Clasa a II-a, 2009-2010 *6*

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Meru, studiile recente facute pe loturi de copii din scoli si gradinite (nu aduceri aminte din mosi stramosi pe care s-a bazat pana acum invatamantul) au aratat ca spiritul de competitie se dezvolta natural dupa varsta de 10 ani in medie. Pana la aceasta varsta el este artificial indus si face mai mult rau decat bine. Sunt si copii precoce din acest punct de vedere dar ei sunt exceptii.

Nu stiu exact la ce-i poate folosi cu adevarat unei fetite de 8 ani sa stie ca e Mrs.Perfectiune prin comparatie cu colega ei care a facut o greseala la test si ea nu este Mrs. Perfectiune. Academic nu-i foloseste la nimic iar psihologic ii va dauna pentru ca eforturile depuse pentru a atinge perfectiunea de dragul notelor este posibil sa-i fure copilaria, orele de relaxare, momentele de tihna petrecute in familie - de o mie de ori mai importante in copilaria mica decat performanta academica.

Si, ca sa citez dintr-o zicala a chirurglior americani "Perfect este dusmanul binelui".



"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns meru spune:

Sistemul o fi bun pentru cei care incep scoala pe la 5-6 ani, si ajung in clasa a 4 la 9-10 ani, ceea ce nu e cazul la noi. Uite asa se adopta norme de afara, inadecvate realitatii de la noi. Nu e vorba de perfectiune, ci de recunoastere. In scolile private sau alte tari se face pregatirea pe grupuri pe nivele. Urmaresc jocul copiilor afara in strada si da exista competitie, chiar creaza astfel de jocuri. Asa ca ramanem la "bunavointa" doamnei in sistemul de apreciere a muncii sau a performantelor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ni-na spune:

Noi suntem si mai diferiti:avem FB,Fb, si fb..........caror note le corespunde e de ghicit.
Are multe teme,cam 4-5 pagini la matematica si una la romana sau invers intr-o zi,munceste singur de la 2.30 pana aproape de 6.Ultimele exercitii sunt stalcite si deformate,e obosit si plictisit.Stiu ca munceste in acel interval orar,primesc si 10 telefoane cand nu este ferm convins de ce are de scris.
Insa,eu ca mama ciudata ce sunt,cand verific temele acasa,folosesc pic-ul,si pictez eu sa fie ceva lizibil.........el doar imi dicteaza(fara rupt pagini sau rescris exercitiul cum se practica la noi in clasa)
Mor insa de regionalismele si arhaismele din lectura suplimentara....parca s-a rasturnat caruta cu texte vechi in clasa a2-a.
Ultimul exemplu:Dumbrava minunata,i-a placut de numa numa,insa dupa ce i-am tradus-o eu!!
E dezamagit ca a pierdut o ora de sport in favoarea dansului....

Iesi m-am ciufutit si eu ca"doamna a considerat"(ghilimelele reprezinta citatul ca se misca cam incet la mate si nu au facut desenul(carase la el toate minunile macar din respect pt ghiozdanul acela greu)

Ora de consiliere e luni intre 11-12,eu incep munca la 10...........o sa ajung poate in concediu(adica niciodata ,sefii mei nu considera ca as avea acest drept).

N-am mai scris decand lumea si acum am facut o intreaga polologhie,imi cer scuze.......

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns madadum spune:

la noi s-a inchis scoala pana marti, pe motiv de gripa porcina. s-au confirmat 3 cazuri, la clasele mari. problema este ca in scoala sint multi cu frati mai mari/mai mici. pana acum la noi in clasa nu este nici un caz. asa ca copiii au scapat o sapt fara lectii ca Frau nu a mai apucat marti sa le dea teme.
ref notare avem si noi cu calificative cu +/-. Frau nu incurajeaza competitia, nu face clasamente, nu da premii, nu striga notele de la teste. copiii se uita pe urma unii la alti si afla. Mara insa n-are nici o apasare... n-o intereseaza cine cat a luat si pentru ia toate notele sint la fel... note si atat!

noi avem ceva noroc cu povestioarele pe care le avem de citit. textele din manualul de germana sint foarte simpatice si predarea este destul de diferita fata de ce povestiti voi. carticelele recomandate de la scoala sint de asemenea foarte simpatice.
la mate au trecut la operatii cu trecere peste ordin.
la romana - nerelevant - au ajuns aproape de jumatea alfabetului. manualul de ron este similat abecedarului de cls I.

mada

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cricor spune:


Hai sa ma dau si eu in vorba cu competitivitatea.

Sa stiti ca eu tot timpul ma intreb daca copii sunt asa competitivi pentru ca asa le e felul sau pentru ca au fost incurajati sa fie asa?
Pentru ca daca nu ti-e felul sa fii competitiv (asa ca mine), nu suferi daca Mimi a luat FB si tu fb (NiNa asta mi s-a parut cea mai tare notare din cate am auzit), pentru ca tie nu iti pasa... chiar daca mama te bate la cap ca ea vrea FB.

