Anvelopele de iarna

Anvelopele de iarna | Autor: coracora

Link direct la acest mesaj

Va rog sa ma lamuriti daca aceste anvelope de iarna sunt obligatorii si in cazul masinilor care circula numai in oras (care oras se presupune ca are strazile curatate in caz de ninsoare, ca deh, platim impozite, nu?) Nu reusesc sa inteleg cum sta treaba.
Cat de mari sunt amenzile daca esti depistat fara aceste anvelope?

Multumesc.

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Miriluta spune:

Citat:
citat din mesajul lui coracora

Va rog sa ma lamuriti daca aceste anvelope de iarna sunt obligatorii si in cazul masinilor care circula numai in oras (care oras se presupune ca are strazile curatate in caz de ninsoare, ca deh, platim impozite, nu?) Nu reusesc sa inteleg cum sta treaba.
Cat de mari sunt amenzile daca esti depistat fara aceste anvelope?

Multumesc.


Depinde unde. In Germanika e obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna. Amenzile pornesc de la 40€ pana la 120€ in functie de circumstante (40€ daca circuli iarna fara cauciucuri de iarna, 80€ daca provoci o perturbare a traficului, 100€ daca pui in pericol ceilalti conducatori auto si 120€ daca circuli fara cauciucuri de iarna si provoci un accident). La suma de bani se adauga un punct de penalizare in registrul central al soferilor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Da sunt obligatorii nu este conditionat de loc ci de temperatura. Daca este sub 0 grade deci discutam de inghet devin obligatorii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

ORDONANTa nr. 5 din 26 ianuarie 2011 (*actualizata*)
pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor incasate de catre personalul imputernicit cu atributii de inspectie si control in urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 80 din 31 ianuarie 2011
Data intrarii in vigoare : 15 februarie 2011


Forma actualizata valabila la data de : 29 decembrie 2012
Prezenta forma actualizata este valabila de la 17 iulie 2011 pana la data selectata 29 decembrie 2012


In temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, si al art. 1 pct. I.10 din Legea nr. 274/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 6, dupa punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6^1, cu urmatorul cuprins:
"6^1. anvelope de iarna - anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupa caz."
2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate;".
--------
Pct. 2 al art. I ce modifica pct. 28 al alin. (1) al art. 102 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 195 din 12 decembrie 2002, republicata in MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 3 august 2006, a fost modificat de pct. 1 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

3. La articolul 112 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h^1), cu urmatorul cuprins:
"h^1) autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, cu anvelope de iarna, iar autovehiculul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune ori nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate;"
--------
Pct. 3 al art. I ce introduce litera h^1) la alin. (1) al art. 112 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 195 din 12 decembrie 2002, republicata in MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 3 august 2006, a fost modificat de pct. 2 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

4. La articolul 112, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. b), c), e), g), h^1), k), o), p), r) si s), la retinerea certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, iar in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) si x), o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile."
ART. II
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 56, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 56. - (1) Inspectia, controlul si supravegherea modului de respectare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta, precum si a prevederilor normelor si reglementarilor prevazute de aceasta se efectueaza in trafic si la sediul operatorilor de transport/intreprinderilor de catre inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop. Controalele la sediu pot fi efectuate si de echipaje de inspectori, dintre care cel putin unul va fi inspector de trafic."
--------
Pct. 1 al art. II ce modifica alin. (1) al art. 56 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 14 iulie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 22 iulie 2005, a fost modificat de pct. 3 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

2. La articolul 56^1, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) La controlul efectuat in trafic asupra unui vehicul rutier, inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop vor verifica si starea tehnica a vehiculelor rutiere utilizate la operatiunile de transport rutier, in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare."
3. Articolul 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 57
(1) La efectuarea controlului la sediul intreprinderilor si/sau operatorilor de transport rutier, inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop au dreptul sa patrunda in timpul programului de lucru atât in spatiile de lucru, cât si in vehiculele detinute de acestia.
"(2) In cazul controalelor efectuate la sediul operatorilor/intreprinderilor, inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop au/are dreptul:
a) sa solicite furnizarea oricaror informatii din registre, documente sau baza de date;
b) sa verifice registrele si documentele privind operatiunile de transport si de intretinere a parcului auto de la sedii si punctele de lucru;
c) sa faca copii sau extrase de pe registre ori documente, sub sanctiunea incalcarii confidentialitatii."
--------
Alin. (2) al art. 57 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 14 iulie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 22 iulie 2005 - modificat de pct. 3 al art. II din prezenta ordonanta, a fost modificat de pct. 4 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

