Prietene la bine si la greu - 137

Raspunsuri - Pagina 20

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns monis5 spune:

Exercitii pentru copilasi posted by Dymomo


Ex.1.

Ajutati de catre copil numiti partile corpului.
Faceti acelasi lucru pentru o imagine dintr-o carte, papusa, ursulet etc.
Desenati pe un carton chipul unui om apoi decupati-l. Il agatati de perete si ii dati un nume impreuna cu copilul, apoi, desenati parti ale corpului omuletului, denumiti-le impreuna cu copilul. Vorbiti despre ele.
EX: Asta e manuta, ce faci cu ea? Cate degete are? Cum se numesc degetele etc.
(Dr lui de fam mi-a recomandat sa fac asta atunci cand il vad preocupat de chipul uman. La ea in cabinet se uita atent la pozele de pe pereti si ea ii povestea despre partile corpului).

Ex.2.

In timpul zilei, organizati jocuri de “ghicitori”, cum ar fi:
“Unde este cainele? Cheama-l.”
“Vrei sa imi arati glezna?”
Daca el nu vrea sa raspunda, il ajutati dvs.
Lasati-l pe el sa intrebe, este randul dvs acum.

Ex.3.

Spuneti-I ca are voie sa faca singur ordine in lucruri.
Cand veniti de la piata sau de la cumparaturi, lasati-l pe el sa puna fiecare lucru la locul sau in frigider, camara, dulap etc.
Aranjati impreuna cutia cu jucarii: cele mari si grele la fund, cele mici deasupra si explicatii: care e mare, care e mic si de ce procedati asa.

Ex.4.

Priviti impreuna imaginile din carti. Lasati-l pe el sa intoarca foile.
Numiti cateva lucruri interesante pentru copil si le reluati in fiecare seara. Vorbiti despre personajele din carte . Relationati imaginile cu lucrurile pe care le vede in jurul sau , de pilda:
„Ai si tu o rata in baie.”
„Iata o bicicleta, unde este bicicleta ta?”
Ajutati-l sa raspunda corect, articuland clar si deslusit cuvantul in fata copilului.

Ex.5.

Cand copilul spune un cuvant, de ex „mingea” il combinati cu adjective, de ex: ”mingea mare” „mingea rotunda” sau pronume „mingea ta”. Incurajati copilul sa spuna si el sau spuneti impreuna. Cand copilul asociaza doua cuvinte. De ex. „mingea scaun”, el poate intentiona sa comunice mai mult decat „mingea este pe scaun”. Asociatia poate insemna si „pune mingea pe scaun” sau „Da mingea jos de pe scaun”. Aratati-i copilului ca ati inteles mesajul sau exprimati verbal variantele.

Ex.6.

Luati mai multe obiecte despre care copilul stie ale cui sunt(ale uni membru al familiei). Spuneti-i copilului „ rochia mamei, pantalonii tatei etc.”. Continuati jocul lasandu-l pe el sa spuna: „Al cui este pantoful?” daca copilul raspunde „tata” laudati-l. Daca nu va raspunde repetati dvs „Pantoful tatei?” si stimulati-l sa va imite.
Cand intreaga familie se gaseste in camera si el este dispus la joc, puneti-l sa arate si sa denumeasca „nasul mamei, ochii tatei etc”.

Ex.7.
Daca copilul foloseste cuvinte simple pt a denumi obiectele cunoscute spuneti-i si dvs: „Aici este cana, batista etc.” Si incurajati-l pe el sa spuna „ aici... sau acolo...”. Laudati-l daca o face bine.
Intrebati-l despre diferite lucruri din casa unde sunt „aici sau acolo” si lasati-l pe el sa spuna aceste cuvinte, legate de inteles.
Laudati-l chiar daca nu a pronuntat corect. Spuneti si celorlalti membri ai familiei cat de bine se pricepe la acest gen de jocuri chiar daca nu sunteti pe deplin multumit.

Ex.8.
Alegeti mai multe obiecte de marimi diferite. Apoi le puneti succesiv pe cele mici in cele mari si ii cereti copilului sa spuna „unde e...” obiectul mic, astfel incat el sa denumeasca pe rand celelalte obiecte in care l-ati ascuns.

Ex.9.
Cand auziti un zgomot intrebati-l „Ce este asta?” si aratati-i pe cat posibil, sursa zgomotului. Numiti obiectul sau animalul care face zgomot.
Imitati diferite sunete si intrebati-l pe copil ce animal/obiect ati imitat.

Ex.10.
Numiti activitatile dvs. si ale copilului „eu mananc, tu dormi, tata pleaca” etc. Intrebati copilul „Tu ce faci?” apoi intrebati si despre ceilalti ce fac. Daca nu raspunde explicati-i dvs. si denumiti ce activitati desfasoara fiecare.
Uitati-va in carti cu poze si explicati copilului ce fac personajele povestirii.

