Clasa a II-a, 2009-2010 *6*

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui Cricor

[blue]
Au trecut si ei la Piatra pitigoilui asa ca m-am gandit eu sa citim si povestea integrala. Voua cum vi s-a parut? Eu cred ca-i cam complicata petru ei, frazele alea lungi cu mai multe idei / fraza, multime de epitete si comparatii..cred ca fi-miu s scapat destule detalii...


Pa langa ca e o poveste destul de greu de citit... eu n-am priceput care e morala, adicatelea unde bate. Stiti, sunt povesti care te farmeca prin aventura in care te invita si povesti care te cuceresc cu morala, talcul sau intelepciunea lor. Aceasta poveste nu are nimic din cele de mai sus. Iar daca ma gandesc mai bine are chiar o moralitate indoielnica (pitigoiul acela care fura piatra de la o regina... daca e regina e OK sa ne dam frumos pe langa ea si apoi sa-i furam ce are mai de pret? Da... a pus in loc alta piatra... cu puteri mai mici... foarte dragut!). A scris-o Arghezi intr-un moment de eclipsa; impreuna cu copiii lui (dintre care niciunul nu a facut literatura spre marea usurare a poporului roman).

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cricor spune:

Citat:
citat din mesajul lui simali

eu n-am priceput care e morala, adicatelea unde bate ...

....are chiar o moralitate indoielnica



Ieri vorbeam cu sotul de povestea asta si asta ziceam si noi, le transmite un mesaj minunat: e ok sa furi, si eventual sa-l si prostesti pe pagubit... ca scopul e nobil..nu mai imbatranim....

Cu responsabilizarea ai dreptate..eu inca n-am ajuns la intelepciunea sa nu-l bat la cap, dar fac eforturi :). Am zile insa cand sunt extrem de ocupata (eu lucrez de acasa) si pur si simplu n-am timp de jelaniile lui. Atunci cand ma vede pe mine detasata de lectiile lui si preocupata de ale mele, intra si el in priza si devine brusc dornic sa-si faca tema cat mai repede.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anina_n spune:


Ce fac scolareii vostrii ?
Cristina a trecut de "Piatra pitigoiului", de "Ciubotelele Ogarului" si de sapt. asta e la "Toamna" lui O. Goga.
Sunt curioasa daca le va da autodictare, ca pana acum n-au avut asa ceva.
A inceput sa scrie mai frumos si sa nu mai manance litere.
Se pune accent pe cuvintele noi, cuvinte asemanatoare si cuvinte opuse. Plus planul de idei si povestirea lectiei.
Iar la matematica, au trecut la scaderile peste ordin, in concernul 0-30.
La trecerea peste ordin, cateodata se grabeste si spune rezultatele la nimereala, o ia pe ghicite. Si ai vostri fac asa ?
Si e interesant cum prinde cateodata avant la romana, iar la matematica mai putin si apoi, invers.
Spor la teme si numai bine, tuuror !




Nina, mami de www.babiesonline.com/babies/n/ninacristina" target="_blank"> Nina-Cristina (10.01.2002)
www.desprecopii.com/info.asp?id=1443" target="_blank">Cum ne-a schimbat diabetul viata

Copilasi din 2002
Minunatele Scorpiute

www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">Fie-ti ingerii aproape, Emma, licurici scump !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns meru spune:

As vrea sa vorbim putin despre notare!!! Nu am facut caz de note pana acum si nici nu cred ca trebuie sa inveti pentru note sau sa primesti mai mult decat meriti dar ... se pare ca cauta nod in papura. Ex., test la matematica facut fara greseala notat -FB deoarece la un sir facut bine, a scris din neatentie de doua ori aceeasi cifra. Oricum, nu era greseala de matematica ci de scriere. Se poate discuta cu cadrul despre modul de acordare a notei? Este vorba de mult subiectivism la clasele mici in notare, numai ca observ ca e facuta cu rea intentie. La clasa 1 nu am avut probleme de genul acesta cu cealalta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crisseis spune:

La noi se merge pe sistemul urmator: cand se verifica temele, se acorda calificative, iar la testari se acorda note(am discutat in prealabil la sedinta cu parintii si am fost de acord). Copilul va sti, astfel, exact, care este nivelul sau, fara alte interpretari pentru " -FB", "B-FB", "FB*", etc.
Mie mi se pare ok.
Si noi suntem la "Toamna" si am avut lectii i8n special din culegerea"Sa dezlegam tainele...".
Vad ca doamna le-a spus despre epitet si personificare.
Ultima dictare a fost la ortogramele invatate. La voi cum e?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

meru, sistemul de notare FB,B,S si I a fost special implementat pentru clasele 1-4 pentru a incuraja copiii. Nu esxista FB cu minus, punct, steluta, sau +. Exista numai FB si cand copilul a luat FB la un test el trebuie sa primeasca mesajul "Foarte Bine!" si sa se simta incurajat sa continue. Aceasta notare - mai la metru sa zicem - este foarte potrivita pentru elevii mici pentru ca ei au nevoie de incurajari si toleranta si pentru ca ei nu au inca dezvoltat simtul competitiei asa cum ar vrea unii dintre adulti sa creada...

Inspectoratul scolar descurajeaza folosirea diferitelor semne in jurul calificativelor dar multi invatatori le folosesc la presiunea parintilor care cica "vor sa stie precis nivelul copilului". Ceea ce mie mi se pare o aiureala pentru ca nivelul uni copil de clasa a II-a nu se masoara dupa principii gen "a mancat o litera la dictare". Plus ca atata circ cu "sa stim nivelul" pe mine una ma ingretoseaza total.

Eu o las pe invatatoare sa puna ce semne doreste dansa in jurul calificativelor dar le ignor total. Am ignorat deopotriva si FB cu + si FB cu - si i-am spus copilului "este FB si gata".

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Noi am trecut de "Toamna" de O.Goga (din care a avut autodictare) si acum este la "Evaluarea de toamna" care inseamna un fel de recapitulare din "Piatra Pitigoiului", "Invatatorul Meu", "Ciubotelele Ogarului" "Toamna" si "Pinnochio". Au avut evaluare ieri si cred ca astazi le-a dat rezultatele.
La matematica nu a inceput trecerea peste ordin.
Ce mi se pare putin ciudat este ca la noi nu s-au predat inca ortogramele ca atare dar apar in diferite texte. Sunt in programa oare?



"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cricor spune:

meru, la noi notarea pare ok, mai relaxata chiar decat anul trecut la cealalta invatatoare. In cazul povestit de tine mi se pare o exagerare fara sens, care nu face decat sa descurajeze copilul.

Fosta invatatoare avea meteahna asta..sa fie super perfect la milimetru si eventual si colorat la sfarsit ca sa aiba personalitate testul. Nu nota niciodata rationamentul, doar rezultatul, iar la romana era maestra in dictari in care un cuvant greu il dadea de mai multe ori, si daca era scris gresit de mai multe ori (ceea ce se si si intampla, ca doar nu se lumina copilul cum e corect intre doua scrieri ale aceluiasi cuvant) nota ca si greseala de fiecare data.

Problema mea e ca eu de fapt nu stiu ce note are copilul. In carnete nu sunt trecute notele, testele nu se aduc acasa (cica se dau doar in sedintele cu parintii), mai vad cand le da munca independenta pe caietul de clasa. Eu, avand foarte multe conflicte cu invatatoarea anul trecut, anul asta m-am hotarat sa fiu mai diplomata si sa-i mai las si pe altii sa revolutioneze lumea. Cand am intrebat-o cum merge copilul, mi-a spus ca foarte bine..dar fara sa-mi zica exact ce note are. Astept cu interes sedinta..poate aflu mai multe si ne intelegem cumva cum facem sa stiu si noi notele totusi din vreme.

crisseis, mi se pare ca voi sunteti mai savanti. La noi nu fac ortograme inca, vad ca se insista mai mult pe parte de literatura..cuvinte noi, intrebari, harta povetirii (?!), caracteristicile personajelor, asocieri cu alte povesti, desene animate, etc.

