Circulatia in giratoriu

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Annie80 spune:

aiamoni, daca schimbi banda de mers in sens? ca eu nu inteleg,

cel mai sigur, ca siguranta e cea mai importanta, e sa te incadrezi de la inceput pe banda care trebuie, si in nici un caz prima (exterioara) mai ales daca sensul are vroe 5-6 iesiri si tu iesi pe ultima

iar restul mare atentie sa nu te urci pe vre-unul cu masina, eu asa fac , daca pot ma bag, daca nu il las

sa va spun ca aici in emirate semnalizatul in sens e ...eveniment

bafta si curaj!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Soleil spune:

aiamoni, de ce sunt contradictorii informatiile?
Acordarea de proritate la schimbarea benzii mi se pare ca e destul de clara. Acuma ca dai peste cineva care e dragut si te lasa sa te bagi, asta-i altceva .
Prioritatea fata de cei deja in sens - asa-zisa de stanga -, iar mi se pare clara.

Principiul ar trebui sa fie ca benzile se elibereaza pe masura iesirilor.
Altfel spus, pui semnal dreapta, dai prioritate la cei din sens si apoi intri in cerc. Daca iesi la iesirea 1, ramai pe banda din exterior si mentii semnal dreapta pana iesi.

Daca mergi mai departe, sa spunem la iesirea nr. X, te pui pe banda din interior. Daca poti, intri direct pe ea si scoti semnalul pana cand ajungi aproape de iesirea ta. Daca nu poti, pui semnal stanga si, dupa ce dai prioritate la cei de pe interior (pentru ca schimbi banda), intri si tu pe interior.

Trecerea pe banda exterioara ar trebui sa o faci dupa ce ai trecut de iesirea X-1.
Teoretic, banda exterioara e libera pentru ca tocmai au iesit cei de la iesirea X-1, iar cei care vor sa intre in sens si ar putea intra pe banda exterioara trebuie sa iti acorde prioritate.

Semnal dreapta pui dupa ce treci de iesirea X-1 si il mentii pana iesi din sens (la inceput e semnal pentru schimbarea benzii, apoi il mentii ca sa semnalizezi iesirea din sens).

Acu, practic, e posibil ca toata teoria asta cu banda interioara, exterioara, banda exterioara libera sa nu se aplice. Ca, nah, is multe masini.
De-aia tre' sa te uiti in oglinzi si vezi daca banda exterioara chiar e libera (daca te ridici un pic in scaun si te apropii de volan, poti vedea mai in coltul oglinzii laterale, de exemplu).
Personal, daca esti la inceput, iti recomand pe cat posibil sa eviti intorsul capului daca esti in mers si foarte aproape de cel din fata. Daca miscarea nu e suficient de rapida si "te fura peisajul", exista riscul ca in secunda aia cel din fata sa franeze brusc si tu sa nu vezi asta pentru ca esti cu capul intors.

Mergi incet, relaxeaza-te, daca nu esti sigura incetinesti, poate chiar opresti 1-2 sec pana te simti sigura pe schimbatul benzii. O sa te claxoneze, probabil, or sa te bombane, dar ii ignori. Le trece .
Plus ca daca te vad femeie la volan, soferii par mai ingaduitori, in sensul de "femeie la volan, ce sa-i ceri" . Cel putin cu astia din Bucuresti eu asa am patit.
Cand eram incepatoare, un coleg care sofeaza de ani buni mi-a spus asa: "Daca nu esti sigura ca poti sa treci, mai bine te opresti. In afara de-a te injura ceilalti ca ii incurci, n-are ce sa ti se intample. Oricum, mai bine sa te injure decat sa te buseasca sau sa ii lovesti tu". Eu l-am ascultat si a fost ok.

Cu timpul o sa capeti siguranta . Succes!

