Directivele NKVD
Cate din www.riscograma.ro/4193/iata-adevarata-constitutie-a-romaniei-directivele-nkvd/" target="_blank">directivele NKVD se aplica in viata Romaniei, de actuala clasa politica?
Observam ca viata politica romaneasca se focalizeaza pe persoane, pe denigrarea adversarilor si pe campanii mediatice de promovare a proprilor membrii, strategie pe care era focalizata si strategia NKVD.
Alte masuri sunt cele de populare a institutilor statului cu oameni loiali si impiedicarea justitie sa functioneze independent.
Citat: |
1. Este interzisa primirea pe teritoriul ambasadelor a autohtonilor contactati de noi ca informatori. Întâlnirea cu acesti oameni este organizata de serviciul special desemnat în acest scop, iar întâlnirile pot avea loc doar în locuri publice. Informatiile sunt preluate de catre ambasada prin organele serviciilor speciale, în speta cu predarea lor ofiterului nostru cu cel mai mare grad în ambasada. 2. Se va umari ca între soldatii nostri si populatia civila sa nu se produca legaturi de nici un fel. Este inadmisibil ca ofiterii nostri sa viziteze autohtoni la locuintele lor; este, de asemenea, inadmisibil ca simplii soldati sa stabileasca relatii cu femei din rândul bastinaselor. Nu se admite stabilirea de relatii între soldatii nostri si populatia civila, respectiv soldatii autohtoni. 3. Se va accelera lichidarea cetatenilor care întretin legaturi neinitiate de catre noi cu Partidul Comunist Polonez, Partidul Socialist Polonez, cu interbrigadistii, cu Organizatia Tineretului Comunist Polonez, cu Armata de Acasa si alte asociatii. În acest scop trebuie folosite elementele opozitiei militare. 4. La actiunile militare vor lua parte acei soldati care au stat pe teritoriul tarii noastre (se are în vedere Uniunea Sovietica n.n.) înainte de a intra în Armata Kosciuzsko (Armata poloneza ce lupta de partea Armatei Sovietice pe teritoriul U.R.S.S. n.n.). Se va ajunge la distrugerea ei totala. 5. Trebuie realizata în mod accelerat unificarea tuturor partidelor într-un singur partid, având grija ca toate rolurile cheie sa revina acelor oameni care apartin serviciilor noastre secrete. 6. Unificarea organizatiilor de tineret trebuie facuta rapid. De la conducatori de organizatii locale în sus, în pozitii de conducere se vor repartiza oameni desemnati de serviciile noastre speciale. 7. Se organizeaza si se urmareste ca functionarii alesi ca deputati la congrese sa nu-si poata pastra mandatul pe întreaga perioada ce le sta în fata. Deputatii nu pot convoca în nici un caz sedinte între întreprinderi. Daca nu exista alta solutie si o asemenea sedinta trebuie convocata, se vor îndeparta acei oameni care au activitate în legatura cu proiectarea conceptiilor si avansarea revendicarilor. Initiativele particulare trebuie eliminate cu desavarsire. Pentru fiecare congres se vor pregati oameni noi si doar cei vizati de serviciile noastre secrete. 8.Se va acorda o atentie deosebita persoanelor cu capacitati organizatorice si cu sanse sigure de popularitate. Acesti oameni trebuie cooptati, iar în cazul în care se opun, se va bloca accesul lor la posturi ierarhic superioare. 9. Se va urmari ca functionarii de stat (exclusiv organele de securitate si din industria minelor) sa aiba retributii mici. Aceasta se refera îndeosebi la sfera sanatatii, justitiei, culturii, respectiv la cei care detin functii de conducere (documentul gasit în Cehoslovacia adauga: mai putin cadrele de conducere alese pe baza lealitatii fata de regimul socialist). 10. In toate organele de guvernamânt, respectiv în majoritatea uzinelor, trebuie sa avem oameni care conlucreaza cu serviciile noastre speciale, fara stirea organelor administrative locale. 