Colectia de toamna-iarna 2005 (42)

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns miri__b spune:

Spre rusinea mea nu am cunoscut-o pe domnisoara I.

D. nu pre mananca dulciuri, sigur cred partea ca nu a vazut doua cutie in ghiozdan.Ieri a uitat pe undeva punga cu incaltarile de sport si tricoul de schimb.Tine minte poeziile invatate anii trecuti dar nu tine minte unde a lasat o sacosa cu haine.E o enigma ptr mine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavi02 spune:

Miri, eu am o enigma de 35 de ani langa mine. Fost medaliat la 2 olimpiade internationale de info consecutive.

Alaltaieri seara, el statea cu puiu mic in sufragerie. De obicei el pune cadita si el o da jos. In seara respectiva am terminat de spalat vasele si pt ca micuta era obosita am zis hai sa pun si cadita sa mearga mai repede treaba. Vin in sufragerie si ii spun lui V:
- Am spalat toate vasele si am pus si cadita, hai sa culcam puiutul.
- Ai fost harnicuta! Adica mi-a dat feed-back

Dezbrac fata, cand ma apropiam cu ea de baie, ce aud: zdronca/zdronca! Doar nu da V cadita jos! Ba exact asta facea si ne-a pufnit rasul pe amandoi.

Mi-a zis ca m-a auzit ca am pus cadita, apoi s-a ridicat si s-a dus la baie ( reflex conditionat, cand eu ii zic ca facem baita el merge la baie sa puna cadita) odata ajuns la baie stia ca e cu treaba acolo, cum cadita era pusa pe suport inseamna ca treaba era sa o dea jos, sa o spele si sa o puna la loc.

------------

Meems, la noi inca nu le cere rezumat. Abia din clasa a doua li se ce sa raspunda liber la intbari. In clasa I au de citit si de scris doar copiere sau dupa dictare. Am zis eu de mult ca e mai usoara clasa I la noi decat in alte parti!
Iar oral au doar de citit, inca nu au texte cu toate literele, teoretic au doar pana la litera la care au ajuns. In plus unii din noi punem copiii sa citeasca din carti ca sa nu le fie greu la vara. Altfel, la vara, cand termina toate literele, ar trebui sa se apuce de citit texte din carti ca sa le creasca viteza la citit.

altfel, oral, inca nu am pus-o pe Nati sa-mi povesteasca ce a citit. Buna idee!

Mie imi place ca Natalia, cand nu trece la litera noua primeste teme de genul: pe o pagina ii pune doamna in clasa ca scrie primul cuvant de pe fiecare rand, iar acasa trebuie sa completeze la cate o propozitie pe fiecare rand, numai cu literele studiate. De ieri vad ca au inceput sa apara si semne de intrebare la sfarsit de rand la unele propozitii.

Si Natalia are vaccinul maine sau pe 22, am primit ieri biletelul eu m-am mirat pt ca era vorba ca se face la medicul de familie. S-a renuntat? Eu ma bucur daca e la scoala pt ca se vaccineaza toti si se simte Natalia intr-un

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioana_77 spune:

Hello si de la noi!