4. La articolul 58, dupa litera am) se introduc doua noi litere, literele an) si ao), cu urmatorul cuprins:
"an) efectuarea transportului de marfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca autovehiculele sa fie dotate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune ori fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate;"
--------
Lit. an) a art. 58 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 14 iulie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 22 iulie 2005 - introdusa de pct. 4 al art. II din prezenta ordonanta, a fost modificata de pct. 5 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

ao) circulatia autovehiculelor cu lanturi montate pe roti, pe portiunile de drum care nu sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei."
5. La articolul 59 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevazute la art. 58 lit. ak), al), an) si ao);".
5^1. La articolul 59 alineatul (1), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera c1), cu urmatorul cuprins:
«c^1) de la 5.000 lei la 8.000 lei, faptele care au avut ca urmare consecinta prevazuta la art. 62^2;».
--------
Pct. 5^1 al art. II ce introduce lit. c^1) la alin. (1) al art. 59 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 14 iulie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 22 iulie 2005, a fost introdus de pct. 6 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

5^2. La articolul 62, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
«Art. 62. - (1) In cazul utilizarii pentru transport a unui vehicul, fara a se putea face dovada ca se detin urmatoarele documente valabile, dupa caz: licenta de transport, copia conforma a acesteia, certificat de transport in cont propriu, copia conforma a acestuia, licenta de traseu, autorizatia speciala de transport, autorizatia de transport international sau documentul de transport persoane, prin servicii ocazionale, dupa caz, ori in cazul depasirii cu minimum 10% a masei maxime autorizate pentru cel putin o axa, se suspenda dreptul de utilizare a autovehiculului prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicându-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.»
--------
Pct. 5^2 al art. II ce modifica alin. (1) al art. 62 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 14 iulie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 22 iulie 2005, a fost introdus de pct. 6 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

5^3. La articolul 62, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
«(2^1) Masura de suspendare a dreptului de utilizare a autovehiculului se aplica pentru o perioada de 6 luni si se realizeaza prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicându-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.»"
--------
Pct. 5^3 al art. II ce introduce alin. (2^1) la art. 62 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 14 iulie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 22 iulie 2005, a fost introdus de pct. 6 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

