atestat administrator - unde verific
![](images/user_woman.png)
Buna
Cum pot verifica daca administratorul blocului in care locuiesc a obtinut atestatul cerut de lege? De fapt nici nu stiu daca mai trebuie respectata acea lege. Am insa o problema si as vrea sa verific treaba asta. Am tot cautat pe net insa nu am gasit nimic.
Va multumesc mult.
Raspunsuri
![](images/user_woman.png)
danna2002 spune:
http://www.fapr.ro/fapr/default.asp
uite te pe site ul federatziei asociatziilor de proprietari si aici
http://www.fapr.ro/fapr/servicii.asp
in partea de josh este o adresa si un numar de telefon unde te potzi programa pentru o auditentza...administratorii daca au cursurile acelea facute cu sigurantza sunt trecutzi in baza de date asociatziei...sic red ca daac faca audientza tzi se va spune daca administratorul in cauza are cursurile facute sau NU
danna2002
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/necunoscut.jpg)
joxy spune:
Conf. HG400 publicata în M.Of. nr. 311 din data: 05/08/2003
Art. 5. - (1) Condominiile pot fi administrate de persoane fizice atestate în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) și angajate cu contract individual de muncă ori cu convenție civilă de prestări de servicii sau de persoane juridice specializate, cu care se încheie un contract de administrare, potrivit hotărârii adunării generale a proprietarilor. Administratorii trebuie să prezinte garanții morale, materiale și profesionale acceptate de proprietarul clădirii sau de reprezentantul legal al acestuia.
Art. 22. - (1) ...
(2) Administratorul, persoană fizică, poate fi angajat dintre membrii asociației sau dintre alte persoane cu cunoștințe profesionale și atestat de către o comisie formată din 5 membri, specialiști în domeniul financiar-contabil și al legislației muncii, constituită de consiliul local prin hotărâre.
Atestarea administratorilor - persoane fizice
Art. 61. - Consiliile locale vor constitui, prin hotărâre, o comisie pentru atestarea administratorului propus de adunarea generală a asociației de proprietari, formată din 5 membri, specialiști în domeniul financiar-contabil și al legislației muncii
Art. 63. - Pot fi atestate ca administratori de condominii numai persoanele care îndeplinesc următoarele condiții:
a) au capacitate deplină de exercițiu;
b) prezintă garanții morale pentru îndeplinirea corectă a obligațiilor ce revin administratorilor;
c) prezintă garanții materiale, stabilite în condițiile legii.
Art. 64. - Persoanele fizice care nu au desfășurat o activitate de administrare în cadrul unei asociații de proprietari, pe lângă îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 63 lit. a)-c), trebuie să fi urmat un curs de pregătire profesională organizat în condițiile legii de către consiliile locale în colaborare cu asociațiile profesionale neguvernamentale de specialitate.
Art. 65. - Nu pot fi administratori de condominii persoanele care au suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă, pentru săvârșirea cu intenție a unei infracțiuni.
Art. 66. - Pentru obținerea atestatului de administrator solicitanții trebuie să îndeplinească condițiile necesare în vederea desfășurării acestei activități.
Art. 67. - (1) Persoanele care solicită atestarea calității de administrator de condominiu vor adresa o cerere de evaluare a capacității lor comisiei de specialitate constituite de consiliul local, prin hotărâre, potrivit art. 7 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 85/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 234/2002.
(2) Cererea de atestare se adresează consiliului local de pe raza unității administrativ-teritoriale în care se află condominiul.
(3) La cererea de atestare a solicitantului se vor anexa următoarele acte:
a) curriculum vitae;
b) copii legalizate de pe actele de stare civilă;
c) copii legalizate de pe actele de studii, inclusiv certificatul de pregătire profesională emis în condițiile legii;
d) certificatul de cazier;
e) recomandări din partea președintelui comitetului executiv al asociației de proprietari, în cazul în care a desfășurat muncă de administrare în cadrul asociației de proprietari.
(4) Persoanele prevăzute la art. 64 vor prezenta și o recomandare din partea a cel puțin 2 vecini din cadrul condominiului în care locuiesc.
Art. 68. - Capacitatea de a fi atestați ca administratori de condominii a solicitanților care au prezentat cereri în condițiile art. 67 va fi evaluată de comisia de specialitate constituită de consiliul local, în termen de 90 de zile de la înregistrarea cererii.
Art. 71. - (1) Atestatul de administrator de imobil se eliberează pentru o perioadă determinată de maximum 3 ani, la expirarea căreia se va proceda la o nouă atestare.
(2) Atestatul va menționa datele de identitate ale titularului, durata de valabilitate a atestatului și autoritatea administrației publice locale emitentă.
(3) Atestatul poate fi reînnoit, suspendat sau retras de către autoritatea emitentă, la propunerea motivată a compartimentului specializat al consiliului local, sesizat din oficiu sau la cererea asociaților.
Art. 72. - Activitatea persoanelor atestate ca administratori de condominii se desfășoară în baza unui contract individual de muncă sau a unei convenții civile de prestări de servicii încheiate cu asociația de proprietari, potrivit dispozițiilor legale.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
LYADA spune:
Multumesc.
Florin, aia citisem, dar ma interesa o minibaza de date sa verific daca acest administrator are atestat. Sau am dreptul ca si proprietar sa ma interesez daca administratorul are atestat? Daca am dreptul e suficienta o cerere cum sugereaza Dana sau trebuie mai mult, dovezi?! Da ce dovezi, caci faptul ca mi-a dublat intretinerea fata de luna trecuta< adeka 5 mil la 3 camere cu 2 pax) nu e chiar o dovada ci doar sursa enervarii mele.
Dar am asa neste nervi ca dupa ce am tot citit ieri conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un administrator, ma gandeam daca exista o modalitate legala (si eficienta) in care sa solicit sa fie cercetat, de ex daca are garantia depusa (sau si-o depune din banii mei extra ) ca e si nou ales.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/necunoscut.jpg)
joxy spune:
Exista un compartiment specializat la primaria (de sector) de care apartzi. Acolo poti face sesizari, in scris, tot ei fiind cei care atesta si administratorii.
Deci, te duci frumos la primarie, depui o sesizare la registratura.. si o sa fie verificat.
Teoretic, daca nu are acel atestat, conf. legii nu are dreptul sa fie administrator.
In paralel poti sa faci o cerere la presedintele asociatie de prop. de la voi de la bloc pentru a-ti detalia costurile de intretinere si pt. a cere numarul de atestare al adm.
La cererea pt. detalierea/contestarea cotelor de intretinere, presedintele este obligat, conf. HG400/2003 pe care spui ca ai citit-o, sa iti raspunda in termen de 5 zile. Daca nu raspunde, poate fi sanctionat de acelasi corp de control din cadrul primariei la care am facut referire mai sus.
Cererea zic eu.. sa sune ceva de genul " dnule P, conf HG400/2003, va rog sa-mi prezentati detaliat calculul cotelor de intretinere pt. luna... in valoare de... ... "
Bafta.
Cu respect,
Florin
Choose life
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)