Plecarea din panta
Raspunsuri - Pagina 2
grati.ela spune:
Plecarea din rampa ca la carte este dificila. Eu am mers pe varianta rapid frana picior-acceleratie, dar sunt situatii in care esti obligat sa apelezi la frana de mana: de obicei in pasaje cel din urma ta nu pastreaza distanta si atunci nu ai incotro decat sa tragi frana. Oricum nevoia te invata (prima data pe mine m-a prins in Pasajul Obor si vazand ca nu ma descurc am pus masina pe avarie si am inceput sa plang...s-a prins tipa din spate ca am o problema si m-a depasit lasandu-mi in felul asta loc sa alunec un pic la vale).
Teodora D. spune:
quote:
Originally posted by adriana
Pentru ce spuneti voi aici mi-ar trebui cam 3 picioare. Unul sa stea numai pe ambreiaj, altul pe frana si cel de-al treilea liber, sa apese acceleratia cand dau drumul la frana.
Altfel cum sa fac jocul acela intre frana si acceleratie fara ambreiaj?[helP]
Adriana, stangul sta tot timpul pe ambreiaj, iar dreptul trece rapid de pe frana pe acceleratie.
Somewhere on this globe, every ten seconds, there is a woman giving birth to a child. She must be found and stopped.
dulcetica spune:
Sotul tau e stressat si ii lipseste experienta.Parerea mea este ca tebuie sa mergeti pe o straduta laturalnica unde ar fi conditii optime sa exerseze.
Lauraa spune:
cel mai simplu. Apesi ambreiajul pana jos. Dreptul sta pe frana (nu sta,apasa). Stangul se ridica usoooor pana la punctul unde masina incepe sa "tremure" si simti ca ar vrea sa plece. In momentul ala ridici piciorul de pe frana,il pui pe acceleratie (ambreiajul ramane acolo, la jumatea cursei in tot acest timp!!!) si apesi usor,timp in care ridici stangul si eliberezi ambreiajul. Nu iti trebuie frana de mana. E foarte simplu. Oricum, nu se mai face acum scoala care se facea pe vremuri,cu examen de poligon...Acum cipa-lipa ai permisul
Mama de Lara Celine
adriana spune:
Mie alternarea rapida a piciorului de pe frana, pe acceleratie, mi se pare complet aiurea/stupid/enervant. Tot timpul am senzatia ca l-am lovit pe cel din spate
Oricum tot sistemul e de mare rahat, mai ales cu o Dacie
(ma si intreb, la cate genii sunt in tara asta, de ce nu fac domne si ei o masina automata??)
Eu tot cu frana de mana actionez
Adriana, mamica lui Codrin si aOlgutei
Adela spune:
quote:
Originally posted by adriana
(ma si intreb, la cate genii sunt in tara asta, de ce nu fac domne si ei o masina automata??)
Adriana, mamica lui Codrin si aOlgutei
Bani sa ai ca masina automata exista!
Io plecarea din rampa am invatat-o cum a descris-o Lauraa (ulterior mi-a aratat sotul cum e si cu frana de mana dar inca nu m-am invatat asa.... sunt incepatoare deh ).
Adela , mamica de
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57912" target="_blank">Haideti sa ajutam un suflet de copil - Andrei Oniciuc
Lauraa spune:
quote:
Originally posted by adriana
Mie alternarea rapida a piciorului de pe frana, pe acceleratie, mi se pare complet aiurea/stupid/enervant. Tot timpul am senzatia ca l-am lovit pe cel din spate
PAi sigur ca ti se pare stupid si enervant daca nu poti sa o faci ca lumea. In ptimul rand piciorul nu trebuie mutat rapid de pe frana pe acceleratie.Daca ai simt in talpa si gasesti "punctul G" al ambreiajului poti sta cu dreptul in aer mult si bine,nu ai nevoie nici de frana si nici de acceleratie,mai ales daca masina are relantiul un pic mai sus ceea ce la Dacie pot sa rezolv manual in doi timpi (desigur ca nu e recomandabil mai ales vara,iarna ajuta cand pornirea da rateuri). Deci totul se face lejer si relaxat fara ca masina sa alunece in spate deloc. Ce te faci daca te lasa frana de mana balta? Eu asa am patit,era mereu stricata,nu ma puteam baza pe ea deloc. Inca putina experienta si simt la piciorul stang si n-o sa-ti mai para stupid
Mama de Lara Celine
adriana spune:
Laura, senchiu , dupa descrierea ta, imediat am simtit ca denumirea de "punctul G " se potriveste cel mai bine acestei.. indemanari a piciorului .
O sa ma chinui, fireste, sa gasesc punctul cu pricina, desi tot mi se pare chestia cu alternatu' picioarelor..
Adriana, mamica lui Codrin si aOlgutei
dpop spune:
varianta cu vibratiile e cea mai buna dupa parerea mea. si eu stau in orasul dealurilor....si pana m-am invatat sa misc repede picioarele - chestie care acuma o fac fara frana de mana, tec... fac miscarea asa rapid, ca masina nu scapa in spate decat 1 cm sau 2, si nimeni nu se pune asa aproape de tine in spate + ca la viteze asa mici, nu poate sa-i strice nimic la ala din spate.
asa ca foloseste vibratiile pana o sa prinzi indemanare (indepicioare) si o sa fii mai sigura pe tine.
si un sfat de la un sofer incepator abia devenit mai experimentat: nu asculta sfaturile pasagerului din drapta daca nu e sofer, chiar daca simti nevoia sa-ti confirme cineva ca ce faci faci bine...daca iti zice ca incapi undeva, sau ca urci o bordura, etc... eu am ascultat asa si mi-am spart un cauciuc pe o bordura ascutita :(
anka-maria spune:
Vaz ca avem soferite foarte pricepute printre noi.
Problema cu masina oprita in rampa(fara frana de mana) este ca oricat de rapida ar fi schimbarea frana, aceleratie, tot aluneci un pic in spate si te sperii daca esti incepator. Plus ca in situatia noastra panta e foarte mare si tii foarte greu masina sus, tre sa apesi zdravan frana de picior, cum o ridici putin cum o iei repede la vale. Frana de mana "ingheata" practic masina si la plecare nu mai aluneci, cu diferenta ca trebuie sa stii sa pleci corect de pe loc.
Culmea este ca manevra ii reuseste foarte bine cand nu e nimeni pe drum. Problema la noi este ca in fata este sosea si tu trebuie sa astepti un moment bun ca sa iesi in strada. Cand nu e nimeni si nu se grabeste, treba merge bine. Cand e trafic si trebuie sa prinzi o portita de cateva secunde ca sa iesi, atunci iese total anapoda.
Pana una-alta am schimbat parcajul cu unul drept
just me