Vreau sa-mi fac firma !!!!

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns dandana spune:

zic si eu ce am auzit
certificat trebuie daca intre momentul in care s-a infiintat firma si momentul in care se cere deschidere cont sau deblocare in cazul asta, a trecut ceva timp. nu de alta dar daca dupa ce ai infiintat firma ai fugit sa faci cinestie ce modificari. daca e imediat nu cere. explicatie de la raiffeisen

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bibi spune:

certificat constatator in regim de urgenta( 2 zile lucratoare) 450.000 lei

Bibi si David (08.07.2003)
http://community.webshots.com/user/bgoran

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vilma spune:

N-a trecut nici o luna de la infiintarea firmei.
Si n-am ajuns la banca, dar imi e teama ca banca tiriac sa nu fi fost o alegere ne-inteleapta.

Vilma, Anca (3 ani) si Tudor (11.12.2003)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rozi spune:

Eu am scos cele 2 mil cam a doua zi dupa infiintarea firmei! Fara nici un fel de discutii! Desigur, la alta banca...

Parerea mea: mi se pare un abuz solicitarea lor!

PS Dar un ordin de plata te lasa sa faci? Sa virezi banii in alt cont, la alta banca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Laura T spune:

Vilma, si mie la BCR mi-au cerut certificat constatator, tot 300.000 am platit. Si vezi ca e valabil 30 de zile.

Laura si bebitele: Bianca (5 ani si jumatate) si Ramona (2 ani si 5 luni)
http://community.webshots.com/user/lauratenea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns vilma spune:

Multumesc pentru raspunsuri.

Vilma, Anca (3 ani) si Tudor (11.12.2003)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kyky97 spune:

Ma numar si eu printre cei care au "indraznit" sa-si faca o firma. Vineri mi-au iesit actele de la Registrul Comertului, in week-end m-am intalnit cu avocatul care mi le-a pus in brate si cu asta treaba pentru care a fost platit s-a incheiat.
Acum sunt putin " zombie" si nu stiu incotro s-o apuc.
Va rog sa ma ajutati in urmatoara problema: ce pasi trebuie sa urmez acum ca sa pot derula activitatea?
Am vorbit cu un contabil care mi-a spus ca trebuie sa:
- imi comand la Imprimeria Nationala facturi si chitante personalizate
- sa cumpar nu stiu ce registre - de unde?
- sa-mi fac stampila
- sa-mi deschid contul in banca (il pot folosi pe cel unde am depus capitalul social sau trebuie sa trec prin demersulrile pe care le-ati facut voi cu obtinerea certificatului constatator etc, etc..?)
- sa imi inchei contractul de munca (eu voi fi si salariat al microintreprinderii) si sa-l depun la ITMB
- sa inchei contractele de comodat (pentru casa, masina, telefon) - pentru ca vreau sa-mi trec o parte din cheltuielile personale pe firma - puteti sa ma ajutati cu niste clauze de folosinta si de suportabilitate a acosturilor? Pot trece si cheltuielile de asigurare a acestor bunuri pe firma? Am inteles ca acestea nu trebuie legalizate la notariat.

Ce ar mai trebui facut ca deja parca e prea mult?

Multumesc din suflet,

Liliana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dandana spune:

liliana, e cam mult ce vrei tu dar...

iti recomand forumul de pe www.indaco.ro
gasesti acolo raspunsuri in arhiva

- iti faci stampila
- iti faci cont in banca, la aceeasi sau la alta, daca e atat de repede nu cred ca-ti cere nimeni certificat
- declari la administratie in 5 zile contul cu formular legea 57 sau 67 () formular tampit de pe la xeroxul de la administratie
- formularul 010 la administratie, sunt unele care nu primesc, il trimiti prin posta cu confirmare de primire si valoare declarata pt ca codul de procedura fiscala spune ca trebuie sa te declari in 30 de zile
- cumperi registru inventar si registru jurnal, le snuruiesti, stampilezi si la dministratie le inregistrezi
- tot de la administratie cumperi registrul unic de control pe care il inregistreaza ei, ultimele 2 puncte repede (nu mai stiu termenele) si cu o imputernicire pe care o gasesti pe la xeroxurile de la administratii
- in termen de 60 de zile de la data de pe certificat, angajezi om, vezi ca daca esti unic actionar nu poti sa te angajezi pe tine (poveste veche, daca tu vrei mergi la tribunal, vei castiga)
- in termen de 30 de zile de la angajare cumperi registrul salariatilor, il numerotezi pe fiecare foaie (nu pagina) si il stampileaza cei de la camera de munca
- in termen de 20 de zile de la angajare, inregistrezi firma si contract la camera de munca
- evident facturi, chitante si fise de magazie pt documente (stiu ei)

- daca nu ai cedat, iti desfasori activitatea cu atentie ca luna octombrie trebuie inchisa si se depun declaratii pt ea pana pe 25, banuiesc ca doar 100 la administratie!

mai rezisti?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dandana spune:

am uitat! comodat pe masina si o parte din casa, doar o parte pt ca in restul stai!
trebuie la notar, nu scrie nicaieri dar... asa vrea cei de la finante, asa facem!
telefonul il treci pe firma pur si simplu la romtelecom
daca esti micro vei deduce benzina si reparatii, cota parte din intretinere, lumina (fara tva), eventuale imbunatatiri
eu nu m-as baga cu trecerea casei pe firma!


in afara de registrul unic de control, celelalte se pot lua de la diverta sau alte magazine specializate in chestii din astea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kyky97 spune:

Multumesc din suflet "dandana" ca ma scoti din "dandanale" !

Deci n-am terminat cu alergatul...
Oricum, chestia cu angajatul o stiam - l-am pus si pe sotul meu actionar (cu 10% ca sa nu zica ceva ca pe el nu-l baga nime'n seama! -:)) ca sa pot sa-mi trec cartea de munca pe firma.

Inca o data, multumesc!!!!!!

Liliana

Mergi la inceput