Ex.11.
Alegeti un obiect pe care copilul il cunoaste bine si cereti copilului sa spuna la ce foloseste. Mimati actiuni ca spalatul dintilor, mainilor, maturatul si cereti copilului sa spuna ce faceti.
Puneti pe masa o minge, o lingura, un sapun etc si cereti copilului sa va dea obiectul cu care mancati, cu care va spalati etc. Daca el a ajuns sa raspunda foarte usor la aceste intrebari numiti obiectele si ceretii lui sa mimeze.

Ex.12.
Intrebati copilul daca este baiat ca tata sau fata ca mama. Cereti-i sa spuna „baiat/fata”. Spuneti-i copilului „Esti baiat cuminte si te joci frumos cu mingea” etc sau alte complimente care sugereaza ce face el ca baiat. Cereti-i periodic sa spuna daca e baiat sau fata.

Ex.13.
Puneti pe masa doua obiecte pe care copilul le cunoaste si intrebati-l „care este ...”.
Daca il arata doar cu degetul spuneti-i „acesta sau acela?”. Daca repeta si el cuvantul laudati-l si reluati jocul cu alte obiecte. Procedati la fel cu lucrurile din casa pentru a le identifica. Cand ii oferiti ceva de imbracat sau de mancare puneti-l sa aleaga „acesta sau acela?”, chiar daca cele doua lucruri sunt identice. In felul acesta va invata sa ia o decizie in ceea ce priveste gusturile sale.

Ex.14.
Folositi jocul de a ascunde intr-un saculet mai multe obiecte. Scoateti cate unul si spuneti ce nu este. Lasati-l pe el sa spuna „ce nu este” fiecare. Laudati-l cand reuseste si verificati-l prefacandu-va ca gresiti, casa vedeti daca va corecteaza.
Intrebati-l „unde este ceasul” si ridicati alt obiect spunand „acesta nu e ceasul”, apoi ridicati ceasul si spuneti „acesta e ceasul”.

Ex.15.
Mama si tata stau cu copilul si acesta este intrebat „Cine conduce masina” sau „Cine face mancare”. Daca copilul raspunde este laudat. Largiti aria de intrebari si raspunsuri. „La cine mergem noi in vizita?” etc.
Folositi aceleasi intrebari in cartile cu poze intreband „Cine papa banane?” la care copilul poate raspunde „maimuta” sau alt personaj dupa caz. Daca nu stie il puteti ajuta si apoi ii cereti din nou lui sa raspunda.
In timpul actiunilor zilnice, intrebati-l din cand in cand „Cine....” face ceva despre care el stie sigur si laudati-l cand raspunde corect.

Ex.16.
Aratati-i diferite lucruri si intrebati-l ale cui sunt dupa ce in prealabil i-ati spus dvs „rochia e a mea, palaria e a mea”. Cereti-i mai multe lucruri din cele aratate.
Jucati un joc „ Tu te duci pana la dulap si imi dai mie (cereti un obiect)... „. Cand vi-l aduce denumiti obiectul impreuna cu copilul. Lasati-l pe el sa ceara ce sa ii aduceti. Incercati sa utilizati pronumele „tu”. Puteti alterna „o data eu, o data tu”. O sa observati ca odata cu trecerea timpului si repetarea jocului va incepe sa foloseasca si el pronumele. Cand vorbiti aceentuati pronumele pt a atrage atentia asupa lui.
Cand aveti timp sau efectuati o actiune in prezenta copilului denumiti ce faceti dvs. si ce face el, pPuneti si copilul sa spuna ce face si alternati ca un joc. (De ex. mama spala vasele, Danut se joaca cu masina etc).

Exercitii pentru copilasi posted by Gabitza

suplimentar fata de ce a zi Dy, vin si eu cu recomandarile facute azi de psihoterapeutul lui Dragos pt lucrul acasa
- modelat plastilina cu mana ( rasucit pe masa, bilute etc)
- pictat cu palmele, cu pensula, cu buretele (acuarele la tub, puse pe un colt al plansei de lucru, manjit copilul pe palme cu culoare etc)
- banuti in pusculita (important e sa roteasca banutul pt a intra pe gaura)
- introdus bile una cate una in sticla, insurubat, desurubat, scos bile
- exercitii de motricitate, in special desprinderea de la sol (in parc se urca pe orice, dar nu stim sa sarim, nici macar cu trambulina), imitat miscari ale mainilor (pe umeri, sus, la spate, jos, ating nasul, morisca), mersul piticului, tropait, alergat, sarit intr-un picior, rotire, aplecare, mers cu spatele etc.
- puzzle executat cu miscarea corecta (o mana tine o piesa fix, cu cealalta potriveste piesa 2)
- exercitii de suflat (baloane, hartii), de mototolit, rupt hartii, imbracat papusa, tup-tup cu animale, incastru, sut cu mingea
- matching cu obiecte identice, sortare dupa tip, culoare etc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns monis5 spune:

Livia asteptam datele sa completam la tine si la Janisz

Ramonika cum merge treaba? v-ati obisnuit cu ideea?

Many asteptam KindergardenReport si de la tine si de la duamna Liloasa pe care o pup cu drag si-i urez maxim succes la munca

138




Monis, mama de Piticutz Santiago (02.11.2009)

Mergi la inceput