Flaviana si Tiana Maria (20.03.2004)

Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face. Ca nu toata lumea are aceleasi gusturi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aiamoni spune:

Pai sunt contradictorii pentru ca unii spun ca daca sunt pe alta banda decat cea exterioara si vreau sa ies am prioritate (fata de cel de pe banda exterioara care continua, adica prioritate de stanga), altii ca nu am.
Acum eu am inteles ca daca ies la iesirea nr. X ar trebui teoretic sa ma asez pe banda interioara si dupa iesirea X-1 sa ma mut pe banda exterioara, dar la trafic intens, cand toate benzile sunt pline de masini, cum fac? Ma invart ca tampita in cerc pana se indura cineva sa-mi faca loc? Pai nu-i mai usor sa ma asez de la inceput pe banda exterioara si merg pana la iesirea mea fara dureri de cap?
Nu sunt incepatoare ca sofer, dar n-am experienta in asemenea intersectii cu giratoriu, ca n-am avut ocazia pana acum.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns elyanne spune:

OUG 195/2002
http://www.legislatia-rutiera.ro/ordonanta-de-urgenta/

"7. Intersectii si obligatia de a ceda trecerea
Art. 55

Intersectiile sunt:
a) cu circulatie nedirijata;
b) cu circulatie dirijata. In aceasta categorie sunt incluse si intersectiile in care circulatia se desfasoara in sens giratoriu.

Art. 57
(4) In intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula in interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in intersectie."

Astea sunt singurele locuri unde apare cuv. "giratoriu". Nimic despre cum se circula in interiorul lui... Deci se aplica regula:

"6. Reguli referitoare la manevre
Art. 54

(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic."

Daca unii considera ca, daca sunt pe banda 1, sunt obligati sa le dea prioritate celor care vin de pe banda 2-3 ... nu inseamna ca e corect ... trebuie sa te asiguri... iar daca nu o faci, e vina ta... nimeni nu trebuie sa-ti acorde prioritate "de stanga" ... asta-i noua...



Eliana cu Elena (23/10/04), Andrei & Mihai (03/03/07)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns elyanne spune:

Citat:
citat din mesajul lui aiamoni

Pai sunt contradictorii pentru ca unii spun ca daca sunt pe alta banda decat cea exterioara si vreau sa ies am prioritate (fata de cel de pe banda exterioara care continua, adica prioritate de stanga), altii ca nu am.

Hai s-o luam logic... sa presupunem ca este asa cum zic unii, ca sunt ogligati sa-ti acorde prioritate "de stanga": daca esti pe banda 3 si vrei sa iesi, cel de pe banda 2 franeaza ca sa te lase pe tine sa treci, si cand intri pe banda 1, ala habar n-are ca cel de langa el ti-a acordat tie prioritate, pt. ca nu are cum sa vada asta... si ii tai calea, pt. ca tu prin absurd ai avea prioritate, el nu stie de unde ai aparut, n-are timp sa franeze... uite asa se produce un accident...
Nu are nici o logica acordarea de prioritate in felul asta... nici nu e posibil uneori... si nici corect, pt. ca nici regulament si nici ordonanta nu exista o astfel de precizare.
Daca ai un accident (Doamne fereste) de genul asta, pt. ca tu ai schimbat benzile, si ceilalti nu ti-au acordat tie prioritate, numai tu esti vinovata.



Eliana cu Elena (23/10/04), Andrei & Mihai (03/03/07)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aiamoni spune:

No atunci banda exterioara-i a mea! N-o fi corect, dar macar e practic si nu risc nimic! Chiar nu ma vad schimband benzile cum ii vad pe unii, carora le cedez cu multa placere benzile din interior!

