programa activitatilor din gradinita

programa activitatilor din gradinita | Autor: danis

Link direct la acest mesaj

buna,

am si eu o rugaminte, pentru fetele care sunt educatoare sau pentru parintii care au aceste documente - trimiteti-mi si mie progtamele activitatilor de gradinita, sau indicati de unde le pot descarca... pe site-ul ministerului nu le-am gasit

multumesc frumos!

povestea nasterii:
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=104532

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ela03 spune:

Salut!
Noua programa ni se trimite la gradinite. N-am gasit-o pe nici un site si nici n-am vazut sa se vanda la vreo librarie.

Iti scriu eu ce se urmareste prin activitatile din gradinite, poate te ajuta:

EDUCAREA LIMBAJULUI
1. Dezvoltarea exprimarii orale
- sa participe la activitatile de grup in calitate de vorbitor si de auditor (sa se prezinte, sa salute, sa participe la discutii);
-sa inteleaga si sa transmita mesaje simple (sa indeplineasca diferite instructiuni, sa vorbeasca la telefonul de jucarie...);
- sa asculte un text (o poveste), sa-l repovesteasca pe scurt, sa raspunda la intrebari legate de textul ascultat;

Educarea unei exprimari orale corecte d. p. d. v. fonetic, lexical si sintactic
- sa recunoasca un anumit sunet la inceputul, la sfarsitul sau la mijlocul unui cuvant;
- sa foloseasca in vorbire cuvinte nou invatate, sa se exprime corect dpdv gramatical;

Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral
- sa povesteasca, sa recite cu intonatie;
- sa creeze rime, ghicitori, povestiri... folosind elemente expresive

Dezvoltarea cpacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris
- sa recunoasca existenta scrisului ude il vede;
- sa inteleaga ca acel scris inseamna ceva (o eticheta pe un sertar ne spune ce este inauntru etc.);
- sa spuna despre ce e vorba in text urmarind imaginile (pozele);
- sa aiba interes pentru citit (sa-l intereseze cartile, sa stie sa le deschida, sa intoarca paginile);
- sa recunoasca litere si cuvinte simple (sa spuna care sunt la fel, fara sa le rosteasca neaparat);
- sa cunoasca literele alfabetului;
- sa foloseasca materiale simple pentru a realiza o sarcina data (ex; sa alc. un album cu decupaje din reviste despre pasari);
- sa stie sa manuiasca instrumentele de scris, sa aiba o pozitie corecta la masa de scris (la gradi se scrie cu creionul);
- sa transmita mesaje "scriind" desene, simboluri;
- sa inteleaga ca scrierea indeplineste scopuri (sa stie la ce fol. cartea de telefon, listele, retetele...)
- sa recunoasca unele cuvinte scrise cu litere de tipar (la grupa pregatitoare)


ACTIVITATI MATEMATICE:
1. Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice;
- sa inteleaga relatiile spatiale (sus-jos, inainte-inapoi...);
- sa perceapa desf. unor evenimente temporale in raport cu propriile lui activitati (intai mananc, apoi ma joc,...)
- sa realizeze clasificari (toate obiectele rosii, toate ob. mari, rotunde, patrate etc.);
- sa realiz. serieri (ordonare de la cel mai mic la cel mai mare, scurt...lung...);
- sa stabileasca relatii intre obiecte prin comparatie (un betisor e mai gros decat celalalt, facem perechi cu ob. care sunt la fel...);
- sa construiasca alternante (rosu-alb-rosu-alb);

2.Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numerele si cifrele
- sa numere de la 1-3 (gr. mica), 1-5 (gr. mijlocie), 1-10 (gr mare), recunoscand grupele cu 3/5/10 obiecte si cifrele corespunzatoare;
- sa aseze o cifra la locul ei in sirul numerelor;
- sa spuna al catelea e un obiect intr-un sir (numeralul ordinal);
- sa aduna si sa scada cu 1-2 unitati cu ajutorul materialului concret.