11. Se va urmari cu strictete ca presa autohtona sa nu transmita date privind calitatatea si sortimentul marfurilor ce ni se transporta. Nu este voie ca aceasta activitate sa se numeasca comert. Trebuie neaparat mentionat faptul ca e vorba de schimburi de marfuri. 12. Se vor exercita presiuni asupra serviciilor publice în sensul ca acestea sa nu acorde acte doveditoare a proprietatii asupra pamantului; actele vor arata doar calitatea de lot dat în folosinta, dar niciodata pe aceea de proprietate a detinatorului. 13. Politica fata de mica gospodarie taraneasca urmeaza acest curs pentru a face gospodaria particulara nerentabila. Dupa aceea, trebuie începuta colectivizarea. În cazul în care ar interveni o rezistenta mai mare din partea taranilor, trebuie redusa împartirea mijloacelor de productie repartizate lor, concomitent cu cresterea obligatiilor de predare a cotelor. Daca nici asa nu se ajunge la rezultatul scontat, trebuie organizat ca agricultura sa nu poata asigura aprovizionarea cu alimente a tarii, astfel ca necesarul sa trebuiasca acoperit prin import. 14. Trebuie facut totul ca hotararile si ordinele – fie acelea cu caracter juridic, economic sau organizatoric – sa fie nepunctuale. 15. Trebuie facut totul ca anumite cazuri sa fie discutate concomitent de mai multe comisii, oficii si institutii, însa nici una dintre ele sa nu aiba drept de decizie înainte de a se consulta cu celelalte (fac exceptie cazurile ce vizeaza industria minelor). 16. Sindicatele din uzina nu pot exercita nici o influenta asupra activitatii din uzina. Ele pot lucra doar la punerea în practici a hotararilor si atât. 17. Sindicatele nu au dreptul de a se împotrivi conducerii în nici o problema. Sindicatele trebuie sa fie ocupate cu alte probleme minore ca de exemplu: organizarea odihnei în concedii, discutarea cererilor de pensii si împrumuturi, programe culturale si distractive, organizarea de excursii, repartizarea marfurilor deficitare, justificarea unor puncte de vedere si decizii ale conducerii politice. 18. Trebuie organizat ca numai acei conducatori sa fie avansati care executa impecabil problemele cu care au fost însarcinati si care nu le analizeaza depasind cadrul activiitatii lor. 19. In legatura cu activitatea bastinasilor care sunt purtatori ai unor functii de partid, de stat sau administrative trebuie create asemenea conditii, ca acestia sa fie compromisi în fata angajatilor, astfel încât sa devina imposibila întoarcerea lor în anturajul initial. 20. Cadrelor militare autohtone li se pot încredinta pozitii de raspundere în locuri unde deja sunt plasati oamenii serviciului special. 21. In cazul fiecarei actiuni armate si cu ocazia tragerilor, cantitatea munitiei va fi controlata permanent si cu seriozitate, indiferent de tipul de arma. 22. Trebuie tinut sub observatie fiecare institut de cercetare si laborator, consemnându-se orice cercetare valoroasa. 23. Trebuie acordata o mare atentie inventatorilor, inovatorilor, respectiv dezvoltata si sprijinita activitatea lor, dar fiecare inventie trebuie înregistrata cu consecventa la centru. Este permisa doar realizarea acelor investitii care au aplicabilitate în industria minelor sau cele care au indicatiile noastre speciale. Nu este permisa realizarea acelor inventii care ar asigura cresterea productiei de produse finite si, în paralel cu aceasta, scaderea productiei si a extragerii de materii prime , sau ar împiedica îndeplinirea deciziilor. Daca o inventie a devenit cunoscuta, trebuie organizata vânzarea acesteia în strainatate pe valuta vest, pe motiv ca e prea costisitoare în tara. Documentele cuprinzând datele cu privire la valoarea si descrierea inventiei nu se publica. Toate datele si documentele privitoare la valoarea si descrierea amanuntita a inventiei vor intra in posesia noastra. 