La Multi ANi pentru Andru!
AM reintrat si noi in programul de fugareala gradi, scoala, servici - casa. Nu am mai facut nimic spectaculos. In vacanta, George a ajutat-o pe Maria cu temele, ca a stat vreo trei zile in plus cu ei
Vroiam sa va intreb daca scolarii vostri au facut ecuatii cu o necunoscuta, din alea, gen a-6=3 si prin ce metoda le-au explicat doamnele sa le rezolve. Maria a primit numai la temele pt vacanta (m-am uitat si in manual si lipsesc cu desavarsire de-acolo). Eu incepusem sa-i explic cu schimbatul semnului( + sau -) cand trecem cifrele dupa "=", cand mi-am intrebat o prietena cu fetita intr-a II-a cum le-a invatat ea. Invatatoarea ei le daduse formulele cu scazator, descazut si tot neamul lor. Pana la urma Maria a invatat si ea tot asa. Inca nu am am ajuns sa vb cu invatatoarea ei pe tema asta, eram curioasa cum e la voi. Oricum, nu mi se pare normal sa le dai un execitiu fara sa le explici pe indelete cum se rezolva. Daca nu te ocupi de ei acasa, ce fac?
SI Maria silabiseste binisor din carti. Am sfatuit-o sa citeasca povestile cu litere mai maricele, sa-i vina mai usor. A facut o pasiune in a merge la biblioteca scolii, sa imprumute carti, i se pare foarte la moda, cred, cu toate ca are un raft umplut pana la refuz. STiu ca la gradi educatoarele au insistat in a reda in cuvintele lor povestile citite in clasa.
Va recomand sa le luati cuvinte incrucisate, sunt reviste speciale de la 7, 8 ani. Ii ajuta cu sinonimele, antonimele, etc, plus cultura generala.

Stef e zapacit cu totul, cred ca-i va veni f greu sa se concentreze la scoala. Am hotarat ca daca mai e valabila grupa 0 la scoala, il punem sa repete grupa mare. In schimb, ii place sahul - vreau sa-l inscriu la un curs in-afara gradinitei. Are inclinatii vadite spre mestereala si e f jucaus, in comparatie cu Maria. Mi-e drag sa-l aud cum trancaneste cu masinile si dragonii lui, in camera.

Gata, ca m-am intins ca o placinta!
pupici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavi02 spune:

Ioana, nu ii explica cu trecut in partea cealalta, este foarte abstract si nu vor pricepe. Nici Silvia nu stie sa treaca in partea celalalta. La nivelul Silviei li se explica: adunam in ambii membrii ai egalitatii 6. Sau respectiv scadem din ambii membri. Deci nici la nivel de clasa a V-a nu fac inca cu trecut dintr-o parte in alta cu schimbarea semnului. Explicati-le la nivelul lor, nu al nostru din liceu!

la varsta asta, clasa I, trebuie rezolvata problema in cuvinte: din cat scad 6 ca sa ramana 3? Sau: ti-am dat 6 mere si am ramas cu 3 mere. Cate am avut? La varsta asta trebuie sa simta ei cantitatile, numerele reflecta niste cantitati pe care ei trebuie sa le simta, nu sa opereze abstract cu ele!

In rest absolut de acord cu tine: au primit teme din culegeri iar in culegeri exercitiile sunt mult mai avansate ( ca tipuri de probleme si exercitii) decat ceea ce cuprinde manualul.

Nati face in clasa exercitii cu casuta. Casuta - 2 = 5 si ei cu pleteaza in casuta. Din cat scad 2 ca sa aman cu 5?

Cam asa trebuie facut pt ca altfel nu pricep. E foarte, extrem de important ca ei sa priceapa si sa simta matematica pe care o fac acum.

Ai inceput si tu serviciul?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maria_alexia spune:

da, exercitii cu casuta "relatate" fix cum spunea Lavi facem si noi.
ba inca ieri era unele si mai si, cu enunt de genul: "rescrie printr-o operatie echivalenta:
6 + 3 = 5 + 4
8 + 2 = ... "

evident ca a trebuit sa explic ce e aceea "operatie" si ce e "echivalent" . iar in fapt si in final a ignorat tot, ca a gasit smecheria:
8 + 2 = 2 + 8
si si-a terminat tema in cateva secunde


Ioana, la chioscurile de ziare se gasesc integramele despre care spui? Al meu e fan, le bruiaza pe cele ale bunicilor, nu stiam ca exista si pentru copii...

Cu vaccinul am dezbatut pe FB: atentie ca a aparut pentaxim tetra, care e ROR + anti-varicela. deocamdata doar el se mai gaseste in farmacii, trag speranta ca in scoli ii vaccineaza cu pentaxim simplu.

Lavi, faza cu cadita oare n-a mai facut-o odata??