Inca suntem la Ciubotele ogarului..alta poveste minunata cu talc, in care iepurele (parca) ii fura ciubotele aluilalt ca sa-si faca dreptate.

Anina, si fi-miu face intr-un fel scaderile de nu pricep cum face. Nu stie sa explice cum , rezultatul e corect insa ...imi zice ca are el o metoda speciala... Ma tot gandesc daca sa-l las cu metoda lui speciala de ne-explicat, sau sa-l bat la cap sa socoteasca comform algoritmului general folosit... voi ce credeti?.

La matematica au trecut la aflarea numarului necunoscut. Incerc sa inteleg de ce copiii de clasa a 2a trebuie sa faca ecuatii de gradul unu..cand ei daca ii iei repede nu stiu sa zica cate zile sunt in trei saptamani.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danamiha spune:

Ortogramele nu sunt in programa pt clasa a II-a, dar la sedinta cu parintii inv ne-a intrebat daca suntem de acord ca in fiecare vineri cand au muzica/abilitati practice, sa le predea.
Chiar acum Marcus scrie pt maine, are de facut 2 prop cu sa/s-a, sau/s-au, ia/i-a, iau/i-au, intr-un/o, dintr-un/o, la/l-a. Mentionez ca le-au facut in fiecare sapt, dar aceasta era tema de vacanta.

La romana dupa ce au terminat cu poezia "Bine e la noi acasa" au sarit peste 18 pagini (sunt despre Craciun si le vor face mai tarziu) la "Mostenirea urmasilor" de P.D.Popescu. La matematica au facut operatii cu termenul necunoscut cam de 3 saptamani. Au manualele de la ed.Aramis.

Au dat teste atat la mate cat si la romana. Si la noi calificativele sunt FB, -FB, FB cu steluta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns meru spune:

Citat:
citat din mesajul lui simali


meru, sistemul de notare FB,B,S si I a fost special implementat pentru clasele 1-4 pentru a incuraja copiii. Nu esxista FB cu minus, punct, steluta, sau +. Exista numai FB si cand copilul a luat FB la un test el trebuie sa primeasca mesajul "Foarte Bine!" si sa se simta incurajat sa continue. Aceasta notare - mai la metru sa zicem - este foarte potrivita pentru elevii mici pentru ca ei au nevoie de incurajari si toleranta si pentru ca ei nu au inca dezvoltat simtul competitiei asa cum ar vrea unii dintre adulti sa creada...



Mda, nu sunt de acord cu notarea asta pe litere. Copiii au spiritul competitiei si mai degraba descurajeaza decat incurajeaza. De ex., 20 din clasa iau FB dar sigur sunt diferente de nivel intre ei. Asa ca, cel bun e defavorizat iar cel mai putin bun incurajat.
Si eu ignoram +/- Fb dar deja miroase a altceva. Cand ai o lucrare foarte buna si te chinui sa-i dai copilului -FB cand si altii au mici scapari dar li se da FB, incepi sa intri la banuieli.

Crisseis, ma mira ca s-a putut discuta si despre alte moduri de notare. La noi la sedinte, nu se discuta nimic despre copii, doar ce vrea scoala si vrea mereu.

Cricor, asta si vrea. Nu credeam ca se poate ajunge la asa ceva. Am lasat primul test, spunandu-mi ca poate mi se pare, dar au venit si celelalte, unde la fel, pune -FB, la lucrari fara greseala. Ultimul ex., numarati intre 55 si 69, numara copilul(56,57...68) si vad corectura 55,56 ...,69. Nu mai spun ca vad greseli chiar la ea, in corecturi, dar in schimb stie sa se dea importanta. Jalnic.

Mergi la inceput