Fi-miu imi seamana..cea ce nu consider ca-i un lucru neaparat bun..pe copilul asta eu nu pot sa-l fac sa-si doreasca sa fie cel mai si cel mai, nici daca as vrea. De exemplu, lui nu-i pasa si nu stie de notele colegilor lui ... asa un detaliu (nota altuia) este complet in afara sferei lui de interese. Are insa in clasa copii care stiu notele lui si care tin sa ma informeze cand ma vad, desi invatatoarea nu striga notele in clasa (banuiesc ca sunt viitorii adulti care stiu cand ti-ai schimbat masina de spalat).

Asa cum sunt si copii competitivi, ca asa sunt ei. Stiti copilul din parc care vrea totul, in toate leaganele inaintea tuturor, etc etc. Copii astia asa vor fi ... no matter what.

Cred insa ca o invatatoare perfectionista, care insista pe competitie si care lauda, respectiv critica copilul in mod repetat (mai ales in fata clasei) poate face foarte mult rau. Ceilalti copii preiau eticheta pusa de inv. si se comporta in consecinta.


Da' stiti ce nu pot pricepe eu? Daca s-a stabilit (la minister, inspectorat) ca exista un sistem de notare cu FB - pentru x greseli, B - pentru x+2 greseli, etc.. de ce fiecare invatatoare se simte datoare sa aduca adaugiri si corecturi sistemului?
Asa si cu temele pe vacanta: regula e "nu se dau teme pe vacanta", toate dau teme, mai pun si note pe urma...pe ceva care nu ar trebui sa existe de fapt.

Meru, eu am inteles ca supararea ta vine din faptul ca iti simti copilul nedreptatit, nu nota in sine. Acum tu stii daca e o situatie singulara sau face parte dintr-un sir de situatii. Vorbeaste cu doamna..poate ti se pare. Eu, privind in urma imi dau sema ca uneori, reactionam disproportionat in situatii usor ambigue si porneam de la premisa ca inv. avea o vina (asta pentru ca in general chiar avea si imi stresa inutil copilul cu pretentii absurde).

Nina - dupa cum vezi toate ne plangem de minunatele lecturi.Foarte mult munceste copilul tau, el de fapt munceste 8.30 h pe zi...ceea ce nu e OK. Si eu ma vaitam de teme..nici nu se compara. La voi nu se revolta nimeni in clasa? Mie mi se pare exagerat de mult.

Madadum - vacanta dupa vacanta..banuiesc ca nu-i pre rau deloc. Fi-miu ar fi bucuros nevoie mare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anina_n spune:

Citat:
citat din mesajul lui madadum

la noi s-a inchis scoala pana marti, pe motiv de gripa porcina. s-au confirmat 3 cazuri, la clasele mari. problema este ca in scoala sint multi cu frati mai mari/mai mici. pana acum la noi in clasa nu este nici un caz. asa ca copiii au scapat o sapt fara lectii ca Frau nu a mai apucat marti sa le dea teme.


mada


Si la noi, s-a inchis colegiul pentru saptamana urmatoare. Dupa ce sapt. trecuta a mai fost inchis 2 zile inainte de weekend.
Nu stiu cate cazuri de gripa noua sunt, inca.

Mie mi se pare din contra, prea indulgenta notarea.
Copiii se obisnuiesc cu aceste calificative mari si au impresia ca stiu totul, iar cand ajung la ciclul primar, va fi mare dezamagirea ca nu sunt chiar de 10 si 9, toti.
A avut si Cristina prima autodictare(Toamna- O. Goga). A uitat un "i" la un plural, spune ea. Vom afla peste 1 sapt.
Ortograme nu fac nici ei, desi au intalnit in poezia "Toamna". Li s-au explicat cele din poezie si atat.
Probabil vor face la "Caligrafie si ortografie", optionalul de anul acesta. Deocamdata sunt ocupati cu alfabetul si cuvinte cu literele mici(la inceput de cuvant, la mijloc de cuvant si la final de cuvant) si mari din alfabet.
Un weekend cat mai fain, tuturor !




Nina, mami de www.babiesonline.com/babies/n/ninacristina" target="_blank"> Nina-Cristina (10.01.2002)
www.desprecopii.com/info.asp?id=1443" target="_blank">Cum ne-a schimbat diabetul viata

Copilasi din 2002
Minunatele Scorpiute

www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">Fie-ti ingerii aproape, Emma, licurici scump !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ni-na spune:

Raspund intai la intrebare:nu se revolta,eu sunt oaia neagra care a spus ca ghiozdanul e prea greu,ca nu vrea teme de vacanta,ca nu vrea sa ii fie lovit (batut de invatatoare)copilul,ca nu vrea vaccinuri fara semnatura mea.

