Nasterea Iuliei

Nasterea Iuliei | Autor: natynic

Link direct la acest mesaj

NASTEREA IULIEI
29 ianuarie, seara
Maine trebuie sa merg la control. De peste 2 luni stau la pat, cu o internare in spital de peste o luna si apoi imobilizata acasa, in urma amenintarii de avort de la saptamana 20 si a aparitiei hipertensiunii de sarcina, cu proteinurie...Dupa usurarea de a fi implinit 30 de saptamani, incep sa fiu ingrijorata. Picioarele mi s-au umflat cumplit, respir parca tot mai greu si nu-mi da pace o puternica durere de ficat. Toate sunt semne ce, o stiu prea bine (sunt medic), prevestesc teribila complicatie a hipertensiunii de sarcina, preeclampsia. Imi sun doctorita si ii spun, indemnata si de sot care se sperie rau de cat de umflata sunt brusc. Hotararea e clara, imi fac bagajelul si ma interneaza pt supraveghere.
Urmeaza o noapte de cosmar, nu pot dormi; ma sufoc literalmente; ficatul ma doare ingrozitor. Urinez putin. Picioarele ma dor. A doua zi dimineata este imposibil sa incalt orice, plec in masina cu ghetele desfacute. La camera de garda mi se ia tensiunea: 170/110. Enorm! Sotul ma instaleaza si bucuria de a-mi revedea o veche colega de suferinta de la internarea anterioara imi atenueaza un timp starea de rau teribil pe care o am. Apoi vine rezultatul analizelor; PROASTE! Trombocite scazute, transaminaze mari, urina un dezastru. Nu numai ca am preeclampsie dar ma indrept vertiginos catre sindromul HELLP, adica...complicatia complicatiei. O adevarata furtuna a organismului in care, in interval de ore, ficatul si rinichii cedeaza iar celulele sangelui sunt distruse in vase; asta daca nu se scoate copilul, singura solutie cunoscuta. Sindromul HELLP apare in 0,6% din sarcini iar in Statele Unite mortalitatea e de 70%. Fara indoiala, stiam toate astea, caci citisem recent...