Multumesc de raspunsuri!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Annie80 spune:

sa fiu rea?

daca vreau sa ies din sens, si tre sa acord prioritate si nu pot... opresc pana pot sa ies, ca doar n-o sa ma invart in sens

si vezi cu banda aia exterioara a ta, sa nu vina.... conducatori sa-ti taie fata, de pe banda 3 sa iasa din sens la primul exit

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aiamoni spune:

Asa e, Annie, oricum sunt periculoase intersectiile astea mai ales ca atatia soferi sunt doar plini de nerabdare si tupeu, mai putin cunostinte sau experienta. Cat despre cei care imi taie fata cat sunt pe banda externa oricum e mai usor sa-i vad in stanga mea si sa incerc sa-i evit si la o adica cel putin chiar daca ne “pupam” nu ar fi din vina mea, nu?
Asta e ca la alegerile prezidentiale, nici o solutie nu e buna, alegem doar raul cel mai mic, nu? :)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns diuna spune:

Citat:
citat din mesajul lui aiamoni

Deci e clar, chiar nu se stie, vad ca am primit informatii contracdictorii. Deci intrebarea ramane, odata ce esti deja in giratoriu, se aplica regulile normale de schimbare a benzilor (cel care schimba nu are prioritate" sau se acorda prioritate de stanga?
N-are nimeni un politist sau instructor sau agent asigurari (am auzit ca si ei stiu) in familie??
Vreau sa spun ca pentru moment fac tot ce pot sa ocolesc aceste intersectii, dar deja sunt prea multe in BV, ar trebui sa pierd vesnic timp, si n-are sens...

Nu le ocoli!
Cand erau putine sensuri, numai cel de la Mac si din Gara, si eu faceam trasee ca pe cat posibil sa le ocolesc. De aceea eram nesigura pe mine. Acum, ca mi-e imposibil sa le evit, n-am mai fost niciodata claxonata in giratoriu.Incearca sa vezi imaginea de sus, de deasupra lui. Toata invartala capata logica si, odata inteles mersul, nu mai ai probleme. Eu chiar am ajuns sa le consider utile si eficiente. Cu conditia ca oamenii sa semnalizeze(si aici raspund si celor carora le pare aiurea prioritatea" de stanga")iesirea din giratoriu, adica dreapta.. De fapt nu e "de stanga "ci, pur si simplu are prioritate cel care, fata de tine, e deja in sens, tu fiind intr-un cerc concentric exterior lui.
@soleil, de ce sa pui semnalizare dreapta cand intri in cerc? Toti se invart spre dreapta...Semnalizarea se pune stanga, tocmai ca sa se vada ca ai de gand sa te invarti, nu iesi imediat. Se pune dreapta cand iesi, tocmai ca sa te vada toti si sa-ti acorde prioritate.Mi-e foarte greu sa explic, cred ca tine si de experienta in giratorii.
Si inca ceva: nu stiu ce legatura are cu prioritatea la schimbarea benzii. Nu schimbi banda. Daca te-ai inscris pe cea din mijloc, sa zicem, atunci cand stai la intrarea in sens, te vei inscrie in cerc tot pe cea din mijloc. Pastrarea benzii e alt lucru foarte important sa nu se creeze dezordine. Parasesti giratoriul tot pe banda din mijloc a bulevardului in care iesi.
@aiamoni, un pont: pana am capatat incredere m-am tot "lipit" de cel din stanga mea, imi conferea scut la intrare in sens, intram impreuna cu el si aveam grija doar sa-l las sa iasa, daca era cazul.Cel mai usor sens din Bv, si in care am si inteles mecanismul de desfasurare, mi se pare intrarea dinspre Parcul Central-Casa Armatei in giratoriul din Livada Postei, unde mai toti conducatorii parasesc intersectia catre Aro Palace. Nu prea ai cui sa acorzi prioritate la intrare, mai toti se duc spre Lunga, iar la iesire se vede cat de important e sa iasa fiecare pe banda lui, si sa intre in linie dreapta tot pe banda lui, ca ies patru benzi deodata in acelasi bulevard( in Eroilor,prin fata pe la Aro)
Mey, iar m-am complicat in explicatii, sper ca macar @aiamoni sa inteleaga...Daca ai nedumeriri...Ce faci maine? Te invit la un tur al orasului!. Fara gluma! Daca nu maine, oricand vrei. Trimite un PM cu un nr. de contact.
Drum bun!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Soleil spune:

Diuna, nu-i chiar asa cum spui tu.