Sunt singura care a comentat ca in clasa I-a le fura ora de desen si ii punea sa faca mate.Mi-am urcat parintii ceilalti in cap,pentru ei doamna este "busuiocul de pus la icoana".Daca citeste acest forum,sigur ma va identifica.Am spus-o la sedinte (nu ma vait numai pe forum si acolo sunt lasa)insa o voce impotiva la 30....nu am sorti de izbanda.

Nu-l pot muta deoarece este singura scoala din cartier,iar programul nostru nu ne permite sa faca naveta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anina_n spune:

Citat:
citat din mesajul lui Cricor


La matematica au trecut la aflarea numarului necunoscut. Incerc sa inteleg de ce copiii de clasa a 2a trebuie sa faca ecuatii de gradul unu..cand ei daca ii iei repede nu stiu sa zica cate zile sunt in trei saptamani.



Cricor, la Cristina exercitii cu un termen necunoscut se fac de anul trecut.
D-na. invatatoare a zis ca nu sunt in programa, dar se fac si le mai dadea si la evaluare.
La fel si acum.
La ea s-a trecut deja, la scaderi cu trecere peste ordin(0-30) si la probele prin adunare si scadere.


Nina, mami de www.babiesonline.com/babies/n/ninacristina" target="_blank"> Nina-Cristina (10.01.2002)
www.desprecopii.com/info.asp?id=1443" target="_blank">Cum ne-a schimbat diabetul viata

Copilasi din 2002
Minunatele Scorpiute

www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">Fie-ti ingerii aproape, Emma, licurici scump !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns meru spune:

Citat:
citat din mesajul lui Cricor



Meru, eu am inteles ca supararea ta vine din faptul ca iti simti copilul nedreptatit, nu nota in sine. Acum tu stii daca e o situatie singulara sau face parte dintr-un sir de situatii. Vorbeaste cu doamna..poate ti se pare. Eu, privind in urma imi dau sema ca uneori, reactionam disproportionat in situatii usor ambigue si porneam de la premisa ca inv. avea o vina (asta pentru ca in general chiar avea si imi stresa inutil copilul cu pretentii absurde).




Nu numai eu cred asta si copilul simte ca este neindreptatit. Cand ai o lucrare fara greseala si primesti -FB( pt. o cifra repetata), e clar care e intentia, nu? Sunt maestre in manipulare, nu e nimic la intamplare. Interesant e ca si alta mamica a intrebat in sedinta de ce da -FB, caci copii sunt demoralizati. Binenteles ca, nu au raspuns la intrebari punctuale. Sunt destule dedesubturi dar mi-e sila de astfel de persoane. As vrea eu sa ma insel.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Amalia spune:

Pupici mamicute dragi!
N-am mai intrat de mult, dar intru mereu si va citesc.

David are noroc de o invatatoare deosebita! Ma bucur din suflet ca este la dansa.
Eu am avut ghinionul de a avea si educatoarea si invatatoarea, doua persoane reci, rele si...n-are rost sa mai detaliez ce traume mi-au produs acei ani.
Anul acesta mi se pare ca au teme mai putine decat anul trecut. Cu toate aceste, copilul meu este mai incet decat in clasa 1. A avut un start prost, saptamani bune in care s-a urnit tare greu la teme, cateva teme nefacute, note slabe la dictari sau lucrari......motivul invocat de el: "nu mai am timp suficient pentru joaca".
Buuun...Asa ca am pus pe hartie programul lui zilnic, din cea mai aglomerata zi din saptamana, sa priceapa copilul negru pe alb cum sta treaba si de fapt cate ore ii raman pentru joaca...respectiv O GRAMADA!
Dupa ce am dezmeticit copilul, au inceput sa se simta progresele....si-a revenit cu temele, incepe sa-si indrepte notele. Deh...de-ale copilariei suisuri si coborasuri.
Nu ma pot plange de nimic din ce se intampla in clasa lui. De notat, ii noteaza foarte corect, nu e absurda cu temele, le explica bine in clasa si stie sa explice si parintilor la sedinte nelamurile cu privire la lectii, notare sau intamplari petrecute la orele dansei. Reuseste sa se impuna prin respect in fata lor si se simte ca o iubesc cu totii. Si eu pe langa ei..

Ma ingrozesc cand citesc ce "minunate" sunt alte cadre didactice, si-mi aduc aminte cu obida de copilarie..

poze aniversare 1 an

"Oamenii s-ar putea sa nu-si aminteasca exact ceea ce ai facut sau ceea ce ai spus, dar intotdeauna isi vor aminti cum i-ai facut sa se simta."

Mergi la inceput