Plecarea din panta
Sotul meu are carnet de 7 ani dar n-a condus decat de cateva zeci de ori in intervalul asta, in mare parte din lipsa de masina.
Acum 5 zile ne-am cumparat prima noastra masina, Opel Astra. O iubesc ca pe ochii din cap si nu vreau s-o supar cu absolut nimic. Numai ca nu conduc eu si nu depinde de mine.
Barbatu-miu are o maaaare problema si anume plecarea din panta, de fapt mai tot ce implica frana de mana.Asta pt. ca rabla de Dacie din Ro o avea blocata si omul n-a folosit-o niciodata.
Si nus' cum naiba se face ca sunt pante peste tot: la semafoare, in parcaje, etc, n-ai cum sa le eviti. De cate ori ajunge intr-o situatie cu panta invariabil se intampla ceva, deocamdata fara urmari dar ulciorul nu merge de multe ori la apa.
Sa-mi explice si mie cineva care sunt pasii care trebuie facuti si in ce ordine, ca sa vaz si io ce naiba greseste de scapa masina inapoi, urla motorul de mi se face pielea gaina sau invarte cauciucurile pe loc.
just me
Raspunsuri
maggda spune:
Sotul tau nu "simte" destul de bine motorul.Pe vremea lu impuscatu la scoala de soferi era oprirea in panta si pornirea (se facea pe rampa in poligon)fara a actiona frana de mana.Daca te opresti fara frana de mana ti piciorul pe frana pana cand vrei sa stai pe loc cand vrei sa pornesti lasi incet frana si cum lasi de pedala de frana in acelasi ritm apesi pedala de acceleratie.Daca nu lasi de frana si ambalezi motorul "urla" masina , daca lasi de frana si nu apesi destul acceleratia o ia la vale:)).Cu frana de mana e la fel, in timp ce lasi incet frana de mana apesi frumos pe acceleratie si f important la ambele variante cu MULT SIMT la picioare.
succes!
Magda si Bianca 7 anisori
http://community.webshots.com/user/danut1965
Leta spune:
Deci plecam de la momentul in care masina e la punctul mort si frina de mina ridicata
1. apesi ambreiajul
2. bagi in viteza 1
3. pui mina pe frina de mina
4. incepi sa slabesti frina de mina CONCOMITENT cu apasarea acceleratiei si ridicarea ambreiajului (adica simultan cu pornirea masinii)
Ideea este sa bagi masina intr-a-ntiia cit timp este frina de mina ridicata; altfel te vei grabi sa muti mina de pe frina pe schimbator si pierzi secunde pretioase.
Leta si un bebe
POZE DE OCTOMBRIE
want my life back
anka-maria spune:
E clar, ma gandeam io ca nu e simplu. Fiind masina noua si foarte diferita de Dacie el inca nu simte acceleratia, i se pare ca "fuge" masina de sub el. Plus ca este o fiinta foarte agitata si cand ajunge in situatia limita se grabeste cu mutarile si le incurca sau le executa in alta ordine si de aici dezastrul.
Uf, mi se rupe inima cand aud motorul ala urland
just me
Teodora D. spune:
quote:
Originally posted by maggda
Sotul tau nu "simte" destul de bine motorul.Pe vremea lu impuscatu la scoala de soferi era oprirea in panta si pornirea (se facea pe rampa in poligon)fara a actiona frana de mana.Daca te opresti fara frana de mana ti piciorul pe frana pana cand vrei sa stai pe loc cand vrei sa pornesti lasi incet frana si cum lasi de pedala de frana in acelasi ritm apesi pedala de acceleratie.Daca nu lasi de frana si ambalezi motorul "urla" masina , daca lasi de frana si nu apesi destul acceleratia o ia la vale:)).Cu frana de mana e la fel, in timp ce lasi incet frana de mana apesi frumos pe acceleratie si f important la ambele variante cu MULT SIMT la picioare.
succes!
varianta asta am invatat-o si eu la scoala de soferi,acum 3 ani. vreau doar sa fac mentiunea ca trecerea de la pedala de frana la acceleratie se face-rapid-in momentul in care masina incepe sa trepideze putin.
Anka, e nevoie de putin exercitiu, nu-i nimic ca urla motorul pana invata sotul cum sta treaba, mai bine ati gasi o panta intr-un loc mai putin circulat pe care sa exerseze.Succes!
