N-am curaj sa conduc (4)

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns andre_ea spune:

Am primit asta pe mail si m-am gandit sa copiez si pentru voi.

AMENZI DE SPERIAT IN NOUL COD RUTIER

Autor: MONICA STAN



Din aceasta toamna (21 septembrie) intra in vigoare noua legislatie
rutiera, care aduce o noua belea pe capul soferilor - sistemul
punctelor-amenda.




Astfel, potrivit noului Cod Rutier, soferii care incalca regulile de
circulatie vor primi puncte in functie de gravitatea abaterii. Un
punct-amenda valoreaza 10% din salariul minim pe economie (circa 330.000
de lei vechi). Vor exista cinci clase de sanctiuni, carora le va
corespunde un anumit numar de puncte-amenda, in functie de gravitatea
faptelor si de pericolul social pe care acestea il prezinta.


TIPURI DE AMENZI


Clasele de sanctiuni sunt urmatoarele:
clasa I de sanctiuni - 2 sau 3 puncte-amenda
clasa a II-a de sanctiuni - 4 sau 5 puncte-amenda
clasa a III-a de sanctiuni - de la 6 la 8 puncte-amenda
clasa a IV-a de sanctiuni - de la 9 la 20 puncte-amenda
clasa a V-a de sanctiuni - de la 21 la 100 puncte-amenda (se aplica doar
persoanelor juridice)


AMENDA MINIMA


Potrivit claselor de sanctiuni cea mai mica amenda aplicata va fi de
doua puncte, adica 660.000 de lei. Pentru abaterile mai grave, cum ar fi
si aceea de a arunca gunoiul din masina in mijlocul strazii, soferii vor
plati pana la 20 de puncte-amenda, adica 6.600.000 de lei. Valoarea
amenzilor rutiere va creste de fiecare data cand guvernul va majora
salariul minim pe economie.


PUNCTELE DE PENALIZARE


Punctele se vor da conducatorilor auto in functie de gravitatea
abaterii. Astfel, doua puncte de penalizare se vor acorda soferilor care:
a) folosesc telefonul mobil la volan; b) nu poarta centura de siguranta;
c) circula pe un drum interzis; d) depasesc viteza cu maxim 20km/h;
e) stationeaza neregulamentar; f) refuza inmanarea actelor politistului.
Trei puncte de penalizare vor capata conducatorii auto care: a) depasesc
viteza cu maxim 30 km/h; b) nu respecta indicatorul de ocolire la
refugiul de tramvai.
Patru puncte de penalizare vor lua cei care: a) nu respecta indicatorul
"STOP"; b) depasesc viteza cu maxim 40 km/h; c) circula fara lumini
corespunzatoare;
d) conduc pe linia de tramvai.
Cele mai multe puncte, si anume 6 la numar, vor fi luate de soferii
care: a) depasesc viteza cu maxim 50 km/h; b) stationeaza si parcheaza
pe autostrada; c) nu respecta indicatoarele de la trecerea peste calea
ferata; d) incalca linia continua.


15 PUNCTE - PERMIS SUSPENDAT


Soferii care incalca legea vor primi amenda propriu-zisa, la care li se
vor adauga si puncte in functie de clasa de gravitate si pericolul din
care face parte infractiunea sau contraventia comisa. Punctele de
penalizare primite de fiecare sofer raman trecute in "cazierul"
soferului o jumatate de an, iar numarul lor creste cu fiecare noua
amenda primita in acest interval de timp.
Conducatorii auto care acumuleaza 15 puncte raman automat fara permisul
de conducere pentru o perioada de 30 de zile. Soferul care a reusit sa
stranga 15 puncte va trebui sa se prezinte personal la unitatea de
politie pe raza careia locuieste si sa-si predea permisul in maximum
cinci zile dupa ce primeste o instiintare scrisa in acest sens. Daca nu
face acest lucru, perioada de suspendare a permisului se prelungeste cu
inca 30 de zile.
In cazul in care un conducator auto cumuleaza din nou cel putin 15
puncte de penalizare in urmatoarele 12 luni de la data expirarii ultimei
suspendari a exercitarii dreptului de a conduce, permisul ii va fi
ridicat pentru o perioada de 60 de zile.


"VESTEA BUNA"


Vestea buna este ca punctele de penalizare se anuleaza la implinirea
termenului de 6 luni de la data constatarii contraventiei, iar
suspendarea exercitarii dreptului de a conduce anuleaza toate punctele
de penalizare acumulate pana in acel moment. Odata cu intrarea in
vigoare a noului Cod Rutier, soferii care vor blocha intentionat
circulatia pe drumurile publice vor fi considerati infractori. Tot
infractiune va fi considerata si participarea la curse neautorizate de
masini sau organizarea unor astfel de intreceri.


PIETONII RESPONSABILI


Pietonii vor fi responsabili de locul prin care vor traversa. Astfel,
daca un pieton este lovit de o masina atunci cand traverseaza strada
prin loc nepermis sau fara sa tina cont de culoarea rosie a semaforului,
el va fi singurul vinovat de producerea accidentului atata timp cat
soferul a respectat toate
regulile de circulatie.




