Clientul nostru ...

Clientul nostru ... | Autor: buflea

Link direct la acest mesaj

Stapanul pietii

Acum 3 saptamani a inceput sa curga in basement aerul conditionat. Ca sa gasesc repede un contractor, am folosit un site de pe internet servicemagic.com. Acolo spui unde locuiesti si ce probelma ai si ei trimit un email cu acest proiect la toti contractorii inscrisi (pe bani) in baza lor de date din zona respectiva. Aia incep sa te sune si tu ca client poti sa chemi mai multi, sa iei estimare de pret si sa-l alegi pe cel mai ieftin.

Cum nu curgea rau, doar picura, mi-am imaginat ca nu este o mare problema, deci primul care m-a sunat, l-am chemat, s-a uitat, mi-a desfundat nu stiu ce teava, mi-a luat $230 si gata ... la 1 ora dupa ce a plecat, picura iar - iar l-am chemat, a venit, a mai suflat nu stiu pe unde - nu mi-a mai luat bani - la 1 sapt, curgea iar.
Iar telefon, imi spune ca probabil s-a spart o tava in interiorul tubulaturii si ca trebuie schimbata ...vine in sapt 3, si cand sa taie tubulatura, baga patentul intr-o piesa care tinea freonul (coil se numeste) - fissssss, se umple casa de freon ... ne spune ca trebuie inlocuit coil-ul care oricum trebuia inlocuit si daca nu il spargea el, ca tava aia e legata de coil, deci cu sau fara greseala lui, aceasta chestie trebuia facuta. Schimba coil-ul, platim $1000 - ne despartim prieteni ...urmatoarea saptamana, ma suna cei de la site (servicemagic) ca sa dau un review contractorului - nu prea am luat asta in serios, i-am dat un review bun (nu foarte bun) dar am spus ca am in suflet indoiala ca poate reparatia se putea face fara sa schimb coil-ul daca el nu l-ar fi spart din greseala.

Ieri primesc telefon de la contractor - ca ce i-am facut, ca i-am stricat reputatia, ca de ce i-am dat review asa de prost, ca el traieste din asta, ca oricum trebuia sa schimb coil-ul ...etc ... eu ii explic ca nu am mintit in review ... in fine, discutam cam 30 min, el incercand sa ma convinga cat de mult il afecatza review-ul meu.
In final, imi spune - uite, iti dau 1/2 din bani inapoi numai daca schimbi review-ul - eu ma gandesc si ii propun sa imi dea primii $230 inapoi, ca oricum aia i-am platit de pomana ... am facut dealul - mi-a trimis cec de $230 si eu am scris pe net doar - service-ula fost bun, timpul de raspusn bun, aerul conditionat merge.

De ce am povestit - ca sa semnalizez cum merge o societate bazata pe consum si cat de mult conteaza parerea clientului - atat de mult incat pentru reputatie, un prestator de servicii este dispus sa isi micsoreze din profit. Eu cred ca asta este o strategie care motiveaza - pe contractor sa presteze o munca buna, pe clienti care multumiti, il vor recomanda mai departe ...etc.

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ariadna33 spune:

mda, nu stiu exact care este morala/mesajul in cazul asta, dar eu pot sa spun doar:

"jalnic"

credeam ca numai la noi se intampla asa ceva!

***************** Cand prezentul va fi trecut, visele vor deveni realitate*****************

mamy de gemenasi dragalasi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Cred ca ai inteles gresit mesajul - era de bine, nu de "jalnic".

Morala cred ca am scris-o in finalul mesajului meu - ca reputatia unui contractor tine de satisfactia clientului pana la nivel de "review pe un site" ... un review prost il face sa piarda cleinti, deci bani ... nu conteaza ca a gresit, tu ce crezi, ca aici meseriasii sunt superoameni si nu gresesc ?

Conteaza ca parerea mea dupa ce el a plecat, a fost ca "poate ar fi trebuit sa platesc mai putini bani dinc auza greselii lui" ...si a fost dispus sa imi returneze o parte din plata.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ariadna33 spune:

pana la reputatie a facut treaba de mantuiala, pentru ca a trebuit sa revina asupra lucrarii (apa curgea inca) si a mai si stricat ceva ce deja functiona, de te-a pus sa scoti din buzunar o mie de dolari degeaba, eu una il puneam pe el sa plateasca acest neajuns priciniuit si nu-i dadeam deloc opinie favorabila, ci una conforma cu gradul lui de profesionalism.

deci, care era mesajul?

***************** Cand prezentul va fi trecut, visele vor deveni realitate*****************

mamy de gemenasi dragalasi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Selene_Bunny spune:

230 de dolari pentru o nimica toata???

Plus inca 1000 de dolari???

Jesus, cu banii aia, cred ca luai alt AC, plus prestatorul de servicii de montare...