6. Articolul 62^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 62^1. - (1) In cazul utilizarii la transport a unui vehicul rutier care prezinta defectiuni tehnice majore si/sau periculoase, se suspenda dreptul de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice, aplicându-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare de catre personalul competent potrivit legii.
(2) Suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice inceteaza, iar placutele cu numarul de inmatriculare si certificatul de inmatriculare prevazute la alin. (1) se restituie, la cerere, dupa prezentarea dovezii privind efectuarea unei inspectii tehnice in vederea redobândirii certificatului de inmatriculare in conformitate cu legislatia in vigoare."
7. Dupa articolul 62^1 se introduce un nou articol, articolul 62^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 62^2. - (1) In cazul in care savârsirea faptei prevazute la art. 58 lit. an) are drept consecinta blocarea unui sector de drum, odata cu aplicarea sanctiunii contraventionale personalul prevazut la art. 60 lit. a) va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre obligatia operatorului de transport/intreprinderii de a achita costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), administratorul drumului intocmeste devizul cuprinzând costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat si notifica operatorului de transport/intreprinderii, in termen de 7 zile de la data savârsirii contraventiei, obligatia de a le achita in termen de 15 zile de la data primirii notificarii.
(3) Operatorul de transport sau intreprinderea, dupa caz, poate contesta notificarea conform Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."
ART. III
Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 45, alineatele (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(5) Pentru situatiile prevazute la alin. (4), administratorul drumului intocmeste un deviz cu contravaloarea daunelor produse si depune, in termen de 5 zile de la data producerii accidentului rutier, in conditiile Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in România, cu modificarile si completarile ulterioare, o cerere de despagubire la asiguratorul cu care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului rutier, a incheiat contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.
(6) In situatia in care limitele de despagubire stabilite prin contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule nu acopera in totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului si, dupa caz, operatorului de transport sau intreprinderii obligatia de a achita, in termen de 15 zile de la data primirii notificarii, partea din prejudiciu pentru care asiguratorul nu a acordat despagubiri."
2. La articolul 45, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (7) si (8), cu urmatorul cuprins:
"(7) In situatia in care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului rutier, nu avea incheiat un contract de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabil la data accidentului, precum si in situatia in care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectarii obligatiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarna, lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate, administratorul drumului intocmeste devizul cu contravaloarea daunelor si notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului si, dupa caz, operatorului de transport sau intreprinderii, in termen de 7 zile de la data savârsirii contraventiei, obligatia de a achita, in termen de 15 zile de la data primirii notificarii, costurile aferente repararii sau inlocuirii elementelor de drum degradate/distruse.
(8) Conducatorul auto si, dupa caz, operatorul de transport sau intreprinderea pot contesta notificarea prevazuta la alin. (6) si (7), conform Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."
3. La articolul 61, dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu urmatorul cuprins:
"(3) Pe lânga amenzile contraventionale aplicate persoanelor fizice si juridice de catre personalul cu atributii de inspectie si control imputernicit de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulatia pe drumurile publice cu depasirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe si/sau dimensiunilor maxime admise prevazute in anexele nr. 2 si 3, contravenientul are obligatia de a achita in contul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România - S.A., respectiv al administratorului drumului, cu titlu de tarif de despagubire, sumele stabilite potrivit anexei nr. 5."
--------
Alin. (3) al art. 61 din ORDONANTA nr. 43 din 28 august 1997, republicata in MONITORUL OFICIAL nr. 237 din 29 iunie 1998, introdus de pct. 3 al art. III din prezenta ordonanta, a fost modificat de pct. 7 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

(4) Agentul constatator va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre contravaloarea despagubirii si modul de achitare a acesteia.
"(5) Sumele incasate cu titlu de tarif de despagubire, potrivit alin. (3), vor reveni ca venituri proprii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România - S.A., respectiv administratorului drumului, si vor fi utilizate in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop."
--------
Alin. (5) al art. 61 din ORDONANTA nr. 43 din 28 august 1997, republicata in MONITORUL OFICIAL nr. 237 din 29 iunie 1998, introdus de pct. 3 al art. III din prezenta ordonanta, a fost modificat de pct. 7 al art. unic din LEGEA nr. 161 din 11 iulie 2011, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 14 iulie 2011.

4. Articolul 66 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 66. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta ordonanta."
5. Dupa anexa nr. 4 se introduce o noua anexa, anexa nr. 5, având cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
ART. IV
Prezenta ordonanta intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al României, Partea I, cu exceptia prevederilor art. I si ale art. II pct. 4 si 5, care vor intra in vigoare la data de 1 noiembrie 2011.


PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu

Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas

Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu

Bucuresti, 26 ianuarie 2011.
Nr. 5.