3.Recunoasterea, denumirea, construirea formelor geomatrice (cerc, triunghi, patrat)

4. Utilizarea corecta a unitatilor de masura (sa compare lungimea, greutatea, valoarea in bani a unor obiecte)

5. Dezvoltarea capacitatii de rezolvare de probleme 9compune probleme simple dupa imagini, cunoaste semnificatia simbolurilor + si-, rezolva probleme cu ajutorul materialului concret sau dupa imagini).

Restul altadata... daca mai vrei sa-ti trimit si pt celelalte discipline.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela03 spune:

CUNOASTEREA MEDIULUI
1.Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator precum si stimularea curiozitatii pt investigarea acestuia
- sa cunoasca elemente componente ale lumii inconjuratoare (parti ale corpului uman, ale plantei, forme de relief, reactii ale plantelor, animalelor si omului sub infl. unor factori de mediu;
- sa recunoasca schimbari si transformari in mediu (fenomene ale naturii, caracteristicile anotimpurilor, lunile fiecarui anotimp, modificari in viata omului, a pl. anim. in fiecare anotimp);
- sa exploreze fenomene, procese din mediu (dizolvare, colorare, ardere, fierbere, cum creste o planta in sala de grupa)
- sa cunoasca elemente ale mediului social si cultural (evenimente precum Pastele, Craciunul...);
- sa cunoasca existenta corpurilor ceresti, a vehiculelor cosmice;

2. Utilizarea unui limbaj adecvat in prezentarea unor fenomene din natura si din mediul inconjurator
- sa comunice idei, impresii pe baza observarilor

3. Formarea si exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului
- sa fie dispusi sa participe la actiuni de ingrijire si protejare a mediului;
- sa aplice norme de comportare specifice asigurarii sanatatii si protectiei mediului (respectarea regulilor de igiena, ordine, curatenie la locul de joaca, comportament civilizat cu colegii de joaca)

Mai ramane educatia pentru societate, educatia muzicala, activitatile artistico-plastice, activitatile practice si gospodaresti, educatia fizica.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela03 spune:

EDUCATIE PENTRU SOCIETATE
1. Cunoasterea si respectarea normelor de comportare in societate; educarea abilitatii de a intra in relatie cu ceilalti
- sa cunoasca si sa respecte normele necesare integrarii in viata sociala, precum si reguli de securitate personala (discutii civilizate, spirit de echipa, reguli referitoare la circulatia rutiera, reguli de igiena si de protectie a vietii);
- sa-si adapteze comportamentul propriu la cerintele mediului in care traieste (ascultarea si respectarea altor pareri, rabdare, grija si toleranta, sprijin, dobandirea de autonomie in viata zilnica);

2. Educarea trasaturilor pozitive de vointa si caracter si formarea unei atitudini pozitive fata de sine si fata de ceilalti
- sa aprecieze comportamentele altora si comportamentele proprii;
- sa traiasca in relatiile cu cei din jur stari afective pozitive, sa manifeste prietenie, toleranta, armonie, concomitent cu invatarea autocontrolului;

3. Cunoasterea unor elemente de istorie, geografie, religie care definesc portretul spiritual al poporului roman
- sa descrie si identifice elemente locale specifice tarii noastre si zonei in care locuieste (elem. de relief, asezare geografica, obiective socio-culturale, istorice, religiase, etnice (numele tarii, capitalei, steagul tarii, atit. pozitive fata de tara si popor, sarbatori nationale, traditii).