24. Punctualitatea transporturilor de orice gen trebuie perturbata (mai putin cele cuprinse în îndrumarile din N.K. – 552-46). 25. În uzine trebuie initiate diferite sedinte si conferinte profesionale, trebuie notate propunerile, observatiile ce au fost expuse, respectiv autorii acestora. 26. Trebuie popularizate discutiile cu muncitorii care se ocupa de probleme actuale legate de productie, respectiv cele care critica trecutul si problemele locale. Nu se vor înlatura cauzele fenomenelor în discuaie. 27. Luarile de pozitie ale conducerilor bastinase pot avea coloratura nationala sau istorica, dar acestea nu pot duce la unitatea nationala. 28. Trebuie acordata o mare atentie ca nu cumva în orase sa existe retele de apa nelegate la reteaua principala în cartierele în curs de reconstructie sau nou construite. Canalizarile vechi neracordate si fântânile trebuie lichidate sistematic pe parcurs. 29. Reconstructia obiectivelor industriale si constructia celor noi se va face având în vedere ca materialele reziduale sa fie dirijate în depozitele de apa ce ar putea folosi drept rezerve de apa potabila. 30. În orasele reconstruite sau nou construite nu se mai admit în locuinte spatii excedentare, care ar putea folosi la adapostirea pe o perioada mai lunga a animalelor sau depozitarea rezervelor de alimente. 31. Întreprinderile proprietate personala, micii meseriasi si micii industriasi sa primeasca doar astfel de materii prime si utilaje inferioare si care sa împiedice productia de calitate. Pretul acestor marfuri sa fie mai mare decât pretul produselor similare ale întreprinderilor de stat. 32. Trebuie extinsa birocratia statului în cel mai înalt grad în toate domeniile. Este admisa critica activitatii organelor administrative, însa nu se admite nicidecum scaderea numerica a personalului si nici functionarea normala a aparatului birocratic. 33. Trebuie avut o mare grija de toate proiectele de fabricatie în industria miniera, respectiv în întreprinderile indicate în mod special. A se împiedica aprovizionarea buna a pietei interne. 34. Trebuie acordata o atentie deosebita bisericilor. Activitatea cultural-educativa trebuie astfel dirijata ca sa rezulte o antipatie generala împotriva acestora. E necesar sa fie puse sub observatie tipografiile bisericesti, arhivele, continutul predicilor, cântecelor, al educatiei religioase, dar si cel al ceremoniilor de înmormântare. 35. Din scolile elementare, de specialitate, dar mai ales din licee si facultati trebuie sa fie înlaturati profesorii de valoare care se bucura de popularitate. Locurile lor trebuie sa fie ocupate de oameni numiti de noi, având un nivel de pregatire slab sau mediocru. Sa se analizeze diferentele dintre materii, sa fie redusa cantitatea de material documentar, iar la licee sa se opeasca predarea limbilor latina si greaca veche, a filozofiei generale, a logicii si geneticii. În manualele de istorie nu trebuie amintit care dintre domnitori a servit sau a vrut sa serveasca binele tarii. Se va insista pe lacomia si rautatea oricarui rege, pe efectul nefast al monarhiei si pe lupta poporului asuprit. In scolile de specialitate trebuie introdusa specialitatea îngusta. 36. Trebuie sa fie initiata organizarea unor actiuni cu caracter artistic sau sportiv care sa sarbatoreasca lupta bastinasilor împotriva cotropitorilor (exclusiv rusii, îndeosebi nemtii) si care sa popularizeze lupta pentru socialism. 37. Pe plan local este interzisa aparitia unor opere despre acei bastinasi care înainte de revolutie si în perioada celui de-al doilea razboi mondial au trait la noi (în U.R.S.S., n.n.) sau au luptat alaturi de noi în timpul razboiului. . 