manipularea in arta, cultura, etc
Raspunsuri - Pagina 4
Adela spune:
quote:
Originally posted by lilanda
Nu e arta, nu e cultura, e reclama, deci e ... etc. Scopul declarat al reclamei (sub toate formele ei "comerciale") este manipularea. Spotul TV, de ex., iti baga-n cap din 20 in 20 de minute cel putin, ca produsul X e cel mai bun, cel mai tare, ca fara el nu poti trai si ca atare, trebuie musai sa-l cumperi. Interesant e ca si reclama e "manipulata", adica se foloseste la rindul ei, de niste clisee vizuale, lingvstice sau de alta natura, intens si anterior promovate. Concret..."ia-ti crema de corp cutarica, unge-te peste tot cu ea si in curind, o sa arati ca modelul asta: inalta, slaba, tuciurie, cu parul lung si pielea fiiiiiiiiina". Ei, iti cumperi crema??? Daca iti mai garanteaza ca pina si celulita dispare sigur ti-o iei. Asta e reclama clasica. Am vazut ce-i drept si una atipica, la crema Dove. Se pare ca firma producatoare nu a ramas indiferenta la protestele publicului consumator (in majoritate femei care nu sint nici tocmai inalte, nici tocmai slabe, nici cu parul lung, dar care mai gindesc) si care a cerut, el publicul, ca daca tot e sa fie reclama, pai sa fie una "adevarata". Asa se face ca in ultima vreme crema Dove este promovata in revistele ptr. femei prin intermediul unei machete in care apar 4 femei obisnuite, imbracate destul de sumar dar decent, si despre care se spune ca folosesc Dove. Una are burta, alta coapse mai pline, alta n-are talie, nu sint deloc inalte si n-au nici picioare lungi. Sint curioasa acum, care va fi efectul acestui tip de promovare...vor creste vinzarile la crema respectiva???Voi ce spuneti???
Nu stiu daca vor creste sau nu vanzarile dar daca toti posibilii clienti gandesc ca mine: faliment total! Tipul acesta de reclama nu ma atrage deloc! Nu sunt inconstienta sa cred ca voi ajunge ca si Naomi daca folosesc crema X insa prefer sa-mi arate o silueta de vis in reclamele pentru creme de corp (cu atat mai mult pentru distrugeea celulitei) Nu stiu, e ceva psihologic,....
Ca si sum mi-ar arata un chelbos care isi spala cele 2 fire de par pe care le mai are cu un sampon... Da vezi! Si le ingrijeste si sunt matasoase! Cum suna? Beah!
Eu nu ma mai iau demult dupa reclame (cel putin de cand sunt aici). Sunt abonata la o revista de consum care lunar testeaza piata la diferite produse: de la cosmetice pana la iaurturi cu fructe si se dau punctaje pentu calitate!
~~Adela &Julia
Lauraa spune:
quote:
Originally posted by lilanda
Nu e arta, nu e cultura, e reclama, deci e ... etc. Scopul declarat al reclamei (sub toate formele ei "comerciale") este manipularea. Spotul TV, de ex., iti baga-n cap din 20 in 20 de minute cel putin, ca produsul X e cel mai bun, cel mai tare, ca fara el nu poti trai si ca atare, trebuie musai sa-l cumperi. Interesant e ca si reclama e "manipulata", adica se foloseste la rindul ei, de niste clisee vizuale, lingvstice sau de alta natura, intens si anterior promovate. Concret..."ia-ti crema de corp cutarica, unge-te peste tot cu ea si in curind, o sa arati ca modelul asta: inalta, slaba, tuciurie, cu parul lung si pielea fiiiiiiiiina". Ei, iti cumperi crema??? Daca iti mai garanteaza ca pina si celulita dispare sigur ti-o iei. Asta e reclama clasica. Am vazut ce-i drept si una atipica, la crema Dove. Se pare ca firma producatoare nu a ramas indiferenta la protestele publicului consumator (in majoritate femei care nu sint nici tocmai inalte, nici tocmai slabe, nici cu parul lung, dar care mai gindesc) si care a cerut, el publicul, ca daca tot e sa fie reclama, pai sa fie una "adevarata". Asa se face ca in ultima vreme crema Dove este promovata in revistele ptr. femei prin intermediul unei machete in care apar 4 femei obisnuite, imbracate destul de sumar dar decent, si despre care se spune ca folosesc Dove. Una are burta, alta coapse mai pline, alta n-are talie, nu sint deloc inalte si n-au nici picioare lungi. Sint curioasa acum, care va fi efectul acestui tip de promovare...vor creste vinzarile la crema respectiva???Voi ce spuneti???
