Bilet de avion
Zilele trecute i-am cumparat surorii mele un bilet de avion dus-intors pe ruta Romania-Japonia.L-am cumparat direct de la Finnair,de pe site-ul lor.Au intervenit niste probleme si a trebuit sa renunt la bilet.Zborul era pentru data de 18 ianuarie.Faza este ca cica daca am facut cancel la bilet nu imi mai returneaza nici un ban.!!!!!!A mai patit cineva asa ceva pana acum?
Raspunsuri
A_Iulia spune:
Depinde ce conditii avea biletul - daca era non-reimbursable, nu-ti da inapoi nici un ban.
vezi macar daca se poate modifica si poti sa-i schimbi coordonatele - adica sa alegi o alta data (poti sa-l amani cat doresti, poate la vara va dori sa vina)
Yaia spune:
Ayumi, depinde ce tip de bilet cumparasei. Daca era un bilet cu pret mai mic si care nu putea fi schimbat, era scrisa conditie cand cumparai biletul. Cele flexi sunt mai scumpe si pot fi schimbate ulterior, contra unei sume mici de bani, ba chiar pot fi anulate si primesti inapoi 90% din pret sau alt procent, in functie de perioada cand il schimbi/anulezi. In mod sigur atunci cand cumperi biletul de pe site-ul lor, inainte sa dai Accept sau Continue sau ce buton au acolo, dupa ce selectezi zborul scrie daca vrei bilet flexi sau alt tip de bilet.
Inainte sa introduci numele pasagerului, pe pagina anterioara, chiar scrie ca nu e permisa schimbarea numelui pasagerului pt. biletele ieftine (economy saver), in sensul ca daca sora ta nu poate merge, nu il poate vinde unei alte persoane, deci ei nu permit schimbarea numelui calatorului ca sa mearga altcineva cu acel bilet.
Uite, inainte sa confirmi plata, daca ai ceva bilet la oferta (economy saver), scrie asa:
FARE RULES:
DEPARTURE RETURN
Economy Saver
Changes are not permitted.
No refund for cancellation or unused tickets.
Deci depinde de tipul de bilet cumparat, dar daca e tipul asta, sigur iti spunea ca nu il poti schimba. Cele ce se pot schimba sunt mult mai scumpe si de obicei nu la oferte.
Imi pare tare rau sa aud ca sora ta nu va mai poate vizita cum a intentionat initial. Din pacate, cu tipul asta de bilete, e musai sa fie totul sigur. Doar in caz de boala si cu certificat de la medic prin care sa se arate clar ca nu putea calatori va puteti eventual recupera niste bani sau obtine un nou bilet atunci cand bolnavul poate calatori...din cate stiu eu.
===============
Irina, mami de Tudor Cristian (08.10.2007)
Poze
Fomalhauti spune:
Ayumi, imi pare tare rau, presupun ca biletul te-a costat o gramada, dar stiu si eu ca exista acest tip de bilete.....
Cred ca, in general, trebuie sa fim foarte atente cand cumparam servicii turistice, mai ales atunci cand par oferte fabuloase...
AYUMI spune:
Va multumesc pentru raspuns.Inseamna ca asta este...800 de euro s-au dus pe apa sambetei.L-am luat de pe net si nici macar un mail nu mi-au trimis ca daca am facut cancel nu mai primesc nimic inapoi;mi-a venit un mail automat.Biletul nu era chiar f.ieftin,cu vreo 40-50 euro fata de ce gasisem in alta parte.Oricum,ma gandec ca ei vor mai vinde inca o data biletul,ca pana pe 18 ianuarie mai e vreme.
Sora mea ar putea veni,dar acum cica nu mai pot primi biletul inapoi daca ieri am renuntat la el.Eu sunt cam grea de cap la fazele astea.
Fomalhauti spune:
Stai-stai, acum se schimba treaba. Asta chiar nu am mai auzit. Adica, ai cumparat un bilet care nu poate fi schimbat si nu poate fi dat inapoi. Pana aici e clar. Dar acum biletul este al tau. Nu cred ca au voie sa nu-ti dea biletul daca l-ai platit.
Acum 3-4 ani am cumparat si noi doua bilete de avion care isi ziceau ieftine, dar nu erau. Apoi a intervenit ceva si am vrut sa renuntam. Ni s-a atras atentia ca sunt bilete nerambursabile si nu ne vor da nimic inapoi. Am stat si ne-am mai gandit vreo 2-3 zile si apoi am decis sa folosim biletele.
Nu cred ca este in regula sa nu-ti dea biletul daca totusi il vrei!
lorelei_19 spune:
In mod normal nu se returneaza banii pe bilet. Exista insa asigurare de returnare a banilor in anumite conditii (boala, calamitate naturala, etc). Eu mereu fac asigurarea asta (lucrez chiar in domeniul asigurarilor). Insa nu e valabila daca n-ai un motiv intemeiat de anulare a biletului.
AYUMI spune:
Nu stiam de asigurarea de care zici ca daca stiam...iti dai seama ca o faceam.
Ma enerveaza ca nu vor,totusi sa imi mai deam biletul.Pai doar l-am platit,nu?
lorelei_19 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui AYUMI Nu stiam de asigurarea de care zici ca daca stiam...iti dai seama ca o faceam. Ma enerveaza ca nu vor,totusi sa imi mai deam biletul.Pai doar l-am platit,nu? |
Da, exista asigurarea, uite-aici linkul, doar ca e in germana:
http://www.css.ch/pop/home/privatpersonen/pri-ferien/popannulierung.htm
Dar daca ai platit biletul, nu vad de ce n-ai primi biletul. Banii nu, dar biletul iti apartine. Eu as consulta un avocat, pentru ca intr-adevar nu e in ordine sa nu-ti dea banii inapoi.
Lorenza spune:
Interesant!Nu cred ca nu exista o lege care chiar daca au ei anumite paragrafe care sa presupuna sa nu-ti dea nici banii si nici biletul, sa reglementeze totusi situatia.E aberant,si cu banii luati...
A_Iulia spune:
Pai daca a anulat biletul care este non-reimbursable ce bani sa-i mai dea, si ce bilet sa-i mai dea? I l-au anulat si gata, nu cred ca ajuta nici un avocat acum daca conditiile de cumparare au fost clare.