38. Daca se constituie o organizatie care ar sprijini alianta cu noi, dar totodata ar starui asupra controlului activitatii economice a conducerii oficiale, imediat trebuie pornita împotriva ei o campanie de acuzare a nationalismului si sovinismului. Aceasta trebuie facuta în felul urmator: profanarea monumentelor ce ne apartin, distrugerea cimitirelor, difuzarea unor manifeste din care sa rezulte ponegrirea natiunii si culturii noastre si îndoiala fata de întelesul contractelor încheiate cu noi. În munca de propaganda trebuie implicati si bastinasii, folosindu-ne de ura care exista împotriva acelor organizatii. 39. Se va da o atentie deosebita constructiei si reconstructiei drumurilor, podurilor, a cailor si retelelor de legatura, indiferent cât de îndepartate sau inaccesibile ar fi, ca, in cazul în care este nevoie pe o interventie armata, locul rezistentei sau al concentrarii fortelor reactionare sa fie accesibil din toate partile. 40. Trebuia ca reprezentantii opozitiei politice sa fie închisi. Se va încerca prin toate mijioacele racolarea acelor opozanti care se bucura de stima populatiei bastinase. Daca nu cedeaza, trebuie compromisi prin campanie de denigrare. Înainte ca ei sa se întipareasca în constiinta maselor, trebuie lichidati prin asa numite “întâmplari neprevazute” sau închisi sub acuzatia de crima de drept comun. Numai în cazuri cu totul speciale se admit procese politice, care vor fi tinute sub acuzatia de “înalta tradare” 41. Trebuie împiedicata cu orice pret reabilitarea celor condamnati în procese politice. Daca aceasta reabilitare devine inevitabila, se admite doar cu conditia ca acel caz sa fie considerat o greseala judecatoreasca, condamnatul nu va fi judecat, ci doar gratiat; nu va avea loc reluarea procesului, respectiv autorii judecatii gresite nu vor fi convocati. 42. Se interzice judecarea sau chiar criticarea publica a acelor conducatori numiti de catre partid, care prin activitatea lor au produs pierderi sau au trezit nemultumirea angajatilor. În cazuri drastice se recheama din functie, fiind numiti în pozitii similare sau superioare. La sfârsit, trebuie pusi în functii de conducere si tinuti în evidenta drept cadre de rezerva pentru perioada schimbarilor ulterioare. 43. Se aduc la cunostinta publicului procesele acelor persoane cu pozitie de conducere (în primul rând din cadrul armatei, ministerelor, serviciilor importante, cadrelor didactice) care sunt învinuite de atitudine împotriva poporului, socialismului, industrializarii. E o actiune ce atrage atentia maselor populare. 44. Se va cauta ca acei care lucreaza în diferite functii indiferent cât de mici, sa fie schimbati si înlocuiti cu muncitori cu cea mai mica pregatire profesionala, necalificati. 45. Trebuie ca la facultati sa ajunga cu prioritate sau în mod exclusiv, cei ce provin din cele mai joase categorii sociale, cei care nu sunt interesati sa se perfectioneze la nivel înalt, ci doar sa obtina o diploma. |
Din analiza strategiilor de mai sus, aplicate in viata politica de toate partidele politice, rezulta si solutiile la situtia din Romania.
1. Popularea functiilor de conducere a institutiilor statului cu oameni care trec printr-un concurs, care sa nu poata fi influentat de politic. Ocuparea functiilor de conducere sa fie temporara, pe durata unui mandat care sa fie repus in competitie la terminarea mandatului sau la vacantarea postului.
2. Stabilirea de indicatori de performanta, monitorizarea si evaluarea activitatii celor care ocupa posturile.
3. Responsabilizarea functionarilor.
4. Transparenta constitutirii si cheltuirii fondurilor publice.
5. Descentralizarea adminstrativa prin aplicarea principiului subsidiaritatii.
Raspunsuri
eumada spune:
Deceneus,De unde stii tu ca functionarii publici nu-s responsabili?La ce te referi mai exact?