Ai uitat sa precizezi un amanunt important.Fetele din reclama sunt plinute dar au pielea intinsa si nu au celulita. Asta e mesajul."Nu e greu sa "intindem" pielea unui top-model...Acestea sunt femei obisnuite si uite ce piele au." Pentru ca aceasta crema este una de corp,de intindere,nu una de slabire. Reclama este f. buna,atunci cand ii citesti mesajul.Sau cand il auzi.
Explicatia lor la aceasta campanie este:
"Cand de pe panouri zambesc top-modele frumoase si slabe,cu corpuri de vis,multor femei le scade increderea in sine.DIntr-o data realizeaza ca au solduri prea late,burta prea mare si fundul...hm...
Dar Dove a descoperit.Tot mai multe femei se plac si fara masuri de parada (90-60-90) De aceea,Dove arata innoua campanie,femei normale,cu rotunjimi obisnuite si adevarate,care totusi se simt bine in pielea lor.Dove incuajeaza astfel femeile sa isi savureze frumusetea.Rotunjimi? Si ce? Important e sa fie intinse!"
lilanda spune:
Lauraa multumesc pentru descifrarea mesajului...chiar imi scapa!!! Mie una reclama mi se pare novatoare in sensul ca incearca sa sparga niste "tipare" si sa nuanteze fin procesul de manipulare. Parca despre asta se vorbeste aici, nu??? Exemplul meu vroia sa arate ca apar metode din in ce mai sofisticate de manipulare, care umbla finut acolo la subconstientul nostru facindu-ne sa credem ca, de fapt, se sparg clisee, se distrug modele, se reinventeaza normalul.
conchita spune:
quote:
Originally posted by Lauraa
Am. Timp n-am,ca sa filozofam ne pricepem toti. Si sa manipulam.
Ramonel :)))
numesti filosofie analiza literara care se facea la clasa a VIII-a? :))
deci tu erai?
Authority Zero
liris spune:
mie-mi place sa vad femei normale in reclame.
imi place reclama la Dove !!! asta de celulita!
Julie spune:
quote:
Originally posted by lilanda
[b] Mie una reclama mi se pare novatoare in sensul ca incearca sa sparga niste "tipare" si sa nuanteze fin procesul de manipulare. Exemplul meu vroia sa arate ca apar metode din in ce mai sofisticate de manipulare, care umbla finut acolo la subconstientul nostru facindu-ne sa credem ca, de fapt, se sparg clisee, se distrug modele, se reinventeaza normalul.
Subscriu, cu precizarea ca ca ceea ce face Dove mi se pare "cameleonic". O dovada de adaptare la "asteptarile" pietei. De multa vreme se vorbea despre introducerea femeilor "obisnuite, normale" in reclamele la produse cosmetice, deocamdata insa numai Dove a facut pasul (chiar si aici, in Japonia :)
J.
KLA spune:
Nimeni nu se poate salva de la aceste manipulari ptr.ca ele lucreaza cu subconstientul nostru.Sunt specialisti care studiaza sistematic mintea umana si mai ales tipul de manipulare care ar avea mai mult succes(ma refer la publicitatea comerciala).Publicitatea se bazeaza, cred,pe faptul ca persoanele-consumatorii nu stiu exact ce vor si atunci intervin publicitarii incercand sa-ti influenteze alegerea.Insa sa nu uitam si aspectul colorat si distractiv al publicitatii!