Citat:
citat din mesajul lui diuna


De fapt nu e "de stanga "ci, pur si simplu are prioritate cel care, fata de tine, e deja in sens, tu fiind intr-un cerc concentric exterior lui

In momentul respectiv sunteti amandoi in sens, deci nu se aplica ce spui tu. Prioritatea de care vorbim este cea referitoare la patrunderea in intersectie, aia care-s mai aproape de centrul cercului nu-s mai in intersectie decat ceilalti.

Citat:
citat din mesajul lui diuna


@soleil, de ce sa pui semnalizare dreapta cand intri in cerc? Toti se invart spre dreapta...Semnalizarea se pune stanga, tocmai ca sa se vada ca ai de gand sa te invarti, nu iesi imediat. Se pune dreapta cand iesi, tocmai ca sa te vada toti si sa-ti acorde prioritate.Mi-e foarte greu sa explic, cred ca tine si de experienta in giratorii.

Da, toata lumea o ia spre dreapta, dar eu consider ca are loc schimbarea directiei de mers, din inainte catre dreapta. De-aia semnalizez. Ma rog, aici nu prea stiu ce sa spun, parerea mea personala e ca trebuie semnalizat.

Citat:
citat din mesajul lui diuna


Si inca ceva: nu stiu ce legatura are cu prioritatea la schimbarea benzii. Nu schimbi banda. Daca te-ai inscris pe cea din mijloc, sa zicem, atunci cand stai la intrarea in sens, te vei inscrie in cerc tot pe cea din mijloc. Pastrarea benzii e alt lucru foarte important sa nu se creeze dezordine. Parasesti giratoriul tot pe banda din mijloc a bulevardului in care iesi.

Cum adica nu schimbi banda? Tu n-oi schimba-o, ca n-ai nevoie, ca nu vrei sau ca ti-e mai usor asa, dar altii au nevoie sa o schimbe, drept urmare consider ca e cazul ca toata lumea sa functioneze dupa aceleasi reguli, nu?
Nu toate sensurile giratorii au 3 benzi si nu toate strazile adiacente au acelasi nr. de benzi. Regulile sunt pentru circulatia in giratoriu, nu pentru circulatia in giratoriu la Brasov .

Daca tu ai un giratoriu cu 2 sau 3 benzi, tu te afli pe banda centrala, iar strada in care iesi are o singura banda, ce faci?
Dupa cum ai expus lucrurile, as zice ca din banda centrala de pe giratoriu intri direct in strada adiacenta si n-ai nicio treaba cu prioritatea pentru cei care se afla pe o banda exterioara...
Apai uite de-aia casc eu ochii chiar si si cand am prioritate...

Iar asta cu "parasesti giratoriul tot pe banda din mijloc a bulevardului pe care iesi"... E obligatoriu?
Exemplu: iesi intr-un bulevard cu 3 benzi, iar la 5 m de iesirea din giratoriu vrei sa cotesti dreapta din bulevard, pe o strada laterala. Ce faci? Conform expunerii tale, devine cam complicat sa ajungi sa faci dreapta pentru ca te-ai incadrat pe banda 2.

Regulile sunt cele expuse de elyanne:
- la intrarea in sens, acorzi prioritate celor deja aflati in sens
- in sens, acorzi prioritate cand vrei sa schimbi banda

Pan' la urma, giratoriul ala e o sosea cu 1,2,3 benzi, doar ca e in curba, nu? Asadar semnalizezi si acorzi/prioritate ca atare.


Flaviana si Tiana Maria (20.03.2004)

Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face. Ca nu toata lumea are aceleasi gusturi.

Mergi la inceput