Crestinismul intre credinta si indoctrinare (4)

Raspunsuri - Pagina 13

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns xenocid spune:

Gata am inteles!

Un ortodox este o persoana care se teme teribil ca undeva cineva se distreaza

*segmentation fault*

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by xenocid

Gata am inteles!Un ortodox este o persoana care se teme teribil ca undeva cineva se distreaza*segmentation fault*

Da,mey Xeno,ai foarte mare dreptate aici.Ai inteles bine de data asta.Da,BO "se teme" ca oamenii vor ajunge sa ia relatia intima ca pe o distractie,pe care o tratezi cu superficialitate,ca pe toate distractiile.Adica te simti bine si pa ,pa,sa ne intoarcem la lucrurile seriase.Si uite asa,din "distractie in distractie" -boli venerice,SIDA,si sarcini nedorite terminate in avort,suferinta peste suferinta.Oare asta doreste Dumnezeu pentru noi?Sa ne "distram" cu celalalt ca si cum ar fi un obiect creat pentru propria noastra placere egoista?Dumnezeu ne-a creat ca persoane,nu ca obiecte bune de folosit si apoi de aruncat.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns myrrha spune:

Cred ca diferenta consta in faptul ca BC vede cultura, adica ceea ce poate face omul din natura, ceva ce poate fi si bun. Adica medicina de pilda e un lucru bun, chiar daca studiaza cu alte metode decit cele teologice. Ar putea fi insa si rau, si aici vegheaza biserica.

La obiectia tale, Irina, se ridica intrebarea: de ce oamenii simt nevoie sa faca dragoste si in afara perioadei fertile? Este aceasta nevoie de la diavol sau de la Dumnezeu? Trebuie sa ne sugrumam acea parte din sexualitate care inseamna afectiune si iubire? E chiar sexul numai imperechere si procreere

Controlul nasterilor prin calcularea cit mai precisa a perioadei fertile se bazeaza in fond pe abstinenta. Abstinenta ambilor soti, sacrificiul ambilor. E o temelie pentru intelegerea dintre ei. E o forma de folosire pozitiva a sexualitatii, prin castitate. Castitatea nu se limiteaza la zilele de post, ea e posibila si benefica oricind, daca pastreaza strins si neincetat legatura cu iubirea.

Daca duhovnicul judeca de la caz la caz, adica uneori accepta prezervativul, inseamna ca exista o derogare de la un principiu. Inseamna ca alti ortodocsi pot folosi fara sa mai intrebe duhovnicul, daca se jeneaza. Persoanele care folosesc prezervativul in BO se pot impartasi?

Mi-aduc aminte ce val de protest a stirnit rugamintea Papei Ioan Paul al II-lea catre cele 40 000 de femei bosniace violate de soldatii sirbi pentru "curatare etnica" de a pastra sarcinile. Biserica cere imposibilul si astepta de la noi imposibilul...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns xenocid spune:

Irina.c imi aduci aminte de Soarele Gol de Asimov. O societate alienata in care sotul si sotia se intalneau doar holgrafic cu exceptia momentului in care concepeau.

Eu cred ca tu te'ai nascut prea devreme :)