Afirmatiile nefondate nu-ti fac bine si zau ca nu ai baza pentru ceea ce spui.Poate doar daca te referi la inaltii functionari publici,categorie tottal diferita de cea a functionarilor publici din posturi de executie.
Citeste legea 188/1999 daca tot faci afirmatii pe care eu sustin ca nu le poti argumenta.
Cu restul as fi de acord pe ici pe colo,dar,de cate ori sa-ti repet,am fost functionar public si nici pe departe nu e asa cum spui.Nici pe departe.12 ani am avut statutul asta.Am plecat doar ca sa pot castiga bani mai multi,imediat dupa taieri.....
Au plans dupa mine,efectiv.Pot jura cu mana pe inima ca cei multi,functionarii publici obisnuiti sunt extrem de muncitori.Ca aplica legi prost facute e cu totul altceva, este vorba de diferenta intre fond si forma.
Ce vina are omul care aplica legea ca legea e prost facuta?
Ce vina are contribuabilul ca acel om din fata lui ii cere acte precizate intr-o lege si ca acele acte trebuie suprasemnate de 5 oameni?Astea sunt legile.Cine schimba leagea?Nimeni.
Abia aici pot fi facute afirmatii despre ineficienta sistemului public.La nivel foarte inalt.
Deceneus spune:
Am avut in vedere functionari cu functii de conducere, si nu am afimat ca sunt iresponsabili. Am afirmat ca nu au responsabilitati stabilie prin fisa postului si nu sunt sanctionati pentru nerealizarea indicatorilor de performanta.
Activitatea functionarilor trebuie evaluata.
Aprecierea trebuie sa fie obiectiva pentru ca o apreciere subiectiva genereaza abuzuri, iar ca sa fie obiectiva trebuie sa existe o evaluare pe baza unor criterii stipulate intr-un act normativ, care sa-i asigure functionarului apararea de eventuale abuzuri pe linie administrativa.
Numai asa se poate spune ca functionarii se supune doar legii si regulamentelor.
In lipsa unor sarcini precise stabilite in fisa postului, functionarii sunt la discretia sefilor ierarhici, si asta face sa avem functionari obedienti si sefi autoritari.
eumada spune:
Nu e adevarat Deceneus.
Functionarii publici au fisa postului,semnata si de care au luat la cunostinta.Nu sunt la dispozitia sefilor ierarhici dupa bunul plac.Orice alta activitate trebuie justificata cu directiva de la seful ierarhic semnata de acesta,automat presupunand asumarea responsabilitatii.Evaluari exista si sunt anuale dupa competentele din fisa postului.
Deceneus spune:
Exista si fisa postului si evaluari dar sunt generice si formale.
In toate fisele exista sintagma "si rezolva orice sarcini primite de la conducatorul locului de munca", sau ceva similar.
Evaluarea se face fara criterii. Cine poate contesta o evaluare in instanta, pe ce probe sicu ce sanse?
Daca un functionar primeste o sanctiune si se prezinta in instanta cu fisa postului, nu are cum se demonstreze ca s-a achitat de sarcini si ca eventuale sarcini primite au fost suplimentare sau ca exced atributiile postului.
Nu am lucrat ca functionar, dar am lucrat la proiecte pentru institutiile statului si stiu ce spun.
Am lucrat inainte de '89 si cunosc continutul fiselor de atunci si le pot compara cu cele de acum.
Nu exista nici o diferenta, sau acum sunt si mai superficial intocmite.
Domeniul "fisa postului" a ramas neschimbat.
Nu am blamat oamenii, am criticat sistemul.
eumada spune:
Ba ai criticat oamenii si nu te asteptai sa sara si unul proaspar plecat din sistem...care mai stie si altceva in afara de ce scrie in diverse articole.