ACTIVITATI ARTISTICO-PLASTICE
1. Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje
- sa redea teme plastice specifice desenului (util. corecta a instrumentelor de lucru, pozitia corpului corecta, completare de siluete, elem. decorative ...);
- sa obtina forme prin tehnici specifice picturii (aplicarea culorii, combinarea culorilor, realiz. unor compozitii plastice);
- exersarea deprinderilor tehnice specifice modelajului (pregatirea plastilinei, modelarea prin miscare translatorie, lipire, adancire apasare, miscare circulara, apltizare)

2. Realizarea unor corespondente intre dif. elemente de lbaj plastic si obiecte din mediul inconjurator
- sa recunoasca elem ale lbajului plastic (puncte, linii...), forme si culori in mediul inconj.;
- sa cun. materiale si instrumente de lucru, modul de utilizare;
- sa foloseasca un limbaj adecvat specific acestor activitati (sablon, amprenta, colaj, stropire, stampilare, decolorare, suprapunere, decorare...);

3. Stimularea expresivitatii si creativitatii prin desen, pictura, modelaj
- sa compuna in mod original si personal spatiul plastic;
- sa interpreteze liber, creativ lucrari plastice exprimand sentimente estetice (descrierea lucrarilor proprii sau ale celorlalti copii).

ACTIVITATI PRACTICE SI ELEMENTE DE ACTIVITATE CASNICA
1. Imbog. cunostintelor despre materiale si caracteristicile lor, despre tehnici de lucru
- sa cunoasca si foloseasca unelte simple (foarfece..);
- sa cun. materiale de lucru (din natura, sintetice; forma culoare, netezime...);
- sa sesizeze modificarile materialelor in urma prelucrarii lor (dupa mototolire, intindere, udare)

2. Formarea si consolidarea unor abilitati practice specifice nivelului de dezvoltare motrica
- gasirea de solutii pt realizarea unei teme 9alegerea materialului, verbalizarea actiunilor intreprinse, executarea temei, colaborare cu colegii in activit. de grup)
- sa efectueze operatii simple de lucru (rupere, taiere, lipire, indoire, pliere, bobinare, rasucire, insirare, snuruire, legare/dezlegare, impletire);
- sa realizeze lucrari practice.

3. Dezvoltarea simtului practic si estetic
- sa contribuie la infrumusetarea mediului prin lucrari personale

4. Formarea deprinderilor practic-gospodaresti, folosirea expresiilor si cuvintelor specifice acestora
- sa aiba comport. si atitudini igienice fata de el insusi, de alte fiinte si obiecte;
- sa aiba abilitatea de a intra in relatii cu cei din jur;
- sa aiba deprinderi practice si gospodaresti (aranjarea si strangerea mesei, ordonarea, ingrijirea, intretinerea obiectelor curate, a plantelor si animalelor, a mediului in care traieste);
- sa se comporte adecvat in diferite contexte sociale.

EDUCATIE FIZICA
1. Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pt mentinerea starii de sanatate
- sa mentina igiena echioamentului;
sa aplice reguli de igiena a efortului fizic (sa nu alerge cu gura deschisa, sa nu bea apa imediat dupa efort, inspirare pe nas, expirare pe gura);

2. Formarea si dezv. deprinderilor motrice de baza si utilitar-aplicative
- sa aiba o tinuta corporala corecta in pozitia stand, sezand si in deplasare;
- sa perceapa componentele spatio-temporale: ritm, durata, localizare (ex cu numararea timpului sau cu repere spatiale...)
- sa utilizeze deprinderile insusite in diferite contexte;

3. Stimularea calitatilor intelectuale, de vointa si afective in vederea aplicarii independente a deprinderilor insusite
- sa se foloseasca de actiuni motrice invatate pt a exprima sentimente si/sau comportamente, pt a raspunde la diferiti stimuli;
- sa manifeste in timpul activit. atitudini de cooperare, spirit de echipa si de competitie. fair-play.

