REVOLTATOR!!! ("Evanghelisii")

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

Draga Conchita, piesa nu este despre un oarecare Iisus din America Latina, ci despre Iisus Hristos, prezentat ca un profet mincinos, de pe urma caruia Pavel (Sf Apostol), avid de putere, vrea sa traga foloase. Iar asta este blasfemie. Pentru mine nu are nici o importanta daca scenariul, punerea in scena sunt geniale sau mediocre. Nu ma intereseaza calitatea artistica, ci ma revolta mesajul. AC vorbea despre insingurare, neliniste.... Ca asta ar vrea sa transmita. Dar e absurd. Pentru ca nu te obliga nimeni sa fii crestin. Nu crezi ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu? Nu-i bai. Dar nu-i batjocori pe cei ce cred. Nu crezi ca Dumnezeu S-a facut om? Te simti singur fara Dumnezeu? Cauta-L in felul tau, vorbeste despre adevarul tau, dar nu terfeli adevarul altuia.

Nu cred ca se compara terfelirea Evangheliei cu o dramatizare nereusita dupa una din piesele lui Sahekespeare. Cat ar fi de genial Shakespeare, e doar un om, iar piesa lui fictiune, iar fiecare intelege dragostea in felul sau. Acolo nu e blasfemie, doar mediocritate.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AC spune:

Casandra repet aici... demistificarea apare in arta adesea... de la sculptorii care-n epocile sclavajului cu negri (negrii considerati animale!) sculptau o Fecioara Maria neagra.... la altele.
Nu cred ca tu vezi acum acele sculpturi ca un sacrilegiu...

Demistificarea e expresia unui suflet chinuit care daca nu crede in ceva acceptat de o patura larga de oameni, nici nu poate pleca mai departe cu viata lui si se agata de acel ceva, se intreaba daca este esential vietii... what if analysis.
Dar nu orice vulgaritate este demistificare... Conchit o zis mai bine cu ora cinci...


Andreea si galusca si brotacelul

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilanda spune:

Casandra iti inteleg supararea dar nu si inversunarea cu care sustii ca piesa ( pe care nici unul dintre noi, recunoaste ca, n-a vazut-o) este o trefelire a Evangheliei prin mesajul pe care il prezinta. De unde stii tu care este acel mesaj??? Din luari de pozitie ale fetelor bisericesti care, recunosc si ele, ca nu au vazut piesa?? Din interviuri ale persoanelor publice care si isi dau cu pararea doar din auzite??? Enuntul ideii e atit de revoltator incit nimeni, care se declara credincios, nu mai e dispus sa caute sensul???

Piesa a fost scrisa acum 10 ani si a fost premiata ca cea mai buna piesa a anului in 1992....ma-ntreb, de ce apare toata revolta asta abia acum???


pozulici si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=24607&whichpage=4" target="_blank">calatoria lui Ilie spre tara lui Hamlet

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

Lilanda, chiar daca piesa a fost scrisa in 1992, de-abia acum am aflat de ea. Daca as fi aflat in '92 de ea, m-as fi revoltat atunci.

N-am vazut piesa, dar am citit cateva articole despre ea, si nu doar punctul de vedere al Bisericilor.

Uite o prezentare a cuiva cu atitudine anticrestina (dupa cum se declara):

http://www.clubliterar.com/text.php?tid=300

si 2 declaratii, una a autoarei, cealalta a regizorului:

http://agenda.liternet.ro/articol.php?art=2288

Uite ce spune autoarea:
----------
E o piesa despre rolul intelectualului din toate timpurile, de a imagina o istorie mai buna si mai coerenta decat a fost.
-----------
Deci, dpdv al autoarei, Iisus profet mincinos, manipulat de un Pavel lipsit de scrupule, e mai bun decat Iisus Fiul lui Dumnezeu.

Cum nu au fost terfelite Evangheliile, cand sunt prezentate din aceasta perspectiva, ca opere comandate de un om ambitios?

Tot Pippidi, adauga:
------
Piesa nu a fost scrisa pentru a spune vreun adevar despre Isus sau credinta, ci numai unul despre alegerea intelectuala intre toleranta si bigotism.
------------
Aici, spusele ei se contrazic cu faptele. In momentul in care scrii o piesa despre Iisus, spui ceva despre el, adevar sau minciuna. Ea, dupa cum marturiseste, nu spune un adevar. Daca nu e adevar, e minciuna. Iar o minciuna despre Dumnezeu se numeste blasfemie. Ea spune ca intelectualul are de ales intre toleranta si bigotism. Tolerant pana unde? Pana la accepta sa fii desfiintat, doar de teama de a nu fi bigot? Pana unde ii poti cere unui intelectual sa fie tolerant?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilanda spune:

Casandra, acum imi pare ca esti lipsita de fair play, zau :-((. Pai dai credit, fara retinere, pe de o parte, unei recenzii postate de o oarecare patra, nascuta in 1982 si, pe de alta parte, pui la indoiala si rastalmacesti declaratiile Alinei Mungiu Pipppidi (care pina una alta este un intelectual care a demonstrat cite ceva in cultura romanesca).
Din ce ai citat tu, eu pot sa interpretez ca in intentia autoarei, subiectul piesei nu contesta un adevar despre Isus sau despre credinta, ci propune un exercitiu de imaginatie despre alegerea intelectuala!!!

pozulici si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=24607&whichpage=4" target="_blank">calatoria lui Ilie spre tara lui Hamlet

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Grace spune:

Fetelor, putem diseca oricit si orice pe acesta tema, dar crestin sau nu, intelectual sau nu, trebuie sa recunostem ca ideea e revoltatoare. Credinciosii sint oripilati si pe buna dreptate, iar cei care nu privesc din punct de vedere religios tot ar trebui sa fie revoltati. E vorba de vulgaritate. Vulgaritate cu care cei mai multi dintre noi nu sintem deprinsi si refuzam sa o acceptam ca normalitate.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

quote:
Originally posted by casandra

Draga Conchita, piesa nu este despre un oarecare Iisus din America Latina, ci despre Iisus Hristos, prezentat ca un profet mincinos, de pe urma caruia Pavel (Sf Apostol), avid de putere, vrea sa traga foloase. Iar asta este blasfemie. Pentru mine nu are nici o importanta daca scenariul, punerea in scena sunt geniale sau mediocre. Nu ma intereseaza calitatea artistica, ci ma revolta mesajul. AC vorbea despre insingurare, neliniste.... Ca asta ar vrea sa transmita. Dar e absurd. Pentru ca nu te obliga nimeni sa fii crestin. Nu crezi ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu? Nu-i bai. Dar nu-i batjocori pe cei ce cred. Nu crezi ca Dumnezeu S-a facut om? Te simti singur fara Dumnezeu? Cauta-L in felul tau, vorbeste despre adevarul tau, dar nu terfeli adevarul altuia.

Nu cred ca se compara terfelirea Evangheliei cu o dramatizare nereusita dupa una din piesele lui Sahekespeare. Cat ar fi de genial Shakespeare, e doar un om, iar piesa lui fictiune, iar fiecare intelege dragostea in felul sau. Acolo nu e blasfemie, doar mediocritate.



eu cred ca dimpotriva, piesa nu este nicidecum despre Iisus, Dumnezeul nostru, Iisus din Biblie, Profetul Dragostei. este despre un Iisus al halucinatiilor artistice ale Alinutei, la care este perfect indreptatita. recunosc, nu ma intereseaza, si deci nu ma revolta, mesajul religios al Alinutei, pentru ca vorbim despre o piesa de teatru, nu despre o predica a preotului. Alinuta poate sa bata campii cat doreste si despre ce doreste, nu iti inteleg revolta referitor la libertatea ei de a transmite ce mesaje vrea, desi iti inteleg tristetea. mie mi s-ar parea un atentat la spiritul uman numai daca si atunci cand spectatorul roman ar considera ca asta e arta. pana atunci, ce scrie alinuta o priveste pe ea si pe duhovnicul ei, ca sa zic asa. :-))

intrebi ce intelege autoarea prin toleranta. pai citatul dat de tine spune totul: "toleranta" predicata de "intelectualii" romani inseamna sa aplaudam scene erotice cu Iisus pe scena, iar bigotismul e cand protestezi tu si Hannen ca este tarat Iisus in noroi. plus de asta, rolul intelectualului intr-o istorie coerenta e sa dea sau sa ia - ca nu prea se intelege - sex oral de la Maria Magdalena-> eu cam asta am inteles ca e ars poetica lu' alinuta, in ultima instanta. vezi, casandra, ca am avut dreptate cand ti-am zis ca nu despre Iisus e vorba, ci despre Alinuta si gasca ei de 'telectuali care se viseaza salvatorii omenirii? vorba lui flaubert cu "madam bovary sunt eu", asa si noi, spectatorii, ar trebui sa-l interpretam pe Iisus-ul alinutei drept alinuta insasi. eu cred ca freud a zis-o deja mult mai bine decat alinuta cum devine chestiunea cu salvarea prin sex.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ANDRUSHKA spune:

Alte variatiuni pe aceeasi tema... dar parca mai dozata emotia artistica... si mai cu stil. Mie nu mie sa pare nimic vulgar in operele astea de arta si nimic nu ma face sa urlu: "Blasfemie!!!" Dar, nu orice Mungiu e un Rodin, nu?



www.internal.schools.net.au/edu/kla/art_rodin/rodin_magdalen1.jpg" target="_blank">Rodin-Christ and Mary Magdalene

www.nd.edu/~jsherman/gill/images/loversX2.jpeg" target="_blank">Nuptials of God- Eric Gills

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cataghe spune:

quote:
Originally posted by casandra
Tot Pippidi, adauga:
------
Piesa nu a fost scrisa pentru a spune vreun adevar despre Isus sau credinta, ci numai unul despre alegerea intelectuala intre toleranta si bigotism.
------------



Chestia asta nu ma duce cu gandul decat la ceea ce s-a scris nu demult pe forum, si anume ca e bine sa avem mare grija sa nu ne caza creierii din cap de atata toleranta!

_
"The reports on my death are greatly exaggerated." (Mark Twain)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns casandra spune:

Lilanda, pai tu ma atentionezi ca pun la indoiala si rastalmacesc declaratiile Alinei Mungiu Pippidi, care habar n-am ce-a facut pentru cultura romaneasca, sa-mi fie cu iertare, dar stiu ca a declarat ca romanii sunt tarani, de-asta protesteaza, deci ma apostrofezi ca nu ii dau credit acestei persoane, dar ar trebui sa fiu impacata ca aceasta individa pune la indoiala si rastalmaceste viata lui Iisus Hristos, care nu e un oarecare, si care a facut ceva pentru cultura romaneasca si nu numai.
Autoarea calomniaza fara drept de apel pe Fiul lui Dumnezeu si Apostolii Acestuia, in virtutea libertatii cuvantului, dar nu are nici o retinere sa intenteze 2 procese, unor partide politice, pentru calomnie. Ma rog, viata ei privata nu ma priveste, dar n-am putut sa nu remarc cameleonismul individei. Daca invoci libertatea cuvantului si dreptul la un exercitiu intelectual, de ce ii refuzi altuia dreptul de a se exprima liber si de a face orice exercitiu intelectual cu privire la propria-ti persoana?

-----------
Din ce ai citat tu, eu pot sa interpretez ca in intentia autoarei, subiectul piesei nu contesta un adevar despre Isus sau despre credinta, ci propune un exercitiu de imaginatie despre alegerea intelectuala!!!
--------------
Piesa pune in discutie credinta si pe Iisus. Esti de acord cu asta, da? Spui ca nu contesta adevarul despre Iisus. Atunci ar trebui sa il prezinte. Dar nu o face, Iisus si Pavel sunt altii decat cei din Noul Testament, dar se dau cei de acolo. N-as avea nimic impotriva daca Iisus si Pavel, ar fi Gica si Vasile. Atunci as vorbi despre o alegere. Am de ales intre Iisus si Pavel, sau Gica si Vasile. Dar in piesa este vorba despre Iisus Hristos, prezentat ca o figura stearsa, marioneta lui Pavel, iar Pavel este ucigasul lui Iisus.

Cu tristete constat ca lumea s-a inghesuit ca la circ, Sa Il vada rastignit, acum 2000 de ani, si n-au avut nici o retinere sa Il batjocoreasca in fel si chip, iar astazi, salile sunt pline, la un spectacol unde, iarasi, dar in alt chip, i se neaga divinitatea si menirea si Ii este batjocorita viata.

Consideri ca asta e alegere intelectuala, intre un impostor si Fiul lui Dumnezeu, intre un ucigas si Apostol? Ca credinta este doar un joc al ratiunii? Te inseli, caci Tatal ii alege pe cei care Sa Il urmeze pe Hristos. Si nu pot pune intelectul mai presus de Dumnezeu, caci litera ucide, iar Duhul face viu.

Mergi la inceput