Andreea, mami de Shurubar - 10.08.2005
POZE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Kittie spune:

Andreea mersi mult!



, mami de ( 13oct04 )

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giul spune:

Multumim pentru informatii.Uneori ma gandesc pentru cine sunt facute aceste reglementari caci majoritatea soferilor nu tin cont de ele.Pentru ca am invatat drumul spre mare ,am mai fost odata pana la eforie sud ,intre timp s-a mai dat in folosinta o bucata de autostrada care are restrictie de viteza 80 km/ora si pe portiuni mici chiar de 60,40 km/h.Cel putin in timpul in care am trecut eu respectand indicatoarele toata lumea a trecut fluierand si depasindu-ma absolut cu viteze mult ,mult mai mari,chiar daca erau si avertizari de radar.Nu va mai spun ca trecerea peste linia continua nu e respectata deloc .in privinta circulatiei pe banda a 2-3-a desi pentru incepatori nu e corect,in zona mea pe banda de langa trotuar sunt parcate masini ,nu mai vorbesc in curba si rampa ,pericolul ca pietonii sa iasa sinucigas alergand spre ratb,este mare ,ca sa te incadrezi spre stanga sau dreapta uneori e dificil,pentru un incepator e mult mai greu si atunci merg de regula pe banda din mijloc .Pe autostrada am mers numai pe banda 1 -a si am depasit pe a 2=a dupa care am revenit pe 1 .Toate acele urme de frana precum si banda metalica, care desparte sensurile si care in multe locuri era deformata de la accidente mi=au cam zburlit pe sira spinarii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iliuta spune:

Nu ma imiedica nimic sa-l duc eu la garaj.....din contra, drumul il stiu cu ochii inchisi, iar el chiar ma roaga sa fac asta. Chiar azi mi-a zis: N-ai mai vrut sa conduci.....Poate totusi sunt o lasa, desi nu vreau sa recunosc....


"Prietenia este mana care-ti sterge lacrima atunci cand viata te doare......"

Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giul spune:

Categoric nu e vorba de lasitate,traiesti un blocaj psihic asa cum am trait si eu .Incearca sa te obisnuiesti cu masina fara sa pleci undeva.Fa curat oricat ar fii de curata,ia cartea de utilizare si stai sa citesti in masina,cu usile deschise ,afla unde sunt diverse butoane si la ce folosesc,chiar daca stii,la cartea mea de logan ,la sfarsit are si cauza anumitor probleme tehnice si rezolvarea lor.Stai in masina fara sa bagi cheia in contact ,misca schimbatorul de viteze pana te saturi,apasa pe ambreiaj ca sa -ti dai seama in ce fel de miscare il eliberezi,misca scaunele ,sterge oglinzile ,ai sa intelegi ca acest blocaj psihic vine si de la necunoastere.ai sa intelegi ca odata ce tu esti familiarizata cu aceste probleme si stii dinainte cum trebuie sa reactionezi in diverse situatii cat mai natural desi ai studiat de acasa,-trec pietonii,ambreiaj si frana usor,-schimbam viteza,apasam ambreiajul pana la fund,schimbam banda ,ne asiguram,semnalizam ,eu il aud si acum pe instructor.Unul dintre copiii mei a avut meningita inainte de clasa 1-a si la scoala a mers tare greu in primul an .am pus peste tot la nivelul lui siruri de cifre (hartii lipite),grupuri de litere si cuvinte astfel ,ca le vedea mereu le putea recunoaste mai usor,aveam si melodii inventate pentru fiecare .Pentru scoala de soferi am invatat fiecare semn scris si desenat de mine ,pe faianta din dreptul mesei am si acum niste coli A4-cand e interzis sa opresti ;sa intorci ;sa depasesti.Daca stii cum sa reactionezi in anumite situatii are sa-ti fie mai usor .Problema cea mare este sa intelegi ca masina e in subordinea TA.Fara tine va sta fara sa se miste din loc pana la adanci batranete.Mie imi era groaza doar sa o vad,in vreme ce una lume ar pune patul in strada sa pazeasca masina de hoti,cred ca ma uitam doar daca nu si-a facut cineva pomana cu mine s-o fure sa ma scuteasca de suferinta .Acuma am 1562 km .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

Fetelor, stiti ce am observat eu la mine? Conduc f bine, nesperat de bine, atunci cand sunt presata de o problema si nu mai am timp sa ma gandesc cum calc ambreiajul, unde ma incadrez acum etc.
Am constatat asta cu ceva timp in urma, dar am zis ca ma insel. Azi am avut confirmarea ca nu m-am inselat.
Ma asigram fara sa ma gandesc ca tb sa fac asta, schimbam benzile atunci cand tb si cum tb, fara a sta o mie de ani sa ma intreb: pot sau nu pot?
Voi ati sesizat asa ceva? Ca atunci cand nu sunteti f incordate pe manevre sa le faceti in mod automat si bine?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giul spune:

Asa cred si eu .Astazi am reusit inconstient bineinteles sa nu mai ma trezesc stresata cu noaptea in cap ca o duc pe soacra mea la Cora .Chiar n-am mai simtit nimic ,tocmai ca am o problema care ma preocupa .Ambreiaj ,frana,semafoare,astazi am fost amabila cu toti pietonii-de ce nu eram si inainte?din cauza ambreiajului.Si tot cu ajutorul altei preocupari am reusit sa-mi depasesc groaza de masina .Dar sa stiti ca oricate probleme as avea mirosul de plastic din masina si cel din portbagaj in care s-a impregnat si cel de la bradutul mirositor imi mananca viata Bradutul ala l-am aruncat de mult timp ,dar daca in masina mergem cu geamurile deschise,in portbagaj ...Fetelor cu ce viteza se trece calea ferata cu bariere incet fara sa opresti motorul?Am intrebat un taxi si mi-a spus :cu 1 a,nu ma opresc la bariera sa ma asigur?Zic ,dupa ce ca e aglomerat mai opresc si eu sa ma asigur ,poate mai mi se opreste si motorul,sa vezi circ !Cred Marci ca suntem pe drumul cel bun ,chiar daca lumea mai e prin concediu si e mai liber ? pe sosele,incet pana vin conditii mai grele de condus ,reusim sa ne intram in mana cu manevrele .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Kittie spune:

DAca e cale ferata semnalizata (cu semafoare si bariere) in principiu se tine cont de culoarea semaforului (chiar daca , din reflex, tot te mai uiti stanga-dreapta sa te asiguri ca nu trece'celeratu). Daca e nesemnalizata (sau semnalizatoarele electrice nu functioneaza) trebuie sa urmezi indicatoarele si ultimul, inaintea caii ferate propriu zis este cel de STOP!!! asa ca, incetinesti pana la in principiu viteza 2a ca sa nu dai masina de tot in nas cu 1a. Nu exista o viteza 'legala' cu care se trece calea ferata fara sa ti se opreasca motorul. Oricum trebuie ambalata putin ca sa treaca peste sine, dar pentru ca se presupune ca vii din mers, a 2a e suficienta . Ca sa repornesti, insa, dupa ce ai trecut sinele, ar fi cazul sa o iei mestereste cu a1a. Dar asta-ti spune si masina.. NU stiu cat de explicita am fost.. N-am gandit-o efectiv atunci cand treceam calea ferata.. dac-as fi facut-o probabil ca suna mai elocvent procesul ...



, mami de ( 13oct04 )

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

Kittie, probabil ca giul se refera la calea ferata din oras, cum ar fi cea din militari sau cea de pe trafic greu.
Giul, daca e asa, nu tb sa opresti.Viteza este in functie de cat de inalta este sina si de gropile existente. Pe cea de la trafic greu o iau si cu a treia, pe cea din militari numai cu a doua.
In afara orasului este asa cum ti-a zis Kittie, opresti acolo unde ai vizibilitate sa te asiguri, in cazul in care nu este semaforizata.
Nu stiu de ce ti se opreste tie motorul, mie nu mi s-a intamplat niciodata la trecerea caii ferate. In alte conditii,da.
Problemele mari le aveam la plecarea din rampa, mi se oprea inima in loc cand stiam ca tb sa merg pe la cotroceni in aglomeratie.
Si eu sper sa ne formam mana pana in iarna, nu mi-as dori sa tin masina in strada pana se topeste zapada.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andre_ea spune:

Bravo fetelor! Ma bucur ca simtiti ca inregistrati progrese.
Eu tocmai ce am intrat ca sa va spun ca eu fac prostii. Desi nu mai am frica de trafic si nu mai stau incordata la volan, tot fac cate una. Si chiar credeam ca nu mai fac din astea.
Ieri veneam de pe Sos. Giurgiului si la Toporasi trebuia sa fac stanga sa intru pe strada cu acelasi nume. Semaforul verde, deci ma bag, numai ca a trebuit sa-i dau prioritate tramvaiului care venea din sens opus. Pana a trecut tramvaiul s-a dat verde pentru ceilalti si atunci mi-am dat seama ca eu ma aflam pe contrasens. Nu luasem stanga indeajuns de larg. Am primit cateva claxoane, cine stie cate injuraturi si cruci facute de cei care m-au vazut. Dupa ce au trecut cateva masini am putut sa intru si eu pe drumul bun. Pentru cine nu cunoaste intersectia, sa nu va imaginati ca e una cu doua strazi perfect perpendiculare. Strada pe care intram eu e putin oblica, intersectia mai larga putin si poate de aia m-am incurcat. Zic si eu.
Oricum nu ma descurajez. Conduc in continuare.



Andreea, mami de Shurubar - 10.08.2005
POZE

Mergi la inceput