EDUCATIE MUZICALA
1. Formarea capacit. de receptare a lumii sonore si a muzicii:
- descopera lumea cu ajutorul auzului (ascultarea sunetelor din natura);
- diferentiaza timbrul sunetelor (galagia si linistea, sunete produse de batai din palme, dif. obiecte);
- diferentiaza intensitatea sunetelor (tare-incet);
- diferentiaza durata (sunete mai lungi, mai scurte);
- diferentiaza inaltimea sunetelor (DO1-DO2 gr. mica, DO-SOL gr mijlocie, DO-MI gr. mare)

2. Formarea capacitatilor de exprimare prin muzica
- sa cante cu dezinvoltura cantece pt copii (in colectiv, in grupuri mici si individual);
- sa cante acompaniati de educatoare;
- sa acompanieze ritmic cantecele (cu batai din palme, de obicei);
- sa cante cantecele in aranjamente armonico-polifonice (cantarea in dialog, in lant, cu solist s in cor);
- sa asocieze miscari cantecului;
- sa exprime prin miscare starea sufleteasca creata de muzica;
- sa exprime intr-un joc impresia muzicala (dramatizare, pantomima, povestire);
- sa improvizeze spontan combinatii ritmice pe silabe sonore, onometopeice (jocul de creatie - creeaza melodii);
- sa improvizeze motive sincretice (text onomatopeic+melodie, text onomatopeic+miscare, text onomatopeic+melodie+miscare);
- sa asculte si sa recun. fragmente din creatii muzicale nationale si universale (auditii).

Cam asta e tot. Sper sa prinda bine tuturor mamicilor interesate. Va pup. Aveti grija de copiii vostri.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miruta spune:

Buna !
Ela03 are mare dreptate .Ceea ce a scris ea sunt obiective de referinta si exemple de comportament pentru principalele activitati . Educatoarea , in urma evaluarii initiale pe care o face la inceputul anului scolar ( nivel de dezvoltare , varsta etc ) selecteaza obiectivele pe care le va urmari pe parcursul semestrului sau a anului scolar .Apoi , in functie de aceste obiective , isi selcteaza si temele pe care doreste sa le desfasoare pe parcursul anului .Nu cred ca vei gasi undeva o programa care sa-ti scrie exact fiecare tema ce trebuie urmata de educatoare .Noi momentan lucram dupa metoda proiectelor ( sunt stabilite de catre educatoare la inceputul semestrului mai multe teme , proiecte) .Fiecare tema dureaza de la 1 la mai multe saptamani in functie de subtemele pe care doresti sa le atingi ( ex .: tema omul cu mai multe subteme : familia , corpul uman , alimentatie etc ) .La inceputul fiecarei teme mari eu afisez la avizier toate subtemele vizate in desfasurarea proiectului .Astfel parintii se pot informa despre ceea ce facem in cadrul activitatilor si ne pot fi de folos cu diverse materiale sau cu discutiile pe care le pot avea cu copiii referitor la aceste teme .Sper ca ti-am fost de folos ! Mult succes la gradi !!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danis spune:

va multumesc frumos de raspunsuri, fetita mea va fi anul acesta la grupa mare

povestea nasterii:
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=104532

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela03 spune:

Sa-ti traiasca si sa-ti aduca multe bucurii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lovelife spune:

Ziua buna, am o rugaminte la dumneavoastra: va rog frumos sa imi spuneti care este bibliografia povestilor de gradinita! Imi doresc sa ii pot citi si acasa fetitei mele povestile pe care le aude la gradinita!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns miruta spune:

Nu exista o bibliografie anume data pentru activitatile din gradinita .Iti pot spune cam ce folosesc eu , acestea fiind utilizate de majoritatea educatoarelor .Mai toate povestile lui Creanga ( de la Capra cu trei iezi la Harap Alb ) , multe din povestile Fratilor Grimm .....; Alba ca Zapada , Cenusareasa , Hansel si Gretel , Cei trei purcelusi , Scufita rosie ,Motanul incaltat .... povesti nemuritoare scise de Petre Ispirescu dar si povesti populare , Puf Alb si puf Gri , Coliba iepurasului , Cine a spus miau , Ridichea uriasa , Pic -pic si Pica-pica( acestea din urma sunt pentru grupele mici ) .............si multe , multe altele ...sa mai zica fetele , eu sunt obosita si atat imi vine in minte acum ......ma mai uit maine prin materiale la gradi si iti mai zic ....In general ii poti citi orice poveste care se preteaza la varsta ei ...depinzand si de ceea ce ii place ei .Cumpara volume de povesti din librarii si ai sa gasesti acolo suficiente povesti .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns diana21 spune:

Eu personal am o mare problema cu povestile lui Creanga la gradinita, si mai ales la grupa mica. Nu numai ca sunt presarate cu scene horror (vezi capetele iezilor sangerande, puse in geam...), total nepotrivite pentru un copil de trei anisori, dar mai si transmit mesaje eronate, cum ca razbunarea ar fi urmarea fireasca a unei greseli facute din rautate. Si ma refer aici la razbunarea prin agresivitate (moarte pentru moarte in "Capra cu trei iezi").

Din "Punguta cu doi bani" copilul invata ca e in regula sa furi de la cel ce are mult (cocosul de la boier, in cazul asta). De unde reise asta? Din faptul ca mosneagul il primeste pe "hot" (cocos) cu bratele deschise si, mai grav, de bucurie ca s-a imbogatit peste noapte, il mai si iarta ca nu fusese in stare sa faca oua. Povestile lui Creanga sunt doar pitoresti, au doar savoarea regionalismului...insa ca moralitate sunt zero. Nu inteleg de ce se insista atat cu Creanga la gradinita...

Exista, de exemplu, colectia Disney, "Sa invatam despre..." cu ursuletul Winnie si prietenii lui...de ce nu se pot adapta si educatoarele la personajele acestei generatii? In plus, din povestile astea, copilul chiar invata despre bunatate, acceptare, empatie, prietenie, loialitate, ajutor, natura, etc. Fiecare carticica trateaza alta tema. Sunt MINUNATE! MA intreb insa cate educatoare le stiu si chiar vor sa iasa din cliseele educationale...of, sunt aceleasi materiale didactice care se foloseau si acu' 25 de ani...

Sper ca nu v-am suparat prea tare cu observatia mea. Ela, chiar apreciez ca ai muncit atat sa scrii aici programa. Mi s-a parut interesant ce am citit. Pana la Creanga...By the way, la ce gradinita esti in Timisoara? Daca vrei, imi poti spune pe PM. E doar o curiozitate izvorata din nostalgie...Timisoara este orasul in care am crescut, orasul meu drag din care am plecat acum patru ani...

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78981" target="_blank">Povestea Burticii
Dialoguri strumfesti

Poze strumfesti



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela03 spune:

Diana, sunt de acord cu tine. Am lucrat si ca invatatoare si am intalnit in manualele scolare texte care nu mi-au placut. Imi amintesc ca multe erau de plans... eu as vrea sa vad in jurul meu copii veseli, cu pofta de viata, nu copii care plang pt ca a murit puiul lui Bratescu-Voinesti... exemple ar mai fi, dar si eu sunt obosita (grupa mica...) si nu mi la mai amintesc.
Am ramas stupefiata cand am vazut ca la grupa pregatitoare li se citeste copiilor "Stejarul din Borzesti"... si culmea, copiii aveau pe caietele speciale de educarea limbajului un desen cu imaginea unui individ spanzurat (turcul sau tatarul spanzurat tot din razbunare), pe care trebuia sa-l coloreze. In anul urmator s-a schimbat caietul, scotandu-se imaginea horror. M-am intrebat insa care din autoare o fi avut o asemenea idee.
Diana, eu dau toate aceste informatii parintilor de la grupa mea, vreau sa am o buna colaborare cu ei, pt ca oamenii isi cresc copiii cu noi impreuna (caut sa le inspir incredere). Ti-am scris pe PM.

Mergi la inceput