Somewhere on this globe, every ten seconds, there is a woman giving birth to a child. She must be found and stopped.
dante01 spune:
hai bre, ca-i simplu de tot...
cum am fost invatat eu la scoala de soferi (pe aici)
cand ai oprit in panta sa zicem ca ai tras frana de mana ca sa nu stai cu piciorul pe frana sa obosesti...
cand se face sa pleci, bagi frumos in viteza intai, apesti un pic aceleratia si dai drumul usurel la ambreiaj, cate un pic, pana simti ca masina da sa plece, chiar daca e frana de mana tras se simte cum ca ar vrea sa plece...In momentul ala, nu mai acelerezi, dar o ti acolo si dai usor drumul la frana de mana...Si garantat suta la suta, vb emisiunii aleia de la TV masina pleaca inainte si foarte frumos...in timp, o sa isi formeze deprinderea sa faca chestia asta fara a mai apela la frana de mana, it just take some practice...
bafta!
...Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late...
Darria spune:
Ce poate sa faca: practica(sa fie mai rapid in executie), sa-si obisnuiasca picioarele cu acest joc, fara a mai fi nevoie de frana de mana(uneori nu ai timp de ea, e mai simplu fara ea).
Gasiti o strada libera(daca nu aveti acces la poligon) cu o inclinatie mai mare si sa faca exercitii pana o sa-i iasa bine plecarea.
Pe masura ce o sa conduca o sa capete dexteritate.
Bafta si poate asta te ambitioneaza sa fii si tu in curand soferita
noi
numeioana spune:
Am inteles ca e vorba despre rampa, si nu despre panta. Rampa se numeste in sensul in care urci. Eu intalnesc acest "obstacol" de cand m-am urcat la volan, insa tot de atunci am invatat cum sa trec peste el. In primul rand e vorba despre experienta, despre ureche si simt. Tehnic, fetele au explicat foarte bine. Important e sa auzi motorul si sa-l simti. Sa stii exact cand sa dai drumul la frana de mana si cat sa accelerezi, astfel incat sa nu turezi masina.
Nu cred ca foloseste cineva mai mult decat mine aceasta tehnica Ai mei au casa pe un deal, stau sa se deschida poarta si apoi trebuie sa plec din rampa. Nu e greu, e vorba de exercitiu.
Ioana
V. Erica spune:
Cred ca numai practica il poate ajuta sa nu greseasca.
Dana, Eric (27.01.2002) si Ruxi (10.01.2005)
anelize spune:
In timp se va obisnui cu masina,masina cu el si nu o sa mai aiba nevoie de frana de mana.Muuult succes si putine rampe!!!!!!
adriana spune:
quote:
Originally posted by Teodora D.quote:
Originally posted by maggda
Sotul tau nu "simte" destul de bine motorul.Pe vremea lu impuscatu la scoala de soferi era oprirea in panta si pornirea (se facea pe rampa in poligon)fara a actiona frana de mana.Daca te opresti fara frana de mana ti piciorul pe frana pana cand vrei sa stai pe loc cand vrei sa pornesti lasi incet frana si cum lasi de pedala de frana in acelasi ritm apesi pedala de acceleratie.Daca nu lasi de frana si ambalezi motorul "urla" masina , daca lasi de frana si nu apesi destul acceleratia o ia la vale:)).Cu frana de mana e la fel, in timp ce lasi incet frana de mana apesi frumos pe acceleratie si f important la ambele variante cu MULT SIMT la picioare.
succes!
varianta asta am invatat-o si eu la scoala de soferi,acum 3 ani. vreau doar sa fac mentiunea ca trecerea de la pedala de frana la acceleratie se face-rapid-in momentul in care masina incepe sa trepideze putin.
Anka, e nevoie de putin exercitiu, nu-i nimic ca urla motorul pana invata sotul cum sta treaba, mai bine ati gasi o panta intr-un loc mai putin circulat pe care sa exerseze.Succes!
Somewhere on this globe, every ten seconds, there is a woman giving birth to a child. She must be found and stopped.
Pentru ce spuneti voi aici mi-ar trebui cam 3 picioare. Unul sa stea numai pe ambreiaj, altul pe frana si cel de-al treilea liber, sa apese acceleratia cand dau drumul la frana.
Altfel cum sa fac jocul acela intre frana si acceleratie fara ambreiaj?
Adriana, mamica lui Codrin si aOlgutei