stapaneste bine - ceva care mi-a fost aratat tot prin nota la un test. Eu ma uit pe testele lui si vad ce-a gresit. Daca e ceva ce el chiar nu stie il ajut sa fixeze. Nu-l las sa mearga si maine si poimaine la scoala si sa fie dezprobat in continuare ca nu stie chestia aia.

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui mariamunteanu


Motto-ul gradinitei baietilor mei este preluat din teoria Montessori si suna asa: "ajuta-ma sa pot singur". Frumos, asa-i ?

Maria
ca macar

Si eu sunt mare fan Montessori.
Am citit mai multe carti scrise de Maria Montessori si am aplicat foarte multe idei.
"Ajuta-ma sa pot singur" este unul dintre motto-urile mele preferate.

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Citat:
citat din mesajul lui simali
[Mie nu mi se par EXTREM de depreciative frazele subliniate de tine.
Sa luam de pilda "Ei nu mai inteleg nimic si asteapta ca tu sa faci putina lumina." Este rau faptul ca eu presupun ca ei nu mai inteleg nimic? Trebuie sa presupun ca un copil stie totul si eu sa stau in fotoliu cu pipa in gura zicand "Hmmm"?

alice


Dupa parerea mea este foarte depreciativ sa presupui ca el nu mai intelege nimic. De unde stii ca nu intelege? Eu cred ca intelege foarte mult.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Iti dai seama cand nu intelege o chestie pentru ca spune ceva legat de context si face o asociere foarte prapastioasa.

alice

Editez ca sa precizez ca "Ei nu mai intelg nimic" este legat de faptul ca de foarte multe ori societatea sau scoala bulverseaza sistemul de valori al copiilor punandu-i astfel intr-o situatie de neintelegere.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mariamunteanu spune:

Citat:
citat din mesajul lui simali

Editez ca sa precizez ca "Ei nu mai intelg nimic" este legat de faptul ca de foarte multe ori societatea sau scoala bulverseaza sistemul de valori al copiilor punandu-i astfel intr-o situatie de neintelegere.


Da, da, de o mie de ori da. Ce sa inteleaga copiii, cand nici noi nu mai intelegem uneori pe ce lume traim incotro ne indreptam ? Copiii au nevoie de lucruri limpezi, nu de complicatiile si alambicarile pe care le-au creat parintii si bunicii lor.

maria

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Simali pai nu zice nimeni sa nu discuti cu el, sa nu dezbateti amandoi problemele societatii si lumii, dar fa-o de pe pozitie de egalitate. Nu ii predica pornind de la ideea ca el nu intelege nimic, permite-i sa-si construiasca si sa-si expuna propriile idei si teorii, discuta cum ai discuta cu un prieten. Nu ii impune parerile tale si nu ii critica si corecta parerile lui. Da-i ocazia sa si le schimbe singur daca nu sunt corecte.


Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Eu cred ca over-analizati, adica pe romaneste, prea despicati firul in patru Terminati cu analizele si treceti la munca pe teren

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anca_a spune:

Citat:
citat din mesajul lui simali
Sau daca zicea:
Copilul: Nesimtita de diriga m-a trimis la director astazi.
Parinte: Da?
Copilul: Are tupeu nu joaca. Auzi, sa ma trimita la director pentru ca stau de vorba cu colega. Dar ce s-o astepta sa fac in timpul orei de mate? Eu ma fac manechiurista; nu-mi trebuie matematica...
Parinte: Hmmmm. Chiar asa?


alice


Ah, daca in urma ascultarii pasive copila se face manichiurista inseamna ca metoda a dat gres. Pai poate chiar nu ii place matematica. Si poate va ajunge o manichiurista exceptionala.
Nu-i de vina nici metoda lui Gordon si cu siguranta nici copilul ca asteptarile noastre vizavi de ce trebuie sa ajunga cand va fi mare nu corespund cu ceea ce isi doreste el sa faca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns olympia spune:

"Iti dai seama cand nu intelege o chestie pentru ca spune ceva legat de context si face o asociere foarte prapastioasa."

Poti sa ne dai un exemplu? De "asociere foarte prapastioasa"?

Mergi la inceput