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavi02 spune:

Maria, ba da, dar atunci nu mi-a dat si feedback, cum ca a auzit ce i-am spus.

Noah, imi pare rau ca ma suprapun cu feisbucu cu subiectul vaccinuri. Eu ma mir ca nu se mai face la medicul de familie cum a fost vorba.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioana_77 spune:

Lavi, saru'mana de explicatie! Cam asa simteam si eu, legat de cifre - adik mai mult desemneaza cantitati. Pana la urma, le-a invatat cu formulele respective. SIncer, uitasem in ce clasa schimbam noi semnul.
Eu o incurajez sa lucreze si din altceva decat manualul. Am inscris-o la vreo doua concursuri si exercitiile de-acolo erau chiar provocatoare (din punctul meu de vedere). De fapt, ce-mi doresc eu de la ea este sa gandeasca un pic peste manual si sa descifreze singura o cerinta formulata altfel decat e obisnuita ea.

Cea mai mare problema a mea este ca nu stiu pana unde sa ma intind cu cerintele la nivelul ei. Asta dupa o disputa in ale limbii romane, legata de despartirea in silabe si recunoasterea literelor din silabe. De exemplu, ea nu putea retine ca ïn silaba lui "pai" din paine intra trei litere, nu doua cum credea ea. Pana am intrebat-o pe invatatoare cum sa-i explic si mi-a spus ca e un detaliu mult prea avansat pt varsta ei.

Maria, da, la chioscuri se gasesc rebusuri. Acum mi-am amintit, ca parca CristinaN mi-a spus de ele si imediat am purces in cautarea lor. Se cunoaste diferenta de entuziasm fata de acum jumatate de an cand le descoperisem. Adik acum e mai mare:)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioana_77 spune:

Lavi, da, de prin octombrie am inceput serviciul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns meems spune:

Rianna se descurca foarte bine la dictari si la citit, fonetica, semne de punctuatie, etc. Cu rezumatul cartilor e mai greu, ca ea e foarte sumara in conversatii de felul ei. Acum un pic ne chinuim si cu matematica; trebuie sa memoreze toate adunarile intre cifrele 1-10, ori ea inca se foloseste de degete sa gaseasca raspunsul. Invatatoarea le cronometreaza testele si ea nu reuseste intotdeauna sa termine toate adunarile din test. La scaderi prevad ca va fi si mai dificil.

Ioana, si Rianna aduce acasa carti de la biblioteca scolii. Ei au ora de biblioteca in fiecare zi de miercuri. Are o gramada de carti si acasa, trebuie sa le sortam si sa mai dam din ele pe cele care sunt de nivelul incepator.

Miri, David al tau chiar ca e o enigma

Lavi, sunteti totali la fazele cu baita

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavi02 spune:

Ioana, printr-a sasea am invatat noi schimbarea semnului, cand am invatat numerele negative. Eu sunt mai la curent cu programa ca o am pe Silvia . Silvia de exemplu, pt ca nu a facut nr negative desi noi i-am spus de ele, nu constientizeaza ca o scadere e de fapt o adunare cu un nr negativ. Ce e drept ea e buna la matematica dar nu e extraordinar de buna. Probabil daca ar fi extraordinar de buna ar intelege asta fara probleme.

Asa e, asta imi doresc si eu, sa fie in stare sa iasa din tiparele tipurilor de probleme cunoscute. Din pacate manualele sunt la un nivel f f scazut mai nou.

Apropo de nr de sunete din paine, i-ul ( de la inceput) e un sunet pe care mai gu il constientizea copiii, am observat asta la ambele mele fete. Pentru ca uneori se aude int 2 consoane alaturate dar nu se scrie. Asa ca ei, pana nu sunt familiarizati cu forma scrisa a cuvantului nu stiu exact cand apar si cand nu apare i.

Scuze daca par prea sfatoasa! E fara intentie rea.

Ioana, succes la noul servici! In ce domeniu esti acum?

Meems, asa e, probabil are legatura cu cat e de vorbaret copilul.

Mergi la inceput