Alin

*segmentation fault*

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

[quote]Originally posted by myrrha
La obiectia tale, Irina, se ridica intrebarea: de ce oamenii simt nevoie sa faca dragoste si in afara perioadei fertile? Este aceasta nevoie de la diavol sau de la Dumnezeu? Trebuie sa ne sugrumam acea parte din sexualitate care inseamna afectiune si iubire? E chiar sexul numai imperechere si procreere
.............................
BO nu spune nicicum asa ceva,ci ca atunci cand facem dragoste trebuie sa fim constienti ca aceasta dragoste poate sa si rodeasca.Adica sa ne asumam responsabilitatea faptelor si actelor noastre,si toate consecintele ce deriva din ele.Eu cred ca pentru a accepta si a trai conform cu aceste cerinte trebuie sa ai o credinta puternica in Dumnezeu si o rugaciune fierbinte.Daca te lasi cu totul in mana lui Dumnezeu si ai incredere in El,ca nimic in viata nu ti se intampla fara voia Lui,atunci nu ai de ce sa te temi.In nici un caz nevoia de a face dragoste nu vine de la cel rau,caci instinctul sexual este pus in noi de catre Dumnezeu.Cred ca pervertirea acestuia e de la cel rau.Dar in cadrul casatoriei,care este Taina,iubirea intre cei doi este sfanta si sfintita.Imi amintesc de o conferinta a Maicii Siluan.Spunea acolo ca diferenta dintre doi oameni care fac dragoste fiind necununati si doi care fac asta fiind cununati este ca si diferenta dintre painea si vinul de la masa si cele din Sf. Impartasanie.
Daca duhovnicul judeca de la caz la caz, adica uneori accepta prezervativul, inseamna ca exista o derogare de la un principiu. Inseamna ca alti ortodocsi pot folosi fara sa mai intrebe duhovnicul, daca se jeneaza. Persoanele care folosesc prezervativul in BO se pot impartasi?
..............
Nu,in nici un caz.Nu e derogare de la un principiu,ci trebuie sa vezi care este masura de intelegere fiecaruia,masura de credinta,caci nu suntem toti la fel.Trebuie sa-l ajuti pe om sa se ridice la inaltimea de a trai acel principiu din proprie dorinta,nu sa i-l pui in fata,asta-i regula,asta tre' sa faci,o aplici pe loc sau te duci in iad.Fiecare e la o masura pe drumul duhovnicesc si de aceea avem duhovnic,ca sa fim ajutati sa crestem duhovniceste in mod individual,dupa propriile puteri.Duhovnicul ne cunoaste personalitatea,pacatele si virtutile,masurta de credinta si stie cum e mai potrivit sa ne indrume in functie de acestea.Pe om il iei cu binisorul,pas cu pas,nu poti sa-i pretinzi dintr-o data sa ajunga la cine stie ce culmi duhovnicesti,cand el abia stie sa-si faca cruce.
De aceea,acelasi duhovnic poate sa dea unuia un sfat si altuia un sfat diferit in aceeasi problema.Impartasania se da,la fel,dupa cum considera duhovnicul.Posibil sa existe persoane care folosesc prezervativ si sunt ingaduiti la Impartasanie,dar asta nu inseamna ca toti cei care folosesc prezervativ se pot impartasi.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

quote:
Originally posted by myrrha
[Ieri l-am sunat pe profesorul meu din tinerete, de Sf. Mihai. Din '90 e imobilizat la pat, cu o semiparalizie, in urma unui accident cerebral; de atunci isi petrece timpul citind, scriind, ascultind radioul, primind fosti sau actuali studenti. Anul trecut a implinit 82 de ani, are mai putin de 30 de kg si o privire intensa si luminoasa. Cind am vorbit ieri cu el era ca de obicei, cu vocea tremurinda, mi-a povestit despre criza din invatamint, despre ce se mai intimpla la facultate, ce ar trebui facut (pentru cauza clasicelor in ro ), mi-a adus aminte ca se roaga pentru mine in fiecare seara ca sa am curaj si sa ma tin tare pe pozitie . Am sunat-o apoi pe mama, care il vizitase cu o zi inainte: mi-a povestit ca acum o saptamina a cazut din pat si a petrecut intreaga noapte si jumatate din ziua urmatoare singur, ghemuit intre etajera de carti si plosca, cu capul pe jos, incapabil sa faca vreo miscare.
Pentru mine nu exista nici un exemplu mai puternic decit el ca viata spirituala innobileaza si te pastreaza viu si cald, uman. Asta ma face sa fiu entuziasta pentru orice biserica/religie care proclama viata in duh.



Impresionanta povestea profesorului tau si caldura si dragostea lui in conditiile in care se afla !!
Citind cele scrise de tine mi-am adus aminte de ce am citit intr-o carte ( De la suferinta la biruinta, se numeste) scrisa de un pastor care a petrecut ani multi si grei in inchisorile comuniste; si povestea acest pastor despre un coleg de inchisoare, un preot (nu specifica daca era ortodox sau catolic), pe care, pe cand era inchis un gardian se distra batandu-l cu ciocanul pe sira spinarii. Drept urmare, preotul a paralizat si nu a mai putut sa se miste timp de douazeci de ani. Dupa revolutie, ofiterul de securitate care-i distrusese viata a venit la usa lui si i-a zis: "stiu ca nu pot fi iertat. Ceea ce am facut a fost o ticalosie prea mare. Ceea ce va rog este doar sa stiti ca imi pare rau si apoi voi pleca". Iar preotul i-a raspuns: " Douazeci de ani m-am rugat pentru dumneavoastra, zi de zi. Va asteptam. V-am iertat."
Si continua pastorul :" Aceasta este esenta crestinismului."