*ST*
Contravaloarea tarifelor de despagubire in lei se va calcula la cursul de schimb lei/euro publicat de Banca Nationala a României la data intocmirii procesului-verbal de constatare a contraventiei.
Modul de aplicare a tarifelor de despagubire prevazute in prezenta anexa:
a) se aplica pentru vehiculele inmatriculate in România sau in alte state, pe traseul origine - punct control;
b) prin vehicul se intelege orice autovehicul rutier având cel putin doua axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul si semiremorca/remorca tractata de acesta, cu sau fara incarcatura;
c) masele si dimensiunile maxime admise sunt prevazute in anexele nr. 2 si 3 la ordonanta;
d) tarifarea pentru depasirea masei se efectueaza prin compararea rezultatului obtinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obtinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se in considerare valoarea cea mai mare rezultata;
e) tarifarea pentru depasirea masei totale se calculeaza prin aplicarea tarifului unitar corespunzator masei reale a vehiculului;
f) in situatia in care cel putin doua vehicule sunt cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor, din punctul de vedere al distantei dintre axe, se efectueaza pentru fiecare vehicul, indiferent de numarul de axe sau de roti ale fiecarui vehicul;
g) tarifarea pentru depasirea masei maxime admise pe axe se calculeaza prin aplicarea tarifului unitar corespunzator valorii cu care este depasita masa maxima admisa pe axe, in functie de categoria drumului pe care se circula;
h) pentru axe multiple constituite din cel putin doua axe consecutive ale aceluiasi vehicul, tarifarea pentru depasirea masei maxime admise pe axe se calculeaza pentru fiecare categorie de axe (simpla, dubla, tripla), in functie de distanta dintre axe;
i) tarifarea pentru depasirea masei maxime admise pe axa dubla si tripla se efectueaza pentru ansamblul de axe, fara a se compara si a se lua in considerare axele componente ale configuratiei de axe;
j) in cazul vehiculelor prevazute in anexa nr. 3 la ordonanta, combinatiile de axe (simpla, dubla, tripla) se stabilesc de la partea din fata a vehiculului spre spatele acestuia;
k) in cazul depasirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuratii de axe distincte ale aceluiasi vehicul, tarifarea se cumuleaza;
l) nu se aplica tarife de despagubire daca depasirea masei maxime admise pe axe si a masei totale maxime admise sau a maselor pe axe si a masei totale inscrise in autorizatia speciala de transport, rezultata in urma cântaririi, este de pâna la:
i) 4% inclusiv, pentru masa pe axa simpla;
ii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa dubla;
iii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa tripla;
iv) 5% inclusiv, pentru masa totala;
m) tarifarea pentru depasirea masei totale sau pe axe nu se aplica pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme, microbuze, autocare, autobuze);
n) tarifarea pentru depasirea dimensiunilor maxime admise se calculeaza prin aplicarea tarifului unitar corespunzator valorii cu care este depasita dimensiunea maxima admisa;
o) in situatia in care sunt depasite cel putin doua dintre dimensiunile maxime admise, se cumuleaza tarifarea pentru dimensiunile care sunt depasite.

-----



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns coracora spune:

Miriluta, scuze, intrebam de Romania... :) Insa e bine de stiut si pentru Germania (desi eu pe-acolo nu calc iarna tocmai din cauza obligativitatii de-a avea anvelope de iarna; in Olanda nu e musai sa le ai, insa daca trec granita la Koln, de exemplu, ma costa undeva la 700-800 de euro, ca asta e pretul a 5 anvelope de iarna in Olanda).

Marius, din cele postate de tine eu inteleg ca pot circula in oras si in tara fara anvelope de iarna daca temperatura este peste 0 grade. Acum, de exemplu, nu e pic de zapada pe sosea, mi se pare absolut stupid sa mi se pretinda sa am anvelope de iarna atat timp cat nu exista pericolul (deraparea) pe care acestea sunt menite sa-l previna. In fine, nu ma bat eu cu legea, insa la potenta financiara a romanilor, mi se pare de prost gust sa le ceri sa-si monteze astfel de anvelope, care nu sunt nici pe departe ieftine.
In alta ordine de idei, nu inteleg cat este amenda in caz ca esti depistat circuland fara aceste anvelope. Mi se pare foarte buna "gradatia" nemtilor... se incepe cu un foarte de bun simt 40 de euro, insa in Romania inteleg ca se incepe direct cu 5 milioane..??!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Legea specifica clar amenda sub 2.500 lei nu este. Daca are si consecinte (accident) sub 5.000 nu este.
Nu 500 cum zici tu ci 25 de milioane minim sau 50 de milioane minim. E foarte dura legislatia cu acest gen de contraventii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Citat:


Marius, din cele postate de tine eu inteleg ca pot circula in oras si in tara fara anvelope de iarna daca temperatura este peste 0 grade. Acum, de exemplu, nu e pic de zapada pe sosea, mi se pare absolut stupid sa mi se pretinda sa am anvelope de iarna atat timp cat nu exista pericolul (deraparea) pe care acestea sunt menite sa-l previna. In fine, nu ma bat eu cu legea, insa la potenta financiara a romanilor, mi se pare de prost gust sa le ceri sa-si monteze astfel de anvelope, care nu sunt nici pe departe ieftine.
In alta ordine de idei, nu inteleg cat este amenda in caz ca esti depistat circuland fara aceste anvelope. Mi se pare foarte buna "gradatia" nemtilor... se incepe cu un foarte de bun simt 40 de euro, insa in Romania inteleg ca se incepe direct cu 5 milioane..??!



Cora, iarta-ma ca-ti zic, dar scuza asta cu ´´potenta financiara a romanilor´´ nu este un argument, nici macar cand vorbim intre noi asa, daramite sa mai vorbim de lege.

Cauciucurile de iarna inseamna in primul rand siguranta in plus, atat pentru tine cat si pentru ceilalti participanti la trafic. Cine nu are ´´potenta financiara´´ pentru a-si intretine masina, pentru cauciucuri de iarna, sa isi lase masina in garaj. Punct.
Cu o masina neechipata corespunzator pui viata oamenilor in pericol.
vorbesc la modul general, sa nu intelegi ca fac referire la finantele tale


Cauciucurile de iarna nu sunt pentru a merge pe zapada.Pe autobanul nemtesc nu mergi pe zapada, de exemplu, si tot e obligatoriu, din motivul expus de Marius: temperatura .

Cand temeperaturile sunt sub 7 grade, cu plus, cauciucul tau de vara reactioneaza altfel, aderenta cu asfaltul se schimba. Pentru siguranta, acum e momentul sa iti schimbi cauciucurile de vara cu cele de iarna, care au alta compozitie si alt profil.
In Germania exista regula O-O ,pentru cauciucurile de iarna. Adica din Octombrie pana de Ostern(Paste). Nu sta nimeni sa te pandeasca, dar daca ajungi intr-una din situatiile expuse de Miriluta, respectand regula asta esti permanent de partea sigura a baricadei.
Au fost cazuri cand asigurarea casco nu a fost platita din cauza de lipsa de anvelope de iarna.


Mi se pare o idee foarte buna amenda mare. Din pacate asa se educa omul, cand il arde la buzunar.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Androix spune:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Da sunt obligatorii nu este conditionat de loc ci de temperatura. Daca este sub 0 grade deci discutam de inghet devin obligatorii.


N-as cita chiar toate modificarile la ordonanta, dar zice pe-acolo de "circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei" nu de temeratura sub 0.

www.obiectiverealiste.blogspot.com" target="_blank">Obiective Realiste
Androix Bijoux

Niste copii si toti copiii!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Corect. Insa acestea apar doar la temperaturi de zero si sub zero grade
Dar ad literam - corect!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Androix spune:

Desigur ca apar doar la temperaturi sub zero grade, dar reciproca nu e valabila, daca sunt sub zero nu e neaparat sa fie zapada, gheata si polei. Pot fi si -20 de grade dar asta nu e singura conditie pentru producerea poleiului. EDIT: Adica trebuie sa dea de sus ca sa fie zapada si polei!


www.obiectiverealiste.blogspot.com" target="_blank">Obiective Realiste
Androix Bijoux

Niste copii si toti copiii!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Insa mergand cu masina nu ai garantia ca la momentul X si temperaturi negative nu vei intalni ceea ce nu doresti.
Pe de alta parte anvelopele de vara se comporta foarte rau la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius asa incat sunt curios cine isi asuma riscul? Dar daca ai produs si un accident cu victime din acest motiv - costurile materiale sunt uriase, cele personale nu pot fi masurate.

Mergi la inceput