Din Romania, mi se pare nu enorm, ci exagerat de enorm, nu stiu cum este vazuta acolo situatia, care este raportul salariu lunar tu / achizitii mijlocii si mari / cost reparatii...

Blogul meu - de la noi, pentru ei!

Bazar general - fiecare implicare conteaza!

www.desprecopii.com/cover/albumphoto/folderview.asp?bid=&folder=Selene_Bunnx" target="_blank">Daria pe coperta!

Particip la bazaruri - periodic produse noi, nu uitati sa verificati!




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miereamara spune:

Selene, nu cred ca e vorba de un aparat de aer conditionat din acela "clasic" folosit in Romania. E vorba de AC centralizat,cu unitatea principala in basement, probabil pt o casa mare, de aceea costa asa de mult.

Mana de lucru e scumpa aici, in general serviciile sunt scumpe.

www.flickr.com/photos/14984866@N07/" target="_blank">Baby Gator


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Miere are dreptate - este o instalatie centralizata, pentru toata casa. Dar ai si tu dreptate - serviciile costa si ele mult.

Eu dau voie meseriasului sa greseasca atata timp cat satisfactia mea finala este multumitoare. El a spus ca tava aia nu se putea schimba singura ci ca trebuia sa schimb tot ansamblul - coil+tava. Poate are dreptate, poate nu ... una peste alta, el a facut o greseala care nu a vrut sa apara in review-urile lui si pentru asta a fost dispus sa plateasca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Bre, e scump aci, ce va mirati? Aia nu s-au prins de la inceput care a fost problema, au gresit, au reparat si corect ar fi fost oricum sa returneze banii pt. ce au facut si n-a ajutat si asa ca bine ca existe unelte care sa ii usture la reputatie Ca in alta parte ramai si f.. si cu banii luati si n-ai cu ce sa ii atingi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns philip spune:

eu i-as fi cerut cei $1000 inapoi pe care i-ai platit pt coil ca doar el il busise. sau macar jumatate cum iti propusese el, tu ai fost fata de treaba sa-i ceri numai cei $230.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iulianm spune:

Lol, buflea, tocmai pe instalatori i-ai ales sa-i dai de exemplu? Astia-s scumpi ca focul

Mie tratamentul omului mi s-a parut fair, in primul rind a recunoscut ca a gresit, apoi a oferit despagubiri. Si se prea poate, daca il chemi in viitor, sa-ti faca rabat.

Absolut ca parerea si multumirea clientului conteaza aici, si "clientul nostru, stapinul nostru" guverneaza piata.

Eu am una proaspata de azi dimineata: avem contract cu Terminix sa vina o data la trei luni si sa sprayeze contra furnicilor. Data trecuta era appointmentul la 2:30 p.m., la 3 p.m. nu venisera. Ii sunam, nu fusese trecuta programarea in plan of the day. Noi enervati ca ne blocasera acasa citeva ore in vinerea libera. Ne-au reprogramat intre 5:30-7:30 si au trimis, cred, pe cel mai amabil si diplomat supervisor. A facut treaba, a dat explicatii cu lux de amanunte (legate de problema noastra), ne-a multumit pt intelegere, si-a cerut scuze de vreo trei ori. Nu am avut nimic de plata (de obicei e $90).

Azi aveam un alt appointment, la 7:30 a.m. La 8 i-am sunat, Dunare pe ei, ca eu am servici, nu pot sta dupa fundul lor. Au ajuns la 9:30, si-au facut treaba, scuze, explicatii, si iar ne-au scutit de nota de plata. I-am avertizat ca daca se intimpla si a treia oara, sun la manager si ii pun si pe Better Business Bureau.

In rest, ni se intimpla des sa primim reduceri de la Comcast (compania de cablu si internet), cind reclamam ca "iar a picat Internetu' azi dimineata", ori avem probleme cu canalele HD. De vreo doi ani, ne ofera pachet de canale (Starz, Show, Cinemax) gratis, pe cite sase luni. La sase luni cancelam, apoi iar pica Internetu', iar vizionam gratis canalele, samd.

Prima mea experienta legata de "clientul nostru, stapinul nostru" a fost la restaurant. Cred ca si cea mai frecventa, pina acum. Dureaza prea mult intre feluri, un fel ori desertul revin gratis. Ni s-a intimplat ca ceea ce am ordonat sa nu ajunga la bucatarie (computer error), atunci toata masa a fost gratis.

Morala ar fi ca nu traiesti cu impresia ca toti vinzatorii sunt pusi pe furat, si tu ca si client, esti in postura de vaca buna de muls si pampalau bun de fraierit. Oamenii fac greseli, atita timp cit le recunosc si ofera compensatii, eu ma declar multumita si accept ca au bune intentii. Cu alte cuvinte, am incredere in ei cind vine vorba de servicii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Ha, ia sa folosesc si eu tactica asta cu Terminix, ca's mereu late si reprogrameaza in prostie.

Mergi la inceput