Cat despre ce vroiam sa spun aseara este oarecum legat si de ce spune Irina, ca biserica, in privinta asta, una zice si alta face, din moment ce, de la caz la caz, accepta metode contraceptive...numai ca iar sunt in criza de timp, asa ca o las pe alta data :))
Ce nu mi se pare mie normal este de ce BO critica BC, din moment ce si preotii ortodocsi recomada in unele cazuri NFP si chiar prezervativul ?

_

"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by Elena
Cat despre ce vroiam sa spun aseara este oarecum legat si de ce spune Irina, ca biserica una zice si alta face, din moment ce, de la caz la caz, accepta metode contraceptive...numai ca iar sunt in criza de timp, asa ca o las pe alta data :))
Ce nu mi se pare mie normal este de ce BO critica BC, din moment ce si preotii ortodocsi recomada in unele cazuri NFP si chiar prezervativul (asta din urma am citit-o pe site-ul profamilia) ?_"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Elena,sper ca am explicat clar mai sus cum se face pastoratia in BO si care este rolul duhovnicului.Biserica nu va cobora niciodata standardele,ci va incerca sa-i ajute pe oameni sa traiasca la inaltimea lor.In aceasta calauzire,se folosesc iconomia,dar si acrivia,lucru despre care s-a mai discutat aici.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Da, Irina, acum am vazut ce ai scris si mi se pare destul de corecta abordarea asta, ceva de genul asta vroiam si eu sa spun aseara cand vorbeam de "realitatea din teren" !! ce nu am inteles eu prea bine si vroiam sa te intreb este pe ce criterii pentru unii duhovnicul recomanda o metoda de contraceptie, pe cand altora nici una ?? criteriul este strict spiritual, sau tine cont si de situatia financiara sau starea sanatatii cuplului ? daca criteriul este numai unul strict spiritual, inseamna ca unui cuplu care este mult inaintat in credinta le interzice orice metoda de contraceptie, chiar daca, de pilda, el este somer, ea nu lucreaza si mai au 5 copii acasa ?

_

"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns qsar spune:

Aaaaa... deci, foarte pe scurt: singura metoda contraceptiva acceptata si aprobata si recomandata de biserica este abstinenta; singura activitate sexuala "iertata" si ingaduita este cea care are drept scop facerea de prunci (nu drept consecinta). Si evident, numai in cadrul familiei crestine, binecuvantata prin Taina Cununiei.
In rest speculam, speculam...

Q, pacatoasa


Honi soit qui mal y pense...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by Elena

Da, Irina, acum am vazut ce ai scris si mi se pare destul de corecta abordarea asta, ceva de genul asta vroiam si eu sa spun aseara cand vorbeam de "realitatea din teren" !! ce nu am inteles eu prea bine si vroiam sa te intreb este pe ce criterii pentru unii duhovnicul recomanda o metoda de contraceptie, pe cand altora nici una ?? criteriul este strict spiritual, sau tine cont si de situatia financiara sau starea sanatatii cuplului ? daca criteriul este numai unul strict spiritual, inseamna ca unui cuplu care este mult inaintat in credinta le interzice orice metoda de contraceptie, chiar daca, de pilda, el este somer, ea nu lucreaza si mai au 5 copii acasa ?_"Mare pacoste sa nu ai destul duh ca sa vorbesti frumos, nici destula judecata ca sa taci cand trebuie." (La Bruyere)

Cred ca se tine cont de situatia in ansamblu.In orice caz,pana acum n-am auzit de vreun duhovnic care sa recomande cuiva contraceptia,ci doar eventual s-o ingaduie in anumite situatii.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput